Mέσα στο 2019 έρχεται στην Ευρώπη το πρώτο κινεζικό ηλεκτρικό SUV

Mέσα στο 2019 έρχεται στην Ευρώπη το πρώτο κινεζικό ηλεκτρικό SUV

Η κινεζική Aiways θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του ηλεκτρικού U5 μετά την επίσημη παρουσίασή του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Η κινεζική start-up ηλεκτρικών οχημάτων, η Aiways δηλώνει πως μέσα στο 2019 θα ξεκινήσει να πουλά το μεσαίο της ηλεκτρικό SUV, το U5, στην ευρωπαϊκή αγορά.
Νωρίτερα και συγκεκριμένα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης θα το παρουσιάσει επίσημα στο ευρωπαϊκό κοινό.

Η εταιρεία υπόσχεται μια αυτονομία της τάξης των 460 χιλιομέτρων, που μπορεί να φτάσει και στα 560 αν ο αγοραστής επιλέξει να πάρει ένα πρόσθετο από το βασικό πακέτο μπαταριών που ταιριάζουν στο πάτωμα του αυτοκινήτου.

Το U5 κατασκευάζεται ήδη στο εργοστάσιο της Aiway στο Shangrao City, στη νοτιοανατολική επαρχία Jiangxi της Κίνας.

Είναι χτισμένο σε μια αρθρωτή πλατφόρμα χρησιμοποιώντας ένα μείγμα από αλουμίνιο και χάλυβα υψηλής αντοχής, με το πακέτο μπαταριών να είναι τοποθετημένο στο πάτωμα.

Η τεχνολογία περιλαμβάνει ένα τριπλό πίνακα οθονών μπροστά από τον οδηγό, καθώς και μια οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας στο κέντρο του ταμπλό. Το αυτοκίνητο διατίθεται με προσαρμοστικό σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού και αυτόνομο χώρο στάθμευσης χαμηλής ταχύτητας.

Το U5 έχει μήκος 4680 χιλιοστά, περίπου το ίδιο μήκος με το Audi Q5. Έχει επίσης 1880 χιλιοστά πλάτος και 1680 χιλιοστά ύψος και στοχεύει –σύμφωνα με την εταιρεία – στο «μεγαλύτερο μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς», ωστόσο οι πωλήσεις του δεν θα βασιστούν σε ένα δίκτυο αντιπροσώπων.

Η εταιρεία δεν διευκρίνισε ούτε πώς θα το διαθέτει στην αγορά, ούτε γνωστοποίησε την τιμή του, αφήνοντας να εννοηθεί πως όλα αυτά θα γίνουν στη Γενεύη. Αυτό που είπαν όμως είναι πως προς το παρόν δεν θα διατίθεται ως δεξιοτίμονο, κάτι που αφήνει εκτός σχεδιασμού την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. 

Εάν όντως οι πωλήσεις προχωρήσουν στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του έτους, η Aiways θα βρεθεί προστά από τους κινέζους αντιπάλους που θέλουν να εισάγουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη.  Η Lynk & CO, που ανήκει στην Geely, σχεδιάζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά δεν πρόκειται να το βάλει στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου πριν το τέλος του 2020.

Η Aiways ιδρύθηκε το 2016 από τον πρώην οικονομικό διευθυντή της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Giant Group SAIC, Gu Feng. Ο επικεφαλής της εταιρείας είναι ο Roland Gumpert, ο ιδρυτής της εταιρίας σπορ αυτοκινήτων Apollo Automobile και πρώην επικεφαλής της Audi Sport.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube