Σχεδόν το 30% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στη Νορβηγία είναι ηλεκτρικά

Σχεδόν το 30% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στη Νορβηγία είναι ηλεκτρικά

Η χώρα έχει βάλει σαν στόχο το 2025 να πωλούνται μόνον αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων.

Σχεδόν το ένα τρίτο των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Νορβηγία πέρυσι ήταν ηλεκτρικά, γεγονός που χαρακτηρίζεται σαν παγκόσμιο ρεκόρ καθώς η χώρα προσπαθεί να θέσει τέλος στις πωλήσεις οχημάτων με ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2025.

Σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και η ατμοσφαιρική ρύπανση, η Νορβηγία απαλλάσσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τους περισσότερους φόρους και προσφέρει οφέλη, όπως δωρεάν στάθμευση και σημεία φόρτισης, για να επιταχυνθεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση από τους κινητήρες ντίζελ και βενζίνης.

Η ανεξάρτητη νορβηγική ομοσπονδία οδικών μεταφορών (NRF) δήλωσε την Τετάρτη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν στο 31,2% όλων των πωλήσεων πέρσι, από 20,8% το 2017 και μόλις 5,5% το 2013, ενώ οι πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων υποχώρησαν.

«Ήταν ένα μικρό βήμα που μας φέρνει πιο κοντά στο στόχο του 2025», οπότε το κοινοβούλιο της Νορβηγίας θέλει όλα τα καινούργια αυτοκίνητα να είναι μηδενικών ρύπων, δήλωσε ο Oeyvind Solberg Thorsen, επικεφαλής του NRF. Παρόλα αυτά, προειδοποίησε ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος έως ότου αντικατασταθούν όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα από ηλεκτρικά.

Τα στοιχεία για τις πωλήσεις ενισχύουν το παγκόσμιο προβάδισμα της Νορβηγίας στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά κάτοικο και αποτελούν  μέρος της προσπάθειας του μεγαλύτερου παραγωγού πετρελαίου και φυσικού αερίου της Δυτικής Ευρώπης να μετατραπεί σε μια πιο πράσινη οικονομία. Αντίθετα, αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν μερίδιο 2,2% στην Κίνα το 2017 και 1,2% στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με τα στοιχεία του IEA.

Ο Erik Andresen, επικεφαλής της ομοσπονδίας εισαγωγέων αυτοκινήτων της Νορβηγίας, δήλωσε ότι η έκρηξη πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βάζει σε κίνδυνο τα φορολογικά έσοδα της Νορβηγίας, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με μελλοντικές μεταρρυθμίσεις για την άντληση μετρητών από τους 5,3 εκατομμύρια κατοίκους.

Συνολικά, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Νορβηγία μειώθηκαν κατά 6,8% το 2018 σε 147.929 οχήματα. Το Leaf της Nissan ήταν το κορυφαίο αυτοκίνητο στη Νορβηγία το περασμένο έτος, ενώ ακολούθησαν BMW και Volkswagen έως και τα sedan και SUV της Tesla.

Οι πωλήσεις καθαρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 40% στα 46.092 το 2018, ενώ οι πωλήσεις ντίζελ μειώθηκαν κατά 28%.

Το Ινστιτούτο Οικονομικών Μεταφορών (ITE), μια εταιρεία παροχής συμβουλών, αμφιβάλει ότι θα μπορούσε να επιτευχθεί ο στόχος του 2025 για νέα αυτοκίνητα χωρίς εκπομπές ρύπων.

«Πιστεύω ότι δεν είναι δυνατόν, κυρίως επειδή πολλοί άνθρωποι δεν διαθέτουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης και δεν θα θέλουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο plug-in εάν δεν μπορούν να έχουν ένα σημείο φόρτισης στο σπίτι», δήλωσε ο οικονομολόγος Lasse Fridstr. «Μπορεί να είμαστε σε θέση να φτάσουμε στο 75% (μερίδιο αγοράς), υπό την προϋπόθεση ότι διατηρούνται οι φορολογικές ελαφρύνσεις», κατέληξε.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube