Τέσσερις πλατφόρμες για την GM ως το 2025
Η CEO της General Motors Mary Barra ανακοίνωσε ότι σε 10 χρόνια από σήμερα όλα τα μοντέλα του ομίλου θα βασίζονται σε τέσσερα πατώματα.
Το νούμερο αυτό είναι εντυπωσιακό αν αναλογιστεί κανείς ότι σήμερα τα αυτοκίνητα των εταιριών που ανήκουν στη General Motors και πωλούνται σε όλο τον κόσμο πατάνε σε... 26 διαφορετικές πλατφόρμες.
Η Mary Barra είναι πεπεισμένη ότι η χρήση κοινών διαμορφώσιμων πατωμάτων σε όσο περισσότερα μοντέλα γίνεται είναι ο μοναδικός τρόπος να μειωθεί όσο πρέπει το κόστος παραγωγής αλλά και τα έξοδα για το R&D κάθε νέου μοντέλου. Το ίδιο κάνουν άλλωστε εδώ και καιρό πολλές ευρωπαϊκές εταιρίες, όπως η Volkswagen με την MQB, η Renault-Nissan με τη CMF και η Peugeot-Citroen με την ΕΜΡ2.
Το φιλόδοξο πλάνο της είναι να υπάρχει μία πλατφόρμα για τα προσθιοκίνητα μοντέλα της GM ανεξαρτήτως μεγέθους, μία για τα πισωκίνητα, μία για τα crossover και SUV και μία για τα φορτηγά. Αυτό θα επιτρέψει στη General Motors την πιο αποτελεσματική και πιο άμεση κάλυψη των αναγκών της σε κάθε αγορά, με την εύκολη δημιουργία νέων μοντέλων.
Στην περίπτωση της GM βέβαια η υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου είναι αρκετά δύσκολη. Αναλυτής της Morgan Stanley αναφέρει ότι μια τέτοια διαδικασία είναι επίπονη και ακριβή, και η εταιρία θα πρέπει να δουλεύει «σαν καλολαδωμένη μηχανή» σε οικονομικό και διαχειριστικό επίπεδο για να τα καταφέρει. Ωστόσο συμφωνεί και ο ίδιος ότι «πρέπει να το κάνουν, αν θέλουν να επιβιώσουν».
[Πηγή: Reuters]