Το νέο Renault Mégane RS θα έχει downsized κινητήρα;

Το νέο Renault Mégane RS θα έχει downsized κινητήρα;

Ο δοκιμασμένος δίλιτρος κινητήρας του σημερινού μοντέλου δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις οικονομίας και ρύπων.

Η Renault Sport αφήνει ξεκάθαρους υπαινιγμούς ότι το Mégane RS της επόμενης γενιάς θα έχει νέο κινητήρα.

Μιλώντας στη δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Renault Mégane , πριν λίγες μέρες στην Πορτογαλία, ο διευθυντής πωλήσεων και επικοινωνίας της RenaultSport, Regis Fricotte, είπε ότι ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας τούρμπο F4RT του σημερινού μοντέλου δεν θα μπορούσε να επιτύχει τους στόχους στην οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές καυσαερίων.

Ο Fricotte δεν αποκάλυψε το κινητήριο σύνολο του RS νέας γενιάς, που αναμένεται το 2017, αλλά δεν απέκλεισε την πιθανότητα να χρησιμοποιεί μια αναβαθμισμένη έκδοση του 1.6 τούρμπο που κινεί το Clio RS και το νέο Mégane GT.

Τα Mégane της 4ης γενιάς θα διατεθούν στην ελληνική αγορά τον ερχόμενο Απρίλιο, όμως το υπάρχον Mégane RS θα συνεχίσει να πωλείται όλο το 2016.

Το 2017 θα αλλάξει από 3θυρο σε 5θυρο αμάξωμα και θα φορέσει νέο κινητήρα. Πιθανότατα θα αλλάξει και το χειροκίνητο κιβώτιό του με ένα 7άρι διπλού συμπλέκτη, όπως το νέο Mégane GT (και το Clio RS, που επίσης είναι 5θυρο).

«Ο F4RT είναι ένας κινητήρας που δεν προσφέρεται πλέον για περαιτέρω εξέλιξη στους τομείς της κατανάλωσης και του CO2», είπε ο Fricotte. «Ήταν ένα μοτέρ που δεν είχε τα φόντα για να προχωρήσει παρακάτω».

Το Μégane RS είχε πρωτολανσαριστεί με 225 PS ως μέλος της δεύτερης γενιάς του μοντέλου, το 2004. Έκτοτε ενισχύθηκε κατά στάδια, φτάνοντας σήμερα τους 275 PS.

Οι φήμες θέλουν τη RenaultSport να στοχεύει τους 300 PS για το επόμενο RS. «Θα έχει έναν κινητήρα που θα δίνει τις επιδόσεις που θέλουμε», είπε κάπως αόριστα ο Fricotte.

Αν όντως έχει 300 PS το νέο Mégane RS θα ισοφαρίζει πρακτικά το Honda Civic Type R και το VW Golf R, αλλά θα υπολείπεται του νέου Ford Focus RS, που έχει 350 PS.

Όμως ο Fricotte επιμένει ότι το μειονέκτημα ισχύος του Mégane RS στα χαρτιά δεν αντανακλάται στις επιδόσεις και τις δυνατότητές του: «Ποτέ δεν είχαμε τον μεγαλύτερο ή τον πιο δυνατό κινητήρα. Όταν ήμασταν στους 250 ίππους, το προηγούμενο Golf R είχε 270 και το Ford RS, 305. Εμείς όμως είχαμε το ρεκόρ στο Nürburgring».

Υπάρχει και προηγούμενο, αν η Renault υποκυβίσει το RS από τα 2,0 στα 1,6 λίτρα, αφού η Peugeot το έκανε πρόσφατα στο τελευταίο 308 GTi. Αυτό αποδίδει 270 PS.

Οπότε, ποια είναι τα σχέδια για το επόμενο Mégane RS; «Θα δείτε», είπε απλά ο Fricotte.

Πάντως, μιλώντας για προηγούμενα, το νέο Mégane GT, που έχει εξελιχτεί από τη RenaultSport, έχει κινητήρα 1.6 τούρμπο 205 PS, ενώ το αντίστοιχο προηγούμενο μοντέλο είχε δίλιτρο με 180 ή 220 PS.

Η πτώση που έφερε το downsizing σε ισχύ και (κυρίως) σε ροπή, θα ισχύσει και στην περίπτωση του νέου RS; Όχι, λέει ο Fricotte, διότι το νέο GT έχει εσκεμμένα διαφορετικό χαρακτήρα.

«Αν συγκρίνετε το προηγούμενο GT με το νέο, είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο», είπε. «Το παλιό ήταν σχετικά απολίτιστο, όσον αφορά την άνεση. Είχε επιδόσεις και τράβηγμα, αλλά δεν ήταν άνετο σε καθημερινή βάση. Πιστεύω πως το νέο είναι πολύ πιο ολοκληρωμένο ως αυτοκίνητο».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube