Γιατί να βάλεις μοτέρ από Focus RS στο Defender;
Κι όμως, υπάρχουν αυτοκίνητα που αν θέλεις να τα κάνεις πιο «καθαρά» και «πράσινα», τους βάζεις έναν 2.3 τούρμπο με 350 ίππους.
Όταν η Ford δημιουργούσε τον 4κύλινδρο Ecoboost του Focus RS και της «μικρής» Mustang δεν είχε στο μυαλό της ότι θα μπορούσε να βρεθεί κάτω από το καπό ενός Land Rover Defender.
Όσο οικονομικός κι αν είναι ο 2.3 Ecoboost, όσο λίγα CO2 κι αν εκπέμπει για αυτό που είναι, δηλαδή ένας δυνατός κινητήρας για σπορ εφαρμογές, δεν φανταζόταν κανείς ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μια μετατροπή ως «μόσχευμα» με στόχο την βελτίωση του οικολογικού προφίλ κάποιου μοντέλου. Για τη δύναμη και τις επιδόσεις του, ναι. Αλλά για το «πράσινα» χαρακτηριστικά του, μοιάζει κάπως οξύμωρο. Γιατί βγάζει 350 ίππους και εκπέμπει 175 g/km. Αν όμως το αυτοκίνητο για το οποίο προορίζεται είναι κάποιο που εκπέμπει 266 g/km, στην πιο οικολογική εκδοχή του, ίσως και να έχει νόημα.
Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε το Focus RS στο δρόμο και στην πίστα [video]
Πάνω σε αυτή την ιδέα, την αντικατάσταση του 2.2 diesel με τον 2.3 Ecoboost δουλεύει η JE Motorworks στο Coventry της Μ. Βρετανίας. Ο πρόεδρος και αρχιμηχανικός της εταιρείας Jonathan Douglas θεωρεί ότι αυτή είναι μια αρκετά καλή απάντηση στην ολοένα αυξανόμενη πίεση για πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα, ακόμη και για τα «ειδικού σκοπού» όπως το Defender. Αλλά και ένας τρόπος να γλιτώσουν οι… «δεινόσαυροι» από πιθανούς περιορισμούς κυκλοφορίας που η νομοθεσία θα επιβάλλει στο άμεσο μέλλον.
Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε την Ford Mustang 5.0 GT V8 στο δρόμο και στην πίστα [video]
Διαβάστε ακόμη Test Drive: Ford Mustang 2.3 Ecoboost
«Θεωρούμε ότι οι πελάτες μας θα συμφωνήσουν ότι ένας μοντέρνος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού είναι πιο φιλικός προς το περιβάλλον σε σχέση με έναν παλιομοδίτικο ντίζελ» ισχυρίζεται ο Douglas. Η JE Motorworks θα επέμβει στο μοτέρ αλλάζοντας τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του προκειμένου η συμπεριφορά του συνόλου να είναι οικεία στους ιδιοκτήτες. Και να ταιριάζει με τον χαρακτήρα και τις απαιτήσεις της οδήγησης για την οποία προορίζεται το Defender. «Θα είναι χαμηλόροπος, θα τραβά περισσότερο σαν… τρακτέρ» εξηγεί ο Douglas.
Διαβάστε ακόμη Ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής του Ford Focus RS με μπλοκέ διαφορικό
Η εταιρεία θα έχει ολοκληρώσει το στάδιο της εξέλιξης πριν το τέλος του έτους. Εδώ όμως υπάρχει ένα θολό τοπίο. Στο Focus RS όντως εκπέμπει 174 g/km αυτός ο κινητήρας, σε συνδυασμό όμως και με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου: Τον συγκεκριμένο συντελεστή οπισθέλκουσας, το συγκεκριμένο βάρος, τις διαστάσεις τροχών, την κλιμάκωση κιβωτίου, κ.λπ. Πολλές φορές βλέπουμε στους πίνακες των τεχνικών χαρακτηριστικών τα εργοστάσια να ανακοινώνουν τιμές εκπομπών CO2 στη λογική «από… έως», με ένα εύρος 4-5 g/km ανάλογα με τη διάμετρο και το πλάτος των τροχών που διατίθενται στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού. Μέσα στο Defender, με την αεροδυναμική τούβλου, με άλλους τροχούς, βάρος και σχέσης, ακόμη και με διαφορετικές απώλειες στη μετάδοση, θα χρειαστεί εκ νέου πιστοποίηση για να μάθουμε πραγματικά πόσα γραμμάρια CO2 θα εκπέμπει ο 2.3 Ecoboost.
Πηγή Autocar