Γερμανία: Οι κακοί δρόμοι υπεύθυνοι για ατελείωτα μποτιλιαρίσματα

Γερμανία: Οι κακοί δρόμοι υπεύθυνοι για ατελείωτα μποτιλιαρίσματα

Απώλεια εκατομμυρίων ευρώ από τα προβλήματα που δημιουργούνται στις εμπορικές μεταφορές

Σε μια τυπική ημέρα της εβδομάδας, εκατοντάδες βαρέων φορτηγών φτάνουν στο Chempark του Λεβερκούζεν, ένα εκτεταμένο συγκρότημα διυλιστηρίων.

Όμως τα δύο τελευταία χρόνια, τα φορτηγά έχουν αναγκαστεί να κάνουν μεγάλες παρακάμψεις για να αποφύγουν μια ετοιμόρροπη Autobahn που χρονολογείται από την εποχή που οι Beatles τραγουδούσαν Twist and Shout στο Αμβούργο.

Σχεδιασμένη στις αρχές της δεκαετίας του 1960 για να «σηκώνει» 40.000 αυτοκίνητα την ημέρα, σήμερα βλέπει αυτόν τον αριθμό να έχει τριπλασιαστεί, την ώρα που οι μηχανικοί ανακάλυψει δεκάδες ρωγμές που ανάγκασαν τις αρχές να κλείσουν τη γέφυρα και να μειώσουν το όριο ταχύτητας στα 60 km/h.

Σε αντίθεση από ότι θα περίμενε κάποιος, οι δρόμοι στο ανατολικό τμήμα της χώρας είναι σε σχετικά καλή κατάσταση και συντηρούνται σε τακτά διαστήματα μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου το 1989. Αντίθετα οι αυτοκινητόδρομοι και οι γέφυρες στα δυτικά συχνά χρονολογούνται τη δεκαετία του '60 και του '70, κάτι που δεν είναι και ό,τι καλύτερο για τη χώρα που επί της ουσίας ανακάλυψε τους αυτοκινητόδρομους και στη συνέχεια τους άφησε με ελεύθερο όριο ταχύτητας
 
Επί της ουσίας η Γερμανία έχει πέσει στο Νο 7 στην κατάταξη του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ των 140 εθνών στις υποδομές, από την τρίτη το 2013. Περίπου το 15% των 70.000 τοπικών γεφυρών θεωρούνται ότι είναι σε "κρίσιμη" κατάσταση. Πολλές δε είναι οι εταιρείες που λένε πως οι κακές υποδομές στις μεταφορές καθιστούν τη Γερμανία μη ελκυστική για επενδύσεις. 
 
Ο υπουργός Μεταφορών Α. Dobrindt δήλωσε αυτό το μήνα ότι σκοπεύει να επενδύσει €264.500.000.000 σε δρόμους, σιδηροδρόμους και τις πλωτές οδούς μέχρι το 2030, με το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων να χρησιμοποιείται μόνο για τη διατήρηση- συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών.
 
Την ίδια στιγμή πληθαίνουν οι φωνές στην κυβέρνηση της Angela Merkel που θέλουν τα φορτηγά να πρέπει να πληρώσουν για να χρησιμοποιήσουν τους αυτοκινητόδρομους, ενώ τα ΙΧ θα μπορούν να ταξιδεύουν δωρεάν. Τα διόδια για να καλυφθούν τα έξοδα συντήρησης, όπως συμβαίνει στην Αυστρία, τη Γαλλία και την Ελβετία, στη Γερμανία είναι πολύ αντιδημοφιλής ιδέα. Παράλληλα γίνονται κινήσεις για να ενθαρρύνουν τη μεταφορά φορτίων με τα τρένα αντί με φορτηγά. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως ένα φορτηγό 24 τόνων κάνει τόση ζημιά σε ένα δρόμο, όση 10.000 αυτοκίνητα. Ειδικά στις γέφυρες. 
 
Τι θα γίνει στο μέλλον ουδείς γνωρίζει. Το μόνο που είναι σίγουρο είναι πως η Γερμανία πληρώνει το τίμημα των κακών της δρόμων με ατελείωτα μποτιλιαρίσματα, κάτι που της κοστίζει εκατομμύρια ευρώ
 
[Πηγή Bloomberg]
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube