Οδηγούμε: Kia Rio

Οδηγούμε: Kia Rio

Η Kia έχει διαβεί ανεπιστρεπτί το Ρουβικώνα της χρυσής μετριότητας. Για όσους δεν το πήραν χαμπάρι με το Cee’d, το νέο Rio θα τους το αποδείξει εμφατικά

Λέγαμε στο προηγούμενο τεύχος, ύστερα από την πρώτη επαφής μας με το νέο Rio στην Κορέα, ότι πρόκειται για ένα απολύτως σύγχρονο supermini με ποιότητα κατασκευής εφάμιλλης των γερμανικών και πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Λέγαμε επίσης ότι τις όποιες αμφιβολίες θα τις επιβεβαιώναμε ή θα τις διαλύαμε επί ευρωπαϊκού εδάφους, στην Πορτογαλία. Ιδού λοιπόν η δεύτερη αναφορά. Έπονται και άλλες με τις αναπόφευκτες συγκριτικές δοκιμές επί ελληνικού εδάφους.

Αϋπνίες

Λοιπόν, τα συμπεράσματα και από τη δεύτερη επαφή μας θα πρέπει να ανησυχήσουν τον –αμείλικτο σ’ αυτή ειδικά την κατηγορία – ανταγωνισμό. Διότι το Rio δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από οποιοδήποτε πρωτοκλασάτο όνομα των supermini. Η εμφάνισή του είναι φρέσκια, δυναμική, έξυπνη, υπό την έννοια ότι αναμειγνύει ευφυώς σχεδιαστικές προτάσεις και τις συμπληρώνει με μια ξεχωριστή προσωπικότητα. Ειδικά το εμπρός μέρος είναι ίσως το πιο δυναμικό στην κατηγορία του.
Τα υλικά κατασκευής του εσωτερικού ξεπερνούν σε αίσθηση όλα τα ιαπωνικά που μπορώ να σκεφτώ και μπόλικα από τα ευρωπαϊκά επίσης. Η σχεδίαση δεν σου παίρνει ακριβώς τα μυαλά, όμως είναι όμορφη, στιλάτη και το κυριότερο λειτουργική. Αρκεί να αισθανθείς την ποιοτική λειτουργία των διακοπτών για να πεισθείς. Εκεί που πείθεσαι δε απολύτως είναι με τους κορυφαίους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Τα 290 λίτρα του πορτμπαγκάζ φτάνουν και περισσεύουν για μια μικρή οικογένεια.
Η θέση οδήγησης δεν θα προβληματίσει ούτε και τον πιο ψείρα. Κάθεσαι όσο χαμηλά χρειάζεται, η ορατότητα είναι ικανοποιητική και η απόσταση χεριών ποδιών δεν θα προβληματίσει ούτε και τους άνω των 1,85.

Στα ίσια
Πιστεύω ότι το Rio θα έχει περισσότερες πωλήσεις με τον καλό σε αμεσότητα και μεστό σε λειτουργία 1,2 με τους 85 PS. Και για να πω την αλήθεια, τον βρήκα πιο ταιριαστό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε σχέση με τον 1.4 των 109 PS. Αυτός ο τελευταίος βέβαια κινεί το Rio σβέλτα, στο όριο του να το χαρακτηρίσεις γρήγορο. Όμως το κάνει μόνο πάνω από τις 3.500 –4.000 rpm, με χαρακτηριστικό μάλιστα σκαλοπάτι σ’ εκείνη την περιοχή. Το εξάρι κιβώτιο είναι απλώς καλό. Δεν σε προβληματίζει, αλλά δεν σε ενθουσιάζει κιόλας με τις αλλαγές του. Να σημειώσουμε πως ο 1.2 συνεργάζεται αποκλειστικά με 5άρι κιβώτιο. Αυτό που σίγουρα θα ενθουσιάσει είναι η ποιότητα λειτουργίας της ανάρτησής του νέου Rio, σε συνδυασμό με ένα εξαιρετικά δεμένο πλαίσιο. Η κύλιση ανταγωνίζεται στα ίσα το Polo και ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος είναι πολύ καλός. Θα μιλούσαμε για τη μεγάλη έκπληξη αν η αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης ήταν καλύτερη. Τώρα όμως μιλάμε για ένα τιμόνι με γρήγορη αντίδραση στις εντολές, χωρίς όμως feedback με αποτέλεσμα να κάνεις - αχρείαστες τελικά – μικροδιορθώσεις στην πορεία.
Η πραγματικά ευχάριστη έκπληξη πάντως προέρχεται από την επαφή μας με τον 1.100άρη 3κύλινδρο κινητήρα turbodiesel που αποδίδει 75 PS και το κυριότερο 17,3 kgm ροπής. Δουλεύει υποδειγματικά, καίει τίποτα και αποτελεί ίσως μονόδρομο για όσους θέλουν ένα μόνο αυτοκίνητο με χώρους οικονομία και παραπάνω από αξιοπρεπές τράβηγμα.
Και επειδή ζούμε σε δύσκολες εποχές και η τιμή παίζει πλέον καταλυτικό ρόλο πρέπει να ομολογήσουμε ότι τα €12.400 που ξεκινάει το 1,2 με καλό επίπεδο εξοπλισμού, αποτελεί από μόνη της μια δελεαστική πρόταση. Το Rio 1.4 θα έχει μόνο ένα (πλούσιο) επίπεδο εξοπλισμού και θα πωλείται προς €14.500 ενώ η 1.1 ντίζελ έκδοση θα κοστίζει €13.200.

Τι λέει το DRIVE
-Αγαπητοί ευρωπαίοι κατασκευαστές stop -προσέξτε πολύ το νέο Kia Rio stop -έχει όλα τα προσόντα να σας κάνει σοβαρή ζημιά stop
Τεχνολογία:
1.248 cc, i, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, 85 PS/6.000 rpm, 12,3kgm/4.000 rpm, Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις:
0-100 km/h 13,1”, τελική 168 km/h
Μέση κατανάλωση:
5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2:
114 gr/km
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube