Αυτοκινούμενο Alfa Romeo A12 για τις διακοπές του Alfista!
Όχι, η Alfa Romeo δεν έφτιαχνε αυτοκίνητα μόνο για παθιασμένους. Αλλά και «επαγγελματικά». Ένα τέτοιο, ένα A12 του 1975 που μετατράπηκε σε τροχόσπιτο, αναζητούσε μέχρι χτες αγοραστή στο web.
Η Alfa Romeo είναι κυρίως γνωστή για τα σπορ μοντέλα της. Αυτή η φήμη δεν εμπόδισε την Casa del Biscione να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές της.
Από το 1930, ο Μιλανέζος κατασκευαστής δημιούργησε ένα τμήμα για την κατασκευή και εμπορία βαρέων φορτηγών οχημάτων, λεωφορείων, ακόμη και τρόλεϊ. Οι παλιότεροι θα θυμούνται τα κοντά τρόλεϊ της Alfa στη γραμμή της Καστέλας που μας είχαν δοθεί στο πλαίσιο των ιταλικών αποζημιώσεων για τον B’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Εκτός από σπάνιο, η καλή κατάστασή αυτού του Alfa Romeo A12, πέρα από ελκυστικό, το καθιστά ανεπίσημα και συλλεκτικό αυτοκίνητο
Ύστερα από αυτόν τον τελευταίο, η Alfa Romeo επένδυσε στον τομέα της ελαφριού επαγγελματικού προσφέροντας την γκάμα «Romeo» που ονομαζόταν επίσης Autottuto. Δηλαδή «για όλες τις χρήσεις». Ένα μικρό φορηγό/βαν που κατασκευάστηκε μεταξύ του 1954 και του 1966.
Αυτό το μοντέλο στη συνέχεια αντικαταστάθηκε από το φορτηγάκι Α11/F11 και το Α12/F12 που κατασκευάζονταν μέχρι το 1983. Μερικά παραδείγματα από τα οποία μετασκευάστηκαν σε αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.
Η Alfa Romeo A12 ήταν ένα φορτηγάκι που κατασκευάστηκε μεταξύ 1967 και 1983. Πιο μοντέρνο από τα προκάτοχά του Romeo, επωφελήθηκε κατά την λανσάρισμά του από τον 4κύλινδρο 1.300άρη βενζινοκινητήρα της Giulia, με 4άρι σασμάν. Που για την περίπτωση, η ισχύς περιορίστηκε από τα 78 στα 52 άλογα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Alfa Romeo 1900 M A.R. 51 & A.R. 52 «Matta» 1952-1954, το τζιπάκι
Λίγο πριν από την πρώτη πετρελαϊκή κρίση του 1973, η Alfa Romeo λάνσαρε και μια έκδοση με κινητήρα ντίζελ της Perkins, 1.760 cc, 50 άλογα και 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Τα A12 και F12 (βαν) είναι πολύ σπάνια σήμερα, καθώς στο σύνολο κατασκευάστηκαν σε μόλις 17.300 μονάδες.
Το δείγμα που διατίθετο προς πώληση στην πλατφόρμα δημοπρασιών Catawiki δεν είναι μόνο ένα κομμάτι της γκάμας του A12/F12 που επέζησε, αλλά κι ένα από τα ελάχιστα που μετασκευάστηκαν σε τροχόσπιτο. Πρόκειται για ένα ντίζελ που ταξινομήθηκε στην Ιταλία τον Ιανουάριο του 1975, έχει γράψει 34.902 km στο οδόμετρο, και φορά τη μεταλλική μάσκα των πρώτων μοντέλων που κατασκευάστηκαν μέχρι το 1976. Και είναι τα πιο περιζήτητα.
Η καλή κατάστασή του μάλιστα, πέρα από ελκυστικό το καθιστά ανεπίσημα και συλλεκτικό αυτοκίνητο!
Η εκτίμηση της τιμής που θα πουλιόταν, κυμαινόταν μεταξύ 30.000 και 40.000 ευρώ. Η δημοπρασία έληξε εχθές στις 21:30 και δεν προλάβαμε να μάθουμε πόσο τελικά κατέβαλε ο νέος ιδιοκτήτης του. Μην στεναχωριέστε όμως, ψάχνουμε να σα βρούμε άλλο!