Τα καινούργια αυτοκίνητα βάρυναν 400 kg σε μόλις επτά χρόνια

Τα καινούργια αυτοκίνητα βάρυναν 400 kg σε μόλις επτά χρόνια

Ο εξηλεκτρισμός, η δημοτικότητα των SUV κι η εξαφάνιση των αστικών μοντέλων συνέβαλαν στα «παχάκια» που έχουν τα καινούργια αυτοκίνητα.

καινούργια αυτοκίνητα

Το βάρος στα καινούργια αυτοκίνητα έχει ξεφύγει, κανείς δεν έχει αντίρρηση επί τούτου. Οι συνάδελφοί μας στο βρετανικό Autocar, προφανώς επηρεασμένοι από τη νέα BMW M5 των 2.435 kg, σκέφτηκαν να ποσοτικοποιήσουν αυτό που παρατηρούμε όλοι.

Συνέκριναν τον μέσο όρο κιλών σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που δοκίμασαν το 2023 με το αντίστοιχο νούμερο το 2016. Μια 7ετία είναι περίπου ο χρόνος που αντικαθίσταται μια γενιά μοντέλου, οπότε χοντρικά μπορούμε να πούμε ότι τα 400 kg που βάρυναν τα νέα μοντέλα, αντιπροσωπεύουν τα επιπλέον «παχάκια» από μία γενιά στην επόμενη.

Οικολογία; Ναι, σε λίγο τα καινούργια αυτοκίνητα θα ζυγίζονται σε γεφυροπλάστιγγα 

καινούργια αυτοκίνητα

Η σύγκριση δεν διεκδικεί δάφνες απόλυτης ακρίβειας, αφού οι Βρετανοί δεν προσμέτρησαν όλα τα μοντέλα που πωλούνται, αλλά όσα δοκίμασαν. Από την άλλη, το παλαιότερο περιοδικό αυτοκινήτου στον κόσμο δοκιμάζει ουσιαστικά τα πάντα, οπότε το συμπέρασμα της πάχυνσης δεν είναι επί της ουσίας λανθασμένο.

Ενώ λοιπόν ο μέσος όρος βάρους στα καινούργια αυτοκίνητα του 2016 αντιστοιχούσε σε 1.553 kg, εκτοξεύτηκε στα 1.947 kg επτά χρόνια αργότερα.

καινούργια αυτοκίνητα

Η αυξανόμενη δημοτικότητα των SUV συνέβαλε σίγουρα σε αυτό. Από όλα τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν από το Autocar το 2016, τα 16 ήταν SUV ή crossover. Αυτά είχαν μέσο βάρος 1.722 kg, 169 kg πάνω από τον μέσο όρο όλων των μοντέλων που δοκιμάστηκαν εκείνη τη χρονιά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lotus Eletre, μια Lotus που ζυγίζει πάνω από 2,5 τόνους

Το Škoda Kodiaq για παράδειγμα, ζύγιζε 1.751 kg, 246 πάνω από το Škoda Superb. Ομοίως, η Jaguar F-Pace ήταν 180 kg βαρύτερη από την XF με τον ίδιο ντίζελ των 2,0 lt.

καινούργια αυτοκίνητα

Το 2023, δοκιμάστηκαν συνολικά 24 SUV, crossover και pick-up, με μέσο βάρος 1.985 kg. Μόλις 38 kg πάνω από τον γενικό μέσο όρο — σημαντικά μικρότερη διαφορά από τα 169 kg του 2016.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέα BMW M5, ο βασιλιάς είναι γυμνός με 727 ίππους και 2.435 kg

Αν δεν υπολογίσουμε τα διπλοκάμπινα, τα SUV και τα crossover είχαν μέσο όρο 1.906 kg, που ήταν κάτω από τον μέσο όρο για όλα τα μοντέλα που δοκιμάστηκαν το 2023. Υποδηλώνοντας ότι αν κι η αυξημένη αναλογία των SUV στην αγορά ευθύνεται εν μέρει για τη συνολική αύξηση του βάρους, δεν είναι η μόνη αιτία.

καινούργια αυτοκίνητα

Η ηλεκτροκίνηση έπαιξε επίσης ρόλο στην πάχυνση των νέων αυτοκινήτων. Τα μπαταριοκίνητα ηλεκτρικά που δοκιμάστηκαν από το Autocar πέρυσι είχαν μέσο βάρος 1.991 kg. Τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης ήταν σχεδόν 100 kg ελαφρύτερα, στα 1897 kg.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Dodge Charger, το πρώτο ηλεκτρικό muscle car στην Ιστορία ζυγίζει 2.648 kg

Αν μάλιστα αφαιρέσουμε τα υβριδικά και τα PHEV, που φέρουν το βάρος των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών, ο αριθμός αυτός πέφτει στα 1.841 kg για τα αμιγώς θερμικά μοντέλα, 150 kg λιγότερα από το μέσο EV.

καινούργια αυτοκίνητα

Φυσικά, η ηλεκτροκίνηση κι η δημοτικότητα των SUV δεν ευθύνονται αποκλειστικά για τη συνεχιζόμενη αύξηση των βαρών. Η εξαφάνιση των αστικών μοντέλων από τους καταλόγους με τα καινούργια αυτοκίνητα παίζει επίσης τον ρόλο της. Όλο και λιγότερα μοντέλα κάτω των 1.000 kg πωλούνται κάθε χρόνο.

Το 2003, το Autocar δοκίμασε έξι αυτοκίνητα που ζύγιζαν λιγότερο από έναν τόνο κι άλλα έξι που ήταν μεταξύ 1.000 και 1.100 kg. Το 2023, δοκιμάστηκε μόνο ένα «αυτοκίνητο» κάτω των 1.000 κιλών – το Citroën Ami – το οποίο τεχνικώς δεν είναι αυτοκίνητο αλλά quadricycle.

καινούργια αυτοκίνητα

Το ελαφρύτερο πραγματικό αυτοκίνητο που δοκιμάστηκε πέρυσι ήταν το σπορ κουπέ Alpine A110 R, στα 1.065 kg, ενώ το βαρύτερο η ηλεκτρική Mercedes-Benz EQS SUV στα απίστευτα 2.899 kg.

Η τάση για επιπλέον βάρος είναι ευρύτερη κι αντικατοπτρίζεται αν δούμε το διάγραμμα που ξεκινά από το 2000. Ο ετήσιος μέσος όρος κυμαινόταν μεταξύ 1.500 και 1.650 kg μέχρι το 2018, όταν έφτασε για πρώτη φορά το όριο των 1.700 kg.

καινούργια αυτοκίνητα

Έπεσε ξανά στα 1.675 kg το 2019, αλλά από τότε μόνο αυξάνει, φτάνοντας τα 1.879 kg το 2022 και στη συνέχεια τα 1.947 kg την επόμενη χρονιά.

Φέτος, τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Το μέσο βάρος των αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν κατά το πρώτο 3μηνο του 2024 – η πλειοψηφία των οποίων ήταν είτε ηλεκτρικά, είτε SUV είτε και τα δύο – ήταν 2.087 kg. Gilli diet, είπατε;

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube