Έξω τα θερμικά μοντέλα από τη Στοκχόλμη από το 2025
Το σχέδιο της σουηδικής πρωτεύουσας είναι πιο άτεγκτο από την προσέγγιση άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, οι οποίες απαγορεύoυν μόνο τα αυτοκίνητα ντίζελ ή χρεώνουν τη διέλευση.
Η Στοκχόλμη απαγορεύει την κυκλοφορία όλων ανεξαιρέτως (με μια μικρή εξαίρεση) των θερμικών οχημάτων από το 2025. Δηλαδή σε λιγότερο από ενάμιση χρόνο από τώρα.
Καμία περιοχή στον κόσμο δεν έχει αγκαλιάσει την ηλεκτροκίνηση περισσότερο από τη Σκανδιναβία. Ύστερα από την απόφαση της Νορβηγίας να απαγορεύσει την πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2025, μια ολόκληρη δεκαετία πριν τεθεί σε ισχύ η αντίστοιχη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Σουηδία απαγορεύει τα θερμικά οχήματα στους δρόμους της πρωτεύουσάς της.
H Στοκχόλμη γίνεται η πρώτη πρωτεύουσα που εξοβελίζει κάθε θερμικό όχημα
Η πρόσβαση θα απαγορευτεί σε όλα τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε 20 τετράγωνα του εμπορικού κέντρου της Στοκχόλμης. Τα μόνα οχήματα που θα επιτρέπονται στην περιοχή θα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υβριδικά φορτηγά (η εξαίρεση που λέγαμε) κι οχήματα με κυψέλες υδρογόνου, αναφέρει το Bloomberg.
Μια τέτοια απόφαση θα καταστήσει τη Στοκχόλμη την πρώτη πρωτεύουσα κράτους που θα επιδείξει μηδενική ανοχή στα θερμικά οχήματα. Άλλες πόλεις σε όλο τον κόσμο έχουν εισαγάγει ορισμένα μέτρα για τη μείωση της ρύπανσης, αλλά καμία δεν έχει υιοθετήσει την πλήρη απαγόρευση.
Το Λονδίνο πρόσφατα επέκτεινε τη ζώνη χαμηλών εκπομπών ρύπων, αλλά οι οδηγοί μπορούν ακόμα να εισέλθουν στην περιοχή εάν είναι πρόθυμοι να πληρώσουν το τσουχτερό ημερήσιο διόδιο.
«Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο περιβάλλον διαβίωσης για τους ανθρώπους που ζουν κι εργάζονται εδώ», δήλωσε ο Lars Stromgren, υπεύθυνος για την πολιτική οδικής κυκλοφορίας στη σουηδική πρωτεύουσα.
Το σχέδιο της Στοκχόλμης μπορεί να φαίνεται ακραίο ή ριζοσπαστικό εν έτει 2023, αλλά στοιχηματίζουμε ότι κάθε μεγάλη δυτική πόλη θα ακολουθήσει τα ίδια χνάρια, έστω και με απόσταση κάποιων ετών. Επιπλέον, αυτές οι διατάξεις αναμένεται να διευρυνθούν στα χρόνια που θα ακολουθήσουν, έτσι ώστε να συμπεριλάβουν κι άλλες πόλεις και κωμοπόλεις σε κάθε αναπτυγμένη χώρα.
Επομένως, όποιος θεωρεί ότι η απαγόρευση των νέων πωλήσεων ΜΕΚ δεν θα τον επηρεάσει, επειδή θα συνεχίσει να κυκλοφορεί με το υπάρχον θερμικό μοντέλο επ' αόριστον, θα βρεθεί σε αδιέξοδο.