Η Opel μπήκε στα χωράφια των κόμπακτ crossover το 2012 με το Mokka, και έκτοτε έχει πουλήσει πάνω από 600.000 αυτοκίνητα. Η επιτυχία του μοντέλου δεν βασίστηκε μόνο στο γεγονός ότι παρουσιάστηκε στη σωστή χρονική στιγμή, αλλά στο ότι ήταν ένα σύγχρονο μοντέλο που τα κατάφερνε καλά σε όλους τους τομείς.
Το γεγονός όμως ότι η συγκεκριμένη κατηγορία δυναμώνει συνεχώς με νέα μοντέλα και η ζήτησή τους στην ευρωπαϊκή αγορά έχει εκτοξευθεί, ανάγκασε την Opel να το ρετουσάρει.
Η ανανέωση δεν έφερε μόνο αλλαγές στην εικόνα και τον εξοπλισμό, αλλά και στο όνομα που πλέον είναι Mokka X. Και αυτό διότι όλα τα Opel που θα απευθύνονται σε κοινό με έντονες δραστηριότητες θα έχουν το γράμμα X στην ονομασία τους, με το Mokka να είναι το πρώτο.
Οι σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν εντοπίζονται στους προφυλακτήρες και στα φώτα, με τα εμπρός να ξεχωρίζουν από τα LED ημέρας στο σχήμα λεπίδας της Opel και τη δυνατότητα να τοποθετηθούν τεχνολογίας LED Matrix με αισθητήρα μεγάλης σκάλας. Νέα είναι και τα πίσω φώτα, με περισσότερα στοιχεία LED, καθώς και η σχεδίαση των τροχών. Επιπλέον, η χρωματική παλέτα του νέου Opel Mokka X έχει εμπλουτιστεί με δύο νέες χρωματικές επιλογές, τα Amber Orange και Absolute Red.
Στην καμπίνα, πέρα από τις νέες ταπετσαρίες, η σχεδίαση του ταμπλό είναι επηρεασμένη από το καινούργιο Astra, με τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων IntelliLink να δεσπόζει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Τα υλικά που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό είναι μαλακά, καλής ποιότητας κι έχουν καλό μοντάρισμα με τα σκληρά του κάτω μέρους. Η εικόνα έχει αναβαθμιστεί και παραπέμπει στα πιο σύγχρονα μοντέλα της Opel, ενώ η μείωση των πλήκτρων βελτίωσε ελαφρώς και την εργονομία.
Η ανανέωση έφερε και εμπλουτισμό στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που συνεργάζονται με την βελτιωμένη κάμερα Opel Eye, ενώ και η γκάμα κινητήρων δεν έμεινε στάσιμη. Πέρα από τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τον 1.6 CDTi των 110 ή 136 ίππων και τη βενζινοκίνητη με τον 1.4 Turbo των 140 ίππων, το Mokka X έχει και νέο κινητήρα βενζίνης που προέρχεται από την γκάμα του Astra. Πρόκειται για τον καινούργιο αλουμινένιο 1.4 Turbo άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 152 ίππους και συνεργάζεται με επίσης νέο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, χειροκίνητο ή αυτόματο.
Οδηγήσαμε τόσο τη βασική βενζινοκίνητη όσο και την δυνατή πετρελαιοκίνητη (με το αυτόματο κιβώτιο), κι αυτό που αντιληφθήκαμε αμέσως είναι η βελτιωμένη ποιότητα κύλισης. Η ενισχυμένη ηχομόνωση και η πιο αθόρυβη λειτουργία της ανάρτησης, θυμίζουν ακριβότερο μοντέλο, ενώ κανείς από τους δύο κινητήρες δεν έχει πρόβλημα να κινήσει το Mokka X. Ταξιδεύουν με άνεση στον ανοιχτό δρόμο, ενώ στην περιφέρεια παραμένει ατάραχο, ανεξάρτητα από τον ρυθμό κίνησης. Αυτό που δεν μας άρεσε σε συνθήκες πίεσης είναι η απόκριση του πετρελαιοκινητήρα στο πάτημα του γκαζιού, η αίσθηση του τιμονιού, καθώς και η τοποθέτηση του πλήκτρου για τις χειροκίνητες αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου στην κορυφή του λεβιέ που δεν είναι η ενδεδειγμένη.
Πέρα από τα νέα χαρακτηριστικά, το Opel Mokka X λανσάρει στην ελληνική αγορά και την υπηρεσία OnStar. Πρόκειται για μια προσωπική υπηρεσία συνδεσιμότητας και εξυπηρέτησης που παρέχεται δωρεάν για τα πέντε πρώτα χρόνια. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας Opel OnStar είναι: αυτόματη απόκριση σε ατύχημα (SOS) συμπεριλαμβανομένης 24ωρης τηλεφωνικής γραμμής επείγουσας ανάγκης και οδικής βοήθειας, Wi-Fi hotspot με σύνδεση μεταφοράς δεδομένων υψηλών ταχυτήτων και μέχρι επτά συσκευές, εφαρμογή smartphone για έλεγχο από απόσταση (όπως κλείδωμα /ξεκλείδωμα αυτοκινήτου με τηλεχειρισμό), υποστήριξη κλεμμένου οχήματος, διάγνωση οχήματος (συμπεριλαμβανομένου ενός μηνιαίου email με ενημέρωση για τα σημαντικότερα συστήματα του οχήματος όπως αερόσακοι ή κιβώτιο), κατέβασμα προορισμού (downloading) που επιτρέπει σε ένα Σύμβουλο OnStar να εισάγει μία εναλλακτική διαδρομή, ένα εστιατόριο ή μία συγκεκριμένη διεύθυνση στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου.
Τα επίπεδα εξοπλισμού που απαρτίζουν την γκάμα του είναι τρία και δεν συνδυάζονται με όλες τις εκδόσεις κινητήρα. Από το βασικό κιόλας Active, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης, με τις τιμές για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις να ξεκινούν από τα € 20.000 και για τις πετρελαιοκίνητες από τα € 21.900. Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε πως όπως συμβαίνει και με όλα τα Opel, έτσι και το Mokka X καλύπτεται με πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.
Τι λέει το DRIVE
Το Mokka X δυνάμωσε σε αρκετούς επίκαιρους τομείς και βελτιώθηκε αισθητά σε ποιότητα καμπίνας. Όλα αυτά, και σε συνδυασμό με την επιθετική εμπορική πολιτική, εγγυώνται ανάλογη συνέχεια στην αγορά.
Τιμή Από € 20.000
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 140 PS/4.900-6.000 rpm, 20,4 kgm/1.850-4.900 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 138 g/km
Διαστάσεις 4.275 x 1.780 x 1.658 mm
Χώρος αποσκευών 356 lt
Βάρος 1.319 kg
Μετρήσεις Κατασκευαστή