100 πιο πολύτιμες εταιρείες στον κόσμο: Η Toyota παραμένει το No. 1 στα αυτοκίνητα

100 πιο πολύτιμες εταιρείες στον κόσμο: Η Toyota παραμένει το No. 1 στα αυτοκίνητα

Στην ετήσια έκθεση της Global BrandZ για τις πιο πολύτιμες εταιρείες στον κόσμο, η Toyota παραμένει ακλόνητη στην κορυφή των κατασκευαστών αυτοκινήτου, με τη Mercedes-Benz να εκτοπίζει από τη δεύτερη θέση την BMW.

Η Toyota διατήρησε τον τίτλο της ως το πιο πολύτιμο εμπορικό σήμα στο χώρος του αυτοκινήτου στον κόσμο για έκτη συνεχή χρονιά, ενώ η Mercedes-Benz πέρασε την BMW για να τερματίσει στο Νο. 2 για πρώτη φορά στην ετήσια κατάταξη. Η Tesla, εν τω μεταξύ, αύξησε την αξία της κατά 60%, καλύπτοντας εντυπωσιακή απόσταση από την Audi.

Η αξία της Toyota αυξήθηκε κατά 5%, σε σχεδόν 30 δισεκατομμύρια δολάρια, λόγω της έντονης ζήτησης για τα SUV της στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες και λόγω της συνέπειάς της, σύμφωνα με τη μελέτη BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands που δημοσίευσε ο ερευνητής της αγοράς Kantar Millward Brown.

«Τα SUV παραμένουν επιθυμητά προϊόντα σε όσους αποδίδουν υψηλή αξία στην ασφάλεια και στην εξουσία τους», δήλωσε ο Peter Walshe, διευθυντής της Global BrandZ. «Συνολικά, η φίρμα της Toyota είναι απίστευτα αξιόπιστη και αντιπροσωπεύει φανταστική αξία και ποιότητα».

Η Toyota ήταν το Νο. 1 στα έντεκα από τα 13 χρόνια που δημοσιεύεται η μελέτη. Στα χρόνια δεν ήταν πρώτη, το 2010 και το 2012, τερμάτισε στη δεύτερη θέση.

Η Mercedes-Benz, η οποία ξεπέρασε την BMW στις παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων το 2016 και το 2017, αύξησε την αξία του σήματός της κατά 9% στα $25,7 δισ., ξεπερνώντας την εθνική αντίπαλό της με έδρα το Μόναχο. Η BMW αύξησε την αξία της κατά 4% στα 25,6 δισ. δολάρια, χάνοντας μια θέση στην παγκόσμια κατάταξη. 

Η ανάπτυξη της Mercedes-Benz αποδίδεται στις ισχυρές επιδόσεις της στην Κίνα, στη Βραζιλία και στη Ρωσία, καθώς και στην επιτυχία της νέας Ε-Class, δήλωσε ο Walshe. Η Mercedes-Benz τερμάτιζε κάθε χρόνο είτε στην τρίτη είτε στην τέταρτη θέση από τότε που θεσμοθετήθηκε η κατάταξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, το 2006.

Ο Walshe δήλωσε ότι η ανάπτυξη της BMW επιβραδύνθηκε λόγω της μικρής πτώσης στις πωλήσεις στις ΗΠΑ πέρυσι, αλλά είπε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει κυρίαρχος παίκτης. «Η BMW εξακολουθεί να είναι μια εξαιρετικά επιτυχημένη μάρκα», δήλωσε ο Walshe. «Όταν πρόκειται να αξιολογήσεις πόσο υγιές είναι ένα εμπορικό σήμα, τότε βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης». 

Η VW ξαναμπαίνει στην κατάταξη
Ύστερα από δύο χρόνια απουσίας, η Volkswagen επανήλθε στην κατάταξη στο Νο. 10, με αξία περίπου έξι δισεκατομμυρίων δολαρίων, από $5,1 δισ. πέρυσι. Η VW έφυγε από την κατάταξη το 2016 και το 2017 λόγω της αντίδρασης για το dieselgate. Τον Σεπτέμβριο του 2015, η αυτοκινητοβιομηχανία αναγνώρισε ότι χρησιμοποίησε μια αποκαλούμενη «συσκευή παραπλάνησης» στα ντίζελ μοντέλα της για να εξαπατήσει τις κυβερνητικές δοκιμές στη μέτρηση των εκπομπών ρύπων. Ενώ το σκάνδαλο αυτό όμως κόστισε στη VW δισεκατομμύρια σε πρόστιμα, οι πελάτες της παρέμειναν πιστοί στη φίρμα του Wolfsburg.

«Η VW διατήρησε την ισχύ της όσον αφορά τη σύσταση μάρκας και την εμπιστοσύνη της φίρμας. Αυτά δεν έχουν αλλοιωθεί», δήλωσε ο Walshe. «Παρόλο που οι πελάτες ακούνε γι’ αυτά τα αρνητικά πράγματα, δεν τους εμποδίζει στην αγορά τους. Οι πωλήσεις της VW το έχουν δείξει».

Η VW σημείωσε ρεκόρ με 6,23 εκατ. παραδόσεις παγκοσμίως πέρυσι.

«Ναι, η αξία της VW είναι ακόμα χαμηλότερη απ’ ό,τι όταν έφυγε από την κατάταξη [το 2015, όταν η αξία της ήταν $9,3 δισ.], αλλά δείχνει τη δύναμη της φίρμας να ξαναφέρει τον κόσμο πίσω», δήλωσε ο Walshe. «Η δύναμη της φίρμας που διαμορφώνει το μέλλον σου δεν πρέπει να υποτιμάται».

Η Telsa κλείνει το χάσμα με την Audi
Η Tesla, η οποία αύξησε την αξία της επωνυμίας της στα $9,4 δισ. το 2018 από $5,9 δισ. πέρυσι, διατήρησε τη θέση της στο Νο. 8 της κατάταξης. Και τερμάτισε μια ανάσα πίσω από την Audi, που κατέγραψε $9,6 δισ., αυξάνοντας την αξία της κατά 3% σε σχέση με το 2017.

Το μεγαλύτερο κέρδος στην αξία μεταξύ του τοπ 10 των αυτοκινητοβιομηχανιών, σημείωσε παρά τις δημοσιοποιηθείσες αποτυχίες της η Tesla. Συμπεριλαμβανομένης της αποτυχημένης προσπάθειάς της να μοντάρει την παραγωγή με την ισχυρή ζήτηση για το βασικό μοντέλο της, το Model 3. «Ο κόσμος είναι ενθουσιασμένος με την Tesla διότι δεν είναι μόνο ένα εμπορικό σήμα για το αυτοκίνητο, είναι μια φίρμα-εξερευνητής του Άρη (sic)», δήλωσε ο Walshe. «Αυτό είναι κάτι το εξαιρετικά ελκυστικό για τους καταναλωτές. Η Tesla αντιπροσωπεύει μια μεγάλη υπόσχεση, αλλά θα πρέπει και να την εκπληρώσει».

Και η Google παραμένει No. 1
Όταν πρόκειται για την κατάταξη όλων των εμπορικών σημάτων, η Google διατήρησε την πρώτη θέση. Η αξία της Google αυξήθηκε κατά 23% στα $302,1 δισ.

Η Apple κατέκτησε τη δεύτερη θέση λόγω αύξησης της αξίας της φίρμας κατά 28% στα $300,6 δισ. Η Amazon προσπέρασε τη Microsoft για να πάρει την τρίτη θέση στη συνολική παγκόσμια κατάταξη, με 49% αύξηση της αξίας της, στα $207,6 δισ. Η Microsoft πλασαρίστηκε τέταρτη με αξία περίπου $201 δισ. και ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας Tencent έκλεισε την πρώτη πεντάδα της κατάταξης, με 65% αύξηση της αξίας του, στα $179 δισ. Πέρυσι, η Tencent ήταν στην όγδοη θέση στην παγκόσμια κατάταξη.

Top 10 αξίας κατασκευαστών αυτοκινήτου 2018
AAΜάρκαΑξία $ δισ.Γενική κατάταξη2017 vs 2018
1.Toyota29,9936+5%
2.Mercedes-Benz25,6846+9%
3.BMW25,6247+4%
4.Ford12,7496-2%
5.Honda12,7097+4%
6.Nissan11,43(*)+1%
7.Audi9,63(*)+3%
8.Tesla9,42(*)+60%
9.Maruti Suzuki6,38(*)_
10.Volkswagen5,99(*)_



















(*) Δεν κατετάγη ανάμεσα στις top 100 φίρμες στον κόσμο.

H κατάταξη BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands αναπτύχθηκε και συντάσσεται από τον Kantar Millward Brown. Η μελέτη συνδυάζει μετρήσεις της αξίας κάθε φίρμας, βασιζόμενη σε συνεντεύξεις με περισσότερους από τρία εκατομμύρια καταναλωτές παγκοσμίως, χρησιμοποιώντας δεδομένα από το Bloomberg και το Kantar Worldpanel.

Δείτε στην γκάλερι τη συνολική κατάταξη με τις 100 φίρμας μεγαλύτερης αξίας στον κόσμο 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube