Test drive: Toyota Corolla 1.4 D-4D

Test drive: Toyota Corolla 1.4 D-4D

Το εμπορικά πιο επιτυχημένο μοντέλο στον κόσμο ανανεώθηκε. Πόσο πιστό παραμένει στην παραδοσιακή συνταγή της Toyota και πόσο ανταγωνιστικό είναι στις σημερινές συνθήκες της ελληνικής αγοράς;

Δεν μιλάμε εδώ για οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Η Corolla είναι το εμπορικά πιο επιτυχημένο μοντέλο στην Ιστορία, έχοντας ξεπεράσει από πέρσι το καλοκαίρι τα 40 εκατομμύρια πωλήσεις –τις διπλές από το θρυλικό Σκαθάρι της VW.

Κατά την Toyota, η επιτυχία οφείλεται στη σταθερή προσήλωση στη βασική συνταγή του πατέρα της πρώτης Corolla, Tatsuo Hasegawa, από το 1966: «Το αυτοκίνητο που θέλει η αγορά και που συγκεντρώνει όλη την ουσία της τεχνολογίας της Toyota».

Πόσο ταιριάζει αυτή η πατροπαράδοτη συνταγή στις σημερινές απαιτήσεις της ελληνικής αγοράς; Για να απαντήσουμε στο ερώτημα δοκιμάζουμε εξαντλητικά την εν δυνάμει πιο εμπορική έκδοση της νέας Corolla: Αυτήν με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.400 κυβικών και 90 ίππων.

Φιλοσοφία kaizen
Σχεδιαστικά, η Corolla της 11ης γενιάς είναι εντελώς καινούργια. Κατά πρώτον, το αμάξωμά της είναι οκτώ πόντους μακρύτερο, 1,5 πιο φαρδύ, αλλά 5 mm χαμηλότερο από αυτό του προηγούμενου μοντέλου. Πέρα από τις διαστάσεις όμως έχουν αλλάξει και οι αναλογίες, αφού το μεταξόνιο έχει μακρύνει κατά δέκα πόντους, ο πίσω πρόβολος έχει κοντύνει κατά 2,5 m, ενώ ο εμπρός πρόβολος έχει μακρύνει οριακά κατά 5 mm.

Οι καινούργιες αναλογίες συνοδεύονται από μια νέα, πιο επιθετική εφαρμογή της σχεδιαστικής γλώσσας της Toyota. Η μάσκα με τις χρωμιωμένες μπάρες ενοποιείται με τα επιμήκη φανάρια και επεκτείνεται στα εμπρός φτερά, τονίζοντας το πλάτος του αυτοκινήτου. Αντίστοιχο εφέ έχουν και τα νέα, πιο λεπτά και γωνιώδη πίσω φανάρια, ενώ χαρακτηριστικές είναι και οι «αεροδυναμικές γωνίες» στα άκρα του εμπρός και του πίσω προφυλακτήρα.

Μιλώντας για αεροδυναμική, το βασικό σχήμα του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με μιαν ολόκληρη σειρά από λεπτομέρειες, όπως οι «αερο-γωνίες», τα μικροπτερύγια sakana και οι πολλές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος, έχουν μειώσει το συντελεστή οπισθέλκουσας Cd από το 0,29 στο πολύ καλό 0,27.

Χάρη στην ευρύτερη χρήση χαλύβων υψηλής αντοχής, αλλά και τη μελετημένη σχεδίαση και κατασκευή, το πλαίσιο της νέας Corolla είναι και πιο άκαμπτο και πιο ελαφρύ. Βελτιωμένη είναι επίσης η ποιότητα, με στενότερους αρμούς ανάμεσα στα τμήματα του αμαξώματος.

Ο γνωστός μας 8βάλβιδος πετρελαιοκινητήρας 1.4 D-4D έχει βελτιωθεί στα σημεία για ομαλότερη και πιο οικονομική λειτουργία. Χάρη στους βελτιστοποιημένος θαλάμους καύσης, τα αναβαθμισμένα συστήματα ψύξης του κινητήρα και ανακύκλωσης των καυσαερίων, το σύστημα τροφοδοσίας common-rail των 1.600 bar με πιεζοηλεκτρικά μπεκ, ένα μειωτήρα πίεσης στον εντατήρα της καδένας χρονισμού και βέβαια το στάνταρ σύστημα stop/start, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση έχει μειωθεί στα μόλις 3,8 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 99 g/km (από 125 g/km).

Ο 1.4 D-4D συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, είτε με αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο MMT, δύο προγραμμάτων λειτουργίας, που μπορεί να λειτουργεί και ως χειροκίνητο σειριακό μέσω paddles στο τιμόνι.

Πιο ευρύχωρο και ποιοτικά αναβαθμισμένο
Το εσωτερικό της νέας Corolla έχει αναβαθμιστεί σχεδιαστικά και ποιοτικά, και ο διάκοσμος έχει αποβάλει πλέον κάθε «γιαπωνέζικο» στοιχείο. Θα έλεγες πως βρίσκεσαι μέσα σε Avensis.

Βελτιωμένη είναι και η θέση οδήγησης. Κάθεσαι τώρα 5 mm πιο μπροστά, ένα πόντο χαμηλότερα και με το τιμόνι πιο κάθετο μπροστά σου. Το εύρος ρυθμίσεων του καθίσματος έχει αυξηθεί, το ίδιο το κάθισμα έχει μακρύτερο έδρανο για καλύτερη στήριξη των μηρών, και το τιμόνι ρυθμίζεται πάνω-κάτω και μέσα-έξω για να μπορούν να βολευτούν όλοι. Η εργονομία χειριστηρίων και διακοπτών είναι μελετημένη, έτσι ώστε οι χειρισμοί να γίνονται ενστικτωδώς, και η ορατότητα, παρά τις φαρδιές κολόνες της σκεπής, είναι γενικά αποδεκτή.

Εκεί που εντυπωσιάζει η Corolla είναι στους χώρους και ειδικά πίσω, όπου η άνεση αντιστοιχεί σε μοντέλο της πιο πάνω κατηγορίας. Οι μεγάλες πόρτες διευκολύνουν την είσοδο-έξοδο, ενώ η διαμόρφωση του πίσω καθίσματος σε συνδυασμό με το σχεδόν ανύπαρκτο τούνελ του δαπέδου επιτρέπει τη μεταφορά ενός τρίτου πίσω επιβάτη με σχετική άνεση.

Θήκες για μικροπράγματα στην καμπίνα υπάρχουν κάμποσες και αποδεικνύονται πρακτικές. Για τις μεγάλες αποσκευές, το πορτμπαγκάζ είναι αρκετά ευρύχωρο, με χωρητικότητα 452 λίτρων, που μπορεί να αυξηθεί διπλώνοντας τη (διαιρούμενη 60:40) πλάτη του πίσω καθίσματος. Το δάπεδο όμως που προκύπτει δεν είναι επίπεδο, σχηματίζοντας ένα έντονο σκαλοπάτι, ενώ το μικρό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ δυσκολεύει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

Η έμφαση στην οικονομία
Για αυτοκίνητο τέτοιων διαστάσεων, τα 1.310 kg που έδειξε η πλάστιγγά μας δεν είναι πολλά. Έτσι οι 90 PS και (κυρίως) τα 20,9 kgm του κινητήρα επαρκούν για να δώσουν σχετικά αξιοπρεπείς επιδόσεις. Τα 12,5” για το 0-100 km/h και τα 34,1” για το χιλιόμετρο από στάση είναι μέτριες επιδόσεις, όμως η Corolla «ρεφάρει» με σχετικά καλές ρεπρίζ εν κινήσει: 6,8” στη δοκιμή ελαστικότητας των 50-80 km/h με 4η και 7,5” στο εικονικό προσπέρασμα των 80-110 km/h με την ίδια σχέση.

Δεν έχουμε δοκιμάσει το άμεσα ανταγωνιστικό Škoda Octavia 1.6 TDI 90 PS, αλλά το μικρότερο Škoda Rapid με τον ίδιο κινητήρα είναι συνολικά λίγο πιο γρήγορο από την Corolla (0-100 σε 11,7”, 0-1.000 m σε 33,3”, 50-80 με 4η σε 7,5”, 80-110 με 4η σε 7,2”). Το Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic είναι επίσης λίγο πιο γρήγορο παντού εκτός από τις ρεπρίζ από πολύ χαμηλά (12,2”/33,6”/9,4”/7,4” αντίστοιχα).

Στην καθημερινή οδήγηση, ο κινητήρας D-4D λειτουργεί ομαλά και αθόρυβα για ντίζελ. Για να «τουρμπίσει» όμως και να αποδώσει τη ροπή του πρέπει να περάσει τις 1.800 rpm. Πιο χαμηλά δεν έχει δύναμη, και αυτό του το χαρακτηριστικό τονίζεται από τις πολύ μακριές σχέσεις της μετάδοσης. Αν βρεθείς με χαμηλές στροφές και μεγάλη σχέση στο κιβώτιο, αναγκάζεσαι να κατεβάσεις μία ή και περισσότερες ταχύτητες για να επιταχύνεις. Αυτό όμως δεν σε προβληματίζει αφού ο λεβιές του κιβωτίου είναι από τους πιο εύχρηστους που υπάρχουν: Μαλακός, ακριβής, αρκετά γρήγορος και συνοδεύεται από έναν προοοδευτικό συμπλέκτη με ελαφρύ πεντάλ.

Οι πολύ μακριές σχέσεις μετάδοσης έχουν σκοπό την οικονομία. Και πραγματικά, η Corolla καίει ελάχιστο πετρέλαιο. Με στοιχειώδη προσοχή στην οδήγηση, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 5 lt/100km. Για ολόκληρο τη δοκιμή μας ήταν 5,6 lt/100 km, μια ιδιαίτερα χαμηλή τιμή για την κατηγορία, που παρά το όχι μεγάλο ρεζερβουάρ των 45,5 λίτρων, δίνει μια θεωρητική αυτονομία πάνω από 800 km.

Προ πάντων η άνεση
Σε ένα οικογενειακό σεντάν, και δη πετρελαιοκίνητο, η πρώτη προτεραιότητα είναι η άνεση. Κι εδώ η Corolla πραγματικά διαπρέπει. Ο τρόπος που περνάει τις ανωμαλίες είναι σχεδόν… μαγικός. Τις λακκούβες, τα σαμαράκια, τα μπαλώματα της ασφάλτου και τα φρεάτια, που κάνουν τα περισσότερα άλλα αυτοκίνητα να κοπανάνε και να θορυβούν, η ανάρτηση της Corolla –βοηθούμενη κι από τα 65άρια λάστιχα– τα σβήνει όλα, αποτελεσματικά κι αθόρυβα.

Κάθε νόμισμα όμως έχει δύο όψεις, αφού η μαλακή ανάρτηση και τα ψηλοπρόφιλα λάστιχα δεν ενδείκνυνται για γρήγορη οδήγηση. Πράγματι, η Corolla έχει την τάση να γέρνει στις στροφές και η απόκρισή της στο τιμόνι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ζωηρή και άμεση. Για τον οικογενειάρχη όμως, στον οποίο απευθύνεται, το αυτοκίνητο είναι φιλικό, προβλέψιμο και ασφαλές. Δεν αντιδρά άτσαλα στις αλλαγές κατεύθυνσης, βάζει τη δύναμή του κάτω χωρίς σπιναρίσματα, κρατά καλά στις στροφές και η συμπεριφορά του στο όριο είναι σχεδόν πάντα υποστροφική.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ χωρίς να δείχνει αποσυνδεδεμένο, η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες είναι καλή και ο οδηγός έχει τη σιγουριά ότι το VSC αγρυπνά για να δώσει χείρα βοηθείας σε δύσκολες καταστάσεις.

Στο ταξίδι, η Corolla είναι ιδιαίτερα ξεκούραστη, καθώς πέρα από την άνετη ανάρτηση έχει και πολύ καλή ηχομόνωση. Καλά είναι τέλος και τα φρένα, με ικανοποιητική αίσθηση στο πεντάλ, γραμμική απόκριση και αρκετή δύναμη ώστε να δίνουν μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης για την κατηγορία.

Στο σφυγμό της αγοράς
Κρίνοντας με βάση τους τιμοκαταλόγους, η Corolla 1.4 D-4D, με τιμές που ξεκινούν από τα 18.360 ευρώ, είναι το φθηνότερο μικρομεσαίο ντίζελ σεντάν της ελληνικής αγοράς (εξαιρώντας το Peugeot 301 1.6 HDi που είναι πιο «βασικό» σε φιλοσοφία). Όμως ακόμα κι αν λάβουμε υπόψη τις εκπτώσεις και προσφορές των άλλων αντιπροσωπειών, η Corolla παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστική, όντας 110 ευρώ φθηνότερη από το Opel Astra 1.3 CDTI, 590 ευρώ φθηνότερη από το Škoda Octavia 1.6 TDI 90 PS και 3.120 ευρώ φθηνότερη από το VW Jetta 1.6 TDI (105PS).

Από άποψη εξοπλισμού, ακόμη και η βασική Corolla Life Eco έχει το πλήρες πακέτο ασφαλείας με επτά αερόσακους, ABS με EBD και Brake Assist, σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSC, φώτα ημέρας, σύστημα προειδοποίησης για την πίεση των ελαστικών και σύστημα υποβοήθησης της εκκίνησης σε ανηφόρα HAC. Στάνταρ είναι επίσης το stop/start και ο υπολογιστής ταξιδιού, ενώ όσον αφορά στην άνεση, έχει air-condition, ραδιο-cd με MP3 και θύρες AUX/USB, και το βασικό ηλεκτρικό πακέτο (κλειδαριές με τηλεχειρισμό, καθρέφτες και εμπρός παράθυρα).

Η επόμενη έκδοση, Active Eco, που κοστίζει €720 παραπάνω, έχει επιπλέον ζάντες αλουμινίου (15”), ηλεκτρικά πίσω παράθυρα, υποβραχιόνια με ποτηροθήκες, και αισθητά πλουσιότερο διάκοσμο.

Δίνοντας άλλα €1.050 αγοράζεις την έκδοση Active Plus Eco της δοκιμής μας (που είναι κατά τη γνώμη μας η πιο συμφέρουσα) και έχεις στάνταρ προβολείς ομίχλης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2, κάμερα οπισθοπορείας, Bluetooth hands-free και χειριστήρια τηλεφώνου στο τιμόνι.

Τέλος, για την κορυφαία έκδοση Lounge πρέπει να πληρώσεις ακόμα €2.720, για να πάρεις ζάντες 16” και πολυτέλειες όπως το σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, η κεντρική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων LCD, o ηλεκτροχρωματικός καθρέφτης, οι θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, οι αισθητήρες βροχής, φωτός και παρκαρίσματος, καθώς και το «έξυπνο» σύστημα παρκαρίσματος Simple IPA. Χάνεις όμως το stop/start.

Προχωρώντας στο κόστος χρήσης, είναι φανερό ότι η κατανάλωση των 5,6 lt/100 km το κρατά πολύ χαμηλά, ενώ και τα έξοδα συντήρησης είναι λογικά, με αλλαγή λαδιών κάθε 15.000 km ή κάθε χρόνο και σέρβις κάθε 30.000 km ή κάθε δύο χρόνια. Όσο για την 6ετή εγγύηση των μηχανικών μερών (τρία χρόνια εργοστασιακή συν τρία της ελληνικής αντιπροσωπείας), είναι η δεύτερη καλύτερη της αγοράς.

Τι λέει το  DRIVE
Η Toyota εφάρμοσε και πάλι την επιτυχημένη συνταγή της Corolla, αλλά με τις απαραίτητες βελτιώσεις για να πιάσει τον παλμό της αγοράς. Με τον 1.400άρη ντίζελ δε, η Corolla είναι και ιδιαίτερα οικονομική. Θα τη θέλαμε σίγουρα πιο ζωντανή κι επικοινωνιακή στην οδήγηση, αλλά αναγνωρίζουμε ότι, στο κοινό που απευθύνεται, αυτό δεν έχει και μεγάλη σημασία.
Τιμή €18.360
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 90 PS/3.800 rpm, 20,9 kgm/1.800-2.800 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-40 km/h 2,6”
0-60 km/h 5,2”
0-80 km/h 8,5”
0-100 km/h 12,5”
0-120 km/h 18,5”
0-140 km/h 26,4”
0-400 m 18,5 @ 119,9 km/h
0-1.000 m 34,1 @ 150,8 km/h
50-80 km/h με 4η 6,8”
80-110 km/h με 5η  11,1”
110-140 km/h με 6η 18,4”
100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 215 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.620 x 1.775 x 1.465 mm
Βάρος 1.310 kg
Μετρήσεις Drive 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube