Εξαγορά Opel: Πριμ ένα εκατομμύριο ευρώ στον Carlos Tavares, αφεντικό της PSA

Εξαγορά Opel: Πριμ ένα εκατομμύριο ευρώ στον Carlos Tavares, αφεντικό της PSA

Η αμοιβή του Carlos Tavares, επικεφαλής του Groupe PSA θα σημειώσει άνοδο πάνω από 15% για την επιτυχή έκβαση της εξαγοράς της Opel/Vauxhall.

Ο Carlos Tavares πιθανότατα θα πάρει μπόνους ενός εκατομμυρίου ευρώ ύστερα από την αγορά της Opel και την εφαρμογή του σχεδίου ανάταξης της γερμανικής εταιρείας. Η έκτακτη αμοιβή αναμένεται να επικυρωθεί από την επόμενη γενική συνέλευση.

Η αμοιβή του Carlos Tavares, διευθύνοντος συμβούλου του Groupe PSA, θα σημειώσει σημαντική αύξηση. Για το οικονομικό έτος 2017, αναμένεται να φτάσει συνολικά 6,7 εκατ. ευρώ, έναντι 4,7 εκατ. το 2016. Το ποσό αυτό θα περιλαμβάνει €1,3 εκατ. σε προνομιούχες μετοχές, €2,4 εκατ. σε απλές μεταβλητές μετοχές και δύο εκατ. ευρώ σε μετοχές απόδοσης και, είναι η ιδιαιτερότητα του τρέχοντος έτους, ένα εκατομμύριο έξτρα αμοιβής.

Αυτή η τελευταία εμφανίζεται σε έγγραφο αναφοράς που το Groupe PSA έστειλε στους μετόχους του, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Αυτή η έξτρα αποζημίωση σχετίζεται με την ανάπτυξη και την εφαρμογή του σχεδίου αποκατάστασης «PACE!» των Opel/Vauxhall». Όπως και το σύνολο του μισθού, πρέπει να επικυρωθεί με ψηφοφορία στη γενική συνέλευση του PSA στα τέλη Απριλίου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επιχειρηματικό σχέδιο PACE: H Opel ποντάρει ηλεκτρικά για κερδοφορία [video]

Εκπρόσωπος του Groupe PSA, όπως ανέφερε το Reuters, δήλωσε ότι το εποπτικό συμβούλιο «έκρινε ότι η επέκταση του περιμέτρου του ομίλου, που σχετίζεται με την εξαγορά της Opel/Vauxhall, θα πρέπει να οδηγήσει σε μια πρόσθετη αμοιβή, στην οποία θα λαμβάνεται υπόψη η συνεισφορά του Carlos Tavares στη διαπραγμάτευση με την General Motors και η εκπόνησης του σχεδίου «PACE!».

Η εξαγορά της Opel αποτελεί επικίνδυνο στοίχημα για τον Carlos Tavares. Για τα τελευταία είκοσι χρόνια, η γερμανική εταιρεία συσσωρεύει οικονομικές απώλειες. Επιπλέον, αποτελεί άμεσο ανταγωνιστή της Citroën και της Peugeot που είναι επικεντρωμένος στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ η ανάπτυξη βρίσκεται σήμερα αλλού, ειδικά στην Κίνα. Και η PSA βρέθηκε προ της δυσάρεστης έκπληξης να ανακαλύψει ότι η Opel βρισκόταν σε δυσχερή θέση προκειμένου να συμμορφωθεί με τους προσεχείς ευρωπαϊκούς κανονισμούς για το CO2, με την απειλή να χρειάζεται να πληρώσει υψηλά πρόστιμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Γερμανοί εργαζόμενοι Opel προς PSA: Κάντε επενδύσεις!

Ωστόσο, οι μέτοχοι θα εμπιστεύονταν τον Carlos Tavares, ο οποίος επαναλανσάρισε έξοχα το Groupe PSA, αφού ανέλαβε τον έλεγχό της το 2014. Εκείνη την εποχή, το γκρουπ βρισκόταν στο χείλος της πτώχευσης. Το 2017, σημείωσε οικονομικά αποτελέσματα-ρεκόρ. Με τις ίδιες μεθόδους, θα έπρεπε να επαναφέρει την Opel σε κερδοφόρα πορεία μέσα σε δύο χρόνια.

Το καπιταλιστικό μοντέλο αντανακλάται στην περίπτωση του Tavares με το γνωστό, λογικοφανή τρόπο. Δουλεύει περισσότερο, είναι αποτελεσματικός, κερδίζει περισσότερα. Ακούγεται λογικό. Ωστόσο, μερικοί θα επισημάνουν το χάσμα μεταξύ της καταβολής αυτού του μπόνους και της εξοικονόμησης που ζητήθηκε από την Opel, η οποία μόλις ξεκίνησε ένα σχέδιο εθελουσίας εξόδου για εργαζομένους στη Γερμανία και, φυσικά, την απουσία της εταιρείας από τα διεθνή Σαλόνια Αυτοκινήτου.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube