KIA pro_cee’d 1.4 CRDi

KIA pro_cee’d 1.4 CRDi

Το νέο Kia pro_cee’d, με τον κινητήρα 1.4 ντίζελ, είναι το οικονομικό και καθημερινό αυτοκίνητο που χρειάζεσαι, αν δεν έχεις και ιδιαίτερες σπορ βλέψεις.

Η δεύτερη γενιά pro_cee’d συνεχίζει την πορεία που χάραξε το 5θυρο μοντέλο. Από όπου περάσει ξεχωρίζει για τη φρέσκια και διακριτική σχεδίασή του. Ειδικά ο συνδυασμός της εμπρός μάσκας με τα φώτα ημέρας το κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακό.

Ποιοτικά αναβαθμισμένο στο εσωτερικό, πετυχαίνει άλματα στην επιλογή των υλικών της καμπίνας και στη συναρμογή του ταμπλό. Και βέβαια με ένα δυνατό χαρτί που είναι αδύνατο να παραβλέψεις, τα επτά χρόνια πλήρους εργοστασιακής εγγύησης.

Το συγκεκριμένο κινητήρα τον έχουμε γνωρίσει στο Kia Rio. Εκεί βέβαια, ο 1.4 CRDi έχει να αντιμετωπίσει ένα αυτοκίνητο σχεδόν 200 κιλά ελαφρύτερο. Το pro_cee’d δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις από στάση, φτάνοντας στα 100 km/h σε 13,0”. Όπως συμβαίνει συχνά στους ντίζελ, το μεσαίο φάσμα στροφών είναι το αγαπημένο του.

Γενικά ύστερα από τα 110 km/h αρχίζει να λαχανιάζει και να δυσκολεύεται στο προσπέρασμα. Για παράδειγμα, με 4η επιταχύνει από τα 80 στα 110 km/h σε 7,2” και από τα 110 στα 140 km/h σε 12,5”. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν 6,4 lt/100 km, κάτι που σημαίνει πως στην καθημερινή οικονομική οδήγηση, το pro_cee’d 1.4 CRDi πέφτει εύκολα κάτω από τα 6 lt/100km. Όμως θέλει πολύ προσπάθεια για να φτάσεις στην εργοστασιακή τιμή των 4,3 lt/100 km. Άξια αναφοράς είναι και η απόδοση στις δοκιμές φρένων που πέτυχε εντυπωσιακή απόσταση ακινητοποίησης, μόλις 44,6 μέτρα από τα 110 km/h.

Το σύστημα διεύθυνσης δεν δίνει αρκετή πληροφόρηση στον οδηγό και δεν έχει δυνατή επαναφορά. Ταιριάζει περισσότερο σε αυτούς που ψάχνουν την πιο άνετη και ξεκούραστη οδήγηση.

Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, προσφέρει μια καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στον έλεγχο του βάρους, ακόμα και με τις ζάντες 16 ιντσών με το 55άρι προφίλ, της έκδοσης Uptown. Σαφώς και γέρνει όταν το πιέσεις στις στροφές, όμως το όριο της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό.

Το εμπρός μέρος είναι πολύ σταθερό στην είσοδο της στροφής, ακόμα και αν υπερεκτιμήσεις τις δυνάμεις σου. Ύστερα από αυτό το όριο, επεμβαίνει χειρουργικά το ESP, χωρίς να γίνεται ενοχλητικό, αλλά και χωρίς να απενεργοποιείται ποτέ πλήρως.

Κατά τα άλλα, στην καθημερινή χρήση του, το pro_cee’d προσφέρει ένα συνολικά καλό πακέτο χώρων, εξοπλισμού και τιμής. Η επιμήκυνση του μεταξονίου συντέλεσε στο ευρύχωρο εσωτερικό και στο μεγάλο χώρο αποσκευών που φτάνει τα 380 λίτρα. Το πλαστικό υποστήριγμα στις ζώνες των εμπρός καθισμάτων ενδέχεται να κάνει δυσκολότερη την πρόσβαση στις πίσω θέσεις.

Στην έκδοση Uptown που είχαμε στα χέρια μας, αξίζει να αναφερθεί πως είναι στο βασικό εξοπλισμό ο χειροκίνητος κλιματισμός, το ηχοσύστημα με υποστήριξη mp3, οι ζάντες 16 ιντσών και τα φώτα ημέρας LED.

Όπως είναι αναμενόμενο, με τις βελτιώσεις στην ποιότητα κατασκευής και με τον κινητήρα ντίζελ, η αρχική τιμή τιμοκαταλόγου είναι παραπάνω απ’ ό,τι περιμέναμε, στα €17.700. Βέβαια με την ισχύουσα προσφορά καθώς και με το όφελος της απόσυρσης, το τελικό ποσό πέφτει στα €15.340. Τιμή καθ’ όλα ανταγωνιστική και συμφέρουσα

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Kia pro_cee’d, με τον κινητήρα 1.4 ντίζελ, είναι το οικονομικό και καθημερινό αυτοκίνητο που χρειάζεσαι, χωρίς όμως να μπορεί να συγκινήσει το σπορ οδηγό.
Τιμή από €15.340 (με έκπτωση και απόσυρση)
Τεχνολογία 1.396 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, 90 PS/4.000 rpm, 22,4 kgm/1.500 - 2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 8,9”
0-100 km/h 13,0”
0-120 km/h 19,6”
0-140 km/h 29,2”
0-400 m 18,8”
0-1.000 m 34,8”
30-50 km/h με 3η 4,0"
50-80 km/h με 4η 6,8”
80-110 km/h με 5η 8,5”
110-140 km/h με 6η 13,8”
100-0 km/h 36,6 m
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 143 g/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.780 x 1.430 mm
Βάρος 1.330 kg
Μετρήσεις Drive

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube