H Μercedes παρέδωσε τις πρώτες GLC F-CELL

H Μercedes παρέδωσε τις πρώτες GLC F-CELL

Πρόκειται για το πρώτο plug-in hybrid υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο που μπαίνει στην κυκλοφορία.

Τη γνωρίσαμε σαν πρωτότυπο προ-παραγωγής στην Εκθεση της Φρανκφούρτης το 2017 και τώρα ήρθε η ώρα να βγει στους δρόμους.

Πρόκειται για τη Mercedes GLC F-CELL plug-in hybrid υδρογονοκίνητο όχημα, που τώρα παραδόθηκε στους πελάτες που το επέλεξαν. Προς το παρόν το αυτοκίνητο θα διατίθεται μόνον σε επιλεγμένες πόλεις της Γερμανίας ( Στουτγάρδη, Βερολίνο, Αμβούργο, Φρανκφούρτη, Μόναχο, Κολονία και Ντίσελντορφ) και αυτό διότι αυτές οι πόλεις είναι εκείνες που διαθέτουν σταθμούς φόρτισης υδρογόνου. Ωστόσο, η Mercedes-Benz σε συνεργασία με την H2 Mobility έχει δεσμευτεί ότι θα επεκτείνει το δίκτυο των σταθμών φόρτισης, οι οποίοι στο τέλος του 2019 θα έχουν φτάσει τους 100 σε όλη τη χώρα, με στόχο σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα να φτάσουν τους 400.

Επιπλέον, ένας πολύ μικρός αριθμός αυτοκινήτων θα παραδοθεί σε επιλεγμένους πελάτες και μόνο μέσω μίσθωσης, κάτι που καθιστά τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα ως beta tester της “ανώριμης” αυτής τεχνολογίας. Η Daimler αναφέρει ότι η συνεργασία της με την H2 Mobility θα συμβάλλει στην επέκταση του δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου στη Γερμανία από 50, σε περίπου 100 έως το τέλος του 2019, με μακροπρόθεσμο στόχο 400 σταθμών.

Η νέα Mercedes-Benz GLC F-Cell είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που συνδυάζει ενεργειακή κυψέλη υδρογόνου με επαναφορτιζόμενη μπαταρία.

Αυτή η τελευταία είναι ιόντων λιθίου στην πρωτότυπη GLC F-Cell και έχει χωρητικότητα 13,8kWh, ενώ βρίσκεται τοποθετημένη μαζί με το ηλεκτρομοτέρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

H Mercedes-Benz αναφέρει ότι το σύστημα της κυψέλης είναι κατά 30% μικρότερο σε όγκο από το αντίστοιχο της B-Class F-Cell, κάτι που επέτρεψε στους μηχανικούς της εταιρείας να το βολέψουν εξ ολοκλήρου μέσα στο μηχανοστάσιο, όπως ακριβώς θα έκαναν και με ένα παραδοσιακό θερμικό μοτέρ. Η εταιρεία αναφέρει ακόμη ότι η χρήση πλατίνας στην ενεργειακή κυψέλη μειώθηκε κατά 90%, μείωση που εξοικονόμησε πόρους και μείωσε το κόστος του συστήματος.         

Η νέα GLC F-Cell με αυτό το νεωτερικό σύστημα κίνησης αποδίδει συνδυασμένη ισχύ 200 ίππων και ροπή 35,7 kgm που του δίνουν αντίστοιχα συνδυασμένη αυτονομία 437 km και δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης για 49 km.

Για το δεξαμενισμό του υδρογόνου υπάρχουν δύο ανθρακονημάτινα «ρεζερβουάρ» με συνολική χωρητικότητα 4,4 kg, των οποίων το γέμισμα διαρκεί τρία λεπτά. Όσο για την μπαταρία, η Mercedes-Benz αναφέρει ότι η GLC F-Cell χρειάζεται μιάμιση ώρα για την πλήρη φόρτισή της, υπό συνθήκες πλήρους ικανότητας φόρτισης.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις οδηγικές διαμορφώσεις: «Hybrid» με το αυτοκίνητο να αντλεί τη δύναμή του και από τις δύο πηγές ισχύος, «Battery» με το αυτοκίνητο να βασίζεται για την κίνησή του αποκλειστικά στις μπαταρίες και «Charge» όπου η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται κατά προτεραιότητα. Όσον αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου παραγωγής, αυτά θα τα φροντίζει μια ανάρτηση αποτελούμενη από κλασικά ατσάλινα ελατήρια εμπρός (πολλαπλών συνδέσμων) και αερανάρτηση με πολλαπλούς σύνδεσμους πίσω.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube