Η οικονομική κρίση στην Τουρκία πλήττει Ford, Toyota και FCA

Η οικονομική κρίση στην Τουρκία πλήττει Ford, Toyota και FCA

Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στη γείτονα χώρα το 2018 αναμένεται να πέσουν πάνω από 30%.

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford, η Toyota και η Fiat Chrysler Automobiles πλήττονται σκληρά από την οικονομική κρίση της Τουρκίας.

Οι πωλήσεις ελαφρών οχημάτων στη χώρα μειώθηκαν  πάνω από 30% το 2018, αφού οι τιμές για τα καινούργια οχήματα αυξήθηκαν ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης της ισοτιμίας της τουρκικής λίρας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford of Europe, Steve Armstrong, δήλωσε ότι η νομισματική κατάσταση στην Τουρκία είναι σημαντική για την εταιρεία, καθώς προσπαθεί να αντιστρέψει τις ευρωπαϊκές απώλειές της.

Η Ford κατασκευάζει στην Τουρκία τα Transit και Transit / Tourneo με συνεργάτη την Otosan και έχει το 25% της τοπικής αγοράς van. Συμπεριλαμβανομένων λοιπών μοντέλων, η Ford είχε μερίδιο αγοράς 12% στη χώρα το 2017.

Η Toyota αναμένει ότι η τουρκική αγορά οχημάτων θα μειωθεί σχεδόν κατά το ήμισυ το 2019 σε 550.000 από τα υψηλά του ενός εκατομμυρίου το 2016 και το 2015. «Η τουρκική αγορά ήταν αρκετά σκληρή από την άποψη της τιμολόγησης της συναλλαγματικής ισοτιμίας και ο όγκος της θα υποστεί πιέσεις», δήλωσε ο CEO της Toyota Motor Europe .
Η Toyota δεν ωφελείται από την αδύναμη λίρα όσον αφορά τις εξαγωγές επειδή αγοράζει εξαρτήματα σε ευρώ. Το κύριο οικονομικό χτύπημα για την Toyota προέρχεται από τη συρρίκνωση της αγοράς και επειδή η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να απορροφήσει μερικές από τις αυξήσεις των τιμών για τα τοπικά πωλούμενα αυτοκίνητα, δήλωσε ο van Zyl.

Η Toyota κατασκευάζει το sedan Corolla στην Τουρκία και πρόσφατα επένδυσε 400 εκατομμύρια δολάρια για την παραγωγή του SUV compact CH-R.

Η Fiat Chrysler και οι κοινοπραξίες της Renault είναι επίσης ευάλωτες στην ύφεση της Τουρκίας, δήλωσε ο Carol Thomas, αναλυτής της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης στην LMC Automotive.

Μεταξύ άλλων μοντέλων, η Fiat κατασκευάζει το Tipo / Egea στην Τουρκία και η Renault παράγει το Clio.

Πληθωρισμός και αύξηση των επιτοκίων

«Η εγχώρια αγορά έχει πληγεί σκληρά από τη συναλλαγματική ισοτιμία, την άνοδο του πληθωρισμού και τη μεγάλη ανοδική προσαρμογή των επιτοκίων», δήλωσε ο Thomas.

Η τουρκική αγορά θα μπορούσε να μειωθεί στα 609.000 οχήματα το 2018 και στα  450.000 το 2019, δήλωσε η LMC, αν και η εταιρεία θα μπορούσε να αναθεωρήσει τον αριθμό αυτό αν η Τουρκία επεκτείνει φορολογικές περικοπές για να τονώσει τη ζήτηση το 2019.

Οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 34% σε 543.231 οχήματα κατά τους πρώτους 11 μήνες, όπως ανακοίνωσε η Ένωση Διανομών Αυτοκινήτου στις αρχές του μήνα. Οι πωλήσεις του Νοεμβρίου σημείωσαν πτώση 42% στα 58.204.

Η παραγωγή οχημάτων θα μειωθεί φέτος σε 1,5 εκατομμύρια από 1,66 εκατομμύρια το 2017 και θα μειωθεί σε 1,4 εκατομμύρια το 2019, προβλέψεις LMC.
Η παραγωγή μειώθηκε κατά 8% τους πρώτους 11 μήνες σε 1,43 εκατ. Ευρώ. Οι εξαγωγές ήταν αμετάβλητες κατά τη διάρκεια της περιόδου σε 1,22 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με την Ένωση Βιομηχανιών Αυτοκινήτων της Τουρκίας.

Η Τουρκία έχει προσελκύσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες ως θέση παραγωγής χαμηλού κόστους, με υγιή εφοδιασμό με ειδικευμένους και ημι-εξειδικευμένους εργαζομένους και κεντρική γεωγραφική θέση για εύκολη πρόσβαση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ευρασία και τη Μέση Ανατολή.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκτός των άλλων και τοπική παραγωγή κατασκευάζοντας αυτοκίνητα ειδικά σχεδιασμένα για τους Τούρκους αγοραστές, οι οποίοι προτιμούν τα sedan από τα hatchback που ευνοούνται στην Ευρώπη. Τα sedan αντιπροσωπεύουν το ήμισυ της αγοράς.

Οι πωλήσεις οχημάτων της Renault και της Dacia στην Τουρκία μειώθηκαν κατά 34% στις 100.993 τους πρώτους 11 μήνες του 2018, σύμφωνα με τους ερευνητές της JATO Dynamics. Οι πωλήσεις φορτηγών και οχημάτων της Ford μειώθηκαν κατά 39% στις 57.692. Ο όγκος της Fiat Chrysler μειώθηκε κατά 42% στις 60.450 οχήματα. Τέλος οι πωλήσεις της Toyota μειώθηκαν κατά 19% σε 30.479 οχήματα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube