Ντίζελ C-SUV: Citroën C5 Aircross vs Hyundai Tucson, κι όμως είναι ακόμα εδώ

Ντίζελ C-SUV: Citroën C5 Aircross vs Hyundai Tucson, κι όμως είναι ακόμα εδώ

Με τα SUV να κυριαρχούν στην αγορά και το ντίζελ να βρίσκεται υπό διωγμό, το Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi και το ανανεωμένο Hyundai Tucson 1.6D μας θυμίζουν ότι οι πετρελαιοκινητήρες έχουν πολλά ακόμα να προσφέρουν.

Αν και η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και τα υβριδικά συστήματα μονοπωλούν το ενδιαφέρον, οι πετρελαιοκινητήρες συνεχίζουν να αποτελούν την ιδανική λύση για ορισμένες ανάγκες. Eιδικά όταν μιλάμε για μεσαία και μεγάλα SUV που καλούνται να συνδυάσουν χώρους, άνεση και οικονομία στον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi και το Hyundai Tucson 1.6D βρίσκονται αντιμέτωπα, εκπροσωπώντας δυο διαφορετικές φιλοσοφίες στην κατηγορία των οικογενειακών SUV. Αμφότερα συνδυάζουν δυναμική σχεδίαση, προηγμένη τεχνολογία και αποδοτικό κινητήρα ντίζελ, παραμένοντας επίκαιρα σε έναν κόσμο που προσπαθεί να αλλάξει, όχι με τη δική του θέληση απαραίτητα.

Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi vs Hyundai Tucson 1.6D, ποιο από τα δύο SUV προσφέρει την καλύτερη συνολική εμπειρία στον απαιτητικό οικογενειάρχη;

SUV, Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi vs Hyundai Tucson 1.6D

Προτού εισέλθουμε στα ενδότερα κάθε μοντέλου και πριν καθίσουμε ύστερα από καιρό στο τιμόνι και των δύο, οφείλουμε να τονίσουμε ότι πρόκειται για μάλλον αδικημένα C-SUV. Καθώς τα τελευταία χρόνια δεν έχουν λάβει την προβολή και την αναγνώριση που τους αξίζει. Ιδίως το γαλλικό που, παρόλο τα χρόνια του στην αγορά και έχοντας δεχθεί το τελευταίο του φρεσκάρισμα το 2022, παραμένει ιδιαίτερα αξιόμαχο.

Η Hyundai από την πλευρά της φρόντισε να αντιμετωπίσει την κατάσταση με ένα εκτεταμένο facelift. Με το ανανεωμένο Tucson να βρίσκεται πλέον και στις ελληνικές εκθέσεις. Τι νέο όμως θα δει όποιος το επισκεφθεί; Σε επίπεδο εμφάνισης, η εξωτερική εικόνα ταυτίζεται με τη νεότερη σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας, Sensuous Sportiness. Έτσι απέκτησε ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, μεγαλύτερα φώτα ημέρας και νέες φωτιστικές μονάδες τεχνολογίας LED.

SUV, Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi vs Hyundai Tucson 1.6D

Στο πίσω μέρος, τα φαρδιά φώτα με τα παραμετρικά κρυφά στοιχεία φωτισμού εξασφαλίζουν τη σχεδιαστική συνέχεια. Και ο πίσω προφυλακτήρας ενσωματώνει λεπτομέρειες παραμετρικού μοτίβου με τρισδιάστατο αποτέλεσμα και νέες ποδιές.

Οι διαστάσεις του Tucson έχουν παραμείνει σχεδόν αμετάβλητες, με τις ανεπαίσθητες διαφορές να εντοπίζονται στο μήκος και να αποδίδονται στον ανασχεδιασμό των προφυλακτήρων που πρόσθεσαν ένα, πόντο στο συνολικό μήκος: 4,51 m. Το πλάτος ανέρχεται στα 1,86 m και το ύψος στα 1,65 m. Διαστάσεις που ισοφαρίζουν το C5 Aircross σε βαθμό που θαρρείς ότι βγήκαν από το ίδιο καλούπι. Το μήκος του γαλλικού SUV φθάνει τα 4,50 m, με το ύψος και το πλάτος να είναι στα 1,84 και 1,65 m, αντίστοιχα.

SUV, Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi vs Hyundai Tucson 1.6D

Το C5 Aircross, παρά τα χρόνια παρουσίας του στην αγορά, συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πιο ελκυστικά SUV της κατηγορίας. Με την προ διετίας ανανέωση να του έχει δώσει την απαραίτητη φρεσκάδα: Εντυπωσιακή μάσκα και φώτα εμπρός -τα οποία σχηματίζουν ένα «V»- και επίσης νέα φανάρια πίσω που του δίνουν μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή.

Βέβαια, το δυνατό στοιχείο του γαλλικού μοντέλου παραμένει το εσωτερικό και η εκμετάλλευση των χώρων που παρέχει το μεταξόνιο των 2,73 m. Τα καθίσματα Advanced Comfort προσφέρουν εξαιρετική άνεση και μια πολύ βολική και άνετη θέση οδήγησης. 

Οι επιβάτες απολαμβάνουν επίσης ευχάριστη εμπειρία, με τους χώρους να είναι άνετοι ακόμα και τρεις ενηλίκους πίσω. Εδώ, το σύστημα των ανεξάρτητων καθισμάτων, που μπορούν να σύρονται κατά 15 εκατοστά και να ρυθμίζονται στη γωνία της πλάτης τους, εξασφαλίζει προσαρμοστικότητα ανάλογα με τις ανάγκες. Ο χώρος αποσκευών των 580 lt ομοίως είναι υπεραρκετός για τις οικογενειακές ανάγκες.

Οι άπλετοι χώροι πλαισιώνονται από αρκετές πρακτικές θήκες και σύγχρονη τεχνολογία. Το ταμπλό είναι κατά κύριο λόγο κατασκευασμένο από σκληρά πλαστικά. Με την ποιότητα και το φινίρισμά τους όμως, να προσφέρουν ποιοτική αίσθηση που συναντάται σε λίγα και συνήθως αρκετά ακριβότερα ανταγωνιστικά SUV.

SUV, Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi vs Hyundai Tucson 1.6D

Η μεγαλύτερη αναβάθμιση του C5 Aircross αφορά τις ψηφιακές οθόνες, με τoν πίνακα οργάνων να είναι στάνταρ με έγχρωμη οθόνη TFT 12,3” και η αφής του infotainment στις 10”. Η τελευταία είναι τοποθετημένη ψηλότερα στο ταμπλό και έρχεται με βελτιωμένη απόκριση και περισσότερες δυνατότητες όπως το σύστημα πλοήγησης My Citroën Drive. 

Κάτω από την οθόνη αφής υπάρχει το πάνελ συντομεύσεων για γρηγορότερη πρόσβαση στα επιμέρους συστήματα. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας συναντούμε τον επιλογέα e-Toggle του αυτόματου κιβωτίου που χρειάζεται λίγο χρόνο προσαρμογής στη χρήση και τον διακόπτη για την επιλογή των οδηγικών προφίλ μαζί με τις επιλογές του Grip Control.

Το τελευταίο δε μπορεί να υποκαταστήσει πλήρως το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης του Hyundai Tucson που είχαμε στη διάθεσή μας. Αλλά δεν παύει να βοηθά κυρίως τους άπειρους οδηγούς να κινηθούν με περισσότερη ασφάλεια σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.

SUV, Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi vs Hyundai Tucson 1.6D

Η καμπίνα του κορεατικού SUV είναι λιγότερο «ευάερη» από του C5 Aircross και λιγότερο πρακτική σε λύσεις. Δεν υστερεί όμως σημαντικά σε χώρους και μπορεί να φιλοξενήσει με την ίδια άνεση τέσσερις ενήλικους. Ο πέμπτος θα χρειαστεί να στριμωχτεί σε ένα πιο στενό μεσαίο κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του είναι λίγο πιο ρηχός, αλλά η χωρητικότητα των 546 lt που προσφέρει είναι απολύτως ικανοποιητική.

Χωροταξικά δεν άλλαξαν και πολλά στην καμπίνα του Tucson. Αλλά η πρόσφατη ανανέωση βελτίωσε ριζικά την εικόνα του. Με το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα να έχουν ανασχεδιαστεί πλήρως και να έχουν αποκτήσει πιο μοντέρνα εμφάνιση και ακόμα καλύτερα υλικά. Ακολουθώντας τη λογική που σύστησε το Ioniq 5, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το infotainment έχουν ομαδοποιηθεί σε ένα κοινό πάνελ, με κάθε οθόνη να έχει διαγώνιο 12,3”. Νέο είναι και το τιμόνι όπου ο λογότυπος Hyundai έχει αντικατασταθεί από τέσσερις κουκκίδες που είναι το γράμμα «H» στα σήματα Μορς.

