Test drive: Toyota Aygo X 1.0

Test drive: Toyota Aygo X 1.0

Τη στιγμή που η πλειονότητα των κατασκευαστών παραδίδει τα μικρά αυτοκίνητα πόλης στο παρελθόν, ο κορυφαίος Ιάπωνας κατασκευαστής επενδύει σε αυτά και μας παρουσιάζει την επόμενη γενιά τους με το Toyota Aygo X.

Εάν μελετήσεις λίγο τον μετασχηματισμό τον οποίο υφίσταται η αυτοκινητοβιομηχανία τελευταία, είναι πολύ πιθανό να θεωρήσεις ριψοκίνδυνη τη στρατηγική της Toyota για αντικατάσταση του Toyota Aygo. Ενώ δηλαδή η συντριπτική πλειονότητα των κατασκευαστών σταματά την παρουσία της στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, ο ιαπωνικός κολοσσός κάνει ρελάνς, παρουσιάζοντας το Toyota Aygo X. Όμως η ιαπωνική εταιρεία έχει αποδείξει ότι αποφεύγει τα εύκολα λάθη, αφού έχει την ικανότητα αλλά και τα μέσα να κάνει τα πράγματα με τους δικούς της όρους.

Σύμφωνα με τους Ιάπωνες και τις έρευνές τους, τα σύγχρονα μικρά πρέπει να είναι κόμπακτ και ευέλικτα μα ταυτόχρονα να εμπνέουν εμπιστοσύνη σε κάθε δρόμο χωρίς να καίνε πολύ. Παράλληλα πρέπει να σε κάνουν να αισθάνεσαι ευχάριστα, ανεξάρτητα από το αν τα οδηγείς, είσαι επιβάτης ή απλώς τα βλέπεις να περνούν από δίπλα σου. Δύσκολη εξίσωση…

Το σουλούπι του Toyota Aygo X εκπέμπει απίστευτο τσαμπουκά κι αυτό οφείλεται κυρίως στα προστατευτικά πλαστικά των τεράστιων θόλων, στη διχρωμία -όπου υπάρχει- αλλά και στο ύψος που φτάνει τα 1,53 m.

Τη λύση της στην προκειμένη περίπτωση δίνει ένα αυτοκίνητο με μήκος 3,7 m και εμφατική crossover εικόνα. Το οποίο διατηρεί σχεδιαστικούς δεσμούς τόσο με την υπόλοιπη γκάμα της Toyota -και δη των crossover/SUV- όσο και με το κλασικό πλέον Aygo που από το 2005 αποτέλεσε το πιο προσιτό μοντέλο της εταιρείας στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

Test drive: Toyota Aygo X 1.0, photo credits DRIVE Media Group/Fotini Pimpa

Το Toyota Aygo X είναι μάλλον απίθανο να μη σου αρέσει. Το crossover αμάξωμα είναι σύμφωνα με την εταιρεία αυτό που κουμπώνει καλύτερα στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις, ενώ η σχεδίαση παντρεύει ιδανικά τις κόμπακτ διαστάσεις με άφθονο στιλ και αυτοπεποίθηση. Με δεδομένες τις διαστάσεις, το σουλούπι του Toyota Aygo X εκπέμπει απίστευτο τσαμπουκά κι αυτό οφείλεται κυρίως στα προστατευτικά πλαστικά των τεράστιων θόλων, στη διχρωμία -όπου υπάρχει- αλλά και στο ύψος που φτάνει τα 1,53 m. Συγκριτικά με το προηγούμενο Aygo μιλάμε για ένα σημαντικά μεγαλύτερο αυτοκίνητο, με +23,5 cm σε μήκος, +9 cm σε μεταξόνιο, +12,5 cm σε πλάτος (1,74 m) και +6,5 cm σε ύψος. Την εξήγηση δίνει το γεγονός ότι το Toyota Aygo X βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B της Toyota, δηλαδή εκείνη των Yaris και Yaris Cross.

Ακόμα κι αν δε γνωρίζεις αυτή την πληροφορία, είναι πολύ πιθανό να τη μαντέψεις μόλις οδηγήσεις το Toyota Aygo X. Το αισθάνεσαι ασύγκριτα πιο στιβαρό και τα μετατρόχια που είναι 11,5 cm φαρδύτερα εμπρός και 10 cm πίσω ισοδυναμούν με πάτημα από τη μεγαλύτερη κατηγορία. Στο ίδιο συνηγορεί και ο τρόπος που λειτουργούν τα εμπρός MacPherson και ο πίσω ημιάκαμπτος, ακόμα και στην περίπτωση που οι τροχοί είναι 18άρηδες (!) όπως στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε. Ναι, ήρθε η στιγμή που η στιγμή που ένα αυτοκίνητο με μήκος 3,7 m έχει ζάντες 18”…

Ανώτερο επίπεδο
Παρότι η απόσταση των 14,6 cm από το έδαφος είναι 1,1 cm αυξημένη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και αυτό δεν είναι απαραίτητα καλό σε ένα μικρό αυτοκίνητο, το Toyota Aygo X είναι εξαιρετικά σταθερό σε κάθε δρόμο, ακόμα και στα σχεδόν 160 km/h της τελικής. Η ανάρτηση ελέγχει άψογα τον σχεδόν ένα τόνο της μάζας, με ελάχιστη κλίση στις στροφές και συγκρατημένη βύθιση στο δυνατό φρενάρισμα.

Ωστόσο αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η πολιτισμένη λειτουργία της ανάρτησης, η οποία είναι αθόρυβη παντού και πάντα. Όσο για το θόρυβο κύλισης, είναι αισθητός αλλά όχι υπερβολικός ή ενοχλητικός για την κατηγορία.

Test drive: Toyota Aygo X 1.0, photo credits DRIVE Media Group/Fotini Pimpa

Ο γνωστός 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας είναι πλέον πιο ραφιναρισμένος και με τους 72 PS κάνει ό,τι μπορεί για να επιταχύνει το Toyota Aygo X. Ωστόσο τα 0-100 km/h σε 15,6” είναι ενδεικτικά για τον ρυθμό και στην πράξη πρέπει να ξεπεράσεις 4.400 rpm όπου αποδίδονται τα 93 Nm για να δεις ζωντάνια.

Βέβαια για ένα αυτοκίνητο πόλης αυτό δεν είναι μεμπτό, οπότε κρατάμε ότι δεν σκορτσάρει, ότι συνεργάζεται άριστα με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο που έχει σωστή κλιμάκωση και άψογο λεβιέ και ότι καίει ελάχιστα εκπέμποντας χαμηλό CO2 για κίνηση στον Δακτύλιο χωρίς περιορισμό. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια κάψαμε 5,4 lt/100 km στη δοκιμή ενώ και τιμή κοντά στα 4,5 lt/100 km είναι απόλυτα ρεαλιστική.

Ο κύκλος στροφής των 4,7 m είναι επίσης ό,τι πρέπει για την πόλη όπως και η συνολική ευκολία οδήγησης, χάρη στα ελαφριά και ακριβή πεντάλ που επιτρέπουν να κοντρολάρεις όπως θέλεις το ξεκίνημα, τις αλλαγές ταχυτήτων και το φρενάρισμα. Τα ίδια τα φρένα τώρα έχουν καλοζυγισμένο πεντάλ και επιβραδύνουν αποφασιστικά το αυτοκίνητο.

Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να πιστώσουμε στο Toyota Aygo X και την ύπαρξη της σουίτας υποβοήθησης του οδηγού Toyota Safety Sense σε όλες τις εκδόσεις. Περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα, ανίχνευση ανθρώπων ημέρα/νύχτα, ποδηλάτων την ημέρα, σύστημα που μετριάζει τη σφοδρότητα μιας επικείμενης σύγκρουσης, ενεργό cruise control και ενεργή διατήρηση στη λωρίδα.

Στην καμπίνα του Toyota Aygo X θα αναγνωρίσεις σαφώς το άρωμα «Aygo». Υπάρχουν άβαφα τμήματα στις πόρτες που δείχνουν στιλάτα και όχι φτωχά, μικρός πίνακας οργάνων με δυσανάγνωστο στροφόμετρο και καθίσματα με ενιαία πλάτη-προσκέφαλο που αποδεικνύονται άνετα. Η θέση οδήγησης είναι 5,5 cm πιο ψηλή από του προηγούμενου μοντέλου και θα σε βολέψει πολύ καλά παρότι το τιμόνι δε ρυθμίζεται μέσα-έξω. Επίσης η ορατότητα είναι απροβλημάτιστη, θήκες θα βρεις αρκετές, εμπρός από τον συνοδηγό υπάρχει ντουλαπάκι και από την εργονομία δεν θα έχεις παράπονο. Μόνο που οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα δεν φωτίζονται και δεν έχουν αυτόματη λειτουργία.

Test drive: Toyota Aygo X 1.0, photo credits DRIVE Media Group/Fotini Pimpa

Θεαματική βέβαια είναι η αύξηση στο διαθέσιμο χώρο, κυρίως αναφορικά με το πλάτος. Η απόσταση μεταξύ οδηγού-συνοδηγού έχει μεγαλώσει σημαντικά, το ίδιο και ο χώρος αποσκευών που κέρδισε 60 lt για να φτάσει στα 231. Έχει ωστόσο ψηλό κατώφλι και η πόρτα του δεν έχει «χούφτα» για να την κλείνεις.

Στο πίσω κάθισμα τώρα, τα παράθυρα και πάλι δεν ανοίγουν αλλά «σπάνε» προς τα έξω, ενώ το μπες-βγες δεν είναι εύκολο επειδή οι πόρτες έχουν μικρό άνοιγμα. Η συνολική αίσθηση είναι κάπως στριμωγμένη, στην πράξη πάντως ένας επιβάτης με ύψος σχεδόν 1,8 m θα χωρέσει πίσω από έναν αντίστοιχου ύψους χωρίς τα γόνατα να ακουμπάνε το κάθισμα ή το κεφάλι την οροφή.

Οι λάτρεις των γκάτζετ από την πλευρά τους θα διαπιστώσουν με χαρά ότι στο ταμπλό που αποτελείται από σκληρά πλαστικά και έχει αποδεκτή συναρμολόγηση και φινίρισμα, υπάρχει οθόνη αφής 7, 8 ή 9” -ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Είναι το κέντρο ελέγχου του infotainment Toyota Smart Connect και της εφαρμογής MyT, σε ένα σύστημα με τη δική του κάρτα SIM έτσι ώστε να αναβαθμίζεται over-the-air, αλλά και με συμβατότητα τόσο με Android Auto όσο και με Apple CarPlay.

Συνταγή επιτυχίας
Το συμπέρασμα για το νέο Toyota Aygo X εξάγεται εύκολα και γρήγορα. Είναι ένα ευέλικτο μικρό που δεν καίει πολύ, πατάει στοn δρόμο σαν μεγαλύτερο αυτοκίνητο και έχει στιλ που θα λατρέψεις. Ένα μικρό με τη γνωστή αίσθηση «Aygo», μα βαθύτερη ποιότητα και ωριμότητα σε όλα τα πεδία. Η γκάμα περιλαμβάνει έναν μόνο κινητήρα -τουλάχιστον προς το παρόν, τον 3κύλινδρο 1.000άρη των 72 PS και υπάρχουν επτά επίπεδα εξοπλισμού, τα X, X-Play, X-Style, X-Pulse, X-Trend X-Envy και X-Limited. Η τιμή ξεκινά από τις €14.370 που είναι αποδεκτή για τα σημερινά δεδομένα και καταλήγει στις €19.860 για όποιον θέλει και μπορεί. Σε κάθε περίπτωση ισχύει η 6ετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, ενώ πιο συμφέρουσα επιλογή φαίνεται η X-Style των €15.670.

Test drive: Toyota Aygo X 1.0, photo credits DRIVE Media Group/Fotini Pimpa

Προφανώς ξεφεύγει από το στενό πλαίσιο του «προσιτού», όμως είναι πλέον αποδεδειγμένο πως όταν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που εκτός των άλλων στηρίζει την αποδοχή του και στο στιλ, η τιμή παύει να παίζει πρωτεύοντα ρόλο. Εκεί εξάλλου βάσισε το πρότζεκτ του νέου της μικρού η Toyota και η σοβαρότητα με την οποία το έκανε συνοψίζεται στην εξής πληροφορία: Το Aygo X παράγεται στο εργοστάσιο στην Τσεχία όπου κατασκευαζόταν η τριπλέτα Toyota Aygo/Citroën C1/Peugeot 108. Το οποίο εργοστάσιο ύστερα από την αποχώρηση των Γάλλων από την κοινοπραξία, εξαγοράστηκε και εκσυγχρονίστηκε πλήρως από τους Ιάπωνες. Διότι, για να επιστρέψουμε εκεί από όπου ξεκινήσαμε, η Toyota έχει την ικανότητα και τα μέσα να κάνει τα πράγματα με τον δικό της τρόπο…

Ο οποίος εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται πετυχημένος και σωστά σχεδιασμένος για άλλη μια φορά. Τόσο, που το λανσάρισμα του μοντέλου στην ελληνική αγορά να συμπίπτει με την ύπαρξη ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων και τον μέγιστο χρόνο παράδοσης να μην ξεπερνάει τους τρεις μήνες.


Τι λέει το DRIVE
To Toyota Aygo Χ χωρίς να είναι αντικειμενικά φθηνό αναβαθμίζει σε όλα τα επίπεδα την αγαπημένη συνταγή του μικρού της ιαπωνικής εταιρείας. Με μοναδικό crossover στιλ και πάτημα στον δρόμο που συνδυάζει την ευελιξία με την ωριμότητα, καλύπτει τις ανάγκες αποτελεσματικά όσο και ευχάριστα.
Τιμή Από €14.370
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
Απόδοση 72 PS/6.000 rpm, 93 Nm/4.400 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,6”
Τελική ταχύτητα 158 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2107 g/km
Διαστάσεις 3.700 x 1.740 x 1.525 mm
Χώρος αποσκευών 231 lt
Βάρος 940 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube