Test drive: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120

Test drive: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120

Δοκιμάζουμε το νέο μικρομεσαίο SUV της Peugeot στην έκδοση με τον κινητήρα 1.6 ντίζελ των 120 ίππων.

Ας όψεται το Nissan Qashqai: Από το 2009, οι πωλήσεις των crossover/SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας C έχουν αυξηθεί κατά δυόμιση φορές. Και όλοι οι κατασκευαστές έχουν σπεύσει να παρουσιάσουν ένα αντίστοιχο μοντέλο, που να μοιάζει με «τζιπ» έστω κι αν δεν είναι στην ουσία.

Πριν επτά χρόνια η Peugeot είχε παρουσιάσει το δικό της μικρομεσαίο crossover, με την ονομασία 3008. Ήταν ένα μοντέλο με ιδιαίτερη προσωπικότητα, που συνδύαζε στοιχεία από διάφορες κατηγορίες. Είχε αρχικά επιτυχία, αλλά καθώς ήταν περισσότερο MPV παρά SUV, βρέθηκε σταδιακά εκτός του ρεύματος της εποχής.

Έτσι, η Peugeot αναγκάστηκε να ευθυγραμμιστεί με τη μόδα. Όταν έφτασε η ώρα να αντικαταστήσει το 3008, του άλλαξε χαρακτήρα και από crossover MPV το μεταμόρφωσε σε crossover SUV.

Οι Γάλλοι όμως δεν ήθελαν απλά να πάνε με το ρεύμα. Ήθελαν το νέο 3008 να βρεθεί με τη μία στην κορυφή της κατηγορίας. Δύσκολο, με τόσο πολυάριθμο και σκληρό ανταγωνισμό. Πέτυχαν τελικά τον φιλόδοξο στόχο τους;

Αυτό θέλαμε να διαπιστώσουμε, δοκιμάζοντας το νέο 3008 στην εν δυνάμει δημοφιλέστερη έκδοσή του, με τον κινητήρα ντίζελ 1.6 των 120 ίππων, το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και το σύστημα μεγιστοποίησης της ελκτικής πρόσφυσης, Advanced Grip Control.

Νέα σχεδίαση και δομή, γνωστά μηχανικά μέρη
Στην όψη, το νέο 3008 είναι αναμφισβήτητα SUV, με το κάθετο εμπρός μέρος, το οριζόντιο καπό, το όχι πολύ κεκλιμένο παρμπρίζ, τις ενσωματωμένες ράγες οροφής, την υπερυψωμένη γραμμή παραθύρων, τους μεγάλους τροχούς και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Στις αναλογίες του είναι πολύ κοντά στο Qashqai, όμως μια σειρά από λεπτομέρειες του δίνουν τη δική του προσωπικότητα: Η μάσκα, οι προβολείς, τα νεύρα στο καπό και τα πλαϊνά, τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα με τις «νυχιές» και κυρίως η «αιωρούμενη» σκεπή με το περίγραμμα από ανοξείδωτο ατσάλι.

Οπτικά λοιπόν, το νέο 3008 δεν έχει καμία σχέση με το παλιό. Το ίδιο όμως ισχύει και δομικά. Το καινούργιο μοντέλο δεν είναι πλέον βασισμένο στην παλιά πλατφόρμα PF2, αλλά στη σύγχρονη EMP2 (Efficient Modular Platform 2), που χάρη στην προσεκτική σχεδίαση κάθε τμήματος, τη χρήση ειδικών χαλύβων υψηλής και υπερυψηλής αντοχής σε ποσοστό 76%, και τις προηγμένες τεχνικές παραγωγής, είναι κατά 70 kg ελαφρύτερη.

Επιπλέον κιλά έχουν εξοικονομηθεί με τη χρήση αλουμινίου στα φτερά, τους βραχίονες της εμπρός ανάρτησης και τα πλαίσια των πίσω καθισμάτων, ενώ το δάπεδο του χώρου αποσκευών και η πίσω πόρτα είναι από θερμοπλαστικό. Ως αποτέλεσμα, το νέο 3008, αν και μεγαλύτερο σε μήκος, είναι κατά 100 kg ελαφρύτερο από το παλιό – πράγμα που επαλήθευσε επακριβώς και η δική μας πλάστιγγα.

Οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου είναι οι γνωστοί της PSA – και στην περίπτωσή μας ο 8βάλβιδος τουρμποντίζελ 1.6 BlueHDi των 120 PS και 30,6 kgm ροπής. Το κιβώτιο είναι το επίσης γνωστό χειροκίνητο 6άρι και οι αναρτήσεις παρόμοιες με του 308 –τύπου McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω– αλλά ρυθμισμένες ειδικά για το 3008 σε κάθε έκδοση κινητήρα.

Το περίεργο είναι ότι, παρά την off-road” εμφάνισή του, το νέο 3008 δεν προσφέρεται με σύστημα τετρακίνησης. Σε όλες τις εκδόσεις η κίνηση είναι μπροστά και για την ελκτική πρόσφυση σε ολισθηρά εδάφη φροντίζει το ηλεκτρονικό σύστημα Advanced Grip Control. Αυτό έχει 5 ξεχωριστά προγράμματα: για άσφαλτο, χιόνι, λάσπη, άμμο, κι ένα για την απενεργοποίηση του ESP.

Τέλος, στην πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες συμβάλλουν και τα ειδικά λάστιχα “Mud & Snow” σε διαστάσεις 225/55-18.

Πραγματικά ξεχωριστό και πρακτικό εσωτερικό
«Αυτό θυμίζει BMW i3!», είπε χαρακτηριστικά συνάδελφος όταν πρωτομπήκε στο 3008. Και πράγματι, ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων, η δεσπόζουσα οθόνη πολυμέσων, ο γαλάζιος κρυφός φωτισμός και τα ασυνήθιστα, μοντέρνα και ποιοτικά υλικά στο εσωτερικό του Peugeot δημιουργούν μια premium και φουτουριστική ατμόσφαιρα ανάλογη με εκείνη στο ηλεκτρικό BMW.

To 3008 έχει όμως και την ιδιαίτερη διάταξη i-Cockpit, με το μικρό και χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι, που σου δίνει την αίσθηση της ευκολίας χειρισμών και της καλύτερης ορατότητας. Εδώ μάλιστα το τιμόνι είναι ακόμα μικρότερο, και πεπλατυσμένο στο επάνω και το κάτω μέρος του, ώστε να βλέπεις τα όργανα καλύτερα και να έχεις περισσότερο χώρο για τα γόνατα.

Μιλώντας για «όργανα», θα πούμε ότι όλες οι εκδόσεις του νέου 3008 έχουν στάνταρ ηλεκτρονικό πίνακα 12,3 ιντσών, ανάλογο με το Virtual Cockpit της Audi.

Το σύστημα λειτουργεί πολύ καλά και συμπληρώνεται από την κεντρική οθόνη πολυμέσων των 8 ιντσών, που ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές αφής, αν και δεν έχει τόσο εύχρηστα μενού. Τη χρήση πάντως διευκολύνουν τα έξι πλήκτρα shortcut, αλά-BMW, στο κάτω μέρος για την άμεση επιλογή του κάθε μενού (ραδιόφωνο, κλιματισμός, πλοήγηση, ρυθμίσεις αυτοκινήτου, τηλέφωνο, εφαρμογές κινητού).

Το σύστημα έχει και λειτουργία Mirror Screen για αναπαραγωγή της οθόνης του smartphone ώστε να διευκολύνεται η χρήση των εφαρμογών του και να μένει ο οδηγός μόνιμα συνδεδεμένος στο διαδίκτυο. Στάνταρ στις πιο πλούσιες εκδόσεις είναι επίσης το σύστημα πλοήγησης 3D με ενδείξεις και στον πίνακα οργάνων. Τέλος παρέχεται και η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης του κινητού.

Η θέση οδήγησης αρχικά ξενίζει τον αμύητο, αλλά γρήγορα τη συνηθίζεις και βρίσκεις ότι είναι η καλύτερη μέχρι στιγμής εφαρμογή του i-Cockpit. Η εργονομία είναι γενικά καλή, όπως και η ορατότητα προς τα εμπρός. Προς τα πίσω όμως περιορίζεται από το μικρό παράθυρο.

Το νέο 3008 είναι 80 mm μακρύτερο από το παλιό και με 62 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο. Η αύξηση αυτή αντικατοπτρίζεται στους εσωτερικούς χώρους, που είναι από τους πιο άνετους της κατηγορίας. Ακόμη και το εσωτερικό ύψος είναι άφθονο, παρότι το καινούργιο μοντέλο είναι χαμηλότερο εξωτερικά από το παλιό.

Άνετα κάθεται ένας ψηλός επιβάτης πίσω από έναν ψηλό οδηγό, αν και το πλάτος δεν είναι αρκετό για να ταξιδέψουν τρία μεγαλόσωμα άτομα στο πίσω κάθισμα. Επιπλέον, η κεντρική κονσόλα (με τους αεραγωγούς του κλιματισμού) εξέχει πολύ προς τα πίσω. Όμως υπάρχει άφθονος χώρος για τα πόδια στο δάπεδο καθώς το κεντρικό τούνελ είναι σχεδόν ανύπαρκτο.

Οι επιβάτες του 3008 έχουν πολλές πρακτικές θέσεις στην καμπίνα για τα ποτήρια και τα μικροπράγματά τους. Έχουν και αρκετό χώρο για τις μεγάλες αποσκευές τους στο πορτμπαγκάζ των 520 λίτρων (90 λίτρα παραπάνω από πριν). Ο χώρος έχει κανονικό σχήμα και χαμηλό κατώφλι για εύκολη φόρτωση. Επιπλέον, το δάπεδο μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο θέσεις ώστε ο χώρος φόρτωσης να έχει ενιαίο ύψος όταν διπλώσουν τα πίσω καθίσματα. Η αναδίπλωσή τους γίνεται αυτόματα, με δύο χειριστήρια στα πλάγια του πορτμπαγκάζ.


           
Μέσα στο συναγωνισμό σε επιδόσεις και οικονομία
Οι 120 ίπποι και τα 30,6 kgm είναι ανταγωνιστικές τιμές για την κατηγορία. Ανταγωνιστικό είναι και το βάρος των 1.470 kg που μετρήσαμε. Επόμενο ήταν και οι επιδόσεις του 3008 να είναι μέσα στο συναγωνισμό.

Για το 0-100 km/h, το Peugeot χρειάζεται 10,9” και για το χιλιόμετρο από στάση, 32,9”. Είναι δηλαδή πιο γρήγορο από το Mitsubishi ASX 1.6 D-iD (11,4”/33,3”), το FIAT 500X 1.6 MTJ2 (11,6”/33,3”) και αναμενόμενα από το Renault Kadjar 1.5 dCi (11,7”/33,4”), αλλά πιο αργό από το Nissan Qashqai 1.6 dCi (10,3”/31,8”), το Opel Mokka X 1.6 CDTI (10,4”/32,0”) και το πολύ ελαφρύτερο Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS (9,8”/31,3”).

Στις ρεπρίζ εν κινήσει, το Peugeot, με τις μακριές του σχέσεις, εμφανίζεται κατά τι λιγότερο ανταγωνιστικό. Χρειάζεται 5,6”/6,2” για τα εικονικά προσπεράσματα των 80-110 km/h με 3η/4η, έναντι 5,2”/5,3” του Nissan, 5,6”/5,8” του FIAT, 5,0”/5,9” του Opel και μόνο 4,8”/5,0” του Suzuki. Μόνο το Renault (6,2”/7,2”) και το Mitsubishi (6,2”/6,3”) είναι πιο αργά.

Γενικά πάντως, μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τις επιδόσεις του 3008 ικανοποιητικές. Και υποκειμενικά, δεν νιώθεις να σου λείπει δύναμη παρά μόνο αν σου πέσουν οι στροφές με  ή . Μπορείς να κινείσαι σβέλτα χωρίς κόπο, εκμεταλλευόμενος τη ροπή στις μεσαίες στροφές και το 6άρι κιβώτιο με τον ακριβή και εύχρηστο (αν και όχι γρήγορο) λεβιέ. Ο κινητήρας λειτουργεί πολιτισμένα, χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς, και είναι καλά ηχομονωμένος ενισχύοντας την εντύπωση της άνετης πορείας.

Ανταγωνιστικό είναι το Peugeot και στον τομέα της οικονομίας. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε για ολόκληρο το Test drive των 1.000 km ήταν 7,2 lt/100km, ενώ ο ανταγωνισμός είναι μέσα σε ένα φάσμα από τα 6,6 μέχρι τα 7,8 lt/100km.

Η γαλλική παράδοση σε κράτημα και άνεση
Παλιότερα, λέγαμε για τα γαλλικά αυτοκίνητα ότι συνδύαζαν ιδανικά το κράτημα με την άνεση. Η πρωτοπορία αυτή είχε κάπου χαθεί, αλλά τώρα το 3008 δείχνει ότι η Peugeot επιστρέφει στην παράδοση.

Το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση στο 3008 είναι η συμπαγής του αίσθηση και ο τρόπος που η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες: αθόρυβα και αποτελεσματικά, εκεί που άλλα σύγχρονα SUV και crossover θα χτυπούσαν. Κρίνοντας από την άνεση, θα περίμενες η ανάρτηση να αντιδρά χαλαρά και να μην ελέγχει καλά το βάρος του αυτοκινήτου αν ανεβάσεις ρυθμό. Όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Το αμάξωμα παραμένει υπό έλεγχο, δεν πλέει και δεν γέρνει άτσαλα στις στροφές.

Αρχικά το μικρό τιμόνι και η γρήγορη κρεμαγέρα σε ξενίζουν, και έχεις την τάση να στρίβεις περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται. Όμως μετά από λίγο εκτιμάς την ευελιξία και τον περιορισμένο κύκλο στροφής, καθώς δεν έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς μεγάλο αυτοκίνητο. Εκτιμάς επίσης την πρόσφυση που προσφέρουν τα μεγάλα και φαρδιά λάστιχα.

Το τιμόνι ακούει περισσότερο από του Qashqai, η αρχική υποστροφή είναι σαφώς λιγότερη και το αυτοκίνητο έχει πιο ελαφριά αίσθηση. Παράλληλα, είναι πιο άνετο από το SEAT Ateca. Ο παραδοσιακός γαλλικός συνδυασμός.

Συνολικά, το 3008 είναι ευχάριστο στην οδήγηση και πολύ ξεκούραστο στο ταξίδι. Στην καλή γενική εικόνα συμβάλλουν και τα φρένα, που έχουν άμεση απόκριση στο πεντάλ, χωρίς να είναι απότομα, κι επιβραδύνουν το αυτοκίνητο δυνατά χωρίς να κουράζονται εύκολα. Οι αποστάσεις ακινητοποίησης που μετρήσαμε ήταν ανταγωνιστικές παρά τα “M+S” λάστιχα.

Τα “on-off” λάστιχα, σε συνδυασμό με το σύστημα Advanced Grip Control, δίνουν ένα σαφές πλεονέκτημα στο 3008 σε σχέση με τα άλλα προσθιοκίνητα SUV στο χιόνι και τη λάσπη. Επιπλέον, οι σχετικά καλές γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης (20 και 29 μοίρες αντίστοιχα), μαζί με τη μεγάλη απόσταση των 219 mm από το έδαφος, του επιτρέπουν να περνά χωρίς πρόβλημα αρκετά σοβαρά εμπόδια εκτός δρόμου.

Ζήτημα τιμής…
Οι τιμές για το νέο 3008 ξεκινούν από τα €24.900 για το 3κύλινδρο 1.2 Puretech βενζίνης, αλλά από τα €29.400 για το 1.6 BlueHDI ντίζελ των 120 ίππων που δοκιμάζουμε εδώ. Με άλλα λόγια, το Peugeot είναι από €1.750 (VW Tiguan) έως και €10.810 (Suzuki SX4 S-Cross) ακριβότερο από τα αντίστοιχα προσθιοκίνητα ντίζελ.

Αν το συγκρίνουμε με τα καθιερωμένα premium μοντέλα, το 3008 είναι €2.100 ακριβότερο από το (μικρότερο σε διαστάσεις) Audi Q2 1.6 TDI, αλλά €5.090 φθηνότερο από την BMW X1 sDrive16d των 116 PS και €4.700 φθηνότερο από την Mercedes-Benz GLA 180 d των 109 PS.

Ανεξάρτητα πάντως από την τοποθέτησή του στην αγορά, το 3008 ντίζελ είναι καλά εξοπλισμένο ακόμα και στη βασική έκδοση Active Grip, έχοντας μεταξύ άλλων ως στάνταρ τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής 8”, τα συστήματα Active Grip Control, Hill Assist και Hill Descent Control, συστήματα ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού και προειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αυτόματη λειτουργία φώτων και καθαριστήρων, προβολείς ομίχλης και αισθητήρα παρκαρίσματος πίσω.

Η έκδοση Allure Grip της δοκιμής μας, που κοστίζει €31.500, έχει επιπλέον αισθητήρες παρκαρίσματος και μπροστά, σύστημα πλοήγησης 3D, αναδιπλούμενους καθρέφτες, ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης για τον οδηγό, αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού, φιμέ πίσω κρύσταλλα και σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί.

Ανεξάρτητα από την έκδοση εξοπλισμού, το κόστος χρήσης είναι χαμηλό, χάρη στη συγκρατημένη κατανάλωση βενζίνης του κινητήρα ντίζελ και στα 111 g/km των εκπομπών CO2Σέρβις το 3008 χρειάζεται κάθε 25.000 km ή μία φορά το χρόνο. Η εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη είναι κανονικά διετής, αλλά επεκτείνεται στα πέντε χρόνια σε συνδυασμό με ορισμένες προωθητικές ενέργειες

         

Τι λέει το DRIVE
Η Peugeot έφτιαξε με την πρώτη ένα μικρομεσαίο SUV που μπορεί να ανταγωνιστεί τα κορυφαία της κατηγορίας. Έχει επιπλέον premium αίσθηση, αλλά και υψηλή τιμή, που το τοποθετεί κοντά σε καθιερωμένα μοντέλα από μάρκες υψηλού κύρους, και δικαιολογείται μόνο εν μέρει από τον καλό βασικό εξοπλισμό.
Τιμή Aπό € 29.400
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 120 PS/3.500 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-160 km/h 36,2”
0-400 m 17,7” @ 125,8 km/h
0-1.000 m 32,9” @ 155,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,4”
50-80 km/h (3η) 3,8”
80-110 km/h (3η) 5,6”
80-110 km/h (4η) 6,2”
80-110 km/h (5η) 7,7”
110-140 km/h (5η) 10,5”
110-140 km/h (6η) 13,5”
Φρένα 100-0 km/h 39,1 m
Τελική ταχύτητα 189 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 111 g/km
Διαστάσεις 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Μεταξόνιο 2.675 mm
Χώρος αποσκευών 520 lt
Βάρος 1.470 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube