Η BYD στην 7η θέση των πωλήσεων, ξεπέρασε Honda και Nissan
Η BYD τολμά κι αμφισβητεί παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, σκαρφαλώνοντας συνεχώς στην παγκόσμια κατάταξη των πωλήσεων.
Οι Κινέζοι ήρθαν για να μείνουν κι είναι πιο απειλητικοί από ποτέ. Η BYD ξεπέρασε τη Honda Motor και τη Nissan Motor σε πωλήσεις αυτοκινήτων στο δεύτερο 3μηνο της χρονιάς, δηλαδή μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2024.
Έτσι, η BYD έγινε η 7η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως σε όγκο πωλήσεων. Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων της αυξήθηκαν κατά 40% στις 980.000 μονάδες το δεύτερο 3μηνο. Οι πωλήσεις εκτός κινεζικής επικράτειας συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στην επιτυχία. Σύμφωνα με το Nikkei Asia, η BYD 3πλασίασε τις εξαγωγές της κατά τη διάρκεια του έτους, φτάνοντας τις 105.000 μονάδες.
Αν θεωρούσες ότι θα αργούσε η ώρα που οι Κινέζοι θα προσπερνούσαν την καθεστηκυία τάξη των κατασκευαστών, έκανες λάθος
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ανεβαίνει σταθερά στην κατάταξη. Το ίδιο χρονικό διάστημα του 2023, η BYD κατέλαβε τη 10η θέση παγκοσμίως με 700.000 πωλήσεις. Τρεις θέσεις σε ένα έτος δεν είναι μικρό επίτευγμα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί η Toyota ζητά βοήθεια από την BYD και στα υβριδικά;
Θυμίζουμε ότι ήταν δεύτερη σε πωλήσεις 100% ηλεκτρικών οχημάτων το 2023, πίσω μόνο από την Tesla. Οι εγχώριες πωλήσεις της BYD συνέβαλαν επίσης σημαντικά στην άνοδο της εταιρείας. Μόνο τον Ιούνιο του 2024, σημείωσε αύξηση 35% στις πωλήσεις εντός Κίνας.
Κι άλλοι Κινέζοι κατασκεαστές βρίσκονται σε άνοδο. Για παράδειγμα, μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου, η Geely κι η Chery Automobile κατατάχθηκαν στις 20 πρώτες εταιρείες αναφορικά με τις παγκόσμιες πωλήσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Αφρική ετοιμάζεται να χορέψει στον ρυθμό της BYD [video]
Το κύριο εμπόδιο που αντιμετωπίζουν τώρα οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι οι δασμοί. Οι Ηνωμένες Πολιτείες αύξησαν τους δασμούς στις εισαγωγές EV που κατασκευάζονται στην Κίνα στο 100%. Ο Καναδάς εξετάζει παρόμοιους δασμολογικούς συντελεστές.
Η Ευρώπη έχει εφαρμόσει πρόσθετους δασμούς από τις 5 Ιουλίου, με προσωρινή ισχύ. Ήδη προέβη σε μείωσή τους, αν και μικρή διαφορά κάνει στις Κινεζικές εταιρείες. Κυρίως κερδισμένες ήταν η Tesla, που έπεσε από το 20,8% στο μόλις 9%. Η MINI της BMW και το Tavascan της CUPRA αρχικά τιμωρήθηκαν με δασμό 37,6%, τον μέγιστο διαθέσιμο κι ο οποίος εφαρμόστηκε μόνο σε αυτοκινητοβιομηχανίες που η ΕΕ δήλωσε ότι αρνήθηκαν να συνεργαστούν στις έρευνες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ CEO Stellantis, «δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά; Είναι παγίδα!»
Ποσοστό που μειώθηκε στο 21,3%. Τη στιγμή που οι αμιγώς κινεζικές μάρκες δεν έλαβαν αντίστοιχα ευνοϊκές ρυθμίσεις. Ο δασμολογικός συντελεστής της BYD μειώθηκε από το 17,4% στο 17%, της Geely από το 19,9% στο 19,3% και της SAIC έπεσε από το 37,6% στο 36,6%.