Olymp Ares, φουτουριστικό e-SUV με ελληνικές ρίζες
To Olymp Ares ένα 100% ηλεκτρικό φουτουριστικό SUV που εξελίχτηκε στην Αυστρία, υπόσχεται αυτονομία 700 km και λανσάρισμα το 2023.
Δεν είναι μόνο οι κινεζικές μάρκες που ετοιμάζονται να κατακλύσουν την ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές έχουν να αντιμετωπίσουν και νέα ευρωπαϊκά φυντάνια, όπως η Olymp που ετοιμάζει το Olymp Ares.
Η Olymp Cars είναι μια εταιρεία με έδρα την Αυστρία που έχει ήδη ανακοινώσει επίσημα την πρόθεσή της να εισβάλλει στην αγορά μοντέλων μηδενικών εκπομπών, με μια πολύ υπολογίσιμη προσφορά. Οι δημιουργοί της εδρεύουν στην Αυστρία και στην… Αθήνα, στην Ελλάδα, και δεν κρύβουν τις προθέσεις τους. Στο σημείο αυτό να διευκρινίσουμε ότι η πλατφόρμα, περιλαμβανομένου του συστήματος μετάδοσης κίνησης, αποτελεί in-house εξέλιξη της Olymp Cars. Και μόνο οι μπαταρίες των αυτοκινήτων θα προέρχονται από την Κίνα, όπως εξάλλου και για την πλειονότητα μαζικών και μη κατασκευαστών EV.
Με στόχο να γίνει παγκόσμιος κατασκευαστής, τα ονόματα των μοντέλων της Olymp Cars είναι εμπνευσμένα από την ελληνική Mυθολογία, όπως το Olymp Ares -Άρης.
Η start-up ανακοίνωσε ότι το πρώτο μοντέλο που θα λανσαριστεί στην Ευρώπη ονομάζεται Olymp Hermes και η σχεδίασή του έχει ήδη ολοκληρωθεί. Πρόκειται για ένα ελαφρύ ηλεκτρικό επαγγελματικό με πολύ φουτουριστική εμφάνιση που θα παρουσιαστεί την άνοιξη του 2023 και θα κατασκευάζεται στη Γερμανία.
Το Olymp Ares, που βλέπετε στην αρχική εικόνα, είναι ένα μεγαλύτερο στοίχημα για τη start-up. Με μήκος που θα φτάνει τα 4,80 m, διαθέτει έντονα φουτουριστικό αμάξωμα αλλά με καθαρές γραμμές. Το ηλεκτρικό SUV φοράει φωτιστικά LED που ενσωματώνονται σε ένα γυαλιστερό μαύρο πάνελ που καταλαμβάνει το εμπρός μέρος εγκάρσια.
Το Olymp Ares, χωρίς μάσκα και αεραγωγούς, και με μια πλωτή οροφή, προσφέρει συνολικά μια εκλεπτυσμένη και ταυτόχρονα σπορ εικόνα. Οι άνθρωποι της Olymp Cars όμως ποντάρουν στην τεχνολογία, με λαβές θυρών ενσωματωμένες στα πάνελ και με κάμερες που υποστηρίζονται από λεπτούς βραχίονες και που αντικαθιστούν τους συμβατικούς πλευρικούς καθρέφτες. Το Olymp Ares θα κατασκευάζεται στην Αυστρία.
Η Olymp Cars, που διευθύνει ο συνιδρυτής της εταιρείας Benjamin Hosenciuc, ανακοίνωσε ότι το Olymp Ares θα προσφέρει μέγιστη αυτονομία με μία μόνο φόρτιση πάνω από 600 km. Η ευκταία τιμή πώλησης του e-SUV είναι περίπου 40.000 ευρώ + ΦΠΑ. Βέβαια, όπως μας διευκρίνισε σε μέιλ του προς διόρθωση ανακριβειών που αναφέραμε στο άρθρο ο συνιδρυτής και COO της Olymp Cars, Ηλίας Σκόδρας, η τελική τιμή του Ares θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την τιμή των πρώτων υλών, των υλικών και της ενέργειας.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, η τιμή ακούγεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική, ειδικά αν λάβουμε υπόψη την αυτονομία και ότι το Olymp Ares θα είναι εξοπλισμένο με σύστημα επαναφόρτισης που θα χρειάζεται μόνο 20 λεπτά για να ανακτήσει το 80% της συνολικής χωρητικότητας -χωρίς η εταιρεία να αναφέρει σε τι ταχυφοριστή.
Τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Olymp Cars έχουν σχεδιαστεί πάνω στην in-house εξελιγμένη σπονδυλωτή πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που η εταιρεία ονομάζει «Hephaestus». Αρχιτεκτονική που μπορεί να υποδεχτεί έναν ή δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, να διαχειριστεί ισχύ έως 350 ίππους και να υποστηρίζεται από μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας που μπορεί να εξασφαλίσει αυτονομία μεταξύ 450 και 700 km.
Με στόχο να γίνει παγκόσμιος κατασκευαστής, τα ονόματα των μοντέλων της Olymp Cars θα είναι εμπνευσμένα από την ελληνική Mυθολογία, με την γκάμα να προβλέπεται να εμπλουτιστεί με το μοντέλο πόλης Selene που θα κατασκευάζεται στην Ιταλία (Imola) και του οποίου η σχεδίαση μόλις ξεκίνησε. Στην γκάμα περιλαμβάνονται ακόμη δύο οικογενειακά μέσης και μεγάλης αυτονομίας (Athena και Appolon), ένα οικογενειακό MPV γνωστό ως Hera και ένα ηλεκτρικό pick-up, το Artemis.
Η αυστριακή φίρμα επιβεβαίωσε επίσης ότι θα ποντάρει σε μοντέλα με κυψέλη καυσίμου, καθώς το τεχνικό επιτελείο της διαθέτει μεγάλη εμπειρογνωσία σε αυτό το πεδίο. Θεωρητικά, στόχος της εταιρείας είναι όλα τα μοντέλα της Olymp Cars να διαθέτουν στην γκάμα τους ηλεκτρικές εκδόσεις και εκδόσεις υδρογόνου. Κάτι που βέβαια εξαρτάται άμεσα από την ανάπτυξη της απαραίτητης υποδομής για τα δεύτερα. Υποδομή που προσώρας δεν υπάρχει.