
Από το 1963, το Isuzu D-Max έχει χτίσει τη φήμη του ως ένα από τα πιο αξιόπιστα και ανθεκτικά pick-up της αγοράς. Στην τελευταία γενιά συνδυάζει την κλασική στιβαρότητα και πρακτικότητα με φρέσκια αισθητική και σύγχρονες τεχνολογίες, παραμένοντας πιστό στις ρίζες του.
Το D-Max επέστρεψε στα χέρια μας με αφορμή μια επετειακή έκδοση. Γιορτάζει εφέτος 20 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά και το κάνει με εκδόσεις που πέρα από την επαγγελματική πλευρά, αναδεικνύουν και έναν πιο lifestyle χαρακτήρα που μπορεί να ικανοποιήσει τα «θέλω» όσων αναζητούν ένα σκληροτράχηλο και περιπετειώδες 4x4.
Η έξτρα ανάρτηση και η ξεχωριστή εμφάνιση ενισχύουν το στιλ και τις εκτός ασφάλτου δυνατότητες του Isuzu D-Max
Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον, τα pick-up έχουν πάψει να είναι αποκλειστικά αυτοκίνητα εργασίας. Κι έχουν αποκτήσει χαρακτήρα πολλαπλών χρήσεων, οπότε και ικανότητα να καλύψουν από τις ανάγκες της καθημερινότητας μέχρι τις πιο απαιτητικές off-road εξορμήσεις.
Αυτό συνέβη διότι η εξαφάνιση των προσιτών, παραδοσιακών επιβατικών 4x4, σε συνδυασμό με την τεχνολογική αναβάθμιση της κατηγορίας των pick-up, τα έχει αναδείξει σε μια ελκυστική εναλλακτική. Πλέον, τα «ημί-φορτηγά» δεν απευθύνονται μόνο σε επαγγελματίες που χρειάζονται αντοχή και ικανότητα μεταφοράς φορτίου, αλλά και σε καθημερινούς οδηγούς που αναζητούν διευρυμένες ικανότητες για off-roading.
Σε αυτό το πλαίσιο, το Isuzu D-Max, που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά από το 2005, έχει καταφέρει να χτίσει τη δική του φήμη, συνδυάζοντας την ιαπωνική αξιοπιστία με έναν χαρακτήρα που ξεχωρίζει τόσο στην άσφαλτο όσο και στα πιο δύσβατα εδάφη.
Η πρόσφατη ανανέωση της τρέχουσας γενιάς ενίσχυσε ακόμη περισσότερο αυτή την εικόνα. Πέντε χρόνια ύστερα από την παρουσίασή του, το D-Max απέκτησε πιο μοντέρνους προφυλακτήρες, ανασχεδιασμένη μάσκα και νέες φωτιστικές μονάδες εμπρός και πίσω.
Η συνολική εικόνα γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή όταν εξοπλιστεί με τα προαιρετικά πακέτα off-road που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία. Ή, στην περίπτωσή μας, με τα έξτρα που περιλαμβάνονται στην επετειακή έκδοση «20 Years» της δοκιμής, η οποία βασίζεται στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού, Arena.
H τελευταία ξεχωρίζει από τη νέα μάσκα, το ρολμπάρ με σκαλιστά στο πλάι τα χρόνια παρουσίας του μοντέλου στην Ελλάδα, τις μαύρες κουπαστές και το ηλεκτρικό ρολό αλουμινίου με ενσωματωμένο LED φωτισμό. Πέρα από τις κοσμητικές αλλαγές, τον διαφορετικό τόνο της έκδοσης ορίζει η ανάρτηση που συντίθεται από διπλά ψαλίδια εμπρός και άκαμπτο άξονα με φύλλα σούστας πίσω. Έρχεται με το κιτ Sport Old Man Emu της ARB που περιλαμβάνει τέσσερα αμορτισέρ της σπορ σειράς, δύο σούστες και δύο σετ σινεμπλόκ πολυουρεθάνης, αυξάνοντας την απόσταση από το έδαφος κατά πέντε πόντους.
Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει 17άρες αλουμινένιες ζάντες της Fuel με αρνητικό offset και τα νέα λάστιχα M+S, Goodyear Duratrac RT, σε διάσταση 265/65, που ενισχύουν τον off-road χαρακτήρα του.
Πέραν από τις παραπάνω βελτιώσεις, το D-Max εξακολουθεί να βασίζεται στο στιβαρό πλαίσιο τύπου σκάλας της Isuzu, Dynamic Drive Platform, εξασφαλίζοντας αυξημένη ακαμψία. Παράλληλα, οι off-road δυνατότητες του αυτοκινήτου εντυπωσιάζουν με 24 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στις 30,5°, 22,9° και 24,2° αντίστοιχα, καθώς και τη δυνατότητα διάσχισης υδάτινου εμποδίου έως 80 πόντους.
Την κίνηση αναλαμβάνει ο αποδοτικός 1.9 τουρμποντίζελ των 164 ίππων και 360 Nm που έχουμε γνωρίσει και στο παρελθόν και πληροί τις προδιαγραφές Euro 6e. Το συγκεκριμένο μοτέρ είναι σχεδιασμένο με ελαχιστοποιημένες ανάγκες συντήρησης και διαθέτει και σύστημα stop/start για μέγιστη οικονομία.
Έχει καλή απόκριση στο γκάζι και το μεσαίο φάσμα λειτουργίας είναι σαφώς το καλύτερό του, με επαρκές τράβηγμα και τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 10-11 lt/100 km. Στη συγκεκριμένη έκδοση έρχεται στάνταρ με 6άρι αυτόματο κιβώτιο, το οποίο αν και πατινάρει είναι πιο ταιριαστό στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου από το χειροκίνητο 6άρι. Όσον αφορά τις επιδόσεις, από στάση έως τα 100 km/h χρειάζεται 12,9” -αν μια τέτοια μέτρηση έχει νόημα αναφοράς, με την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 180 km/h.
Στον δρόμο, η επετειακή έκδοση αποδεικνύεται ευχάριστη και προβλέψιμη, με την ανάρτηση να απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες. Η κλίση στις στροφές δεν είναι υπερβολική και το κράτημα παραμένει σταθερό. Ακόμα και με άδεια καρότσα δεν νιώθεις κραδασμό να περνάει από το σασί στην καμπίνα.
Στην πόλη, ο κύκλος στροφής 12,5 m διευκολύνει τους ελιγμούς του μεγάλου D-Max που φθάνει τα 5,3 m, με το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει στον αυτοκινητόδρομο για την ευθυβολία και την ποιότητα κύλισης, που για τον χαρακτήρα ενός pick-up είναι αξιομνημόνευτη. Με τα λάστιχα M+S να έχουν αυξήσει ελάχιστα το θόρυβο κύλισης. Τα φρένα είναι επαρκή -φροντίζουν γι’ αυτό οι αεριζόμενοι εμπρός δίσκοι 320 mm με τις διπίστονες δαγκάνες -πίσω υπάρχουν ταμπούρα. Εκείνο που χρήζει βελτίωσης είναι η αίσθηση του πεντάλ.
Εκτός δρόμου, το D-Max παραμένει ατρόμητο. Το σύστημα της κατ’ επιλογήν τετρακίνησης εμπλέκεται από τον οδηγό με περιστροφικό διακόπτη και συνοδεύεται από βοηθητικό κιβώτιο κοντών σχέσεων και κλείδωμα του πίσω διαφορικού. Έτσι ώστε καμία απότομη ανηφόρα ή κατηφόρα να μην αποτελεί πρόβλημα, ακόμα κι αν το τερέν είναι λασπωμένο ή κακοτράχαλο. Για ακόμα πιο εξτρίμ συνθήκες, υπάρχει και το σύστημα «Rough Terrain Control» που επεμβαίνει στην απόκριση του γκαζιού και στα φρένα και βοηθά τον οδηγό να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο.
Στο εσωτερικό, η τεχνολογία συναντά τον μοντέρνο σχεδιασμό, με δύο ψηφιακές οθόνες να κυριαρχούν στο ταμπλό. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει οθόνη 7" που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη λειτουργία του αυτοκινήτου, με την κεντρική οθόνη αφής του infotainment, από 8 έως 9" ανάλογα με την έκδοση, να υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay. Μέσα από αυτήν απεικονίζονται επιπλέον, η λειτουργία της τετρακίνησης, οι ενδείξεις για οδήγηση εκτός δρόμου, αλλά και το σύνολο των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, σουίτα που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα σύγχρονο επιβατικό.
Περνώντας στην καμπίνα, η ποιότητα των υλικών είναι πολύ προσεγμένη, με μαλακά πλαστικά και σωστή συναρμογή, με την εργονομία να παραμένει κορυφαία χάρη στους άφθονους φυσικούς διακόπτες. Κι όλα αυτά, τη στιγμή που κάθεσαι σε μια κορυφαία θέση για τα δεδομένα των pick-up. Δεν είναι μόνο τα αναπαυτικά με την πολύ σωστή στήριξη καθίσματα της έκδοσης Arena. Σε αυτήν εισφέρει και το μικρό σε διάμετρο τιμόνι που ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση. Οπότε τελικά βολεύεσαι όπως σε ένα συμβατικό επιβατικό, με τη διαφορά ότι κάθεσαι πολύ πιο ψηλά.
Ένα ακόμα βασικό χαρακτηριστικό είναι η πρακτικότητα της καμπίνας, με άφθονους αποθηκευτικούς χώρους για μικροπράγματα και μπουκάλια, καθώς και μπόλικες θύρες USB. Σε επίπεδο ευρυχωρίας δεν υπάρχει κανένα παράπονο, με το πίσω κάθισμα να προσφέρει άφθονο χώρο σε δύο ή και τρεις κανονικού αναστήματος ενηλίκους.
Όσον αφορά το κόστος απόκτησης, η τιμή ξεκινά από τις €36.950 για το D-Max με τη μονή καμπίνα και φθάνει τις €49.450 για τη διπλοκάμπινη Arena της δοκιμής.
Αυτή η τελευταία, με την πληρότητα του εξοπλισμού και τα έξτρα στοιχεία που αναβαθμίζουν την εμφάνιση και τις εκτός ασφάλτου δυνατότητες του Isuzu D-Max, αποτελεί και μια μοναδική πρόταση για όσους θα ήθελαν να συνδυάσουν τη δουλειά με την περιπέτεια.
Isuzu D-Max Double Cab 1.9 TD Auto | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Η έξτρα ανάρτηση και η ξεχωριστή εμφάνιση ενισχύουν το στιλ και τις εκτός ασφάλτου δυνατότητες του D-MAX. Πιστό στην παράδοση ενός μοντέλου με αποδεδειγμένη αξιοπιστία, παραμένει σημείο αναφοράς στην κατηγορία των pick-up. | ||
Τιμή | Από €49.450 (έκδοση Double Cab 4x4 Arena Auto) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | Κινητήρας πετρελαίου, 1.898 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, κίνηση πίσω/κατ’ επιλογή τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων | ||
Απόδοση | 164 PS/3.600 rpm, 360 Nm/2.000-2.500 rpm | ||
Διαστάσεις | 5.265 x 1.870 x 1.790 mm | ||
Διαστάσεις καρότσας | 1.495 x 1.530 x 490 mm | ||
Βάρος | 2.030 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 12,9” | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 10,6 lt/100 km | ||
Εκπομπές C02 | 243 g/km | ||
*Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |