Θύελλα αντιδράσεων για την απόφαση των Βρυξελλών για μείωση 40% του CO2 έως το 2030

Θύελλα αντιδράσεων για την απόφαση των Βρυξελλών για μείωση 40% του CO2 έως το 2030

«Όνειρο» χαρακτήρισε τον στόχο ο CEO της BMW - Οι καταναλωτές θα πληρώσουν το τίμημα λέει ο Carlos Ghosn.

Περισσότερο από άμεση ήταν η απάντηση των αυτοκινητοβιομηχανιών στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που δημοσιοποιήθηκε την Τετάρτη, με βάση την οποία οι εκπομπές CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να μειωθούν κατά 40% έως το 2030 και παράλληλα θα πρέπει το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές να αυξηθεί δραματικά.

Μιλώντας στο περιθώριο της έκθεσης στο Παρίσι, ο CEO της BMW Harald Krueger χαρακτήρισε τον στόχο αυτό που έθεσαν οι Βρυξέλλες ως παντελώς ανέφικτο. «Πρόκειται για ένα… όνειρο. Είναι αδύνατο να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι» είπε, ανοίγοντας την πόρτα σε ένα νέο «πόλεμο».
Το 30% είναι το ταβάνι, ο μέγιστος στόχος που μπορεί αυτή τη στιγμή να διαχειριστεί η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ο Krueger, την ώρα που απέκλεισε και το ενδεχόμενο κατάργησης του ντίζελ.

Εμείς θα συνεχίζουμε να επενδύουμε στο ντίζελ, τόνισε καθώς μπορεί στην Ευρώπη οι πωλήσεις να πέφτουν, αλλά σε άλλες αγορές όπως η Ιαπωνία και η Κορέα παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις.
Εξηγώντας την άποψή του, τόνισε ότι για να επιτευχθεί ο στόχος που θέλει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, πρέπει να φτάσουμε στο σημείο το 70% των αυτοκινήτων που πωλούνται στη γηραιά ήπειρο να είναι ηλεκτροκίνητα, κάτι το οποίο δεν είναι δυνατό, όχι μόνον από πλευράς παραγωγής αλλά και από το γεγονός ότι οι υπάρχουσες υποδομές για παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν επαρκούν.
Ωστόσο τόνισε ότι η BMW έχει βάλει ως στόχο μέχρι το 2025 το 25% των πωλήσεών της να είναι ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά αυτοκίνητα και για το σκοπό αυτό έχει επενδύσει πολλά δισεκατομμύρια ευρώ. Ήδη οι προβλέψεις για το 2018 είναι 140.000 αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.

Και κλείνοντας την τοποθέτησή του υπενθύμισε πως η μάρκα πέρα από τα μοντέλα που έχει σήμερα προγραμματίζει για το 2019 το ηλεκτροκίνητο ΜΙΝΙ, για το 2020 το iX3 που είναι η ηλεκτρική Χ3 και για το 2021 το i4 (ένα μεσαίου μεγέθους sedan) όπως επίσης και το iNext τη ναυαρχίδα στα crossover.

Την ίδια στιγμή Ο Bernhard Mattes, πρόεδρος της γερμανικής ομοσπονδίας αυτοκινητοβιομηχανίας VDA, δήλωσε ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αγνοεί τις τεχνικές και οικονομικές δυσκολίες που συνεπάγεται μια τόσο έντονη μείωση των εκπομπών CO2. «Οι στόχοι δεν μπορούν να υλοποιηθούν σε αυτό το χρονικό διάστημα», σημείωσε με κατηγορηματικό τρόπο.

Τέλος, σχετικά με το θέμα, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Carlos Ghosn, δήλωσε σε δημοσιογράφους στο Παρίσι ότι «μπορούμε να προσαρμοστούμε στις απαιτήσεις, αλλά το ερώτημα είναι ποιο θα είναι το κόστος, όχι μόνο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και για τους καταναλωτές», συμπληρώνοντας ότι «οι μη ρεαλιστικές απαιτήσεις θέτουν σε κίνδυνο τη μεγάλη βιομηχανική δραστηριότητα για την Ευρώπη και τελικά ο καταναλωτής θα πληρώσει το κόστος, με κάποιες παράπλευρες ζημιές σε επίπεδο εταιρείας».

 

Όπως καταλαβαίνετε η μάχη τώρα ξεκίνησε…

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube