Τo Toyota C-HR είναι ένα µοντέλο που οι ανταγωνιστές του στα υβριδικά SUV λατρεύουν να το µισούν και εκείνο να το χαίρεται. Κάτι που έχει καταφέρει πηγαίνοντας κόντρα στα ειωθότα και φυσικά με τον άσσο της χαµηλής κατανάλωσης κρυµµένο στο µανίκι του. Προφανώς η Toyota απολαµβάνει πλέον τους καρπούς της επιµονής στο υβριδικό σύστηµα, σηµειώνοντας επιτυχία σε όλες τις κατηγορίες όπου έχει παρουσία. Μιλάµε για µια επιτυχία που οι ανταγωνιστές είτε απλώς συνεχίζουν να ζηλεύουν είτε ανταγωνίζονται µε τη δική τους αντίστοιχη πρόταση.
Μια τέτοια πρόταση είναι η δεύτερη γενιά του Kia Niro που επενδύει δυνατά στον εξηλεκτρισµό. Δεν διαθέτει καµία συµβατική έκδοση παρά µόνον εξηλεκτρισµένες (HEV, PHEV και ηλεκτρική), σε µια γκάµα λίγο µεγαλύτερη από εκείνη του C-HR µε τις δύο υβριδικές εκδοχές των 1,8 και 2,0 lt.
Kia Niro 1.6 HEV και Toyota C-HR 1.8 Hybrid διασταυρώνουν τα ξίφη τους σε μια συνάντηση κορυφής στα κόμπακτ υβριδικά SUV.
Βέβαια, η Kia και το Niro δεν ανακάλυψαν τώρα την υβριδική τεχνολογία. Όµως τώρα είναι που το µοντέλο µπαίνει µε αξιώσεις στο παιχνίδι και σε όλες τις αγορές. Σε ένα παιχνίδι όπου έχουν κάνει την εµφάνισή τους και άλλες ηχηρές προτάσεις, όπως το Honda HR-V, το Νissan Qashqai, το Suzuki S-Cross και τα ολόφρεσκα Renault Austral και Toyota Corolla Cross.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το σηµείο αναφοράς στα μικρά/κόμπακτ υβριδικά SUV δεν είναι άλλο από το Toyota C-HR. Και το Kia Niro είναι το πρώτο που θα το αντιµετωπίσει. Η Kia δεν κατάφερε να χτυπήσει το crossover της Toyota σε επίπεδο απόλυτης τιµής. Έκανε όµως ό,τι ήταν δυνατό σε επίπεδο τεχνολογίας και εξοπλισµού για να τη διαµορφώσει ανταγωνιστικά.
Κόστος | Kia Niro HEV | Toyota C-HR Hybrid |
---|---|---|
Βασική τιμή | €33.490 (Dynamic) | €25.870 (C-ENTER) |
Δοκιμής | €39.490 (Special Edition) | €29.740 (C-LUB Bi-Tone) |
Tέλη κυκλοφορίας | €0 | €0 |
Εγγύηση* | 7 έτη | 6 έτη |
Χρηματοδότηση | 0% προκ/λή, έως 84 δόσεις | 0% προκ/λή, έως 84 δόσεις |
* Αφορά τα μηχανικά μέρη
Η διαφορά των δύο µοντέλων ανέρχεται λοιπόν στις €7.620 µιλώντας για τις βασικές εκδόσεις, µε το Niro να ξεκινά από τις €33.490 και το C-HR από τις €25.870. To Kia ωστόσο, εκτός από τον πιο high-tech εξοπλισµό και τη µεγαλύτερη ισχύ (141 έναντι 122 PS), προσφέρει επιπλέον 7ετή εγγύηση (έξι χρόνια το C-HR), καθώς και πέντε χρόνια δωρεάν συντήρηση.
Η ιδιαίτερη εµφάνιση αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό και στα δύο υβριδικά SUV, σε βαθµό που να µπορεί να γύρει τη ζυγαριά της επιλογής από µόνη της. Το σχήµα του C-HR είναι δυναµικό και αναγνωρίσιµο πλέον, µε επιθετικό πίσω µέρος που έχει κουπέ γραµµή αλλά και αποδεδειγµένη αντοχή στον χρόνο.
Τo Νiro έχει περισσότερο MPV προσέγγιση: Πιο καθαρές γραµµές και επιφάνειες που, χωρίς να είναι ιδιαίτερα µυώδεις, δίνουν ένα προφίλ µε ενδιαφέρουσες λεπτοµέρειες. Όπως είναι για παράδειγµα το εµπρός µέρος µε τα εντυπωσιακά φανάρια LED ή ακόµα περισσότερο τα πίσω φώτα «µπούµερανγκ» που πλαισιώνονται από φαρδιές κολόνες -προαιρετικά διαφορετικού χρώµατος. Οι τελευταίες αποτελούν µε τη σειρά τους ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά αισθητικά στοιχεία του Niro, αφού κρύβουν αεραγωγούς που περιορίζουν τους στροβιλισµούς τους αέρα.
Εξοπλισμός | Kia Niro | Toyota C-HR |
---|---|---|
Έκδοση | Dynamic | C-ENTER |
Αερόσακοι | 8 | 6 |
Cruise control/ενεργό | S/E | S/E |
LDW/LKA* | S/S | S/S |
AEB/BSD* | S/- | S/- |
Ζάντες αλουμινίου | S/16" | S/17" |
Αισθητήρες φωτός/βροχής | S/E | S/E |
Προβολείς ομίχλης/LED | S/S | S/S |
Κλιματισμός αυτόματος/διζωνικός | S/S | S/S |
Ψηφιακά όργανα/Infotainment/πλοήγηση | 10,25"/8"/E | E/8"/E |
Αισθητήρες πάρκινγκ εμπρός/πίσω | E/S | E/S |
Κάμερα οπισθοπορείας | S | S |
Δερμάτινο σαλόνι | - | Ε |
Μεταλλικό χρώμα | E | E |
S= στάνταρ, Ε= Έξτρα, *LDW: Lane Departure Warning, LKA: Lane Keeping Assist AEB: Auto Emergency Braking, BSD: Blind Spot Detection
Κοινός παρονοµαστής για τα δύο υβριδικά SUV είναι και η σχετικά µικρή απόσταση από το έδαφος: 14,2 cm για το C-HR και 16 cm για το Niro. Έτσι τοποθετούνται και τα δύο αρκετά ξεκάθαρα στην κατηγορία των crossover.
Αναφορικά µε τις διαστάσεις, το Niro υπερέχει κατά τρία εκατοστά σε µήκος (4,42 έναντι 4,39 m) και πλάτος (1,83 έναντι 1,80), αλλά είναι και πιο χαµηλό κατά έναν πόντο (1,55 έναντι 1,56 m). Όσο για τη µεγαλύτερη διαφορά, εντοπίζεται στο µεταξόνιο που είναι κατά 8 cm µεγαλύτερο στο Niro (2,72 m).
Αυτό το τελευταίο είναι υπεύθυνο για τη µεγαλύτερη ευρυχωρία του Kia, µε περισσότερο χώρο για τα πόδια των επιβατών και σηµαντικά µεγαλύτερο χώρο για τις αποσκευές: 451 lt έναντι 377 lt του C-HR που είναι λίγα για τα δεδοµένα της κατηγορίας.
Εκτός από πιο ευρύχωρη, η καµπίνα του Niro είναι σαφώς και πιο φωτεινή. Στο C-HR προκαλείται µια κλειστοφοβική αίσθηση που οφείλεται στις σκουρόχρωµες επενδύσεις και στον συνδυασµό της έντονης κλίσης της οροφής µε τα µικρά πίσω τζάµια. Οπότε είναι αναµενόµενο ότι νιώθεις πιο ευχάριστα καθήµενος σε οποιαδήποτε θέση του Niro.
