Νέα BMW M5, ο βασιλιάς είναι γυμνός με 727 ίππους και 2.435 kg
Η νέα BMW M5 έχει βάλει κιλά, οπότε παρά την επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία και τους 727 ίππους, είναι πιο αργή από την προκάτοχό της.
Η ολοκαίνουργια BMW M5 είναι επιτέλους εδώ, με περισσότερη δύναμη από ποτέ. Τα μεγάλα νέα είναι ότι το γερμανικό σούπερ-σεντάν αγκάλιασε την ηλεκτροκίνηση. Μια κίνηση που είναι ίσως ακόμη πιο σημαντική από ό,τι όταν το θρυλικό μοντέλο εγκατέλειψε την πισωκίνητη διάταξη κι έγινε 4κίνητο. Που θα διχάσει τους θαυμαστές του, ειδικά όταν μάθουν τι πέναλτι υπάρχει στο βάρος.
Σε αντίθεση με τη Mercedes-Benz C63, που έγινε επαναφορτιζόμενη και κατέληξε με δίλιτρο 4κύλινδρο μοτέρ, η BMW M5 εμμένει στον V8 των 4,4 lt, με νούμερα που σοκάρουν: 727 συνδυαστικοί ίπποι και 1.000 Nm. Ο θερμικός προσφέρει τους 577 ίππους και τα 750 Nm, διαθέσιμα ήδη από τις 1.800 rpm. Ουσιαστικά πρόκειται για τον S68 που συναντούμε και στην ΧΜ. Το ηλεκτρομοτέρ συνεισφέρει επιπλέον 197 ίππους και 280 Nm.
«Πόσο έχεις μεγαλώσει, μπέμπα, μπέμπα, έχεις γίνει άλλη τόση...», έλεγαν οι στίχοι των Σακελλάριου και Γιαννακόπουλου στο παλιό τραγουδάκι
Μία από τις ομοιότητες μεταξύ της νέας BMW M5 και της ναυαρχίδας XM είναι ότι και τα δύο μοντέλα δεν μπορούν να κρύψουν τα «παχάκια» τους. Η πρόσθεση μπαταρίας κι ηλεκτροκινητήρα, αλλά κι η αναπόφευκτη αναβάθμιση του εξοπλισμού, ανεβάζουν τη ζυγαριά στα 2.435 kg. Ενώ η απερχόμενη M5 δεν ήταν κανένα πούπουλο στα 1.971 kg, ξαφνικά μας φαίνεται λιποβαρής.
Μα πάντα κάθε γενιά M5 ήταν βαρύτερη από την προηγούμενη, σωστά; Όχι απαραίτητα. Η 4κίνητη F90 του 2017 ήταν στην πράξη ελαφρύτερη από την πισωκίνητη F10 του 2012. Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για τρομακτική αύξηση.
Κοντράρει πλέον σε βάρος το Ford Ranger Raptor (2.454 kg), ενώ είναι σχεδόν 100 kg βαρύτερη από την ανανεωμένη Porsche Panamera Turbo E-Hybrid. Και σχεδόν 200 kg πάνω από το αμιγώς ηλεκτρικό Tesla Model S Plaid με τη θηριώδη μπαταρία των 100 kWh.
Το πρόσθετο βάρος μπορεί να εξηγήσει γιατί, ακόμη και με 16% περισσότερη ισχύ, η BMW M5 του 2025 είναι στην πραγματικότητα πιο αργή από την απερχόμενη M5 επιταχύνοντας από στάση στα 60 μίλια (97 km/h). Η παλιά έκανε 3,2” κι η καινούργια χρειάζεται 3,4”.
Η F90 M5 Competition ήθελε 3,1”, ενώ η M5 CS μείωνε περαιτέρω το σπριντ στα 2,9”. Η τελική ταχύτητα παραμένει αμετάβλητη, αφού περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h ή στα 306 km/h με το πακέτο M Driver.
Ενώ λοιπόν άλλα μοντέλα επωφελούνται της υβριδικής τεχνολογίας για να εκτοξεύσουν τις επιδόσεις τους και να μειώσουν το βάρος τους, όπως η Bugatti Tourbillon, η νέα BMW M5 δεν μπορεί να υπερηφανευτεί για κάτι τέτοιο. Ούτε η ηλεκτρική αυτονομία είναι κάτι σπουδαίο. Με μπαταρία 22,1 kW, από τις οποίες είναι προσβάσιμες οι 18,6, τα 69 θεωρητικά km που ανακοινώνουν οι Γερμανοί είναι ένα νούμερο στον μέσο όρο για το 2024.
Η προεπιλεγμένη ρύθμιση στέλνει ροπή και στους τέσσερις τροχούς, αλλά αν θέλετε να απολαύσετε υπερστροφή ισχύος, μπορείτε είτε να επιλέξετε μια ρύθμιση που στέλνει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς. Ή ακόμα και να καταστήσετε την M5 αμιγώς πισωκίνητη.
Όταν θέλετε να κινηθείτε με γραμμές, θα απολαύσετε τα φαρδύτερα μετατρόχια. Ελαστικά 285/40 ZR20 μπροστά και 295/35 ZR21 πίσω, ενώ υπάρχουν τρεις διαφορετικής σχεδίασης ζάντες για να διαλέξετε.
Η 4διεύθυνση φτάνει μέχρι και τη 1,5 μοίρα, ενώ τα μπροστινά δισκόφρενα των 400 mm με τις 6πίστονες δαγκάνες προσπαθούν να τιθασεύσουν το κολοσσιαίο βάρος.
Αν επιλέξετε τα κεραμικά φρένα, η διάμετρος ανεβαίνει στα 420 mm, ενώ το βάρος μειώνεται κατά 25 kg. Άλλα 30 μπορούν να εξοικονομηθούν αν κλικάρετε την έξτρα ανθρακονημάτινη οροφή.