Έξι στις επτά κινεζικές μάρκες EV δεν θα είναι βιώσιμες το 2030

Έξι στις επτά κινεζικές μάρκες EV δεν θα είναι βιώσιμες το 2030

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι το μέλλον για τις κινεζικές κατασκευάστριες ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ζοφερό. Μόνο μία στις επτά αναμένεται να έχει κερδοφορία στο τέλος της δεκαετίας.

κινεζικές EV

Οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες τρέμουν τον ταχύτατα εξελισσόμενο ανταγωνισμό τιμών που έχει εξαπολύσει η Κίνα. Λιγότερο γνωστό είναι ότι πολλές κινεζικές μάρκες EV αισθάνονται επίσης υπό ασφυκτική πίεση από άλλους εγχώριους ανταγωνιστές τους.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι μόνο μία στις επτά από τις σημερινές κινεζικές EV επιχειρήσεις θα εξακολουθεί να κερδίζει χρήματα στο τέλος αυτής της δεκαετίας. Με το μέλλον των υπόλοιπων έξι να προδιαγράφεται εξαιρετικά ζοφερό.

Το λουτρό αίματος των τιμών δεν πλήττει μόνο τις δυτικές εταιρείες, αλλά πρωτίστως τις πιο αδύναμες κινεζικές

κινεζικές EV

Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 137 κινεζικές μάρκες EV, αλλά αναλυτές της αγοράς πιστεύουν ότι μόνο 19 από αυτές θα έχουν κέρδη το 2030. Το υψηλό ποσοστό προβλεπόμενης ζημίας οφείλεται στον βίαιο πόλεμο τιμών που διεξάγεται τα τελευταία δύο χρόνια στην εγχώρια αγορά της Κίνας και δεν δείχνει σημάδια κάμψης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Donald Trump θα βάλει 100% δασμούς στα κινεζικά του Μεξικού

Οι κυρίαρχες κι ισχυρότερες κινεζικές εταιρείες EV  όπως η BYD έχουν τα περιθώρια κέρδους που τους επιτρέπουν να πιέζουν τις τιμές συνεχώς προς τα κάτω. Εξαναγκάζοντας έτσι πιο αδύναμους ανταγωνιστές να ακολουθήσουν τις επιθετικές μειώσεις τιμών, χωρίς όμως να έχουν την οικονομική ευχέρεια για κάτι τέτοιο. 

κινεζικές EV

Για να καταλάβετε για το μέγεθος των μειώσεων τιμών, σκεφτείτε μόνο ότι τον Μάρτιο, η BYD έριξε στα €11.500 την τιμή του e2. Ενός ηλεκτρικού μοντέλου σε διαστάσεις αντίστοιχες του ID.3!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To YangWang U7 της BYD είναι πιο ισχυρό από δύο BMW M5 μαζί

Ένα μήνα πριν, είχε μειώσει στα €10.200 την τιμή απόκτησης του Qin Plus DM-i. Πρόκειται για λιμουζίνα 4.765 mm με επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία. Υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 55 km και συνδυαστική ισχύ 180 ίππων. Όχι παίζουμε...

κινεζικές EV

Ο πόλεμος τιμών έχει ήδη βλάψει ορισμένες κινεζικές EV μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της WM Motor, η οποία κήρυξε πτώχευση το 2023 κι αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλες. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι όσοι δεν θα μπορούν να αποκομίσουν κέρδος, θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν εντελώς τη αυτοκινητοβιομηχανία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Βραζιλία έχει πλημμυρίσει από κινεζικά μοντέλα, κυρίως BYD

Ή θα αλλάξουν προσανατολισμό και θα προσπαθήσουν να προσφέρουν ένα niche χαρακτηριστικό, απευθυνόμενοι σε ένα μικρό μερίδιο της αγοράς, αναφέρει το Bloomberg.

κινεζικές EV

Μια εντυπωσιακή λεπτομέρεια που αναφέρεται στο δημοσίευμα αφορά τον αριθμό των υπερωριών που κάνουν οι Κινέζοι εργαζόμενοι στα εργοστάσια αυτοκινήτων που λειτουργούν από καινοφανείς μάρκες EV.

Ενίοτε εργάζονται έως και 140 επιπλέον ώρες κάθε μήνα, σε σύγκριση με το μέγιστο των 20 για τους εργαζόμενους σε εργοστάσια που κατασκευάζουν αυτοκίνητα για παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube