Πώς ο Mate Rimac κατέληξε στον V16 στη νέα Bugatti Tourbillon;

Πώς ο Mate Rimac κατέληξε στον V16 στη νέα Bugatti Tourbillon;

H Bugatti Tourbillon φέρει έναν ατμοσφαιρικό V16 με μήκος ένα μέτρο. Για να καταλήξει εκεί όμως, πέρασε έναν μικρό Γολγοθά.

Bugatti Tourbillon

Όταν ο Mate Rimac κι οι υπόλοιποι ιθύνοντες έκατσαν να σχεδιάσουν την Bugatti Tourbillon, δεν είχαν κανέναν περιορισμό. Το νέο γαλλικό hypercar μπορούσε να έχει όποιο αμάξωμα, να καταναλώνει όποιο καύσιμο και να φέρει όποια διάταξη κινητήρα τούς κατέβαινε στο μυαλό.

«Όταν μαθεύτηκε ότι ανέλαβα την εταιρεία, νομίζω ότι πολλοί φοβήθηκαν ότι η επόμενη Bugatti θα ήταν ηλεκτρική. Έκανα ακριβώς το αντίθετο», λέει χαμογελώντας ο διευθύνων σύμβουλος της Bugatti, Mate Rimac. Η Bugatti Tourbillon αποκαλύφθηκε στο Molsheim της Γαλλίας τον περασμένο μήνα.

Για να είναι η Bugatti Tourbillon στη μορφή που απολαμβάνουμε σήμερα, πολλά κορυφαία στελέχη πονοκεφάλιασαν για μήνες

Bugatti Tourbillon

Είναι χτισμένη γύρω από ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα 1.800 ίππων που βασίζεται στον ατμοσφαιρικό V16 των 8,3 lt. Αν και τώρα μάς φαίνεται σαν το λογικό επόμενο βήμα για τη μάρκα, η νέα Bugatti θα μπορούσε να είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, με εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό.

«Αναρωτιόμαστε αν έπρεπε να στραφούμε σε ένα μοντέλο πολυτελείας», λέει ο Rimac. Πράγματι, η Bugatti θα μπορούσε να κατευθυνθεί στην υπέρτατη πολυτέλεια χωρίς να έχει απομακρυνθεί από την κληρονομιά της. Σήμερα είναι κυρίως γνωστή για την κατασκευή αυτοκινήτων που καταρρίπτουν ρεκόρ ταχύτητας με 4ψήφιο νούμερο ισχύος. Το βιογραφικό της όμως περιλαμβάνει την Type 41 των 6,5 m με το 8κύλινδρο σε σειρά μοτέρ των 12,8 lt. Το 1926 έκανε τις αντίστοιχες Rolls-Royce να μοιάζουν με Ford Model T μπροστά της.

Bugatti Tourbillon

Τα στελέχη αποφάσισαν τελικά να επεκτείνουν την γκάμα των υπεραυτοκίνητων της μάρκας, εξελλίσσοντας τον διάδοχο της Chiron. «Η Bugatti έχει να κάνει με την υπέρβαση των ορίων, άρα πρέπει να έχει οπωσδήποτε hypercar στην γκάμα της», σκέφτηκε ο Rimac.

Το επόμενο που έπρεπε να επιλέξει η ομάδα του ήταν το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Κι εδώ, η ιστορική εταιρεία είχε πολλές επιλογές: Ηλεκτρική, υβριδική ή αμιγώς θερμική; Η τεχνογνωσία του Rimac έγκειται στις μπαταρίες και στους ηλεκτροκινητήρες, όχι σε περίπλοκα θερμικά ή υβριδικά συστήματα. Οπότε πολλοί υπέθεσαν — μάλλον με φόβο — ότι η επόμενη Chiron θα ήταν ηλεκτρική.

Bugatti Tourbillon

Ο Όμιλος Volkswagen, ο οποίος ανέστησε τη Bugatti περισσότερα από 20 χρόνια πριν ο Rimac αναλάβει τον έλεγχο σε μια κοινοπραξία που ιδρύθηκε το 2021, έριξε λάδι στη φωτιά πιέζοντας για ένα μπαταριοκίνητο μοντέλο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η πρώτη ηλεκτρική Bugatti είναι γεγονός! Αλλά έχει μόλις 14 PS

«Είχαμε δύο εύκολες επιλογές. Από τη μία το Nevera, το οποίο είναι ένα EV 1.900+ ίππων με κίνηση σε όλους τους τροχούς που πιάνει 400+ km/h. Στα χαρτιά ακούγεται σαν Bugatti. Από την άλλη πλευρά, είχαμε την Chiron με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε από αυτά τα δύο μοντέλα. Το προφανές ήταν να πάρω το Nevera και να φτιάξω μια ηλεκτρική Bugatti με διαφορετικό περίβλημα», σχολιάζει.

Bugatti Tourbillon

Αυτός θα ήταν ο ευκολότερος και φθηνότερος τρόπος για να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην Ιστορία της Bugatti. Τα κομμάτια του παζλ ήταν όλα εκεί: Το σύστημα μετάδοσης κίνησης, η πλατφόρμα κι η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική είχαν ήδη εξελιχτεί, δοκιμαστεί και κερδίσει τα εύσημα. Ο Rimac θα μπορούσε να έχει εξοικονομήσει εκατομμύρια βασιζόμενος στο Nevera, αλλά επέλεξε τον δύσκολο τρόπο.

Διάφοροι παράγοντες επηρέασαν αυτή την απόφαση, σύμφωνα με τον Κροάτη. «Δεν πιστεύουμε ότι η κατασκευή μιας Bugatti είναι να κάνεις το εύκολο ή το προφανές. Το θέμα είναι να κάνεις το σωστό», συνόψισε. Πρόσθεσε ότι η διατήρηση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης στην εξίσωση ήταν σημαντική γιατί «θέλαμε συναίσθημα».

Bugatti Tourbillon

Ο Rimac επιθυμούσε ο κινητήρας να είναι ατμοσφαιρικός. Υποστήριξε ότι είναι πιο «συναισθηματικός» από έναν υπερτροφοδοτούμενο κι οι ηλεκτροκινητήρες του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος θα αντιστάθμιζαν την έλλειψη ροπής στις χαμηλές rpm. Η εταιρεία είχε φτάσει πλέον σε άλλο ένα δίλημμα: Μπορούσε να σχεδιάσει έναν κινητήρα από την αρχή ή να βασιστεί και πάλι στον W16 που εγκαινιάστηκε από τη Veyron πριν δύο δεκαετίες.

«Mate, γιατί να μην χρησιμοποιήσεις ένα V12; Μπορείς να πετύχεις την ίδια ισχύ με ένα V12», θυμάται ότι του είπε ο Emilio Scervo, τεχνικός διευθυντής της Bugatti. Έχει ένα δίκιο: Ο διάδοχος της Lamborghini Huracán θα αντικαταστήσει τον ατμοσφαιρικό V10 με έναν twin-turbo V8 4,0 lt με ισχύ 800 ίππων. Το να φτάσουν στους 1.000 ατμοσφαιρικούς ίππους με τέσσερις επιπλέον κυλίνδρους δεν θα ήταν κάτι ακατόρθωτο. Αλλά το downsizing αποκλείστηκε, οπότε η λογική επιλογή ήταν μια ακόμα γενιά του W16.

Bugatti Tourbillon

«Ο Mate δικαίως ήταν σταθερός στη διάταξη των 16 κυλίνδρων και στηρίχτηκε στο μότο ότι αν είναι συγκρίσιμη, δεν είναι πια Bugatti. Η ιδέα ήταν να φτιάξουμε κάτι που κανείς άλλος δεν έχει, όπως ένας 16κύλινδρος κινητήρας», θυμάται ο Scervo. «Υπήρξε μια στιγμή, λίγο πριν ενταχθώ στην Bugatti από τη McLaren το 2021, όταν λόγω των προκλήσεων που σχετίζονταν με το μήκος του V16, η εταιρεία σκεφτόταν να χρησιμοποιήσει μια ατμοσφαιρική έκδοση του W16. Αμφισβήτησα αμέσως την ιδέα ότι ένας μακρύτερος κινητήρας σήμαινε και μακρύτερο αυτοκίνητο».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η σύζυγος του Zelensky ΔΕΝ αγόρασε Bugatti Tourbillon, λέει η Bugatti

«Προτιμήσαμε τον V16 γιατί είναι πιο ελαφρύς από τον W16 κι έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους. Το να το χωρέσει χωρίς να καταλήξεις με ένα τεράστιο μεταξόνιο ήταν πολύ δύσκολο αλλά όχι αδύνατο. Κάθε τμήμα της Tourbillon είναι νέο, συμπεριλαμβανομένου του μονοκόκ πλαισίου, και το project βρισκόταν ακόμα στα πρώτα στάδια εξέλιξης όταν ελήφθη η απόφαση να χρησιμοποιηθεί ο V16. Πράγμα που σημαίνει ότι η ομάδα είχε τον χρόνο να τροποποιήσει το σασί. Το να χωρέσουμε έναν τόσο γιγαντιαίο κινητήρα — το μήκος του φτάνει το ένα μέτρο — σε μια υπάρχουσα πλατφόρμα θα ήταν πολύ πιο δύσκολη υπόθεση».

Bugatti Tourbillon

Ωστόσο, ο Scervo είχε πυροδοτήσει έναν πόλεμο χιλιοστών. Εκτός από τον θεόμακρο V16, οι μηχανικοί χρειάστηκε επίσης να χωρέσουν την μπαταρία των 25 kWh του υβριδικού συστήματος. Κάτι που απαιτούσε την εύρεση έξυπνων λύσεων: Για παράδειγμα, τα καθίσματα είναι σταθερά, αλλά ρυθμίζονται τα πεντάλ για να βρείτε τη σωστή θέση οδήγησης. Ενώ κι ο κινητήρας έχει κλίση 11 μοιρών προς την καμπίνα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Bugatti Tourbillon, διάδοχος της Chiron, 1.800 PS χωρίς τούρμπο

«Κάθε εβδομάδα, ένας μηχανικός ερχόταν και μου έλεγε ότι χρειαζόμαστε 50 mm επιπλέον στο μεταξόνιο. Αλλά δεν ενέδωσα ποτέ, δεν το αυξήσαμε ποτέ», λέει περήφανα.

Bugatti Tourbillon

Η ομάδα του τα κατάφερε. Ο V16 των 8,3 lt είναι περίπου 240 mm μακρύτερος από τον W16 των 8,0 lt, ωστόσο το μεταξόνιο της Tourbillon μεγάλωσε μόλις 30 mm σε σχέση με αυτό της Chiron.

Το νέο μοντέλο είναι επίσης ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του και πιο ευρύχωρο στην καμπίνα. Τα λόγια του Rimac επαληθεύτηκαν: Μία Bugatti δεν πρέπει να μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο 4τροχο.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube