MG3 Hybrid+ vs Renault Clio E-Tech, αναπάντεχο ντέρμπι

MG3 Hybrid+ vs Renault Clio E-Tech, αναπάντεχο ντέρμπι

Το μικρό και φούλ υβριδικό MG3 Hybrid+, με την έλευσή του ανακατεύει την τράπουλα στα σουπερμίνι και ταυτόχρονα πετάει το γάντι στο Renault Clio E-Tech με την προσιτή τιμή. Μπορεί να βγει κερδισμένο από αυτή τη μάχη;

Η επανεμφάνιση της MG στην ελληνική αγορά ξεπέρασε κάθε προσδοκία όσον αφορά την ανταπόκριση του κοινού και πώς αυτή μεταφράστηκε σε πωλήσεις. Με τη φίρμα να συμπληρώνει οσονούπω τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της υπό το νέο καθεστώς στη χώρα μας, η δυναμική αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, σε ακόμα πιο έντονο ρυθμό, χάρη στο MG3 Hybrid+. 

Το νέο και μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της, που με σύμμαχο την τεχνολογία και όπλο την τιμή, ανακάτεψε για τα καλά την τράπουλα στην κατηγορία των σουπερμίνι. Μια κατηγορία που μπορεί τα τελευταία χρόνια να μετράει περισσότερες αποχωρήσεις απ’ ό,τι προσθήκες νέων μοντέλων, αλλά εξακολουθεί να διατηρεί υψηλό μερίδιο στις πωλήσεις, όντας η μόνη που κοντράρει έως σήμερα τα κάθε μεγέθους SUV.

Το MG3 Hybrid+ λοιπόν, αποτελεί την πιο φρέσκια πρόταση στα σουπερμίνι. Και ξεκινά την πορεία του σ’ αυτή όχι από τα χαμηλά προς τα ψηλά, αλλά ρίχνοντας πρώτη στην αγορά την κορυφαία, φουλ υβριδική έκδοση. Κίνηση που δείχνει ότι η MG θέλει να δώσει έμφαση στην υψηλή τεχνολογία που φέρνει παράλληλα στο τραπέζι το μοντέλο της. Η γκάμα του MG3 βέβαια, θα εμπλουτιστεί τους προσεχείς μήνες με μια ακόμα πιο προσιτή και συμβατικής τεχνολογίας βενζινοκίνητη έκδοση.

MG3 Hybrid+ vs Renault Clio E-Tech

Προς το παρόν, εφοδιασμένο με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης, το κινεζικό μοντέλο μπαίνει επίσης στο πολύ κλειστό κλαμπ των φουλ υβριδικών σουπερμίνι που δημιούργησε το Yaris. Με το Honda Jazz να σπάει πρώτο το μονοπώλιο της Toyota και πριν από μερικά χρόνια να ακολουθεί το Renault Clio E-Tech. Που παραμένει μέλος του μέχρι σήμερα, με την προ μηνών ανανεωμένη τελευταία γενιά του. Όπως είναι φυσικό, τα κοινά χαρακτηριστικά των σουπερμίνι φώναζαν για το κλείσιμο ενός ραντεβού στο DRIVE. Kαι μπορεί τα ιαπωνικά μοντέλα να δήλωσαν αδυναμία παρουσίας για λόγους διαθεσιμότητας, ο Γάλλος όμως δήλωσε παρών.

Στην πηγή από άλλη διαδρομή
Και τα δύο σουπερμίνι που εμφανίστηκαν στα γραφεία μας στη συνάντηση που κανονίστηκε, χρησιμοποιούν για την κίνησή τους ένα αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα. Το οποίο μπορεί στα χαρτιά να δηλώνεται το ίδιο, στην πράξη όμως τα συστήματα εμφανίζουν αρκετές διαφορές και χαρακτηριστικά που αξίζει να εξεταστούν.

Το πρώτο νούμερο που προκαλεί εντύπωση στο MG3 Hybrid+ είναι αυτό της ονομαστικής ιπποδύναμης. Με συνδυαστική ισχύ 195 ίππους είναι με διαφορά το ισχυρότερο της κατηγορίας. Τα άλογα αυτά προκύπτουν από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 lt που λειτουργεί σε κύκλο Attkinson, αποδίδοντας 105 ίππους και 128 Nm. Και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 250 Nm. Το σύστημα ολοκληρώνει μια γεννήτρια. 

