1.000 λεωφορεία υδρογόνου στις δημόσιες συγκοινωνίες της Ν. Κορέας

1.000 λεωφορεία υδρογόνου στις δημόσιες συγκοινωνίες της Ν. Κορέας

Η Νότια Κορέα ακολουθεί μια «πολυενεργειακή» προσέγγιση για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα στον τομέα των μεταφορών. Η χώρα διαθέτει ήδη 1.000 λεωφορεία υδρογόνου.

λεωφορεία υδρογόνου

Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος της Νότιας Κορέας, 992 λεωφορεία υδρογόνου ταξινομήθηκαν στη χώρα από την 1η Ιουλίου.

Εκπρόσωπος του υπουργείου δήλωσε ότι το συμβολικό ορόσημο των 1.000 λεωφορείων υδρογόνου θα επιτευχθεί αυτόν τον μήνα. Η Νότια Κορέα χρησιμοποιεί το υδρογόνο στις δημόσιες συγκοινωνίες εδώ και τουλάχιστον πέντε χρόνια.

Ο μόνος κατασκευαστής που μπορεί ικανοποιήσει αυτή τη ζήτηση είναι η Hyundai που σχεδιάζει και εξελίσσει τα δικά της λεωφορεία υδρογόνου 

λεωφορεία υδρογόνου

Τα πρώτα λεωφορεία εξοπλισμένα με κυψέλη καυσίμου κυκλοφόρησαν το 2019 και οι αρχές ισχυρίζονται ότι είναι πιο αποδοτικά από τα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Στην πράξη, τα λεωφορεία υδρογόνου προσφέρουν αυτονομία «τουλάχιστον 500 km». Και χρειάζονται μόνο «15 έως 20 λεπτά για ανεφοδιασμό», σε σύγκριση με μία ώρα που χρειάζονται φόρτιση για να φτάσουν στο 100% τα ηλεκτρικά λεωφορεία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Νότιος Κορέα ρίχνει δισ. στα αυτοκίνητα υδρογόνου

Ο Jung Sun-hwa, διευθυντής πολιτικής για την ατμόσφαιρα του περιβάλλοντος στο υπουργείο Περιβάλλοντος, δήλωσε ότι η Νότια Κορέα στοχεύει να καταγράψει 300.000 πωλήσεις οχημάτων υδρογόνου, περιλαμβανομένων 20.000 για λεωφορεία.

λεωφορεία υδρογόνου

Η ανάπτυξη των λεωφορείων υδρογόνου ήταν χαμηλή αυτά τα τελευταία πέντε χρόνια: 77 μονάδες δρομολογήθηκαν το 2020, 131 μονάδες το 2021, 283 μονάδες το 2022, 650 το 2023 και 992 από την 1η Ιουλίου του 2024.

Σήμερα, ο μόνος κατασκευαστής που μπορεί ικανοποιήσει αυτή τη ζήτηση είναι η Hyundai. Ο Νοτιοκορεάτης κατασκευαστής σχεδιάζει και εξελίσσει τα δικά του λεωφορεία. Με την εταιρεία να προσφέρει δύο μοντέλα: Το Elec City Fuel Cell και το Universe Fuel Cell.

Και οι δύο έχουν δεξαμενές καυσίμων που βρίσκονται στην οροφή. Το πρώτο έχει αυτονομία 550 km και το δεύτερο μπορεί να διανύσει έως και 635 km. Από τις αρχές του 2024, η εταιρεία ασχολείται πλήρως με αυτήν την τεχνολογία. Η παραγωγή αυξήθηκε από 500 μονάδες το 2023 σε 3.000 εφέτος. Η Hyundai πιστεύει ότι το υδρογόνο θα παίξει σημαντικό ρόλο στη στρατηγική της για την απανθρακοποίηση.

λεωφορεία υδρογόνου

Ο Jay Chang, επικεφαλής της Hyundai, πιστεύει ότι «το καθαρό υδρογόνο πρέπει να είναι διαθέσιμο σε όλους, να τροφοδοτεί τα πάντα και παντού». Ο Νοτιοκορεάτης κατασκευαστής σχεδιάζει επίσης να ανανεώσει το Nexo, μοντέλο υδρογόνου που πρωτολανσαρίστηκε το 2018. Με αυτόν τον ανασχεδιασμό, η αυτονομία του Nexo θα αυξηθεί σημαντικά, από τα 606 km (πρότυπο Ν. Κορέας) στα 800 km. Πρόκειται για βελτίωση στην αυτονομία κατά 32%.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube