
Denza Z9 GT, παρκάρει με «κωλιά», πάει με 180 με τρεις ρόδες [vid]
Έχουν διατυμπανίσει ότι το Denza Z9 GT είναι «δέκα φορές καλύτερο από τον ανταγωνισμό». Φαίνεται πως έχουν δίκιο.

«Το Denza Z9 GT είναι 10 φορές καλύτερο από τον ανταγωνισμό» δήλωσε την περασμένη εβδομάδα η Stella Li, επικεφαλής της BYD. Και πολλοί έσπευσαν να καγχάσουν.
Δίχως άλλο πρόκειται για μια τολμηρή δήλωση. Κανένας πάντως από τους δυτικούς κατασκευαστές δεν προσφέρει κάτι αντίστοιχο με το Denza Z9 GT, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Σε εκδήλωση που διοργάνωσε η BYD στο Μιλάνο στο περιθώριο της Εβδομάδας Μόδας 2025, το κινεζικό μοντέλο είχε την ευκαιρία να κάνει μια πρώτη επίδειξη των δυνατοτήτων του. Και έκανε πολλά σαγόνια να πέσουν...
Δεν ξέρουμε αν είναι 10, 15 ή 20 φορές καλύτερο από τον ανταγωνισμό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι προσφέρει τεχνολογία που δεν έχει κανένα άλλο μοντέλο της κλάσης
Η πρώτη ήταν όταν είδαν τους πίσω τροχούς να στρίβουν, εντάξει, δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Όμως όταν άρχισαν να περιστρέφονται ταυτόχρονα και να βοηθούν το κινεζικό μοντέλο να παρκάρει χωρίς να κινείται το τιμόνι, οι παριστάμενοι έμειναν με το στόμα ανοιχτό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ YangWang U7, η BYD διδάσκει τους Δυτικούς τι εστί πολυτέλεια
Κάτι που επαναπροσδιορίζει τον τρόπο στάθμευσης. Αφού αντί να παιδεύεσαι με μανούβρες, βάζεις τη μούρη στο άνοιγμα και κινείς μόνο τους πίσω τροχούς. Καθώς η ουρά μπαίνει προς τα μέσα, όλο το αυτοκίνητο θα ευθυγραμμιστεί.
Κάτι αντίστοιχο γίνεται και στο ξεπαρκάρισμα. Βγάζεις πρώτα το πίσω μέρος και μετά κάνεις όπισθεν. Με το τιμόνι να κοιτάει ίσια καθ'όλη τη διάρκεια της διαδικασίας.
Με τον ίδιο τρόπο, το αυτοκίνητο μπορεί να πραγματοποιήσει στροφή 360 μοιρών γύρω από τον επιτόπιο άξονά του. Πράγμα πολύ χρήσιμο σε στενά σημεία, άλλωστε μιλάμε για αμάξωμα με μήκος που αγγίζει τα 5,2 m.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To YangWang U8 παρκάρει παράλληλα και σε τρελαίνει [video]
Προφανώς δεν πρέπει να γίνεται κατάχρηση, αφού και τα ελαστικά φθείρονται υπέρμετρα, το ίδιο και τα μέρη της μετάδοσης. Πιο χρήσιμη είναι η 4διεύθυνση, που χαρίζει μοναδική ευελιξία στο θηριώδες μοντέλο.
Το έτερο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως και 180 km/h με τρία ελαστικά. Κάτι που έχουμε ξαναδεί και σε άλλα μοντέλα του Ομίλου BYD, συγκεκριμένα της σπορ θυγατρικής YangWang.
Και πόσο θα κοστίζουν όλα αυτά; Στην Κίνα, το Denza Z9 GT ξεκινά από τις €41.000. Αλλά από τη στιγμή που το BYD Tang εκκινεί την ευρωπαϊκή του πορεία από τις €73.000, το Ζ9 θα πρέπει να τιμολογηθεί παραπάνω.
Και όσο η ζητούμενη τιμή αυξάνεται, τόσο τα καλούδια παίζουν λιγότερο ρόλο και ο ανταγωνισμός με τις καθιερωμένες premium μάρκες γίνεται πιο δύσκολος.