MG3 Hybrid+ vs Renault Clio E-Tech

Η πρώτη ιδιαιτερότητα της υβριδικής πλατφόρμας του Κινέζου κατασκευαστή αφορά την μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι ασυνήθιστα μεγάλη για αυτοκίνητο του είδους, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Λειτουργεί σε τάση 350V και με χωρητικότητα 1,83 kWh αποθηκεύει περισσότερη ενέργεια από την αντίστοιχης τεχνολογίας αλλά με χωρητικότητα 1,2 kWh του Clio E-Tech. 

To δεύτερο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό εντοπίζεται στο σύστημα μετάδοσης, όπου ένα αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων στέλνει τη ροπή στους εμπρός τροχούς. Παραπάνω σχέσεις δεν κρίθηκαν αναγκαίες καθώς επί της ουσίας, το κιβώτιο αναλαμβάνει έργο στις πιο υψηλές ταχύτητες όπου δουλεύει περισσότερο ο βενζινοκινητήρας. Στις χαμηλότερες ταχύτητες κίνησης αναλαμβάνει δράση το ηλεκτρομοτέρ.

Ιδιαίτερης τεχνολογίας είναι και το αυτόματο κιβώτιο που χρησιμοποιεί το Renault Clio E-Tech. Όπως όλο το υβριδικό σύστημα των Γάλλων, προέρχεται από την τεχνογνωσία που απέκτησαν οι μηχανικοί της Billancourt μέσα από τη συμμετοχή της στη Formula 1 και δεν έχει συμπλέκτη ούτε συγχρονιζέ γρανάζια. Δύο ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν ουσιαστικά τον ρόλο της σύμπλεξης και της διαβάθμισης των σχέσεων, με τη Renault να σημειώνει ότι μπορούν να επιλεγούν αυτόματα έως και 15 διαφορετικοί συνδυασμοί.

MG3 Hybrid+ vs Renault Clio E-Tech

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα, ο οποίος δεν συνδέεται με κανένα από τα παρελκόμενα μέρη του αυτοκινήτου (αντλίες, συμπιεστής του κλιματισμού) που τροφοδοτούνται από το ηλεκτρικό κύκλωμα. Το ισχυρότερο ηλεκτρομοτέρ των 49 PS και 205 Nm βρίσκεται μέσα στο κιβώτιο και είναι το βασικό μοτέρ της υβριδικής μονάδας. Το δεύτερο των 20 PS και 50 Nm παίζει τον ρόλο γεννήτριας και ελέγχει το σύστημα stop/start, το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών και τον συγχρονισμό των στροφών του βενζινοκινητήρα με το σασμάν. Έλεγχος προκειμένου να λειτουργεί πάντα στην ωφέλιμη περιοχή του μοτέρ βενζίνης, προσφέροντας υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση. 

Ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας έχει χωρητικότητα 1.598 cc και αποδίδει 95 PS και 148 Nm. Συνδυαστικά, το σύστημα αποδίδει 145 PS και επιτρέπει στο Clio να πιάνει τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 9,3" και να αναπτύσσει τελική ταχύτητα έως 174 km/h. 

Νούμερα πολύ καλά, αλλά σαφώς υποδεέστερα του ισχυρότερου υβριδικού MG3 που πιάνει τα 100 km/h από στάση σε μόλις 8,0”. Και μπορεί τα 170 km/h της τελικής ταχύτητας να είναι λίγα, οι ρεπρίζ όμως είναι πραγματικά δυνατές. Με τις συνολικές του επιδόσεις να είναι πολύ καλύτερες απ’ όσο πραγματικά χρειάζεται ένα υβριδικό σουπερμίνι με προτεραιότητα στην οικονομική μετακίνηση.

Ωστόσο, πέρα από τις διαφορές που προκύπτουν από τα εργοστασιακά νούμερα, αυτό που εισπράττεις από το Clio στον δρόμο είναι ότι δεν υστερεί σημαντικά στις ρεπρίζ. Η δύναμη είναι πανταχού παρούσα και έρχεται πιο ομαλά, με τις συνολικές επιδόσεις να είναι πολύ καλές ακόμα και όταν έχεις επιλέξει να κινείσαι με ένα από τα δυο πιο «οικονομικά» προγράμματα οδήγησης, Eco και My Sense. Η τρίτη επιλογή είναι το Sport, όπου δίνεται έμφαση στις επιδόσεις και στην πιο άμεση απόκριση, με τον βενζινοκινητήρα να συμμετέχει πιο ενεργά στην κίνηση του αυτοκινήτου.

MG3 Hybrid+ vs Renault Clio E-Tech

Το Eco από την άλλη δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική ενέργεια, αρκεί η μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh να έχει αρκετό απόθεμα. Στο My Senses -στο hybrid δηλαδή-, ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με τους ηλεκτροκινητήρες με γνώμονα πάντα τη βέλτιστη κατανάλωση. Πέρα από τα τρία προφίλ οδήγησης, ο οδηγός έχει ακόμα στη διάθεσή του τον διακόπτη «EV». Με την προϋπόθεση επαρκούς ενέργειας στην μπαταρία το Clio λοιπόν, μπορεί να κινηθεί για κάμποσα χιλιόμετρα αποκλειστικά ηλεκτρικά.

To MG3 δεν έχει αντίστοιχο διακόπτη EV -αν και θα ήταν χρήσιμος- αλλά για την κίνηση του υπάρχουν επίσης τρία προγράμματα οδήγησης: Eco, Standard και Sport, που επεμβαίνουν παράλληλα στη λειτουργία του κινητήρα, του κιβωτίου και του τιμονιού. Πολύ καλό είναι και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας για την επαναφόρτιση της μπαταρίας που προσφέρει τρία στάδια. Και χρήσιμο, καθώς βοηθά στην επιβράδυνση και μειώνει την ανάγκη να καταφεύγεις στο πεντάλ του φρένου, το οποίο έχει πάρα πολύ μικρή διαδρομή και θέλει συνήθεια. Στο Clio αντίθετα για την ανάκτηση ενέργειας υπάρχει μια μόνο επιλογή, η θέση «B» στον λεβιέ του κιβωτίου.

MG3 Hybrid+ vs Renault Clio E-Tech

Και τι καίνε;
Περνώντας στο ζουμί, οφείλουμε πρώτα απ’ όλα να τονίσουμε ότι και τα δυο υβριδικά συστήματα αποδεικνύονται ιδιαίτερα αποδοτικά στην πράξη και με πολύ καλή λειτουργία. Λίγο πιο βελούδινη του γαλλικού, καθώς δεν έχει αυτό το μικρό σκαλοπάτι του MG όταν μπαίνει σε λειτουργία το θερμικό μοτέρ. Αμφότερα μπορούν να γράψουν αρκετά χιλιόμετρα ηλεκτρικά στην καθημερινή κίνηση, χωρίς να χρειάζεται να κινηθείς βασανιστικά αργά, απλώς συντηρητικά.

Όσον αφορά την κατανάλωση, το σουπερμίνι της Renault είναι πιο ολιγαρκές και μπορεί να πετύχει με λιγότερη προσπάθεια μέση κατανάλωση κοντά στα 5,0 lt/100 km. Σε αστικό περιβάλλον, αμφότερα μπορούν να κινηθούν και σε χαμηλά τεσσάρια. Αν και στο MG3, παρά τη μεγαλύτερη μπαταρία, θα χρειαστεί να είσαι πιο προσεκτικός στην πίεση στο δεξί πεντάλ για να μην ξυπνάς συχνά τον βενζινοκινητήρα. Η μέση κατανάλωση των 6,1 lt/100 km που σημειώσαμε πάντως, τη δεύτερη φορά που έπεσε στα χέρια μας, είναι αρκετά καλή δεδομένου και της παραπάνω ισχύος του.

Αφήνοντας στην άκρη τις επιδόσεις και την κατανάλωση, η οδηγική εμπειρία που προσφέρουν είναι απόλυτα ικανοποιητική σε όλους τους τομείς. Το MG3 Hybrid+ προσφέρει μια ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, με έμφαση στην άνεση και στην ευκολία. Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου. Αν αποφασίσεις να εκμεταλλευτείς μέρος της ισχύος του, νιώθεις το τιμόνι ζωντανό στα χέρια και όχι αποκομμένο από τη δράση των εμπρός τροχών. Με την ρύθμιση της ανάρτησης να ισορροπεί ιδανικά μεταξύ της άνεσης και της δυναμικής συμπεριφοράς. Προσφέρει μπόλικη πρόσφυση και ελέγχει αβίαστα τη μεταφορά βάρους στις εναλλαγές πορείας με μικρή κλίση στις στροφές. Κι αυτό χωρίς να είναι δυσάρεστο στις καθημερινές μετακινήσεις όπου καταφέρνει να φιλτράρει σε μεγάλο βαθμό και δίχως ανησυχητικούς θορύβους ακόμα και τις πιο δύσκολες κακουχίες των δρόμων μας.

MG3 Hybrid+ vs Renault Clio E-Tech

Με αυστηρά κριτήρια όμως, η συνολική συμπεριφορά του Hybrid+ θα λέγαμε ότι είναι ένα κλικ κάτω από του Clio E-Tech σε όλους τους τομείς. Όχι διότι υστερεί, αλλά πολύ περισσότερο διότι στο γαλλικό μοντέλο νιώθεις όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά να βγαίνουν αβίαστα. Έχουμε σημειώσει και στο παρελθόν πως σε αυτή τη γενιά, το Clio είναι το πιο ολοκληρωμένο μοντέλο της κατηγορίας και μας το απέδειξε για ακόμα μια φορά. 

Πιο στιβαρό, με αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας στον τρόπο που οι τροχοί κυλούν στον δρόμο και φιλτράρουν τις περισσότερες ανωμαλίες. Παράλληλά, στην κορυφαία έκδοση Esprit Alpine που είχαμε στη διάθεσή μας, βγάζει συνολικά μια πιο σπορ διάθεση στον δρόμο. Με τα 17άρια λάστιχα και την πιο σφιχτή ανάρτηση να παρέχουν ακόμα καλύτερη πρόσφυση και μικρότερη κλίση στις στροφές. Από κοντά και το τιμόνι. Έχει πιο σωστό βάρος και είναι λίγο πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού, αλλά και στο feedback που του μεταφέρει.

Στα ενδότερα
Περνώντας στο εσωτερικό, το MG3 Hybrid+ εξαργυρώνει τις λίγο μεγαλύτερες διαστάσεις σε μια πραγματικά ευρύχωρη και φιλόξενη καμπίνα, με μινιμαλίστικη, μοντέρνα σχεδίαση που τονίζεται από τις προηγμένες τεχνολογίες. Είναι εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, προσφέροντας ψηφιακή οθόνη αφής 10,25” για το σύστημα πολυμέσων με πλήρη υποστήριξη για Apple CarPlay και Android Auto και εύχρηστο ιντερφέις. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7” παρέχει σαφείς πληροφορίες, ενώ οι άνετες θέσεις και τα ποιοτικά υλικά δημιουργούν μια πολύ ευχάριστη αίσθηση στους επιβάτες.

MG3 Hybrid+ vs Renault Clio E-Tech

Η καμπίνα του Clio E-Tech ενσωματώνει επίσης προηγμένες τεχνολογίες και υλικά πολύ υψηλής ποιότητας για τα δεδομένα των σουπερμίνι. Το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 9,3” διαθέτει ασύρματη συνδεσιμότητα για Apple CarPlay και Android Auto, και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων που στις κορυφαίες εκδόσεις φτάνει τις 10”, προσφέρει εξαιρετικά ευκρινή γραφικά και πολλές επιλογές διαμόρφωσης. Η εργονομία είναι πολύ καλή, ενώ αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη έκδοση είναι τα μπάκετ με τον κεντημένο λογότυπο της Alpine που προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη. 

Σε απόλυτους όρους, το γαλλικό μοντέλο είναι πιο γεροδεμένο και προσεγμένο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια κατασκευαστικά. Αυτό δεν αφορά μόνο τα μαλακά πλαστικά του πάνω μέρους του ταμπλό, αλλά και τα σκληρότερα στα πιο χαμηλά σημεία της καμπίνας που είναι επίσης ποιοτικά.

Στην καμπίνα, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι απόλυτα ικανοποιητικός και στα δύο, ακόμα και αν πρόκειται να φιλοξενήσουν υψηλόσωμους. Αντίθετα, κανένα από τα δύο δεν διαπρέπει πραγματικά σε πορτμπαγκάζ. Κινούνται στον μέσο όρο της κατηγορίας με το Clio να παρέχει 301 lt και το MG3, 293 lt.

MG3 Hybrid+ vs Renault Clio E-Tech

Η σουίτα ADAS περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού και πολλά παραπάνω από τις βασικές κιόλας εκδόσεις. Ανάλογα δε με την έκδοση εξοπλισμού, και τα δύο μπορούν να εξοπλιστούν μεταξύ άλλων με προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία stop & go. Που δίνει και στα δυο χαρακτηριστικά ημί-αυτόνομης οδήγησης.

Ας κάνουμε ταμείο
Αναντίρρητα, όπως είχαμε σημειώσει και στη δοκιμή του, το MG3 Hybrid+ προσφέρει εξαιρετικό συνδυασμό τιμής και εξοπλισμού. Καθιστώντας το έτσι πολύ ελκυστική επιλογή ακόμα και γι’ αυτούς που δεν είχαν στο νου τους να αποκτήσουν ένα αυτοφορτιζόμενο υβριδικό. Με την ενεργή ακόμα έκπτωση των €500, η τιμή ξεκινούν από τις €19.950 για την εισαγωγική έκδοση της γκάμας, Excite, που έρχεται πλήρης σε εξοπλισμό άνεσης. Με τις Exclusive και Luxury να κοστίζουν €21.450 και €22.950, αντίστοιχα. Τιμή άκρως ανταγωνιστική ακόμα και απέναντι σε mild hybrid της κατηγορίας με πολύ μικρότερη ισχύ. 

To Renault Clio E-Tech από την πλευρά του, δεν σήκωσε ποτέ την ταμπέλα του προσιτού. Στη χώρα μας είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλιμσού που ξεκινούν από τις €28.670. Ωστόσο, αυτή την περίοδο «τρέχει» από την ελληνική αντιπροσωπεία μια πολύ συμφέρουσα προωθητική ενέργεια που μειώνει την αξία του ΦΠΑ στο μισό. Αυτό μεταφράζεται ανάλογα την έκδοση σε όφελος έως και €3.000.

MG3 Hybrid+ vs Renault Clio E-Tech

Συμπερασματικά, το γαλλικό μοντέλο παραμένει ο βασιλιάς της κατηγορίας με απόλυτα κριτήρια, προσφέροντας το πιο προσεγμένο ποιοτικά και ολοκληρωμένο πακέτο της κατηγορίας. Με το υβριδικό σύστημα να αποδεικνύεται στην πράξη πιο οικονομικό σε κατανάλωση.

Σε αυτά τα χαρακτηριστικά, το MG3 Hybrid+ απαντά με μια τιμή-πρόκληση. Και ουσιαστικά, χωρίς να υστερεί σημαντικά σε κανέναν τομέα, δείχνει ότι οι Κινέζοι κλείνουν την ψαλίδα από τους παραδοσιακούς Ευρωπαίους και λοιπούς Ασιάτες κατασκευαστές με ταχύτατο ρυθμό. Πρόκειται για ένα καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο, οικονομικό και ευχάριστο οδηγικά σουπερμίνι, με τιμή που δεν σου επιτρέπει να το αγνοήσεις.

 MG3 Hybrid+Renault Clio E-Tech
ΤιμήΑπό €20.450 (€19.950 με προωθητική ενέργεια)Από €28.650 (έκπτωση €3.000)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 
ΤεχνολογίαHEV, 1.498 cc, i4, 16v, 102 PS/ 6.000 rpm, 128 Nm/4.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 136 PS, 250 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 1,83 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεωνHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 94 PS/5.600 rpm, 148 Nm/3.600 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 49 PS, 205 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 20 PS, 50 Nm, μπαταρία 1,2 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο multimode
Απόδοση195 PS, 425 Nm145 PS
Διαστάσεις4.113 x 1.797 x 1.502 mm4.053 x 1.798 x 1.439 mm
Χώρος αποσκευών293 lt301 lt
Βάρος1.285 kg1.313 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
0-100 km/h8,0" 9,3" 
Τελική ταχύτητα170 km/h174 km/h
Μέση κατανάλωση*6,1 lt/100 km*5,0 lt/100 km*
Εκπομπές CO2100 g/km95 g/km
Μέτρηση DRIVE*
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube