Στην τελευταία γενιά, το Ford Kuga θεωρείται ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα και πετυχημένα μοντέλα της φίρμας. Και όχι άδικα. Σε μια κατηγόρια με υψηλό ανταγωνισμό κατάφερε τα τελευταία χρόνια όχι μόνο να πρωταγωνιστήσει, αλλά με την επικουρία του PHEV να κατακτήσει διαδοχικά πρωταθλήματα στις ευρωπαϊκές πωλήσεις.
Περίπου τέσσερα χρόνια ύστερα από το λανσάρισμα της τρίτης γενιάς, το πλήρωμα του χρόνου για το απαραίτητο λίφτινγκ έφθασε. Με το Kuga να δέχεται ριζική αναβάθμιση και να κατεβαίνει στον στίβο των οικογενειακών SUV με νέα δυναμική, διευρύνοντας ταυτόχρονα την εξηλεκτρισμένη γκάμα του με τη φουλ υβριδική έκδοση. Την οποία και δοκιμάζουμε.
Η Ford τονίζει ότι το νέο υβριδικό σύστημα μπορεί να εξασφαλίσει στο Kuga έως 64% ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη
Προτού περάσουμε στα στοιχεία που συνθέτουν το νέο πρόσωπο του Ford Kuga, αξίζει να σημειώσουμε ότι το Μπλε Οβάλ διατήρησε την οπτική διαφοροποίηση των εκδόσεων εξοπλισμού προσθέτοντας δίπλα στην πιο πολυτελή Titanium και τη σπορ ST-Line X, τη νέα και πιο περιπετειώδη σε εμφάνιση Active. Ονοματοδοσία και έκδοση που με παρόμοια χαρακτηριστικά χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια η Ford στα Fiesta και Focus, αλλά εισάγει για πρώτη φορά στην γκάμα του μεγάλου SUV της.
Η τελευταία είναι και αυτή που έφθασε στα χέρια μας για δοκιμή. Εξωτερικά υιοθετεί πλήρως την πιο μοντέρνα σχεδίαση του εμπρός μέρους που συναντάται σε όλες τις εκδόσεις. Κύριο χαρακτηριστικό της, η φωτεινή μπάρα που ενώνει οπτικά τους ανασχεδιασμένους και φουλ LED προβολείς. O λογότυπος της μάρκας δεσπόζει τώρα σε περίοπτη θέση στο κέντρο της μάσκας, ενώ το καπό έγινε πιο μακρύ και απέκτησε πιο έντονες ακμές. Που σε συνδυασμό με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα δίνουν μια πιο δυναμική εικόνα στο Kuga.
Στο πίσω μέρος, το SUV της Ford παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο. Ο νέος διαχύτης και η απουσία λαβής για την πίσω πόρτα είναι οι πιο χαρακτηριστικές αλλαγές. Που αν και πιο λιτές συγκριτικά με την εμπρός όψη του Kuga, του έχουν δώσει μια πιο εκλεπτυσμένη εικόνα.
Σε αυτές τις αλλαγές, η έκδοση Active που δοκιμάζουμε έρχεται να προσθέσει τις αποκλειστικές πινελιές της. Αυτές συνοψίζονται στην πιο έντονη και φαρδιά μάσκα εμπρός, με τα πιο φαρδιά κάθετα στοιχεία σε μαύρο χρώμα και τα γκρι προστατευτικά του αμαξώματος χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα, στον διαχύτη και στα πλαινά μαρσπιέ.
Αποκλειστικές για την έκδοση Active είναι και οι εικονιζόμενες νέας σχεδίασης 18άρες ζάντες. Από εκεί και πέρα, αξίζει να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη έκδοση στέκεται ένα πόντο ψηλότερα από το έδαφος συγκριτικά με τις υπόλοιπες. Στους 19,1 συνολικά.
Με τις εξωτερικές διαστάσεις να παραμένουν στο επίπεδο του απερχόμενου μοντέλου και να φθάνουν τα 4,65 m σε μήκος, 1,88 σε πλάτος και 1,68 m σε ύψος, το Kuga παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Διαστάσεις, που σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2,71 m και την έξυπνη διαμόρφωση του εσωτερικού, το διατηρούν και σήμερα στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας όσον αφορά τους χώρους επιβατών.
