Τα φανάρια της Bugatti Chiron κοστίζουν όσο ένα διαμέρισμα
Δεν περίμενες βέβαια ότι η Bugatti Chiron έχει φθηνά ανταλλακτικά, αλλά αυτό παραπάει.
Όταν η τιμή αγοράς μιας Bugatti Chiron μετριέται σε κάμποσα εκατομμύρια, δεν περιμένεις ότι τα ανταλλακτικά της θα είναι της σειράς. Αλλά δεν μπορείς να φανταστείς ότι θα πωλούνται ως μεταχειρισμένα προς €147.000!
Έχοντας κατασκευαστεί μόλις 500 Bugatti Chiron, η τιμή κάθε ανταλλακτικού εκτοξεύεται από τη σπανιότητα του μοντέλου. Πόσες να έχουν τρακάρει δα; Τα συγκεκριμένα φώτα κουμπώνουν στην Pur Sport και στην Super Sport 300+, οπότε αν έχεις καταστρέψει τα φώτα κάποιας από τις παραπάνω — ή ξεκινάς να χτίζεις τη δική σου κομμάτι-κομμάτι — να η ευκαιρία.
To ρητό "If you have to ask how much it costs, you can't afford it", δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερη εφαρμογή
Πωλούνται στο γερμανικό eBay κι έχε κατά νου ότι θα χρειαστεί να πληρώσεις €1.000 ακόμα για τα μεταφορικά. Ο πωλητής βρίσκεται στην Πολωνία κι αν μας διαβάζεις από τη Ρωσία ή την Ουκρανία, δεν στα στέλνει.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ L’Ultime, αυτή είναι η 500ή και τελευταία Bugatti Chiron [video]
Διατείνεται ότι πρόκειται για γνήσια εξαρτήματα, δίνει μάλιστα και τους κωδικούς τους: 5B4941035C και 5B4941036C. Αλλά πάλι, τι πιθανότητα υπάρχει να έχει αγοράσει κάποιος μια Bugatti Chiron και να μην έχει κάνει μικτή ασφάλεια;
Ίσως να θέλει να περιορίσει τα έξοδά του. Οι αναγνώστες με γερό μνημονικό θα θυμάστε ότι κάθε ένας από τους 20 τυχερούς ιδιοκτήτες της επετειακής Bugatti Chiron Sport "110 Ans" χρειαζόταν να πληρώνει περίπου €45.000 ετησίως για να ασφαλίσει το γαλλικό υπεραυτοκίνητο στις ΗΠΑ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αποχαιρέτησε την Bugatti Chiron Sport του με μια 400άρα [video]
Από την άλλη, τα γερά κοστολόγια είναι «ψωμοτύρι» για τους αγοραστές τέτοιων οχημάτων. Υπολόγισε περί τα €500 χιλιάρικα για την τακτική συντήρηση ανά 4ετία. Σου φαίνονται πολλά; Καλύτερα να καθίσεις πρώτα.
Το πρώτο σέρβις θα έρθει στους 14 μήνες ή στα 16.000 km. H απλή αλλαγή λαδιών κοστίζει €21.000. Η αλλαγή μπροστινών δίσκων και τακακιών άλλες €50 χιλιάδες, ενώ αν θελήσεις να αλλάξεις τα υγρά φρένων και να κάνεις κι έναν καθαρισμό στις δαγκάνες, υπολόγισε ένα €50άρικο ακόμα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η μοναδική Bugatti Chiron Profilee πουλήθηκε προς $10,8 εκατομμύρια
Επίσης, εξαιτίας των υψηλών φορτίων, οι ζάντες χρήζουν αντικατάστασης κάθε 14 μήνες, ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει και κοστίζουν €42 χιλιάδες. Κάπου εκεί θα χρειαστούν αλλαγή και τα ελαστικά.
Εδώ υπάρχουν δύο επιλογές: Αν έχεις προτεραιότητα την άνεση, τότε μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στα Pirelli Winter Sottozero 3, στα Michelin Pilot Sport PAX και στα Michelin Pilot Sport Cup 2 XL. Γύρω στα €7.000.
Αν όμως επιδιώκεις τη μέγιστη πρόσφυση, τότε τα — ειδικά εξελιγμένα για την Chiron — Michelin Pilot Sport Cup 2R, σε διαστάσεις 285/30/20 μπροστά and 355/25/21 πίσω, θα κοστίσουν €36 χιλιάδες. Στην 4ετία, απαιτείται αντικατάσταση για τις τέσσερις τουρμπίνες της Garrett (€22 χιλιάδες, υπολόγισε άλλα τόσα για τα εργατικά), αλλά και τα τέσσερα ψυγεία (άλλες €19 χιλιάδες).
Κάπου τότε συστήνεται κι η αντικατάσταση του ντεπόζιτου (€37 χιλιάδες, τα μισά είναι τα εργατικά), ενώ άλλα 25 χιλιάρικα κοστολογείται η ακριβής ρύθμιση του 8λιτρου W16, ώστε να είσαι σίγουρος ότι δε θα χάσει ούτε έναν από τους 1.500-1.600 ίππους του, ανάλογα την έκδοση.
Μερικά ακόμα ενδεικτικά κόστη: Μπροστινό παρμπρίζ €51.000, καθαριστήρες €3.000, ολική βαφή αμαξώματος €47.000, με τις οδηγίες να συστήνουν να πλένεται μόνο χειροκίνητα.
Τουλάχιστον μπορείς να κάνεις όπισθεν πιο αβίαστα: Το κάθε πίσω φανάρι κοστίζει «μόλις» €9.000, πολύ φθηνότερα από τα μπροστινά. Ενώ αν χάσεις το κλειδί, υπολογίζεις €12 (χιλιάρικα) για να σου βγάλουν καινούργιο. Τα μπροστινά τακάκια κοστίζουν €6.000 και τα πίσω €3.600.
Σε περίπτωση που αστοχήσει η μετάδοση και δεν καλυφθεί από την εγγύηση, το «κουστουμάκι» θα αγγίξει τα €165 χιλιάρικα. Ξέχωρα τα εργατικά. Μήπως το leasing είναι η καλύτερη λύση; Ρίξε μια ματιά στα ακριβή ποσά και θα αλληθωρίσεις.