Μεγέθη | Kia Niro | Toyota C-HR |
---|---|---|
Μήκος | 4.420 mm | 4.390 mm |
Πλάτος | 1.825 mm | 1.795 mm |
Ύψος | 1.545 mm | 1.565 mm |
Μεταξόνιο | 2.720 mm | 2.640 mm |
Πορτμπαγκάζ | 451 lt | 377 lt |
Ρεζερβουάρ | 42 lt | 43 lt |
Κύκλος στροφής | 10,6 m | 10,4 m |
Στροφές τιμονιού | 2,6 | 2,8 |
Φρένα εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280 mm | Αεριζόμενοι δίσκοι 299 mm |
Φρένα πίσω | Δίσκοι 284 mm | Δίσκοι 281 mm |
Ζάντες | 7,5J x 18” | 7,5J x 18” |
Λάστιχα | 225/45 R18 | 225/50 R18 |
Βάρος | 1.490/- kg | 1.420/1.450* kg |
* Μέτρηση DRIVE
Συγκρινόµενο µε του Kia, το εσωτερικό του C-HR δείχνει πιο µουντό και λιτό. Διαθέτει ωστόσο ό,τι χρειάζεσαι και µεταδίδει αυτή τη µοναδική αίσθηση του user friendly που αποτελεί σήµα κατατεθέν των Toyota.
Η οθόνη του infotainment έχει διαγώνιο 8” και τονίζει όσο µπορεί τον high-tech αέρα, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα τις ρυθµίσεις στη σουίτα ασφάλειας Toyota Safety Sense. Αντικειµενικά, το infotainment δεν µπορούµε να πούµε πως σε εντυπωσιάζει, καθώς υστερεί σε απεικόνιση από τα πιο νέα συστήµατα της αγοράς, χωρίς πάντως να του λείπει κάτι ουσιαστικό.
Το Niro έχει πιο σύγχρονο διάκοσµο µε στοιχεία που ξεχωρίζουν, όπως για παράδειγµα τα ανακυκλωµένα υλικά για τις επενδύσεις. Η εικόνα είναι σαφώς πιο high-tech ενώ και εδώ υπάρχει πλήρες µπουκέτο µε συστήµατα υποβοήθησης και ασφάλειας. Για τις καλές εντυπώσεις υπερθεµατίζει και το πάνελ που ενοποιεί την οθόνη του πίνακα οργάνων µε εκείνη του infotainment. Τέλος, οι διακόπτες αφής συµπληρώνουν τη σύγχρονη αισθητική της καµπίνας του Niro, αν και τελικά η εργονοµία στο C-HR είναι καλύτερη.
Δεν ισχύει το ίδιο για την πρακτικότητα καθώς, αντίθετα µε τον κανόνα των Toyota, οι θέσεις για µικροπράγµατα δεν είναι πολλές στο C-HR. Όσο για την απτή ποιότητα, κα τα δύο αυτοκίνητα ικανοποιούν σε κάθε περίπτωση, µε το C-HR να δείχνει λίγο καλύτερο σε επίπεδο συναρµολόγησης και το Niro να κερδίζει στο κοµµάτι του φινιρίσµατος.
Το επίµαχο θέµα που φέρνει αντιµέτωπα τα δύο υβριδικά SUV είναι βεβαίως η ομώνυμη τεχνολογία. Η Toyota αναντίλεκτα άνοιξε τον δρόµο όταν όλοι οι άλλοι στηρίζονταν στο ντίζελ. Οπότε εκπαίδευσε τρόπον τινά το κοινό αλλά και αφύπνισε τον ανταγωνισµό. Θυµίζουµε πως όταν παρουσιάστηκε, το C-HR διέθετε και συµβατική έκδοση µε τον 1.200άρη βενζινοκινητήρα τούρµπο. Όµως η υβριδική διάσταση του αυτοκινήτου ήταν αυτή που είχε περισσότερη σηµασία τόσο για την ίδια την Τoyota όσο και για το αγοραστικό κοινό. Και η υπεροχή της στις πωλήσεις ήταν τέτοια που τελικά η θερµική επιλογή έπαψε να υφίσταται.
Το Niro έχει το πλεονέκτηµα της πιο φρέσκιας και εξελιγµένης υβριδικής τεχνολογίας. Κάτι που αφορά κυρίως στον συνδυασµό του υβριδικού πακέτου µε το κιβώτιο διπλού συµπλέκτη. Πηγή του συστήµατος είναι ο ατµοσφαιρικός κινητήρας 1.6 lt Smartstream των 105 ίππων που συνδυάζεται µε ηλεκτροκινητήρα 44,5 PS. Με τη συνολική ισχύ να ανέρχεται στους 141 ίππους.
Το C-HR από την άλλη χρησιµοποιεί βενζινοκινητήρα 1,8 lt ο οποίος αποδίδει 98 ίππους και λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Εδώ όµως, ο ηλεκτροκινητήρας είναι πιο ισχυρός µε 72 PS, ανεβάζοντας τη συνολική απόδοση στους 122 PS.
Και τα δύο υβριδικά SUV φροντίζουν σε αστικές συνθήκες να λειτουργούν επί µακρόν αµιγώς ηλεκτρικά, περιορίζοντας έτσι δραστικά την κατανάλωση. Συγκεκριµένα, τα 3,7 lt/100 km που πετυχαίνει το Niro είναι µια εξαιρετική τιµή, χωρίς αυτό να σηµαίνει πως τα 4,4 lt/100 km του C-HR έπαψαν να εντυπωσιάζουν.
Η σηµαντικότερη διαφορά πάντως στα δύο υβριδικά SUV εντοπίζεται εκτός των τειχών, µε το Niro να δίνει πιο οικεία αίσθηση συµβατικού αυτοκινήτου στον οδηγό. Αιτία είναι ο συνδυασµός των στοιχείων της υβριδικής τεχνολογίας και κυρίως το πιο πολιτισµένο και κοντινό στο συµβατικό πρότυπο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη. Το τελευταίο δεν διαθέτει γρανάζι για την όπισθεν, αφού το αυτοκίνητο κινείται προς τα πίσω µόνο ηλεκτρικά, αντιστρέφοντας τη φορά περιστροφής του ηλεκτροµοτέρ.
Αποδοτικότητα | Kia Niro | Toyota C-HR |
---|---|---|
Μέση κατανάλωση | 4,9 lt/100 km | 5,9 lt/100 km |
Min κατανάλωση | 3,7 lt/100 km | 4,4 lt/100 km |
Max κατανάλωση | 7,5 lt/100 km | 8,5 lt/100 km |
Αυτονομία | 857 km | 730 km |
Ρύποι CO2 | 100-107 g/km | 109 g/km |
Μετρήσεις DRIVE
Συγκριτικά, το C-HR είναι αισθητά πιο θορυβώδες στην επιτάχυνση, µε το κιβώτιο e-CVT να εµφανίζει το χαρακτηριστικό «πατινάρισµα». Όµως αντίθετα µε την αίσθηση, οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές αν και υποδεέστερες από του Niro. Η διαδικασία 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 11,6” έναντι 12,6” αντίστοιχα, µε τη διαφορά να αγγίζει τα 3,6” στα 140 km/h.
Το Niro σύµφωνα µε το Vbox είναι πιο σβέλτο και εν κινήσει. Ιδιαίτερα στη ρεπρίζ 110-140 km/h που χρειάζεται 8,6” έναντι των 10,2” του C-HR (διαφορά 1,6”), ενώ στα 80-110 km/h χρειάζεται 5,3” έναντι 6,1” (διαφορά 0,8”). Επιπλέον, στο τέλος της ηµέρας, το υβριδικό σύνολο του Niro αποδεικνύεται και πιο αποδοτικό καταναλώνοντας 4,9 lt/100 km σε µεικτές συνθήκες, έναντι των 5,9 lt/100 km του C-HR.
Όσον αφορά στην εικόνα τους στον δρόμο, τα δύο υβριδικά SUV είναι σαφές πως έχουν εστιάσει στην άνετη και ασφαλή µετακίνηση. Με την αρχιτεκτονική της ανάρτησης να πλαισιώνει το υβριδικό προφίλ, ανεβάζοντας την τεχνολογική υπεραξία. Έτσι, στο µεν Niro συναντάµε διάταξη πολλαπλών συνδέσµων πίσω στο δε C-HR διπλά ψαλίδια, µε τη ρύθµιση να καλύπτει πρωτίστως την ανάγκη για άνεση. Εδώ πάντως υπάρχει µια διαφοροποίηση. Το Niro είναι πιο µαλακό και απορροφά πιο αποτελεσµατικά τις ανωµαλίες, ενώ το C-HR ξεχωρίζει στην ποιότητα κύλισης.
Αµφότερα παραµένουν σταθερά και αποτελεσµατικά ακόµα και στη σβέλτη οδήγηση. Ωστόσο και εν τέλει, υπάρχει αισθητή διαφορά στη διάδραση µε τον οδηγό. Το C-HR έχει τα χαρακτηριστικά ενός πιο οδηγοκεντρικού αυτοκινήτου αν και αυτό δεν υποστηρίζεται από το υβριδικό σύστηµα και το κιβώτιο. Από την άλλη, το Niro θα ήταν πιο ενδιαφέρον αν το τιµόνι του µετέφερε στον οδηγό περισσότερη πληροφόρηση και δεν έγερνε τόσο στις στροφές.
Στο διά ταύτα, είναι εµφανής η ανωτερότητα του πολύ πιο καινούργιου Kia Niro σε ό,τι άπτεται της υβριδικής τεχνολογίας. Γι’ αυτό έχει καλύτερες επιδόσεις και ταυτόχρονα χαµηλότερη κατανάλωση, κερδίζοντας παράλληλα και σε χώρους. Είναι όµως ξεκάθαρη η υπεροχή του C-HR στο value for money, το οποίο παραµένει ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αλλά και οικονοµικό αυτοκίνητο. Γι’ αυτό και αποτελεί την επιλογή µας.
Τεχνικό φύλλο | Kia Niro | Toyota C-HR |
---|---|---|
Έκδοση | 1.6 HEV | 1.8 Hybrid |
Κυβισμός | 1.580 cc | 1.798 cc |
Ψεκασμός | Άμεσος | Πολλαπλών σημείων |
Τούρμπο | Όχι | Όχι |
Κύλινδροι | i4 | i4 |
Συνολική ισχύς | 141 PS | 122 PS |
Ροπή | 147 Nm@4.000 rpm | 142 Nm@3.600 rpm |
Ισχύς e-μοτέρ | 44 PS | 72 PS |
Ροπή e-μοτέρ | 170 Nm | 163 Nm |
Μπαταρία | Ιόντων λιθίου 1,32 kWh | Ιόντων λιθίου 1,31 kWh |
Μετάδοση | ||
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη | CVT |
Σχέσεις | Έξι | ∞ |
Κίνηση | Εμπρός | Εμπρός |
Ανάρτηση | ||
Εμπρός | ΜcPherson, αντιστρεπτική | ΜcPherson, αντιστρεπτική |
Πίσω | Πολλαπλών, αντιστρεπτική | Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική |
Kia Niro ΑΣΦΑΛΕΙΑ EuroNCAP 5/5 (2022) Τεστ επιβατών #91% Τεστ παιδιών #80% Τεστ πεζών #70% Βοηθήματα #81%
Toyota C-HR ΑΣΦΑΛΕΙΑ EuroNCAP 5/5 (2017) - Τεστ επιβατών #95% Τεστ παιδιών #77% Τεστ πεζών #76% Βοηθήματα #78%