Στην πράξη, ακόμα και τρεις ενήλικοι θα βολευτούν στις πίσω θέσεις χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Με το κάθισμα να σύρεται, προσφέροντας τη δυνατότητα αυξομείωσης του χώρου για τους επιβάτες ή για τις αποσκευές κατά 67 lt. Με τα πίσω καθίσματα στην κανονική θέση, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 536 lt. Χωρητικότητα που μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 1.517 lt αν αναδιπλωθούν εντελώς οι πλάτες του πίσω καθίσματος.
Με τους διαθέσιμους χώρους στην καμπίνα να παραμένουν σε υψηλό επίπεδο, τα σημαντικότερα νέα όσον αφορά το εσωτερικό καμπίνα του νέου Kuga επικεντρώνονται στη νέα και μεγαλύτερη οθόνη αφής του infotainment που είναι τοποθετημένη οριζόντια και ψηλά στο κέντρο του ταμπλό. Με διαγώνιο 12,3” είναι φιλικότερη σε χρήση και καλύτερα γραφικά από το παρελθόν.
Κι αυτό διότι τρέχει στη νέα ψηφιακή σουίτα SYNC 4 της Ford, η οποία προσφέρει μεταξύ άλλων δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων και ασύρματη σύνδεση των Apple Car Play και Android Auto. Παρέχεται ακόμα δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού και ηχοσύστημα της B&O με δέκα ηχεία και ισχύ 675W.
Το ψηφιακό περιβάλλον συμπληρώνει ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 13,2” ιντσών, πλούσια πληροφόρηση και με δυνατότητα εξατομίκευσης των ενδείξεων που θέλει να παρακολουθεί ο οδηγός. Όσον αφορά την εργονομία, οι φυσικοί διακόπτες είναι λιγότεροι, καθώς αρκετές λειτουργίες ενσωματώθηκαν στην οθόνη του infotainment. Αλλά παρέμειναν τουλάχιστον αυτοί για τη ρύθμιση του κλιματισμού και του ήχου. Που, σε συνδυασμό με τους πρακτικούς διακόπτες στο τιμόνι, διατηρούν την εργονομία σε καλό επίπεδο.
Περνώντας στην ουσία του νέου υβριδικού Kuga, η συνδυαστική απόδοση στην τετρακίνητη έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας φθάνει τους 183 ίππους -τρεις παραπάνω από την προσθιοκίνητη έκδοση και χωρίς να παρατηρούνται άλλες διαφοροποιήσεις.
Στη βάση του αυτοφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος υπάρχει ο ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 2,5 lt, που έχει κινήσει διάφορα Ford κατά το παρελθόν, αλλά και το PHEV Kuga. Με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και λειτουργία σε κύκλο Atkinson αποδίδει 129 ίππους και συνεργάζεται με ένα κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) που ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος αποδίδει 125 ίππους και αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 1,1 kWh.
Θέλοντας να κάνει τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη, η Ford δεν προσφέρει έξτρα ρυθμίσεις για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να επιλέξει ένα από τα πέντε προφίλ οδήγησης: Eco, Normal, Sport, Slippery και Trail για κίνηση σε πιο σαθρές επιφάνειες. Ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, το σύστημα φροντίζει να πριμοδοτεί όσο το δυνατόν περισσότερο την κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια. Κάτι που εισπράττεις στην καθημερινή κίνηση, να γράφεοντας αρκετά χιλιόμετρα χωρίς να καις βενζίνη. Υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν είσαι νευρικός με το γκάζι.
Η Ford τονίζει ότι χάρη στο υβριδικό σύστημα που μπορεί να εξασφαλίσει έως 64% ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη και το μεγάλο ρεζερβουάρ των 57 lt, το Kuga Hybrid μπορεί να καλύψει με ένα γέμισμα έως και 900 km. Νούμερο που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, καθώς όπως διαπιστώσαμε και εμείς η μέση κατανάλωση μπορεί να διατηρηθεί εύκολα κοντά στα 6 lt/100 km. Σε επίπεδο δηλαδή που μέχρι πριν από λίγα χρόνια μας παρείχαν τα καλά και οικονομικά ντίζελ SUV της κατηγορίας.
Στην πόλη το νούμερο αυτό μπορεί εύκολα να πέσει και πιο χαμηλά, ενώ στο ταξίδι όπου η ανάκτηση ενέργειας από την επιβράδυνση δεν είναι το ίδιο συχνή, η αύξηση δεν είναι δραματική. Περίπου 1,0 με 1,5 lt/100 km αν κινείσαι στα νόμιμα όρια και δεν εκμεταλλεύεσαι πλήρως τη δύναμη που έχεις στο δεξί σου πόδι.
Γενικά, το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα του Kuga είναι από τα πιο αποδοτικά που έχουμε δοκιμάσει και ταιριάζει απόλυτα στο SUV της φίρμας. Κι αυτό διότι, πέρα από την οικονομία που προσφέρει, υπηρετεί και τον ξεχωριστό χαρακτήρα του Kuga: Από την πρώτη γενιά του πρόσθετε μια πιο σπορ διάσταση στην κατηγορία με την οδική του συμπεριφορά.
Με το 0-100 km/h να έρχεται σε 8,3” και την τελική να αγγίζει τα 196 km/h, το Kuga Hybrid παρέχει δυνατές επιδόσεις. Με το κιβώτιο να συνεργάζεται πολύ καλά και να ενοχλεί για λίγο μόνο στις απότομες επιταχύνσεις, οπότε αναγκάζει τον κινητήρα να δουλεύει ψηλά. Σε κάθε άλλη περίπτωση, ο θόρυβος που περνά στην καμπίνα είναι από ελάχιστος έως αποδεκτός, καθώς στις καθημερινές μετακινήσεις το Kuga είναι πολύ ήσυχο και άνετο. Με την ανάρτηση (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω στο AWD) να φιλτράρει πολύ καλά τις όποιες ανωμαλίες και να του εξασφαλίζει υψηλή ποιότητα κύλισης.
Σε πιο σβέλτο ρυθμό, το νέο Kuga παραμένει εξαιρετικά ικανό με το τιμόνι να προσφέρει πληροφόρηση και την ανάρτηση να συνθέτει μαζί με το πλαίσιο το καλοστημένο σύνολο που περιμένεις από ένα μοντέλο με το σήμα της Ford. Η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη, το περιθώριο πρόσφυσης υψηλό και η αυτόματη τετρακίνηση παρούσα για όποτε χρειαστεί.
Φρεσκάροντας ριζικά το SUV της, η Ford δεν διατήρησε απλώς τον δυναμικό οδηγικό χαρακτήρα του Kuga. Χάρη στο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα τον συνδύασε και με απαράμιλλη οικονομία, ως εκ τούτου πολύ χαμηλό κόστος χρήσης.
Με το αισθητικό κομμάτι στην κρίση του καθενός, το μόνο σίγουρο είναι το Kuga Hybrid AWD είναι ένα SUV που χαίρεσαι να οδηγείς και θα καλύψει χωροταξικά την πιο απαιτητική οικογένεια. Ήρθε με αναβαθμισμένες ψηφιακές λειτουργίες και σε επίπεδο ασφάλειας συνοδεύεται από μια πλήρη σουίτα τέτοιων συστημάτων και υποβοήθησης του οδηγού.
Όσον αφορά την τιμή, αν οι €47.608 που αναγράφονται στον τιμοκατάλογο για το τετρακίνητο Ford Kuga Hybrid σου φαίνονται πολλά, υπάρχει πάντα και η επιλογή του δικίνητου που με τιμή εκκίνησης τις €37.837 είναι αρκετά φθηνότερο. Σε κάθε περίπτωση, η αγορά συνοδεύεται από την πολυετή εγγύηση της Ford και τα δελεαστικά χρηματοδοτικά προγράμματα της ελληνικής αντιπροσωπείας με χαμηλό επιτόκιο (από 2,99%) ή τη δυνατότητα απόκτησης με προνομιακό μηνιαίο μίσθωμα.
Ford Kuga Hybrid AWD | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Χώροι, ποιότητα και οδική συμπεριφορά παραμένουν στα υψηλά στάνταρ που μας έχει συνηθίσει το Ford Kuga, με τη νέα αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση να προσθέτει σε αυτά μοναδική οικονομία. | ||
Τιμή | Από €47.608 (έκδοση Active X) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | FHEV, 2.488 cc, i4, 16v, 129 PS, 200 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 125 PS, 230 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 1,1 kWh, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο CVT | ||
Απόδοση | 183 PS | ||
Διαστάσεις | 4.645 x 1.882 x 1.681 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 395/536-1.517 lt | ||
Βάρος | 1.765 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,3" | ||
Τελική ταχύτητα | 196 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 6,1 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 130 g/km | ||
Μέτρηση DRIVE* | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |