Test drive: Suzuki Swift 1.2 Hybrid, συνολική αναβάθμιση

Test drive: Suzuki Swift 1.2 Hybrid, συνολική αναβάθμιση

Το νέο Suzuki Swift είναι εδώ και συνολικά αναβαθμισμένο υπόσχεται ακόμα καλύτερη απόδοση και επιδόσεις. Είναι αρκετά για να αναρριχηθεί στην κορυφή μιας κατηγορίας που παρόλο τη μείωση των πρωταγωνιστών παραμένει πολύ ανταγωνιστική;

Η έλευση του νέου Suzuki Swift στην ελληνική αγορά αναθερμαίνει το ενδιαφέρον σε μια κατηγορία που ενώ παραμένει εξαιρετικά δημοφιλής στη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια βλέπει περισσότερους παίκτες να αποχωρούν παρά να εισέρχονται νέοι.

Προφανώς, η μείωση του ανταγωνισμού είναι ένα θέμα που δεν απασχολεί την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία στο τοπίο που έχει διαμορφωθεί βλέπει την ευκαιρία να διευρύνει το μερίδιό της, σε μια κατηγορία που στηρίζει εδώ και δεκαετίες. Με ένα μοντέλο μάλιστα που έχει γράψει τη δική του ιστορία και έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα και από το ελληνικό κοινό σε όλες τις προηγούμενες γενιές του. Τρεις τον αριθμό, οι οποίες έχουν ξεπεράσει τα εννιά εκατομμύρια πωλήσεις ανά τον κόσμο.

Οι σχεδιαστές άφησαν πίσω το μουντό διάκοσμο των απερχόμενων γενιών και έδωσαν πιο ευχάριστη νότα στη καμπίνα του νέου Suzuki Swift

Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Με τέτοια νούμερα, η Suzuki προφανώς κάτι έχει κάνει σωστά όλες αυτές τις δεκαετίες. Οπότε στη νέα, τέταρτη γενιά του Swift διατήρησε ακέραιη τη φιλοσοφία του μοντέλου, προικίζοντάς το με περισσότερη τεχνολογία και ακόμα καλύτερη απόδοση. Στοιχεία που έρχονται γαρνιρισμένα με μια πιο φρέσκια εμφάνιση κυρίως εντός της καμπίνας.

Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης είναι πρόδηλο ότι οι σχεδιαστές δεν θέλησαν να ρισκάρουν αλλάζοντας ριζικά την εικόνα του Swift. Έτσι, προχώρησαν σε αλλαγές που ακόμα και οι ίδιοι τις περιγράφουν ως «εξέλιξη» του παλιού αυτοκινήτου. Το αμάξωμα πλέον ορίζεται από τη γραμμή που σχηματίζεται στο καπό και εκτείνεται μέχρι το πίσω μέρος. Νέο τόνο δίνει και η ανασχεδιασμένη μάσκα με γρίλιες σε μαύρο χρώμα και τις χαρακτηριστικές φωτιστικές μονάδες σε σχήμα «L» που δένουν αρμονικά με τις στρογγυλεμένες γραμμές των φτερών.

Στο πλάι, οι μαύρες κολόνες δίνουν την αίσθηση ότι η οροφή αιωρείται πάνω από το αμάξωμα, με τον πιο δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου να τονίζεται ακόμη περισσότερο από τα πίσω φώτα τριών διαστάσεων και τον φαρδύ πίσω προφυλακτήρα. Στα αξιοσημείωτα του νέου Swift είναι η μετακίνηση των χειρολαβών από την πίσω κολόνα στα πάνελ των θυρών.

Στη συνολικά αναβαθμισμένη εικόνα συμβάλλει και η νέα παλέτα χρωμάτων που αποτελείται από εννέα επιλογές και τέσσερις bi-tone συνδυασμούς, περιλαμβανομένων των νέων χρωματισμών Frontier Blue Pearl Metallic και Cool Yellow Metallic.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Σε επίπεδο διαστάσεων, το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί ελάχιστα και φθάνει πλέον τα 3,86 m, με το πλάτος και το ύψος να φτάνουν στα 1,73 και 1,49 m αντίστοιχα. Το μεταξόνιο έχει παραμείνει αμετάβλητο στα 2,45 m. Όπως ακριβώς και ο χώρος αποσκευών που ξεκινά από τα 265 lt και μπορεί να φτάσει τα 980 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι και το μόνο στοιχείο που ήθελε ίσως βελτίωση, καθώς παραμένει κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας όταν και τα πέντε καθίσματα είναι όρθια. Με κάποιους ανταγωνιστές (βλ. Hyundai i20 και Skoda Fabia) να προσφέρουν έως και 100 lt παραπάνω χώρο.

Περνώντας στο εσωτερικό, είναι έκδηλη η προσπάθεια των σχεδιαστών να αφήσουν πίσω τους το μουντό διάκοσμο των απερχόμενων γενιών και να δώσουν μια πιο ευχάριστη και φωτεινή νότα στη καμπίνα του νέου Swift. Οι αλλαγές εδώ είναι πολύ περισσότερες και όλες τους ευπρόσδεκτές. Με πρώτη και καλύτερη την ανοιχτόχρωμη επένδυση στο κάτω μέρος του ταμπλό και στα πλαϊνά των θυρών που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Σπάει τη μονοτονία του μαύρου και δίνει μια πιο ευχάριστη συνολική εικόνα στη καμπίνα, αναδεικνύοντας παράλληλα και καλύτερα τις γραμμές του ανασχεδιασμένου ταμπλό.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Το τελευταίο έχει οδηγοκεντρική προσέγγιση με την οθόνη αφής του infotainment να είναι κατά 8ο στραμμένη προς τον οδηγό. Αυτή είναι νέα με διαγώνιο 9” και είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Έχει καλύτερη απόκριση και είναι πιο εύχρηστη σε λειτουργία από την παλιά, προσφέροντας μάλιστα και ασύρματη σύνδεση Apple Car Play και Android Auto, όπως επιτάσσει η σημερινή ψηφιακή εποχή.

Τα υλικά είναι στην πλειονότητά τους σκληρά, με την γνωστή ποιότητα συναρμογής που μας έχει συνηθίσει η Suzuki. Προσωπικά μας άρεσε η old school προσέγγιση σε κάποια στοιχεία που αναβαθμίζουν την εργονομία. Αναφερόμαστε στους αρκετούς φυσικούς διακόπτες για κάποια συστήματα ασφαλείας, τον έλεγχο του κλιματισμού και τον πίνακα οργάνων που δεν ακολουθεί την πεπατημένη οδό της πλήρους ψηφιοποίησης. Όπως και στο απερχόμενο μοντέλο, διατηρεί τα αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, με μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων αναμεσά τους.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και ανεξάρτητα το σωματότυπό του, ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει τη «θέση» του. Κι αυτό χάρη στο μεγάλο εύρος ρυθμίσεων σε ύψος και κατά τον διαμήκη άξονα σε τιμόνι και κάθισμα. Το τελευταίο είναι άνετο και προσφέρει επιπλέον ικανοποιητική στήριξη. Όσον αφορά τους πίσω επιβάτες και πάντα δεδομένων των κόμπακτ εξωτερικών διαστάσεων του Swift, έχουν στη διάθεσή τους πολύ ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Συνολικά μάλιστα, αρκετά καλύτερο από κάποιους ανταγωνιστές που ξεπερνούν τα 4 m σε μήκος.

Στο κομμάτι των συστημάτων ασφαλείας, έχουμε και εκεί σημαντική αναβάθμιση με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να προικίζει το μοντέλο της με ένα πλήρες μπουκέτο ADAS που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Dual Sensor Brake Support II για την ανίχνευση οχημάτων, ποδηλάτων και πεζών εμπρός από το αυτοκίνητο, Lane Keep Assist (LKA), το οποίο συνεργάζεται με το adaptive cruise control, Driver Monitoring System (DMS) που εντοπίζει τυχόν σημάδια κόπωσης του οδηγού, καθώς και άλλα αντίστοιχα συστήματα υποβοήθησης, όπως Lane Departure Prevention (LDP), Adaptive Cruise Control (ACC), Traffic Sign Recognition (TSR). Blind Spot Monitor (BSM), Rear Cross Traffic Alert (RCTA).

Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Προς το παρόν τουλάχιστον, η νέα γενιά του Suzuki Swift είναι διαθέσιμη με έναν μόνο κινητήρα που, παρόλο τα παραπλήσια νούμερα με τον 1.2 του απερχόμενου μοντέλου, έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά. Αν και παραμένει στα 1.197 cc, o κυβισμός του κατανέμεται πλέον σε τρεις αντί για τέσσερις κυλίνδρους που ήταν προηγουμένως. Η υβριδική λειτουργία, στην οποία έχει επενδύσει πολλά η Suzuki τα τελευταία χρόνια, δηλώνει και εδώ παρούσα με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 12V να υποβοηθά τον κινητήρα και να φροντίζει για ακόμα χαμηλότερους ρύπους.

Όσον αφορά το μοτέρ με τον έναν κύλινδρο λιγότερο, η σχέση συμπίεσης ανέβηκε από τα 13 στα 13,9:1 και η απόδοση παρέμεινε στους 82 ίππους, αλλά τώρα είναι διαθέσιμη στις 5.700 rpm, με τη ροπή να έχει ανέβει στα 112 Nm στις 4.500 rpm και τις εκπομπές CO2 να έχουν μειωθεί στα 98-99 g/km.

Ανεξάρτητα από τα χαρακτηριστικά του, ο νέος κινητήρας 1,2 lt είναι πιο αποδοτικός. Και στην πράξη δείχνει πιο ισχυρός από τον προκάτοχό του, με πιο μεστό τράβηγμα σε όλο το φάσμα λειτουργίας του, παρόλο που δεν βοηθιέται αρκετά από το χειροκίνητο 5άρι σασμάν. Ιδίως με την πολύ μακριά 5η που για να επιταχύνεις δυναμικά στον ανοικτό δρόμο, αναγκάζεσαι πολύ συχνά να κατεβάσεις 4η. Για όσους πάντως προτιμούν την οδήγηση με δύο πεντάλ, προσφέρεται και η επιλογή αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) που θα δοκιμάσουμε σε δεύτερο χρόνο.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Όσον αφορά τις επιδόσεις, υποψιαζόμαστε ότι η Suzuki έχει υποτιμήσει λίγο την ισχύ του αυτοκινήτου της. Στις καθημερινές μετακινήσεις δείχνει αρκετά πιο ψυχωμένο απ’ όσο υποδηλώνει η ονομαστική ροπή του αλλά και τα 12,5” που ανακοινώνει το εργοστάσιο για το 0-100 km/h. Επιπροσθέτως, παρά την 3κύλινδρη φύση του μοτέρ, είναι αθόρυβο και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας χρειάζεται να ανατρέξεις στην άδεια κυκλοφορίας για να βεβαιωθείς ότι όντως δεν είναι 4κύλινδρο.

Πέρα από την καλή και βελούδινη λειτουργία του, αποδείχθηκε και αρκετά πιο οικονομικό σε κατανάλωση με τη μέση τιμή, το διάστημα που βρισκόταν στα χέρια μας, να κυμαίνεται στα 5,3 lt/100 km.

Τη συνολικά αναβαθμισμένη εικόνα του Suzuki Swift στον δρόμο συμπληρώνει το νέο σύστημα διεύθυνσης. Τιμόνι που το νιώθεις στα χέρια σου λίγο πιο ζωντανό και ακριβές από το παρελθόν, συνοδευόμενο από πιο ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης. Η αρχιτεκτονική του απελθόντος μοντέλου δεν έχει αλλάξει. Όμως οι νέες ρυθμίσεις των McPherson εμπρός και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω έχουν αναβαθμίσει τόσο την οδική συμπεριφορά όσο και τον τρόπο που φιλτράρει τις ανωμαλίες. Προσφέροντας έτσι στον οδηγό αναβαθμισμένη εμπειρία και στους επιβάτες πολύ καλύτερη άνεση και ποιότητα κύλισης απ’ ό,τι στο παρελθόν.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Συμπερασματικά, με περισσότερη τεχνολογία και πιο σύγχρονο εξοπλισμό από τον προκάτοχό του, το νέο Suzuki Swift έφθασε στην ελληνική αγορά πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Αποτελώντας μια πιο fine tuning έκδοση του απερχόμενου μοντέλου σε όλα τα επίπεδα. Από την εμφάνιση, μέχρι την απόδοση του κινητήρα και την οδική συμπεριφορά. Χαρακτηριστικά που συνοδεύονται παράλληλα από σημαντική αναβάθμιση της τεχνολογίας σε ψηφιακές υπηρεσίες και συστήματα ασφαλείας.

Κι όλα αυτά σε προσιτή -για τις μέρες μας- τιμή που ξεκινά από τις €18.450 για τη βασική και καλά εξοπλισμένη έκδοση GL. Κλείνοντας, το νέο Suzuki Swift κάνει πολλά πράγματα καλύτερα απ’ ό,τι στο παρελθόν, έχοντας κλείσει την ψαλίδα από τους ανταγωνιστές του σε πολλούς τομείς. Επιμέρους επιδόσεις που κατατείνουν στη δημιουργία μιας από τις πιο value for money προτάσεις της κατηγορίας.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Τι λέει το DRIVEΣυνολικά αναβαθμισμένο στη νέα του γενιά, το Suzuki Swift είναι καλύτερο στον δρόμο, πιο οικονομικό και πιο μοντέρνο από πριν, διατηρώντας παράλληλα την πολύ ισχυρή σχέση ποιότητας-τιμής που το διέκρινε πάντα.
Τιμή  Από €18.450
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, 1.197 cc, i3, 12v, 82 PS/ 5.700 rpm, 112 Nm/4.500 rpm, ήπιο υβριδικό σύστημα 12V, ηλεκτρικό μοτέρ 3,1 PS, 60 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
Απόδοση 82 PS/ 5.700 rpm, 112 Nm/4.500 rpm
Διαστάσεις3.860 x 1.735 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών265-980 lt
Βάρος994 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h12,5" 
Τελική ταχύτητα165 km/h
Μέση κατανάλωση*5,3 lt/100 km
Εκπομπές CO298-99 g/km
Μέτρηση DRIVE*
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube