
Επί της αρχής, το Škoda Kamiq ανήκει στα B-SUV και κάποιος θα μπορούσε να πει πως προορίζεται για αστική κυρίως χρήση.
Επί της ουσίας όμως, μπορεί να παίξει άνετα και τον ρόλο του πρώτου και βασικού αυτοκινήτου για μια 3μελή οικογένεια. Με τα μέλη της να απολαμβάνουν άνεση, ποιοτικά κατασκευασμένη καμπίνα και τα απαραίτητα για την εποχή μας ψηφιακά στοιχεία. Την ίδια ώρα που ο λόγος τιμής/αξίας κρίνεται δελεαστικός ειδικά για τις βασικές εκδόσεις του Škoda Kamiq.
H έκδοση Monte Carlo σηματοδοτεί και το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού του Škoda Kamiq, συνταιριάζοντάς το με 4κύλινδρο 1.500άρι μοτέρ
Η διευκρίνιση αυτή είναι απαραίτητη διότι σήμερα θα μιλήσουμε για την έκδοση Μonte Carlo, η τιμή της οποίας ξεκινά από €33.200! Εδώ το ζητούμενο είναι αν τα μπόλικα παραπάνω ευρώ αξίζουν τον κόπο, καθώς απέχει πολύ από τη βασική των €22.150 του Kamiq 1.0 TSI 116 PS Essence.
Πρώτη και σημαντική διαφορά είναι πως εδώ, κάτω από το καπό έχουμε τον πιο ισχυρό, 4κύλινδρο 1.500άρη TSI με τους 150 PS και τα 250 Nm με το βελτιστοποιημένο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT+. H συγκεκριμένη διαμόρφωση συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο διπλοσύμπλεκτο 7άρι του VW Group, με τη ροπή να περνά στους εμπρός τροχούς.
Ως εκ τούτου, οι επιδόσεις είναι αξιόλογες, με το σπριντ των 0-100 km/h να έρχεται σε 8,3", με αντίστοιχες καλές ρεπρίζ βοηθούντος τα μέγιστα από το DSG. Kαι όλα αυτά με μέση κατανάλωση 6,8 lt/100km. Επί της ουσίας, με τον συγκεκριμένο κινητήρα έχουμε ένα ουσιαστικά διαφορετικό αυτοκίνητο, σβέλτο, γρήγορο και οικονομικό στον ανοιχτό δρόμο. Οπότε και ικανό να διανύσει ξεκούραστα μεγάλες αποστάσεις, αναιρώντας τον «αποκλειστικά» αστικό χαρακτήρα του Kamiq.
Όμως η έκδοση Monte Carlo σηματοδοτεί και το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού του μοντέλου. Έτσι, εξωτερικά έχουμε προσθήκες που δίνουν πιο σπορ εικόνα: Φουλ LED, γυαλιστερό μαύρο πλαίσιο γύρω από τη μάσκα, μαύρους προφυλακτήρες, καβούκι καθρεφτών και μαρσπιέ. Με τις ράγες οροφής και τα πλαϊνά να είναι βαμμένα επίσης με σκούρο χρώμα.

Χαρακτηριστική είναι και η διχρωμία του αμαξώματος με το «δικό μας» Kamiq να συνδυάζει αρμονικά ένα φανταχτερό κόκκινο στο αμάξωμα με μαύρη οροφή. Το μαύρο ματ συναντάμε και στο ολογράφως γραμμένο «ŠKODA» στην πίσω πόρτα, όπως και στο αντίστοιχο του KAMIQ.
Τo Monte Carlo πατά σε λάστιχα 205/55 που ντύνουν τις ειδικά σχεδιασμένες μαύρες αλουμινένιες 17άρες ζάντες «KAJAM Aero». Ωστόσο, όσοι επιθυμούν να ξοδέψουν επιπλέον θα είναι σε θέση να επιλέξουν και 18άρες ζάντες.
Στο εσωτερικό έχουμε επίσης φώτα οροφής φουλ LED, πανοραμική ηλιοροφή και φιμέ πίσω πλευρικά παράθυρα. Τα σπορ καθίσματα έχουν ενσωματωμένο το προσκέφαλο και χαρακτηριστικό μοτίβο στην ταπετσαρία για να δίνουν το σπορτίφ αέρα που ευαγγελίζεται η έκδοση με το όνομά της. Και να προσφέρουν εξαιρετική στήριξη στο σώμα. Το μαύρο χρώμα είναι το κυρίαρχο στην καμπίνα με τη μουντάδα να «σπάει» μόνο από τις κόκκινες ραφές. Τιμόνι και χειρόφρενο δε, είναι επενδεδυμένα με διάτρητο δέρμα.
Κατά τα λοιπά έχουμε ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών και μια έγχρωμη ψηφιακή οθόνη 8,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Όπου πέρα από τα συνήθη προβάλλονται και εικόνες από την περιμετρική κάμερα που όμως ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό, όπως και η κάμερα οπισθοπορείας. Το σύστημα είναι συμβατό με Android και iOs για τη σύνδεση του κινητού τηλεφώνου το οποίο μπορεί να φορτίζει ασύρματα στην ειδική θέση στην κονσόλα.
Ακόμη, για πρώτη φορά, είναι διαθέσιμη μια προαιρετική αναβάθμιση, προσφέροντας δύο επιπλέον θύρες USB-C, η καθεμία με ισχύ έως και 45 watt. Αυτές προστίθενται στις δύο θύρες USB-C που διατίθενται στάνταρ. Παρέχουν δε, γρήγορη φόρτιση για smartphone και τάμπλετ και μπορούν ακόμη και να τροφοδοτήσουν έναν φορητό υπολογιστή.
Στα συστήματα ασφαλείας, η σουίτα του Škoda Kamiq Monte Carlo περιλαμβάνει όλα τα γνωστά (και υποχρεωτικά πλέον) βοηθήματα. Από την λίστα του έξτρα εξοπλισμού μπορούμε να προσθέσουμε προσαρμόσιμο cruise control με ραντάρ, drive Alert, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα επιτήρησης τυφλών γωνιών, κ.ά.
Επιπλέον έχουμε είσοδο στο αυτοκίνητο και εκκίνηση του κινητήρα χωρίς κλειδί, αυτόματο κλιματισμό, δυναμική ρύθμιση δέσμης προβολέων, κ.ά.
Σημαντική κατά την γνώμη μας είναι η ύπαρξη ρεζέρβας ανάγκης σε μια εποχή που τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν πλέον κιτ επισκευής ελαστικού. Το οποίο είναι σαφώς περιορισμένης χρήσης και πρακτικότητας.
Στο διά ταύτα, με 33.200 ευρώ είναι βέβαιο πως μπορείς να κινηθείς προς πολλές επιλογές στην αγορά. Και ως συνήθως με τα βαρυφορτωμένα με εξοπλισμό αυτοκίνητα, να περάσεις ακόμα και στην επόμενη κατηγορία. Για του λόγου το ασφαλές, με τα χρήματα του Kamiq αγοράζεις Karoq με το ίδιο μηχανολογικό πακέτο (και DSG7, δηλαδή) στην έκδοση εξοπλισμού Selection. Και με τα έξτρα που είχε πάνω το δικό μας, στα ίδια χρήματα πας δύο κατηγορίες επάνω, αγοράζοντας Kodiaq Selection 1.5 TSI m-HEV 150 PS DSG7 (€38.750)! Αν είσαι δε κυρίως εκδρομικός τύπος, υπάρχει και το ανανεωμένο Octavia Sports Wagon Selection 1.5 TSI m-HEV 150 PS DSG7 (€34.300)…
Εκείνο που παραμένει αδιαμφισβήτητο για το «μονεγάσκικο» Kamiq, πέρα από τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό και την πιο ελκυστική εικόνα του είναι ότι με το 4κύλινδρο και ζυγοσταθμιστικά πιο ισορροπημένο μοτέρ σε βγάζει από τα σύνορα της πόλης. Και μπορεί να σε ταξιδέψει άνετα παντού. Αλλά και με τι τίμημα!
Škoda Kamiq 1.5 TSI Monte Carlo DSG7 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Tο Monte Carlo γεμίζει με εξοπλισμό το Kamiq και το μεγαλύτερο μοτέρ του κεφάρει να ταξιδεύει. Αλλά το αυτοκίνητο χάνει στο ταμείο. Με €33 χιλιάρικα έχεις πολλές ακόμη επιλογές, ακόμα και μέσα στη Škoda. | ||
Τιμή | Από €33.200 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσος ψεκασμός, 150 PS/6.000 rpm, 250 Nm/3.500, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων | ||
Διαστάσεις | 4.241/1.793/1.562 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 400-1.395 lt | ||
Βάρος | 1.288 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,3" | ||
Τελική ταχύτητα | 213 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 6,8 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 130 g/km | ||
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |