H VW ξανά στο στόχαστρο των αρχών

H VW ξανά στο στόχαστρο των αρχών

Η Γερμανική Ρυθμιστική Αρχή ξεκινά ακόμη μια έρευνα σχετικά με το σκάνδαλο εκπομπών VW.

Η γερμανική οικονομική ελεγκτική αρχή δήλωσε ότι διερευνά το κατά πόσον η Volkswagen αποκάλυψε παράνομα πληροφορίες σχετικά με τις παραβιάσεις εκπομπών σε τρίτους.

H νέα έρευνα έρχεται να προσθέσει ακόμη ένα βάρος στο νομικό πονοκέφαλο της αυτοκινητοβιομηχανίας που ταλανίζεται περισσότερο από δύο χρόνια ύστερα από την αποκάλυψη του σκανδάλου, τον Σεπτέμβριο του 2015.

Η Volkswagen έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο έρευνας από την παρατηρήτρια υπηρεσία BaFin (Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht - Ομοσπονδιακή Αρχή Χρηματοπιστωτικής Εποπτείας) σχετικά με πιθανολογούμενες συναλλαγές εμπιστευτικών πληροφοριών που σχετίζονται με τις παραβιάσεις εκπομπών και έρευνα των εισαγγελέων του Braunschweig σχετικά με τις υπόνοιες χειραγώγησης της αγοράς.

Νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, γερμανικό δικαστήριο αποφάσισε επίσης ότι θα πρέπει να διοριστεί ανεξάρτητος ελεγκτής για να διερευνήσει την εξαπάτηση της Volkswagen για τις δοκιμές κινητήρων ντίζελ στις ΗΠΑ, ενισχύοντας τις ελπίδες των επενδυτών για αποζημίωση.

Εχθές, Παρασκευή, το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel ανέφερε ότι ο επί σκανδάλου διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Martin Winterkorn, ενημέρωσε τον υπουργό Μεταφορών Alexander Dobrindt και τον επικεφαλής της KBA (Kraftfahrt-Bundesamt - Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Μηχανοκίνητων Μεταφορών) στις 21 Σεπτεμβρίου 2015 σχετικά με την έκταση των παραβιάσεων της Volkswagen.

Όμως, η εταιρεία δεν δημοσιοποίησε μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου 2015 ότι περίπου 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο εξοπλίστηκαν με λογισμικό χειραγώγησης μετρήσεων των  εκπομπών και ότι θα έπρεπε να «αποταμιεύσει» δισεκατομμύρια ευρώ για να καλύψει το πιθανό κόστος του σκανδάλου.

«Εξετάζουμε αυτή τη διαδικασία ενόψει μιας δυνητικά μη εξουσιοδοτημένης αποκάλυψης εμπιστευτικών πληροφοριών», δήλωσε εκπρόσωπος της BaFin, επιβεβαιώνοντας τη δημοσίευση του Der Spiegel.

Η VW αρνήθηκε να σχολιάσει την τελευταία έρευνα της BaFin, αλλά επανέλαβε την άποψή της ότι το διοικητικό συμβούλιό της «εκπλήρωσε δεόντως» τις υποχρεώσεις του όσον αφορά τους κανόνες γνωστοποίησης της κεφαλαιαγοράς. Το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών μέχρι στιγμής δεν έχει σχολιάσει την υπόθεση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube