TEST: Mercedes-Benz ML350 CDI

TEST: Mercedes-Benz ML350 CDI

Η υφιστάμενη Mercedes-Benz ML δεν είναι ακριβώς αυτό που λέμε  παλιό αυτοκίνητο, μιας και αυτή η γενιά λανσαρίστηκε το 2005 και υπέστη facelift to 2008. Παρόλα αυτά μια ολοκαίνουργια ML βρίσκεται προ των πυλών. Το νέο SUV της Mercedes-Benz που αναμένεται στην Ελλάδα τον ερχόμενο Απρίλιο είχε τρία ζητούμενα να επιλύσει. Να ανταγωνιστεί την BMW X5 στο κοφτερό κράτημα, να αποκτήσει πιο ποιοτική αίσθηση στην καμπίνα και να συνεχίζει να κατασκευάζεται με τρόπο που να κρατήσει το στάτους της ως του πιο εκλεπτυσμένου πολυτελούς SUV αλώβητο.    

Από 2,2 μέχρι 5,5
Η νέα ML θα διατίθεται με βενζινοκινητήρα V6 3.5 BlueEFFICIENCY, με τον τετρακύλινδρο ντίζελ BlueTEC των 2,2 λίτρων (ML250 CDI) και με το νέο V6 BlueTEC (ML350 CDI) που δοκιμάζουμε εδώ. Η κορυφαία AMG 5.5 V8 με το twin turbo θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα της στο σαλόνι του Λος Άντζελες τον Νοέμβριο και αναμένεται στην Ελλάδα χοντρικά μαζί με τις άλλες εκδόσεις την προσεχή άνοιξη. Πάντως η 250άρα, επίσης με δύο turbo και 204 PS, θα ήταν το ιδανικό μοντέλο για τον αγοραστή που τον κόφτει και η τιμή αγοράς και τα τέλη κυκλοφορίας.
Το νέο μοτέρ V6 ντίζελ έχει τον ίδιο κυβισμό με το παλιό, αλλά είναι τελείως διαφορετικός κινητήρας. Τώρα αποδίδει 258 PS και 63,2 kgm σε σχέση με τα 231 PS και τα 55,0 του επερχόμενου. Αλλά πέρα από τη διαφορά σε ισχύ και ροπή, το νέο μοτέρ συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο τελευταίας γενιάς 7G-Tronic Plus που πετυχαίνει καλύτερες εκπομπές CO2 (179 gr αντί 235 gr/km) και κατανάλωση 6,8 lt/100 km.

1-0
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το νέο μοτέρ επιλύει το ένα από τα τρία ζητούμενα της νέας ML, την ποιότητα λειτουργίας. H ML350 BlueTEC είναι αθόρυβη στην πλειονότητα των συνθηκών. Αν στύψεις το γκάζι ίσα που θα καταλάβεις ένα μακρινό μπουμπουνητό, καθώς ανεβάζει γοργά χιλιόμετρα. Αλλά οπουδήποτε αλλού, από την πόλη μέχρι το ταξίδι στην εθνική είναι δύσκολο ακόμη και να καταλάβεις ότι το μοτέρ βρίσκεται σε λειτουργία. Ακόμη και το στάνταρ stop/start είναι ήσυχο και γρήγορο.
Οι επιδόσεις γέρνουν την πλάστιγγα προς το γρήγορο παρά προς το εκρηκτικό, αλλά ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μπόλικη ισχύ και τέτοιο άπλωμα στη ροπή που δεν στρεσάρεται ποτέ.

1,5-0

Οι προσπάθειες της Mercedes-Benz να κάνει πιο κοφτερή την οδήγηση της ML είχαν μερική επιτυχία. Το τιμόνι διαθέτει πλέον μεγαλύτερη ακρίβεια και λογικά ακόλουθο βάρος για την ταχύτητα, δίνοντάς σου ρεαλιστική αίσθηση, αλλά όχι και επαρκή επικοινωνία. Ο έλεγχος του βάρους από τις αναρτήσεις βελτιώθηκε επίσης. Όλα αυτά όμως δεν στέκονται ικανά έτσι ώστε να καταλήξεις ότι η νέα ML νιώθει ακριβέστερη απέναντι σε μια X5 ή μια Cayenne.
To θετικό αντάλλαγμα για όλα αυτά είναι ότι βελτιώθηκε δραματικά η ποιότητα κύλισης. Το στάνταρ set-up του σασί περιλαμβάνει ατσάλινα ελατήρια, αλλά το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε την έξτρα ανάρτηση Airmatic που ρυθμίζεται σε ύψος και με την οποία το αυτοκίνητο παρουσίαζε ένα εξαιρετικά άνετο χαρακτήρα στους ανοικτούς δρόμους της Αυστρίας. Βέβαια θα περιμένουμε μέχρι να δούμε τι καντάρια πιάνει η ML στους ελληνικούς δρόμους πριν της δώσουμε την πλήρη αποδοχή μας.
Ανάμεσα στα έξτρα του σασί περιλαμβάνεται το Active Curve System που ελέγχει την αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και πίσω, εμποδίζοντας το αυτοκίνητο να γέρνει χωρίς όμως να επηρεάζει την ποιότητα κύλισης.                

2,5-0
Η καμπίνα που ήταν το τρίτο ζητούμενο πέτυχε τα προσδοκώμενα. Το νέο ταμπλό είναι επιβλητικό και λουσάτο, με υλικά μαλακά στο χέρι και διπλοραμμένα, κάνοντάς τα να δείχνουν και να τα αισθάνεσαι πολυτελή. Η θέση οδήγησης ήταν και παρέμεινε καλή, αν και θα θέλαμε λίγο πιο σφιχτή στήριξη.
Η Mercedes μετακίνησε την τοποθέτηση του μοχλοδιακόπτη πολλαπλών λειτουργιών πιο πίσω στην κολόνα του τιμονιού και έτσι τον βρίσκεις ευκολότερα. Το σύστημα πολυμέσων COMAND τώρα το διαχειρίζεσαι μέσω ενός περιστροφικού χειριστηρίου στο κέντρο της κονσόλας που κάνει το χειρισμό του πιο απλό.
Στην καμπίνα της ML υπάρχει αρκετός χώρος για τέσσερις ψηλούς ενήλικες. Σημαντικό μερίδιο σε αυτό έχει βαθιά «σκαμμένη» πλάτη των μπροστινών καθισμάτων. Παρά τη βελτίωση του πλάτους πίσω και στο ύψος των ώμων, για να καθίσουν τρεις επιβάτες θα πρέπει να γνωρίζονται καλά μεταξύ τους.
Η ML είναι ομολογκαρισμένη αυστηρά 5θέσια, οπότε όποιος ψάχνει για επτά θέσεις θα χρειαστεί να κοιτάξει κατά GL μεριά –μια νέα έκδοση αυτού του αυτοκινήτου βρίσκεται στα σκαριά.
Συνοψίζοντας, η ML πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που επενδύει στην παραδοσιακά εξαιρετική ποιότητα λειτουργία, συνδυασμένη με πολυτελή καμπίνα, σαφώς βελτιωμένη αποτελεσματικότητα και καλύτερο κράτημα και κύλιση. Αν είστε λοιπόν προ της αγοράς ενός λουσάτου SUV και μπορείτε να περιμένετε μέχρι την επόμενη άνοιξη, η ML πρέπει οπωσδήποτε να μπει στη λίστα προς εξέταση.


Για μέσα και έξω από την άσφαλτο
Το έξτρα ON&OFFROAD pack στη νέα Μ-Class διαθέτει έξι προγράμματα για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και της ασφάλειας, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα οδικών συνθηκών. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε ένα αυτόματο πρόγραμμα, δύο ειδικά προγράμματα 4x4 και τρία προγράμματα για την άσφαλτο μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Όσον αφορά το «hardware», το ON&OFFROAD pack περιλαμβάνει προστατευτική ποδιά, κεντρικό κιβώτιο δύο σταδίων με υποπολλαπλασιασμό σχέσεων, μπλοκέ διαφορικό εμπρός-πίσω και βελτιωμένη πλήρως αυτόματη αερανάρτηση AIRMATIC που του επιτρέπει μάξιμουμ απόσταση από το έδαφος 28,5 cm και διάβαση υδάτινου κωλύματος 60 cm.   


Τι λέει το DRIVE
Πιο πολιτισμένη, πιο ισορροπημένη, πιο δυνατή και πιο λουσάτη από την απερχόμενη ML
Τεχνολογία:
2.987 cc, V6, 24v, διπλό turbo, άμεσος ψεκασμός, 258 PS/4.600 rpm, 63,2 kgm/1.600-2.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic Plus 7 σχέσεων
Επιδόσεις:
0-100 km/h 7,4”, τελική 224 km/h
Μέση κατανάλωση:
6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2:
179 gr/km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube