Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Κλισέ, αλλά για την περίπτωση του Suzuki Vitara, η ιαπωνική εταιρεία φαίνεται ότι ακολουθεί αυτόν τον κανόνα, αναδεικνύοντάς το σε αυτό που συνηθίζουμε να ονομάζουμε «σταθερή αξία».
Για του λόγου το ασφαλές, εφέτος μέχρι και τον Αύγουστο, το Vitara είχε ταξινομήσεις στη χώρα μας πάνω από 3,5 χιλιάδες αυτοκίνητα, κατέχοντας την τρίτη θέση στα B-SUV. Αποδοχή που δεν αποτελεί πυροτέχνημα, καθώς πέρυσι τερμάτισε στη δεύτερη θέση με 3,6 χιλιάδες αυτοκίνητα και το 2022 και 2021 στην τέταρτη θέση με σχεδόν δύο χιλιάδες ταξινομήσεις.
Το ανανεωμένο Suzuki Vitara είναι μεν λίγο πιο ακριβό από το προηγούμενο μοντέλο, αλλά και μοναδικά ικανό στην κατηγορία του
Έχοντας λοιπόν η Suzuki ως αποστολή να διατηρήσει την μοναδικότητα του Vitara, απλώς φρέσκαρε την εμφάνισή του. Και προχώρησε παράλληλα στην κανονιστική αναβάθμιση ασφαλείας, χωρίς να αγγίξει τα βασικά χαρακτηριστικά του.
Εν τοις πράγμασι, στο Vitara 2024 ο εμπρός προφυλακτήρας άλλαξε με τους σχεδιαστές να αφαιρούν τις πολλές νικελένιες λεπτομέρειες, βάζοντας στη θέση τους μπόλικα στοιχεία σε μαύρο χρώμα. Το αποτέλεσμα δείχνει έτσι πιο δυναμικό, ειδικά με τις ανασχεδιασμένες στάνταρ ζάντες των 17 ιντσών.
Το Vitara που δοκιμάζουμε, φορά στο μηχανοστάσιο τον ισχυρότερο κινητήρα mild hybrid των 129 ίππων που στέλνει τη ροπή του σε όλους τους τροχούς με το σύστημα τετρακίνησης Allgrip. Παράλληλα, η εταιρεία προσφέρει και μια παλέτα από νέες χρωματικές επιλογές.
Όσο περιορισμένες είναι οι αλλαγές εξωτερικά άλλο τόσο είναι και στην καμπίνα. Η μόνη ουσιαστική αλλαγή αφορά την οθόνη πολυμέσων, η οποία πηγαίνει στάνταρ σε διάμετρο από τις 7” στις 9 ίντσες και είναι εξοπλισμένη με προηγμένο λογισμικό. Σε αυτήν φιλοξενείται το σύστημα πολυμέσων, πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης, εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας και βέβαια υπάρχει και δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto.
Παράλληλα, η συμμόρφωση με τις διατάξεις GSR2 της ΕΕ, εφοδίασε το Vitara με την ομπρέλα συστημάτων Suzuki Safety Support, το Dual Sensor Brake Support II (DSBS II), το σύστημα παρακολούθησης οδηγού (Driver Monitoring System - DMS), το προσαρμοζόμενο cruise control (Adaptive Cruise Control - ACC), την υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα, την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας κ.ά.
Είναι κρίμα όμως που η Suzuki δεν άδραξε την ευκαιρία για να απλοποιήσει την απενεργοποίηση ορισμένων ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Επειδή, παρόλο που υπάρχει κουμπί στα αριστερά του τιμονιού για την απενεργοποίηση της υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, η απενεργοποίηση της ειδοποίησης για την υπέρβαση ταχύτητας είναι δυνατή μόνο όταν είσαι ακίνητος. Και απαιτεί μια σειρά από περίπλοκες ενέργειες με ένα μίνι χειριστήριο δεξιά του καντράν!
Στα θετικά θα σημειώσουμε ακόμη η ύπαρξη και φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό και τα θερμαινόμενα καθίσματα. Κατά τα λοιπά, στους νεωτερισμούς περιλαμβάνεται αισθητήρας παρακολούθησης της συγκέντρωσης του οδηγού στο κέντρο του ταμπλό ανάμεσα στους δύο αεραγωγούς, εκεί που παλαιότερα είχαμε το παραδοσιακό ρολόι με τους δείκτες.
Πρόκειται για ένα στοιχείο που συμπληρώνει τον πλούσιο εξοπλισμό, διαθέσιμο από τη βασική κιόλας έκδοση του Vitara. Που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, αυτόματα φώτα με εναλλαγή μεγάλης σκάλας, πλοήγηση, υπηρεσία Suzuki Connect, Keyless Push Start κ.ά.
Κι αν οι νοσταλγοί του ρολογιού στενοχωρήθηκαν, να τους πούμε πως μπορούν ακόμα να το εμφανίζουν στη μικρή οθόνη που βρίσκεται ανάμεσα στα δύο κύρια αναλογικά όργανα του καντράν που δίνουν μια νοσταλγική «παλιομοδίτικη» αίσθηση.
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή για να ταιριάζει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και με τα καθίσματα να είναι άνετα και να προσφέρουν καλή στήριξη στο σώμα.
Η γενικότερη αύρα της καμπίνας πάντως, είναι ελαφρώς ξεπερασμένη (πολλά κουμπιά) και βρίσκεται πίσω από τον σύγχρονο ανταγωνισμό, όπως ένα Toyota Yaris Cross ή ένα Peugeot 2008. Τα πλαστικά που συνθέτουν το εσωτερικό είναι ως επί το πλείστον βασικά και μόνο το πάνω μέρος του ταμπλό είναι γεμισμένο με αφρώδες υλικό. Αλλά αυτό το κριτήριο είναι σχεδόν δευτερεύον για τους πελάτες του Vitara που αναζητούν πάνω από όλα κάτι στιβαρό και λειτουργικό. Και σε αυτόν τον τομέα, η Suzuki διαπρέπει. Με υλικά, συναρμογή και χειριστήρια που σε πείθουν ότι θα αντέξουν στον χρόνο.
Κάτω από το καπό του Vitara φιλοξενείται ένα ήπια υβριδικό σύνολο με βάση το 1.400άρι μοτέρ BoosterJet, που συναντάμε και στο S-Cross. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 129 ίππους, ενώ η ροπή των 235 Nm αποδίδεται μόλις από τις 2.000 rpm, διευκολύνοντας στην καθημερινή χρήση.
Το μοτέρ διαθέτει 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα και συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το σύστημα χρησιμοποιεί ενσωματωμένη μίζα/εναλλάκτη και 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 13,6 PS και ενισχύει με επιπλέον 53 Nm τη διαδικασία της εκκίνησης και της επιτάχυνσης -17 PS και 50 Nm αναφέρει στην μπροσούρα της η ελληνική αντιπροσωπεία. Αποστολή του η επικούρηση του βενζινοκινητήρα, μειώνοντας την αστική κατανάλωση, κερδίζοντα 2 kg CO2/km και μία έξτρα ώθηση στις χαμηλές στροφές.
Στην έκδοση της δοκιμής μας που είναι η τετρακίνητη (υπάρχει και προσθιοκίνητη), τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 10,2” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 km/h. Tην ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση στα χέρια μας δεν ξεπέρασε τα 6,9 lt/100 km. Που σημαίνει ότι με τον ίδιο οδηγό και χωρίς τις υποχρεώσεις της παραγωγής μιας δοκιμής, πέφτει εύκολα κάτω από τα 6,5 lt/100 km. Τιμή που αποτελεί εξαιρετική επίδοση για ένα τετρακίνητο σύνολο.
Το σύστημα τετρακίνησης Allgrip που έχει εξελιχθεί από τη Suzuki διαθέτει τρεις επιλογές για κίνηση σε διαφορετικές συνθήκες (Auto, Sport και Snow). Και προσφέρει την επιλογή Lock για κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού. Η τελευταία είναι αυτή που αποτελεί την ειδοποιό διαφορά σε σχέση με όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας του Vitara. O οδηγός μπορεί να επιλέξει εύκολα και γρήγορα το πρόγραμμα που θέλει μέσω του περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα/δαπέδου.
Μάλιστα, η τετρακίνηση AllGrip λειτουργεί με πολύδισκο συμπλέκτη και είναι πάντα ετοιμοπόλεμη χωρίς να εξαρτάται από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Και ίχνος ενέργειας να μην έχει η μπαταρία, το AllGrip θα λειτουργεί. Και θα λειτουργεί σωστά. Σου προσφέρει την ασφάλεια και τη σιγουριά που χρειάζεσαι σε σαθρό και γλιστερό τερέν, βάζοντας μάλιστα στην εξίσωση και τον παράγοντα της ευχαρίστησης. Γλιστράς ελεγχόμενα, παίζεις με το γρήγορο τιμόνι και έχεις πάντα τη δύναμη που χρειάζεσαι για να βγεις με «στιλ» από την έξοδο της στροφής.
Οδηγικά, το ανανεωμένο Vitara είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το αυτοκίνητο που γνωρίζουμε. Στους ανοιχτούς δρόμους της περιφέρειας και στην εθνική, η ηχομόνωση είναι μέτρια και η οδική συμπεριφορά πειστική. Παρά το ελαφρύ τιμόνι (έντονη υποβοήθηση), παίρνεις ικανή πληροφορία από τον ακριβή εμπρός άξονα.
Το πλαίσιο πατάει στιβαρά στην άσφαλτο, χωρίς καμία σπορ αξίωση. Οι κινήσεις του αμαξώματος ναι μεν υποστηρίζονται καλά από τις αναρτήσεις, αλλά τα μαλακά ελατήρια αφήνουν το Vitara να γέρνει αρκετά στις στροφές. Λογική συμπεριφορά για αυτοκίνητο του είδους και διαχειρίσιμη σε κάθε περίπτωση. Από την άλλη, στις χαμηλές ταχύτητες, η ανάρτηση δεν είναι το ίδιο ενδοτική και διαβάζει εγκάρσιες ανωμαλίες και ανισομέρειες, κάνοντας θόρυβο.
Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει πολύ καλή αίσθηση με τις διαδρομές του λεβιέ να έχουν κοντύνει και να μην παρουσιάζουν την ασάφεια της προηγούμενης έκδοσης. Μέσα στην πόλη, το Vitara ξέρει να κρύβει τον όγκο του και εντυπωσιάζει με την ευελιξία του -κύκλος στροφής μόλις 10,4 m. Εάν δε βγεις από την άσφαλτο, το AllGrip θα σε πάει χωρίς προβλήματα έως εκεί που επιτρέπουν τα ασφάλτινα λάστιχα.
Σημαντικό πλεονέκτημα στη συγκεκριμένη περίπτωση, το σύστημα ελέγχου κατάβασης, αλλά όχι και οι 17,5 πόντοι, μέτρια τιμή για απόσταση από το έδαφος.
Η Suzuki άλλαξε στο Vitara μόνον ό,τι ήταν απαραίτητο για να το διατηρήσει στις πρώτες θέσεις της επιλογής του απαιτητικού αγοραστικού κοινού στα B-SUV. Λιγότερο μοντέρνο από τον ανταγωνισμό, αλλά από την άλλη ένα ολοκληρωμένο, ικανό και ανταγωνιστικό πακέτο. Με δελεαστική τιμή που για την πλούσια εξοπλισμένη βασική τετρακίνητη έκδοση ξεκινά από τις €26.180. Στα «συν» η 5ετής εγγύηση (ή 100.000 km) που αποτελεί και μια έμμεση επιβεβαίωση της παραδοσιακής αξιοπιστίας του μοντέλου.
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V AllGrip | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το πολυπράγμον μικρό SUV της Suzuki ενημερώθηκε στα ADAS και επί τη ευκαιρία φρεσκαρίστηκε αισθητικά για δεύτερη φορά στη 10χρονη καριέρα του. Λίγο πιο ακριβό, αλλά και μοναδικά ικανό στην κατηγορία του. | ||
Τιμή | Από €26.180 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.373 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 129 PS/5.500 rpm, 235 Nm/2.000-3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 17 PS, 50 Nm, μπαταρία 0,38 kWh, αυτόματη τετρακίνηση, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων | ||
Συνδυαστική απόδοση | 129 PS/5.500 rpm, 235 Nm/2.000-3.000 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.185 /1.775/1.600 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 362-1.119 lt | ||
Βάρος | 1.250-1.290 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 10,2" | ||
Τελική ταχύτητα | 195 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 6,9 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 128-130 g/km | ||
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |