
Autobianchi A112 Abarth 1978 με 16.000 km! 25 ψωροχιλιάρικα!
Σπάνιο πια Autobianchi A112 Abarth, σε εξαιρετική αισθητική κατάσταση (ακόμα πιο σπάνιο), πωλείται στο Βέλγιο. Το οδόμετρο του 47χρονου ’bianchi δείχνει μόλις πάνω από 16.000 km και πουλιέται σε τιμή-φωτιά. Έχουμε όμως ένσταση για τη χρονολογία του...


Το 1971, ο Karl (ή Carlo, αν θέλετε) Abarth ασχολήθηκε και με το Autobianchi A112 που είχε λανσαριστεί δύο χρόνια νωρίτερα, δημιουργώντας έτσι έναν πιο άμεσο ανταγωνιστή του Mini Cooper. Το Autobianchi A112 Abarth.
To A112 Abarth γνώρισε πολλές εξελίξεις -οκτώ, μέχρι την παύση παραγωγής του το 1985. Περίοδο κατά την οποία κατασκευάστηκαν κάτι πάνω από 140 χιλιάδες μονάδες, περίπου το 10% του συνόλου των A112. Αλλά σήμερα λίγα από αυτά έχουν διασωθεί, ιδίως σε καλή κατάσταση. Ένα από τα πιο περιζήτητα μοντέλα της σειράς λοιπόν, πωλείται αυτή τη στιγμή σε κατάσταση που φαίνεται εξαιρετική. Την κατάστασή του φαίνεται να επιβεβαιώνει η ένδειξη του πενταψήφιου οδομέτρου που γράφει μόλις 16.038 km.
Το συγκεκριμένο Autobianchi A112 Abarth βρίσκεται σε έκθεση προς πώληση στο Βέλγιο, στην Oldtimer Farm, εταιρεία εξειδικευμένη σε συλλεκτικά αυτοκίνητα
Να θυμίσουμε εδώ ότι η πρώτη έκδοση Abarth του Autobianchi A112 φορούσε τον 4κύλινδρο κινητήρα των 903 cc υπερκυβισμένο στα 982 cc, με πιο άγριο τον πλαϊνό του εκκεντροφόρο, διπλό καρμπιρατέρ και σπέσιαλ εξάτμιση που αύξαναν την ισχύ από 42 στα 58 άλογα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Autobianchi A112 1969-1986, ένα καλύτερο Mini αλά ιταλικά [video]
Το 1975, στη Serie 3, ο κυβισμός αυξήθηκε στα 1.049 cc, η ισχύς έφτασε τους 70 ίππους και προστέθηκε 5τάχυτο σασμάν (αν και η 5η ήταν overdrive) έναντι του αρχικού 4τάχυτου, για βάρος που δεν ξεπερνούσε τα 700 κιλά. Σε αυτή την έκδοση μοτέρ αναφέρεται το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, μοντέλο του 1978, δηλαδή της Serie 4 που λανσαρίστηκε εμπορικά τον Ιανουάριο του 1978. Αν και διατηρούμε βάσιμες αμφιβολίες για το αν το αυτοκίνητο είναι Serie 4 και όχι αναβαπτισμένο Serie 3.

Η Serie 4 είχε σημαντικές αλλαγές στο αμάξωμα, όπως οι προφυλακτήρες από εποξειδική ρητίνη (και όχι μεταλλικοί με λάστιχο), η μάσκα (χωρίς αναγραφή «Abarth») και τα φλας που έκαναν ένα ελαφρύ wraparound στα φτερά, τα πίσω φώτα, το σχήμα της οροφής, οι τετράγωνες γωνίες για πρόσθετη ακαμψία και η τροποποίηση του αριστερού πλευρικού μέλους για να χωρέσει το νέο 5άρι σασμάν -αυτή είχε γίνει ήδη στη Serie 3 (πουλιόνταν παράλληλα τα Abarth των 58 και 70 ίππων). Επίσης υιοθετήθηκε η «φούσκα» στο καπό και το πίσω κάθισμα ήταν πλέον με ανακλινόμενη πλάτη.
Εξάλλου, το αυτοκίνητο διαθέτει τα έξτρα τρία όργανα (βολτόμετρο, πίεση λαδιού και θερμοκρασία λαδιού στο κέντρο του ταμπλό. Από τη Serie 4 και ύστερα, από τον Δεκέμβριο του 1977 δηλαδή, το ταμπλό ανασχεδιάστηκε πλήρως, αποκτώντας πιο τετραγωνισμένη μορφή. Τα επιπλέον όργανα μεταφέρθηκαν σε νέα θέση στην κεντρική κονσόλα, κάτω από τους διακόπτες του συστήματος θέρμανσης, προσφέροντας καλύτερη εργονομία και ορατότητα. Οπότε κι εδώ έχουμε μια διάταξη Serie 3.
Το αυτοκίνητο είναι βαμμένο σε ανοιχτό μπλε χρώμα, φορά ζάντες Cromodora 13 ιντσών και κόκκινους αφαλούς με τον Σκορπιό της Abarth (εκτός από την πίσω αριστερή).
Ο λογότυπος του «βελτιωτή» βρίσκεται επίσης στα πίσω φτερά και το όνομά του στη μάσκα. Η ταπετσαρία από δέρμα και ύφασμα συνδυάζει το μαύρο και το καφέ -συνδυασμός ανύπαρκτος στη Serie 4.
Το τριάκτινο τιμόνι από διάτρητο αλουμίνιο ντυμένο με δέρμα είναι κι αυτό δείγμα Serie 3, καθώς στη Serie 4 ήταν δύο ακτίνων. Πάντως ταμπλό, καθίσματα και οι εσωτερικές επενδύσεις θυρών και γενικότερα όλη η καμπίνα δείχνει σχεδόν καινούργια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πωλείται Autobianchi A112 Abarth, θωρακισμένο από μαφιόζο!
Ο χώρος αποσκευών, επενδυμένος με καφέ μοκέτα, φαίνεται να μην έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ. Ο χώρος του κινητήρα είναι εξίσου καθαρός και εξοπλισμένος με aftermarket μπάρα αντισύγκλισης θόλων. Το αυτοκίνητο δεν παρουσιάζει ίχνη σκουριάς, σύμφωνα με τις φωτογραφίες του κάτω μέρους του.
Μένει να διαπιστωθεί πόσο καιρό έχει μείνει ακινητοποιημένο, καθώς θα χρειαστούν κάποιες φροντίδες για την επαναλειτουργία του ύστερα από την πιθανή μακρόχρονη ακινησία. Δυστυχώς, λείπουν πληροφορίες για το ιστορικό του αυτοκινήτου. Το συγκεκριμένο Autobianchi A112 Abarth βρίσκεται σε έκθεση προς πώληση στο Βέλγιο, στην Oldtimer Farm, μια εταιρεία εξειδικευμένη σε συλλεκτικά αυτοκίνητα. Η ζητούμενη τιμή είναι 25.000 ευρώ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Autobianchi A111 1969-1972, σικάτο 124
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Autobianchi Bianchina Eden Roc 1960-1969 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Autobianchi A112 Abarth