SUV, Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi vs Hyundai Tucson 1.6D

Όσον αφορά το σύστημα πολυμέσων, έχει αποκτήσει καλύτερα γραφικά και έχει εμπλουτιστεί σε υπηρεσίες. Επίσης, πέρα από την κλασική πλέον ασύρματη σύνδεση για Android Auto και Apple CarPlay, ξεχωρίζει η τηλεματική υπηρεσία Hyundai BlueLink. Η τελευταία προσφέρει απομακρυσμένη σύνδεση με το αυτοκίνητο μέσω smartphone για έλεγχο διαφόρων λειτουργιών, ειδοποιήσεις και ενσωμάτωση ημερολογίου Google/iCloud.

Φυσικά, πιο πλούσια είναι και η ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης. Και σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας, το Tucson εξοπλίζεται σε όλες τις εκδόσεις με αναβαθμισμένο σύστημα επτά αερόσακων που διαθέτει επιπλέον έναν κεντρικό πλευρικό ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.

SUV, Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi vs Hyundai Tucson 1.6D

Η ψήφος εμπιστοσύνης στο ντίζελ, παρέχεται και στα δύο μοντέλα με μια τουλάχιστον έκδοση στη γκάμα τους. O 1.600άρης του Tucson έρχεται με μικροϋβριδική ενίσχυση 48V που αποτελείται από έναν συσσωρευτή χωρητικότητας 0,44 kWh και μια μίζα/γεννήτρια που είναι προσαρμοσμένη στον θερμικό κινητήρα και συνδέεται με τον στροφαλοφόρο μέσω ιμάντα. Υποβοηθά δε τον πετρελαιοκινητήρα στην επιτάχυνση, αποδίδοντας έως 16 ίππους και μέχρι 55 Nm, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.

Ο 4κύλινδρος ντίζελ από την πλευρά του αποδίδει 136 ίππους και 320 Nm, και στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και με το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης της Hyundai. Αυτό, κάτω από κανονικές συνθήκες, μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, και μόνο σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης στέλνει ένα μέρος της ροπής και πίσω. Για την αντιμετώπιση ακραίων συνθηκών ολισθηρότητας, μπορείς και να κλειδώσεις τον κεντρικό πολύδισκο συμπλέκτη για κατανομή ροπής 50:50.

SUV, Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi vs Hyundai Tucson 1.6D

Στον δρόμο, το Tucson δείχνει ένα πολύ πιο ζωηρό πρόσωπο απ’ όσο υποδηλώνουν τα 11,6” για το 0-100 km/h, με το mild-hybrid σύστημα να εισφέρει σε αυτό. Αρχικά δεν καταλαβαίνεις ότι είναι υβριδικό, αφού δεν κινείται ηλεκτρικά σε μικρές ταχύτητες ούτε ρολάρει ελεύθερα όταν αφήνεις το γκάζι. Αυτά που προδίδουν την ύπαρξη του συστήματος 48V είναι η άμεση εκκίνηση με το stop/start, η ισχυρότερη επιβράδυνση όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι και η πιο ζωντανή και γεμάτη απόκριση του κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές -εκεί που τα περισσότερα ντίζελ είναι νωθρά. Να σημειώσουμε επίσης ότι το σύστημα δεν μένει πρακτικά ποτέ από μπαταρία και συνεχίζει να βοηθάει ακόμη και μετά από πολλή ώρα γρήγορης οδήγησης με φουλ γκάζι.

Το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη λειτουργεί άψογα, αλλάζοντας ταχύτητες γρήγορα και σχεδόν ανεπαίσθητα. Κάνοντας μάλιστα πρόθυμα kickdown, ακόμη κι αν δεν έχεις επιλέξει το οδηγικό πρόγραμμα Sport. Φροντίζει να είσαι πάντα με τη σωστή σχέση, ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείς και ανταποκρίνεται καλά στη γρήγορη οδήγηση και στις χειροκίνητες αλλαγές. 

Σε αυτόν τον ρυθμό, η σχετικά σφιχτή ανάρτηση ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος, δίνοντας σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες. Μόνο όταν το πιέσεις πολύ υποστρέφει και βλέπεις ότι το τιμόνι είναι μεν ακριβές, αλλά χωρίς την αίσθηση που θα σε εμπνεύσει να κινηθείς σε γρήγορο ρυθμό. Όμως ένα οικογενειακό SUV και δη ντίζελ, δεν είναι φτιαγμένο για τέτοια χρήση. Εκεί που μετράει, στις αστικές μετακινήσεις και το ταξίδι, το Tucson είναι άνετο, ξεκούραστο και ασφαλές, με χαμηλό θόρυβο από όλες τις πηγές.

SUV, Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi vs Hyundai Tucson 1.6D

Ομοίως και το C5 Aircross που χάρη στο χαμηλότερο βάρος και την πυκνή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων είναι λίγο πιο ταχύ από στάση, με το 0-100 km/h να έρχεται σε 10,6”. Και γενικά λίγο πιο ζωντανό στις ρεπρίζ. Το σημειώνουμε, καθώς ο 1.500άρης ντίζελ, που δεν διαθέτει κάποια ηλεκτρική υποβοήθηση, αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm. Στην πράξη, το μοτέρ τραβά θετικά από χαμηλά και η πολιτισμένη λειτουργία ταιριάζει γάντι στον «οικογενειακό» προσανατολισμό του C5 Aircross που θέτει σε πρώτο ρόλο την άνεση.

Τα υδραυλικά στοπ της ανάρτησης «Progressive Hydraulic Cushions» ως μέρη της γενικότερης ιδέας «Advanced Comfort», εξασφαλίζουν κορυφαία απορροφητικότητα και ποιότητα κύλισης. Δεδομένης της μεγάλης απόστασης από το έδαφος και της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης, η κλίσεη σε δρόμο με στροφές είναι υπαρκτή, όχι όμως σε βαθμό που να ανησυχεί τον οδηγό ή την πρόσφυση που παραμένει σε υψηλό επίπεδο. Συγκριτικά με το Tucson, η κίνηση μπορεί να μεταφέρεται αποκλειστικά στον εμπρός άξονα, όμως τα προγράμματα του Grip Control και η απόσταση των 23 πόντων από το έδαφος του επιτρέπουν να κινηθεί με μια σχετική άνεση και σε χωμάτινες διαδρομές.

Αναμενόμενα, το δυνατό σημείο και των δύο SUV είναι η περιορισμένη κατανάλωση ακόμα και στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις. Για το γαλλικό αυτοκίνητο, η μέση τιμή στις μικτές διαδρομές κυμάνθηκε στα 7,1 lt/100 km. Με το βαρύτερο Tucson να καίει 0,2 lt/100 km παραπάνω. Νούμερα πολύ καλά για το μέγεθός τους που σε συνθήκες ταξιδιού μπορούν να κινηθούν και για τα δύο κάτω από τα έξι λίτρα.

SUV, Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi vs Hyundai Tucson 1.6D

Με τις επιλογές στα ντίζελ να έχουν συρρικνωθεί στα C-SUV, τα δύο μοντέλα μας υπενθύμισαν ότι το συγκεκριμένο καύσιμο έχει αρκετό ψωμί να προσφέρει ακόμα, ιδίως σε αυτοκίνητα αυτού του προσανατολισμού και μεγέθους.

Ολοκληρώνοντας, το Citroën C5 Aircross και το Hyundai Tucson εκπροσωπούν παραπλήσιες προσεγγίσεις στην κατηγορία των C-SUV, ποντάροντας πολλά στην άνεση, στην τεχνολογία και στη συνολική αξία. Το C5 Aircross ξεκινά από τις €35.800, προσφέροντας πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας και υψηλότερη άνεση και πρακτικότητα. 

Το Tucson είναι σημαντικά ακριβότερο στην τετρακίνητη έκδοση που ξεκινά από τις €40.690. Διατίθεται όμως και δικίνητο με αρχική τιμή €33.990 το χειροκίνητο και €36.590 το αυτόματο. Η ανανέωση τόνωσε τον ήδη πιο hi-tech χαρακτήρα του, χωρίς να υποβαθμίσει τα στοιχεία που το έχριζαν ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα SUV της ελληνικής αγοράς.

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με μοντέλα που αποτελούν την επιτομή του οικογενειακού SUV: Ευρύχωρα, καλοφτιαγμένα, εύκολα και ασφαλή στην οδήγηση. Και με αποδοτικότητα που κανένα βενζινοκίνητο δεν μπορεί να πλησιάσει σε αυτή την κατηγορία τιμής.

 C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8Tucson 1.6D 136ps 48V 4WD 7DCT
ΤιμήΑπό €35.800Από €39.190
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΚινητήρας ντίζελ 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούςΚινητήρας ντίζελ MHEV, 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ηλεκτρικό μοτέρ 16 PS, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,44 kWh, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, τετρακίνηση
Απόδοση131 PS/3.750 rpm, 300 Nm/1.750 rpm136 PS/4.000 rpm, 320 Nm/2.000-2.250 rpm
Διαστάσεις4.500 x 1.840 x 1.654 mm4.510 x 1.865 x 1.650 mm
Χώρος αποσκευών580-1.630 lt5461.725 lt
Βάρος1.574 kg1.684 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h10,6" 11,6" 
Τελική ταχύτητα189 km/h180 km/h
Μέση κατανάλωση*7,1 lt/100 km7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2144 g/km146 g/km
Μέτρηση DRIVE*
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube