
Αναλύοντας τις πωλήσεις της ελληνικής αγοράς το 2024, γίνεται ξεκάθαρο ότι οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν σαφή προτίμηση στα SUV. Παράλληλα, τα υβριδικά μοντέλα -mild, αυτοφορτιζόμενα ή PHEV- κυριαρχούν στις ταξινομήσεις, κερδίζοντας διαρκώς μεγαλύτερο μερίδιο. Με αυτό το δεδομένο, επιλέγουμε να συγκρίνουμε δύο μοντέλα που συνδυάζουν αυτά τα δύο χαρακτηριστικά: Το MG ZS Max Hybrid+ και το Hyundai Kona Hybrid.
Το ZS Max Hybrid+ αποτελεί το τελευταίο όπλο στη φαρέτρα της MG Motor και το δεύτερο φουλ υβριδικό μοντέλο της φίρμας ύστερα από το MG3 Hybrid+. Η επιλογή αυτή αντανακλά τη στρατηγική της κινεζικής εταιρείας, η οποία συνεχίζει να επενδύει στην υβριδική τεχνολογία, διευρύνοντας την γκάμα των επιλογών κίνησης που προσφέρει στο αγοραστικό κοινό.
Κόντρα στο υψηλότερο τεχνολογικό υπόβαθρο του Kona, το MG ZS Max Hybrid+ προτάσσει ένα πακέτο τιμής-αξίας που μόνο απαρατήρητο δεν περνά
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster... Blockduster και όχι low cost
Η πλήρως υβριδική εκδοχή του ZS ενισχύει την παρουσία της MG στην κατηγορία των C-SUV, τοποθετoύμενη απέναντι σε αυτοκίνητα του μεγέθους του Nissan Qashqai. Αλλά και απέναντι σε SUV της Β+ όπως τα Toyota C-HR, Dacia Duster, Honda HR-V, και φυσικά το άμεσα ανταγωνιστικό Hyundai Kona.
Κι αν το ZS Max Hybrid+ είναι καινούργιος παίκτης στην αγορά, δεν ισχύει το ίδιο για το Kona. Που από το 2023 έχει περάσει στη δεύτερη γενιά, ακολουθώντας τους τελευταίους σχεδιαστικούς κώδικες της φίρμας. Με σημείο αναφοράς την υπογραφή «Seamless Horizon Lamp». Οι καμπύλες δένουν αρμονικά με τον όγκο του αυτοκινήτου, την ώρα που οι έντονες νευρώσεις στο πλάι παραπέμπουν στο μεγαλύτερο Tucson. Απέναντι στην φουτουριστική σχεδίαση του Kona, το μεγαλύτερο κατά 8 cm (4,43 m έναντι 4,35 m) ZS Max Hybrid+ αντιπαραβάλλει πιο λιτή και κλασική εμφάνιση, με πιο καθαρές γραμμές και λιγότερες σχεδιαστικές υπερβολές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Toyota C-HR 1.8, Unidentified Rolling Object
Η ομορφιά αναντίλεκτα είναι υποκειμενική, ωστόσο θεωρούμε πως έχουμε να κάνουμε με δύο ευχάριστα στο μάτι αυτοκίνητα. Το Kona είναι πιο ιδιαίτερο σχεδιαστικά και θα κάνει περισσότερα κεφάλια να γυρίσουν, ενώ το ZS Max Hybrid+ έχει ξεκάθαρα πιο συμβατικό προσανατολισμό.
Παραμερίζοντας την εξωτερική εμφάνιση και μπαίνοντας προς τα μέσα, διαπιστώνουμε πως μιλάμε για δύο SUV που διακρίνονται για την πρακτικότητα και φυσικά, τους χώρους. Κάτι που δεν οφείλεται μόνο στις διαστάσεις ή στο μεταξόνιο (2,61 m στο ZS Max Hybrid+, 2,66 m στο Kona). Αλλά και στην πολύ καλή εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων.
Και τα δύο έχουν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό χώρο ακόμη και για μεγαλόσωμους ενήλικους πίσω. Ο αέρας για τα πόδια και το συνολικό πλάτος είναι παρόμοιος, με το MG ZS Max Hybrid+ να επιβάλλεται στις λεπτομέρειες και να βγαίνει κερδισμένο λόγω κυρίως του περισσότερου αέρα για το κεφάλι των επιβατών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda HR-V e:HEV
Απέναντι στην λίγο καλύτερη ευρυχωρία του MG, το Kona προσφέρει πρακτικότερο εσωτερικό, με μεγαλύτερες και πιο εύχρηστες θήκες για μικροαντικείμενα. Προεξαρχούσης της κονσόλας που βρίσκεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.
Με χωρητικότητα 466 lt, ο χώρος αποσκευών στο Kona είναι 23 lt μεγαλύτερος από τα 443 lt του ZS Max Hybrid+. Και με λίγο μεγαλύτερο πλάτος. Με την αναδίπλωση της πίσω σειράς όμως, το κινεζικό SUV απελευθερώνει 1.457 lt, ενώ το Kona 1.300 lt. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και στα δύο αυτοκίνητα διευκολύνει σημαντικά τη διαδικασία της φόρτωσης.
Αφήνοντας στην άκρη τη χωροταξία, το εσωτερικό του ZS Max Hybrid+ εκ πρώτης δείχνει πιο ποιοτικό από εκείνο του Hyundai Kona. Κάτι που εν πολλοίς οφείλεται στην αφρώδη επιφάνεια που καλύπτει το επάνω μέρος του ταμπλό. Όσο κατεβαίνεις τα πλαστικά σκληραίνουν, αλλά η συναρμογή παραμένει σε πολύ καλό επίπεδο και δείχνει πως θα αντέξει στον χρόνο.
Η καμπίνα του Kona είναι πιο καλοφτιαγμένη όσον αφορά το μοντάρισμα των υλικών. Όμως η αφειδής χρήση σκληρών πλαστικών δεν την κάνει το ίδιο ποιοτική στην αφή. Η αψεγάδιαστη συναρμογή από την άλλη, δίνει τελικά πιο στιβαρή και ευχάριστη αίσθηση στο εσωτερικό σε σύγκριση με του MG.
Συνεχίζοντας, το ψηφιακό περιβάλλον του Hyundai Kona, αποτελείται από ένα πάνελ με δύο ψηφιακές οθόνες με διαγώνιο στις 12,3” εκάστη. Διάταξη που πρωτοείδαμε στο Ioniq 5. Tο μέγεθος αλλά πολύ περισσότερο τα ευκρινέστατα γραφικά δίνουν έναν hi-tech τόνο. Εικόνα που όχι μόνο ξεφεύγει από τον μέσο όρο της κατηγορίας αλλά παραπέμπει σε πολύ ακριβότερες προτάσεις από μεγαλύτερη κατηγορία.
Οι δυνατότητες παραμετροποίησης του ψηφιακού πίνακα οργάνων είναι πολλές και η λειτουργία του συστήματος infotainment εύκολη και κατανοητή. Η απόκριση στις εντολές είναι ακαριαία και πέρα από τις ασύρματες δυνατότητες συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto, υποστηρίζει και ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού.
Αυτό που μας άρεσε ακόμα περισσότερο είναι ότι η ψηφιοποίηση της καμπίνας δεν έγινε εις βάρος της εργονομίας. Όχι μόνο υπάρχει μια σειρά από φυσικούς διακόπτες κάτω από την οθόνη του infotainment αλλά και ξεχωριστό πάνελ για τον χειρισμό του κλιματισμού.
Φυσικούς διακόπτες θα συναντήσουμε και στην πλευρά του MG ZS Max Hybrid+. Και δύο ψηφιακές οθόνες -στις 7” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και στις 12,3” για το infotainment. Τα γραφικά τους όμως και η απόκριση βρίσκονται ένα επίπεδο κάτω από του Kona. Το ιντερφέις της οθόνης είναι φιλικό και η λειτουργία χρηστική και αποτελεσματική. Να τονίσουμε τέλος, πως το MG ZS Max Hybrid + επιτρέπει μεν συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay, αλλά μόνο ενσύρματα.
Κοινός τόπος και στους δύο μονομάχους είναι η χρήση προηγμένης υβριδικής τεχνολογίας. Ξεκινώντας με το ZS Max Hybrid+, αυτό που αναμφίβολα εντυπωσιάζει είναι η απόδοση. Η συνδυαστική ισχύς των 197 PS και τα 465 Nm το καθιστούν ένα πανίσχυρο υβριδικό C-SUV. Και το ισχυρότερο αν αντιπαραβάλουμε τα B+.
Το σύστημα κίνησης συντίθεται από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 lt που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, αποδίδοντας 102 ίππους και 128 Nm. Επικουρείται δε από ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 250 Nm που αντλεί ενέργεια από μια μεγάλη -για τα δεδομένα των HEV- μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,83 kWh που λειτουργεί σε υψηλή τάση 350V. Το σύστημα ολοκληρώνεται από μια γεννήτρια 61 PS και 60 Nm, κι ένα αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων που στέλνει τη ροπή αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της MG, παραπάνω σχέσεις στο κιβώτιο δεν κρίθηκαν αναγκαίες, καθώς ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται μόνο σε υψηλές ταχύτητες. Στις χαμηλότερες, το ηλεκτρομοτέρ έχει τον πρώτο λόγο. Από την άλλη, κάτω από το καπό του Kona παίρνει θέση ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.600άρης Smartstream που αποδίδει 93 PS και 134 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας των 44 PS είναι ενσωματωμένος στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και αντλεί ενέργεια από τον συσσωρευτή των 1,32 kWh που λειτουργεί σε τάση 240V. Συνδυαστικά, το κορεατικό υβριδικό σύστημα αποδίδει 129 PS και 265 Nm.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, το Kona χρειάζεται 12” για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση, με την τελική να φτάνει τα 165 km/h. Νούμερα ικανοποιητικά για ένα οικογενειακό SUV που δίνει έμφαση στην οικονομία αλλά σαφώς υποδεέστερα του πολύ ισχυρότερου ZS Max Hybrid+. Που επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 8,7”. Ωστόσο, η μεγαλύτερη ισχύς του δεν μεταφράζεται και σε σημαντικά μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, καθώς τερματίζει το κοντέρ του μόλις στα 168 km/h.
Στην πράξη και πέρα από τα εργοστασιακά νούμερα, δεν αντιλαμβάνεσαι -τουλάχιστον στον βαθμό που θα περίμενες- τη διαφορά των 68 ίππων. Ναι, το MG είναι πιο «νευρικό», ιδίως όταν επιταχύνεις από ταχύτητα άνω των 100-110 km/h. Δυνατές όμως είναι και οι ρεπρίζ του Kona, δίνοντάς σου την εντύπωση πως η ισχύς του αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερη από αυτήν που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Ή του MG μικρότερη.
Εντός πόλης, το MG ZS Max Hybrid+ αποδεικνύεται πιο άνετο λόγω της πιο μαλακής σε ρύθμιση ανάρτησης. Παρά το γεγονός ότι το Kona έρχεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Τα προοδευτικά ελατήρια, τόσο στη συμπίεση όσο και στην έκταση, σε συνδυασμό με τα αμορτισέρ με την ενδοτική απόσβεση, συνθέτουν μια ανάρτηση που διαχειρίζεται αποτελεσματικά το βάρος και λειτουργεί με λιγότερο θόρυβο. Χαρίζοντας στο κινεζικό SUV ποιότητα κύλισης που συναντάς συνήθως σε πολύ ακριβότερες κατασκευές.
Συνολικά όμως, το Kona παρουσιάζει στον δρόμο πιο ισορροπημένη εικόνα. Η ποιότητα κύλισης είναι κι εδώ πολύ καλή, μόνο που εν προκειμένω συνδυάζεται με πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, ακριβέστερο και με καλύτερη πληροφόρηση τιμόνι και καλύτερη αίσθηση στο πεντάλ του φρένου. Το αποτέλεσμα είναι ένα SUV που «ακούει» περισσότερο στις εντολές του οδηγού, θυσιάζοντας μικρό μέρος της άνεσης. Οι 18άρες ζάντες και η πιο στακάτη ρύθμισης της ανάρτησης προσφέρουν υψηλότερο περιθώριο πρόσφυσης και μικρότερη κλίση στις στροφές σε σύγκριση με το ZS Max Hybrid+.
Στον αυτοκινητόδρομο και τα δύο SUV θα κινηθούν ευθύβολα και σταθερά, χωρίς να απαιτούν μικροδιορθώσεις με το τιμόνι. Αεροδυναμικοί θόρυβοι θα εμφανιστούν πέριξ των 130 km/h, πράγμα απόλυτα φυσιολογικό, χωρίς να αλλοιώνεται καθόλου η άψογη ποιότητα κύλισης.
Όσον αφορά τη λειτουργία των υβριδικών συστημάτων, σε παρατεταμένα ανηφορικά κομμάτια το ZS εξαντλεί γρήγορα την μπαταρία του αναγκάζοντας τον θερμικό κινητήρα του να δουλεύει σε υψηλές στροφές για να το κινήσει και να τροφοδοτήσει παράλληλα με ενέργεια την μπαταρία. Σ’ αυτή την περίπτωση θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για μπόλικα ντεσιμπέλ στην καμπίνα.
Στην πόλη όμως, κυριολεκτικά ξεχνάς την ύπαρξή του θερμικού μοτέρ. Η μεγάλη μπαταρία επιτρέπει στο υβριδικό σύστημα να πριμοδοτεί την ηλεκτροκίνηση για περισσότερα χιλιόμετρα. Επιτρέποντάς του έτσι να κινείται αποκλειστικά με το ηλεκτρομοτέρ για μεγαλύτερη απόσταση και με ταχύτητες κίνησης που φθάνουν τα 80-90 km/h. Στο Kona, το θερμικό μοτέρ θα εμπλακεί πολύ πιο γρήγορα στην κίνηση του αυτοκινήτου και πιο ομαλά. Αφού η μετάβαση γίνεται με μικρότερο «σκαλοπάτι» και πιο γραμμικά απ’ ότι στο ZS.
Πριν περάσουμε στα της κατανάλωσης, αξίζει να αναφέρουμε πως και στα δύο αυτοκίνητα, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας λειτουργεί αποτελεσματικά. Στο ZS Max Hybrid+ θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι πιο αποδοτικό. Ακόμα και στο μεσαίο επίπεδο το αυτοκίνητο κόβει αρκετά, κι έτσι δεν χρειάζεται να καταφεύγεις τόσο συχνά στο πεντάλ φρένου. Που η αλήθεια είναι πως έχει αρκετά ξύλινη αίσθηση και πολύ μικρή διαδρομή που απαιτεί συνήθεια.
Στο Kona βέβαια, η δύναμη της ανάκτησης ρυθμίζεται πιο εύκολα, καθώς δεν χρειάζεται να καταφεύγεις στο αντίστοιχο μενού της οθόνης. Ρυθμίζεις τα τρία επίπεδα μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Αυτό ισχύει αν έχεις επιλέξει το προφίλ «Eco». Στα άλλα δύο, «Sport και Snow», αλλάζεις ταχύτητα.
Και τώρα πάμε στο μεγάλο ζητούμενο. Τι καίνε; Όπως προείπαμε, το ZS Max Hybrid+ μπορεί να κινηθεί -ειδικά στην πόλη- ηλεκτρικά για περισσότερη ώρα. Κάτι που αποτυπώνεται και στην κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας έκαψε 5,3 lt/100, την ώρα που το Kona έκαιγε 5,7 lt/100 km. Στον ανοικτό δρόμο και ταχύτητες ταξιδιού, το Kona είναι ακόμα πιο οικονομικό γράφοντας νούμερα κοντά στα 6,2 lt/100 km, την ώρα που το MG θέλει σύνεση για να κρατηθεί στα 6,4 lt/100 km.
Έχοντας οδηγήσει πρόσφατα το MG ZS Max Hybrid+ και έχοντας πάντα κατά νου πως το Kona είναι ένα από τα πιο καλοστημένα μοντέλα της αγοράς, είμασταν προετοιμασμένοι για μια… μάχη που θα κριθεί στα σημεία. To ZS Max Hybrid+, όπως είχαμε σημειώσει και στη δοκιμή του, προτάσσει ένα σπάνιο για την κατηγορία πακέτο τιμής-αξίας. Αλλά και ουσίας.
Με την αρχική τιμή της έκδοσης Excite να διαμορφώνεται στις €24.060, είναι το φθηνότερο HEV υβριδικό SUV της αγοράς. Με τις Exclusive και Luxury (της δοκιμής) να κοστίζουν €26.550 και €29.150.
Το Kona από την πλευρά του είναι και αυτό διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, με την τιμή για τη βασική έκδοση Premium να ξεκινά από €31.590. H Distinctive ανεβαίνει στις €33.590 και η N-Line που είχαμε στα χέρια μας στις €35.590.
Και στα δύο αυτοκίνητα, ο εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από πλούσιος και περιλαμβάνουν στο μεν ZS τη σουίτα των συστημάτων ασφαλείας MG Pilot, στο δε Kona τη σουίτα Hyundai Smart Sense. Με αυτή την τελευταία να είναι μια από τις πληρέστερες της αγοράς, με 15 ADAS από τη βασική έκδοση.
Στον δρόμο για το ταμείο, αυτό που σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να παραγνωρίσεις είναι η τιμή του MG ZS Max Hybrid+. Οι €7.540 της διαφοράς ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι αν μη τι άλλο ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Πόσω μάλλον όταν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν παρουσιάζει σημαντικά μειονεκτήματα απέναντι στο υβριδικό Kona. Είναι μάλιστα και λίγο πιο ευρύχωρο και άνετο στις αστικές μετακινήσεις. Με ελαφρώς μικρότερη κατανάλωση στις καθημερινές μετακινήσεις. Ένα ακόμα δείγμα, αν θέλετε, του πόσο έχουν κλείσει οι Κινέζοι την ψαλίδα με τον ανταγωνισμό, δυτικά και ανατολικά τους.
Στα παραπάνω θετικά προστίθεται το πακέτο «Triple 7» της MG που περιλαμβάνει επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 km), επτά χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και επτά χρόνια δωρεάν έλεγχο. Με την εγγύηση να είναι πλήρως μεταβιβάσιμη στον επόμενο ιδιοκτήτη, μέχρι και την περίοδο της λήξης της.
Το Kona με τη σειρά του συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων, πέντε χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, πέντε χρόνια δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο και πέντε χρόνια εγγύηση βαφής.
Συνολικά, εμφανίζει ένα πιο ισορροπημένο πρόσωπο και λίγο καλύτερη οδική συμπεριφορά, χωρίς να υστερεί σημαντικά σε κάποιο τομέα, πέρα της τιμής. Η επιλογή μεταξύ των δύο εξαρτάται από τις προτεραιότητες του αγοραστή. Αν η τιμή είναι καθοριστικός παράγοντας, το MG ZS Max Hybrid+ είναι σαφής νικητής. Είναι πιο ευρύχωρο, άνετο στην πόλη και οικονομικότερο. Αν όμως κάποιος αναζητά καλύτερη τεχνολογία, ποιοτικότερο ψηφιακό περιβάλλον και πιο ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά, το Hyundai Kona Hybrid θα εξαργυρώσει τα παραπάνω χρήματα που κοστίζει.
Στις συγκριτικές δοκιμές, η ετυμηγορία μας ποτέ δεν είναι «ήξεις αφήξεις». Ανακηρύσσοντας πάντα έναν νικητή. Ε, εδώ βρεθήκαμε εμπρός στη σπάνια περίπτωση που ο υποψήφιος αγοραστής χρειάζεται να βρει στις δικές του λεπτομέρειες πού κρύβεται ο διάβολος...
ZS Max Hybrid+ | Kona 1.6 Hybrid | ||
---|---|---|---|
Τιμή | Από €24.050 | Από €31.590 | |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | HEV, 1.498 cc, i4, 16v, 102 PS/ 6.000 rpm, 128 Nm/4.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 136 PS και 250 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 61 PS και 60 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 1,83 kWh (0,92 ωφέλιμες), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων | HEV, 1.598 cc, i4, 16v, 93 PS/5.700 rpm, 134 Nm/4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 44 PS, 170 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 1,32 kWh (μικτή), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων | |
Απόδοση | 197 PS, 465 Nm | 129 PS, 265 Nm | |
Διαστάσεις | 4.430x1.818x1.635 mm | 4.385x1.825x1.580 mm | |
Χώρος αποσκευών | 443-1.457 lt | 466-1.300 lt | |
Βάρος | 1.410 kg | 1.480 kg | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,7" | 12" | |
Τελική ταχύτητα | 168 km/h | 165 km/h | |
Μέση κατανάλωση* | 5,7 lt/100 km | 5,9 lt/100 km | |
Εκπομπές CO2 | 113-115 g/km | 103-108 g/km | |
Μετρήσεις DRIVE* | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |