Η MG εισήλθε στην ελληνική αγορά πριν από περίπου έναν χρόνο με δύο προσιτά SUV και μερικά πολύ αξιόλογα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με το χάτσμπακ MG4 να είναι από άποψη δυνατοτήτων και τιμής μια από τις πιο ευχάριστες αφίξεις της προηγούμενης χρονιάς.
Τώρα όμως τα πράγματα δείχνουν να σοβαρεύουν για την εξ ανατολών φίρμα με το ιστορικό σήμα. Η νέα άφιξη της εταιρείας στοχεύει στην καρδιά της αγοράς και στην πολύ δημοφιλή κατηγορία των σουπερμίνι. Στην οποία το MG3 Hybrid+ έρχεται με φόρα και χαρακτηριστικά που εντυπωσιάζουν, πετώντας το γάντι σε μοντέλα που εδώ και δεκαετίες κάνουν υψηλού επιπέδου πρωταθλητισμό.
Το MG3 Hybrid+ διατίθεται με επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 km), επτά χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και επτά χρόνια δωρεάν έλεγχο
Αναμφίβολα, πέρα από το πολύ συμπαθητικό παρουσιαστικό μέσα έξω, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον κρύβεται στα σωθικά του MG3. Το οποίο ξεκινά την καριέρα του στην ελληνική αγορά με μια φουλ υβριδική έκδοση και μια βενζινοκίνητη να βρίσκεται ήδη στον δρόμο και να ακολουθεί τους επόμενους μήνες.
Με συνδυαστική ισχύ 195 ίππων -νούμερο που είχαμε να δούμε σε σουπερμίνι από την εποχή των hot hatch της κατηγορίας, το υβριδικό σύστημα του MG3 αποτελείται από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 lt που λειτουργεί σε κύκλο Attkinson, αποδίδοντας 105 ίππους και 128 Nm. Συνεργάζεται δε, με έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 250 Nm που αντλεί ενέργεια από μια μεγάλη -σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό- μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,83 kWh που λειτουργεί σε υψηλή τάση: 350V. Το σύστημα ολοκληρώνει μια γεννήτρια και ένα αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων που στέλνει την ισχύ στους εμπρός τροχούς.
Με υψηλή ονομαστική ισχύ, 0-100 km/h σε μόλις 8,0" και δυνατές ρεπρίζ, οι επιδόσεις είναι αρκούντως εντυπωσιακές. Και ίσως, τολμούμε να πούμε, πολύ καλύτερες απ’ όσο πραγματικά χρειάζεται ένα υβριδικό σουπερμίνι που η προτεραιότητά του είναι η οικονομία στις μετακινήσεις.
Από την άλλη βέβαια, η άνεση με την οποία πιάνει χιλιόμετρα και τα κρατά, π.χ. στον αυτοκινητόδρομο είναι αξιομνημόνευτη. Σε συνδυασμό δε με τα 4,1 m του μήκους που το φέρνουν στο άνω τμήμα της κατηγορίας (και στα κόμπακτ χάτσμπακ των προηγούμενων ετών), είναι χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στο MG3 Hybrid+ να αναλάβει τον ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου της οικογένειας: Μπορεί να καλύψει με την ίδια άνεση τόσο τις καθημερινές μετακινήσεις όσο και τις αποδράσεις. Σε κάθε περίπτωση με χαμηλή κατανάλωση, πάντα σε συνάρτηση με την ισχύ του.
Η MG ανακοινώνει μέση τιμή 4,4 lt/100 km. Την πλησιάσαμε αρκετά σε μια βραδινή διαδρομή στο λεκανοπέδιο, η οποία περιελάμβανε Αττική Οδό και επιστροφή στη βάση χωρίς διόδια, όπου καταγράψαμε μικτή κατανάλωση 4,8 lt/100 km. Αλλά με τα περισσότερα χιλιόμετρά μας να γίνονται με τον ήλιο και τη θερμοκρασία ψηλά -άρα και τον κλιματισμό να βαράει υπερωρίες, η κατανάλωση για όσες μέρες το είχαμε στην κατοχή μας κυμάνθηκε στα 6,3 lt/100 km. Δοκιμάζοντας αρκετά συχνά και τις δυνατότητες των 195 PS του συστήματος κίνησης.
Η χαμηλή κατανάλωση που μπορεί να πετύχει το MG3 Hybrid+ οφείλεται σε δύο χαρακτηριστικά που συνδυάζονται μεταξύ τους. Το πρώτο είναι η μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας που του επιτρέπει να γράφει αρκετά χιλιόμετρα στην πόλη με τον βενζινοκινητήρα απενεργοποιημένο.
To δεύτερο είναι ο τρόπος λειτουργίας του υβριδικού συστήματος που επιδοτεί όσο μπορεί την ηλεκτρική κίνηση. Επιτρέποντάς του όχι μόνο να ξεκινά πάντα ηλεκτρικά αλλά εφόσον υπάρχει απόθεμα ενέργειας και είσαι φειδωλός στο γκάζι, να κινείται έως και τα 80 km/h χωρίς την συνδρομή του βενζινοκινητήρα, όπως σημειώνει το εργοστάσιο. Εμείς πάντως, ρολάροντας με cruise control στην Αττική Οδό είδαμε το κοντέρ να γράφει και 94 km/h σε EV mode.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι για την κίνηση υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης: Eco, Standard και Sport. Που επεμβαίνουν παράλληλα στη λειτουργία του κινητήρα, του κιβωτίου και του τιμονιού. Πολύ καλό είναι και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας για την επαναφόρτιση της μπαταρίας που, όπως και στο MG4, προσφέρει τρία στάδια. Και χρήσιμο, καθώς βοηθά στην επιβράδυνση και μειώνει την ανάγκη να καταφεύγεις στο πεντάλ του φρένου, το οποίο έχει πάρα πολύ μικρή διαδρομή. Με εξαίρεση αυτή τη λεπτομέρεια ωστόσο, το σύστημα πέδησης με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και τους απλούς πίσω είναι αποτελεσματικό.
Εξίσου εντυπωσιακός είναι και πώς τα παραπάνω τεχνικά χαρακτηριστικά μεταφράζονται στον δρόμο. Στιβαρό, άνετο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το υβριδικό MG3 βγάζει ένα απόλυτα ανταγωνιστικό πακέτο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Σύνολο που θα πρέπει να ανησυχήσει όλους όσοι κονταροχτυπιούνται σε αυτήν. Ανεξάρτητα αν χρησιμοποιούν κάποιο μικροϋβριδικό ή φουλ υβριδικό σύστημα.
Επιμέρους, το Toyota Yaris μπορεί να κινηθεί πιο οικονομικά, το Peugeot 208 είναι πιο ευχάριστο οδηγικά και το Renault Clio E-Tech πιο άνετο και άρτιο ποιοτικά, με το υβριδικό του σύστημα να έχει ακόμα πιο βελούδινη λειτουργία. Ωστόσο, δεν σας κρύβουμε ότι η συνολική εικόνα του MG3 Hybrid+ αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη, καθώς πρόκειται για ένα σύνολο που στέκεται επάξια δίπλα στα μοντέλα που φιγουράρουν τα τελευταία χρόνια στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων της κατηγορίας.
Με εξαίρεση μια μικρή υστέρηση όταν μπαίνει σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας, το υβριδικό σύστημα λειτουργεί άψογα και είναι ισχυρό με άμεση απόκριση. Νιώθεις το τιμόνι ζωντανό στα χέρια σου και όχι αποκομμένο από τη δράση των εμπρός τροχών, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί ιδανικά μεταξύ της άνεσης και της δυναμικής συμπεριφοράς.
Προσφέρει μπόλικη πρόσφυση και ελέγχει αβίαστα τη μεταφορά βάρους στις εναλλαγές πορείας με μικρή κλίση στις στροφές. Κι αυτό χωρίς να είναι δυσάρεστη στις καθημερινές μετακινήσεις όπου καταφέρνει να φιλτράρει σε μεγάλο βαθμό και δίχως ανησυχητικούς θορύβους ακόμα και τις πιο δύσκολες κακοτεχνίες των δρόμων μας. Παράλληλα, η πολύ καλή ηχομόνωση και το γεγονός ότι κινείται συχνά μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζουν ήσυχη μετακίνηση με ποιότητα κύλισης που ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας μπορούν να συναγωνιστούν.
Δεδομένου ότι το ζουμί του MG3 Hybrid+ βρίσκεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά του, αφήσαμε σε δεύτερη μοίρα την εικόνα. Αλλά όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες, πρόκειται για ένα σουπερμίνι που υιοθετεί το ευρωπαϊκό πρότυπο και σε επίπεδο εμφάνισης.
Σε σχέση με τα SUV της MG, είναι πρόδηλο ότι ενστερνίζεται τη νεότερη σχεδιαστική της φιλοσοφία της φίρμας και έχει τις αιχμηρές και πιο έντονες γραμμές που συναντάμε και στο 100% ηλεκτρικό MG4. Όσο υποκειμενικό και να είναι το θέμα της εμφάνισης, θα συμφωνήσετε ότι πρόκειται για ένα τουλάχιστον πολύ συμπαθητικό αυτοκίνητο με σύγχρονο παρουσιαστικό.
Ίδια εικόνα αντικρίζεις και μόλις ανοίξεις την πόρτα και έρθεις σε επαφή με το εσωτερικό, το οποίο επίσης δανείζεται πολλά στοιχεία αλλά και τη μίνιμαλ αισθητική του MG4. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι δύο ψηφιακές οθόνες. Πίσω από το τιμόνι η πρώτη, με διαγώνιο 7" εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων. Ενσωματώνοντας πρακτικά όσες πληροφορίες χρειάζεται ο οδηγός για την κίνηση του αυτοκινήτου, τα συστήματα ασφαλείας και τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια μεγαλύτερη οθόνη αφής 10,25" για το σύστημα πολυμέσων. Όσον αφορά το λειτουργικό της, όπως και στο MG4, χρησιμοποιεί το πιο πρόσφατη εκδοχή της εταιρείας. Αυτό μεταφράζεται σε πιο ευκρινή και όμορφα γραφικά, ταχύτερη απόκριση στις εντολές και φιλικό ιντερφέις. Υποστηρίζει μεταξύ άλλων, δορυφορική πλοήγηση και συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple Car Play.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, δύο βολικές ποτηροθήκες στην κονσόλα δαπέδου και αρκετοί φυσικοί διακόπτες που ενισχύουν την εργονομία. Στην πλειονότητά τους, τα υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες είναι σκληρά, όπως άλλωστε συνηθίζεται στην κατηγορία, με κάποιες αφρώδεις επενδύσεις στο μέσο του ταμπλό να αναβαθμίζουν τη συνολική εικόνα. Η συναρμογή είναι προσεγμένη και γενικά η καμπίνα σου δίνει την αίσθηση ότι θα αντέξει στο πέρασμα του χρόνου.
Όσον αφορά τα καθίσματα, είναι άνετα, με τον οδηγό να κάθεται σε σωστή θέση και να έχει απρόσκοπτη ορατότητα. Αν το τετραγωνισμένο τιμόνι -που όπως και ο περιστροφικός διακόπτης του κιβωτίου προέρχεται από το MG4- ρυθμιζόταν και τηλεσκοπικά, τότε η θέση οδήγησης θα άγγιζε το τέλειο. Ακόμα κι έτσι πάντως, θα βολευτείς άνετα ανεξάρτητα ψηλού ή κοντού σωματότυπου.
Στις πίσω θέσεις, οι χώροι μπορεί να μην εντυπωσιάζουν για το μέγεθος του αυτοκινήτου, αλλά κινούνται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Δύο ενήλικοι θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, ενώ ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών που παρέχει έναν βαθύ και καθαρό χώρο 293 lt.
Πλήρης είναι και η σουίτα MG Pilot που περιλαμβάνει 11 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως Lane Keep Assist και Forward Collision Warning, αλλά και Adaptive Cruise Control.
Το MG3 Hybrid+ είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού με τιμή που αν συνυπολογίσουμε την έκπτωση €500 για το λανσάρισμα του μοντέλου, η οποία θα ισχύει για όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού μέχρι τέλος Ιουλίου, ξεκινά από τα €19.950 (€20.450 αρχική τιμή) για την εισαγωγική έκδοση Excite που έρχεται πλήρης σε εξοπλισμό άνεσης.
Η μεσαία έκδοση εξοπλισμού Exclusive ξεκινά από τις €21.950 (€21.450 με την έκπτωση), ενώ η πλούσια έκδοση Luxury κοστίζει €23.450 (€22.950 με την έκπτωση), περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων από θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα μέχρι κάμερα 360ο με πολύ υψηλή ευκρίνεια που κάνει το παρκάρισμα παιχνιδάκι.
Τιμές άκρως ανταγωνιστικές ακόμα και απέναντι σε mild hybrid της κατηγορίας με πολύ μικρότερη ισχύ. Οι οποίες συνοδεύονται από την τριπλή φροντίδα «Triple 7» της ελληνικής αντιπροσωπείας που περιλαμβάνει επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 km), επτά χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και επτά χρόνια δωρεάν έλεγχο.
Ολοκληρώνοντας, το MG3 Hybrid+ είναι μια ηχηρή απόδειξη ότι οι Κινέζοι κλείνουν την ψαλίδα από τους παραδοσιακούς Ευρωπαίους και λοιπούς Ασιάτες κατασκευαστές με ταχύτατο ρυθμό σε όποια κατηγορία και αν αποφασίσουν να εμπλακούν. Δίχως αμφιβολία έχουμε να κάνουμε με ένα καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο, καλά εξοπλισμένο και οδηγικά ευχάριστο σουπερμίνι. Με ένα εντυπωσιακό σε χαρακτηριστικά υβριδικό σύστημα που βγάζει στον δρόμο τα όσα υπόσχεται. Κι όλα αυτά, με τιμή που δεν σου επιτρέπει να το προσπεράσεις ακόμα κι αν βγεις στην αγορά για ένα φουλ υβριδικό σουπερμίνι.
MG3 Hybrid+ | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Με το δημοφιλές Toyota Yaris στο στόχαστρό του, το MG3 Hybrid+ ήρθε να ταράξει τα νερά με προηγμένη υβριδική τεχνολογία και την προσιτή τιμή. Χαρακτηριστικά που συνδυάζονται με χώρους, άνεση, προσεγμένη ποιότητα και άριστες επιδόσεις. Στοιχεία που θα αρκούσαν από μόνα τους να το κατατάξουν σε μια από τις καλύτερες επιλογές της κατηγορίας. | ||
Τιμή | Από €20.450 (€19.950 με προωθητική ενέργεια) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | HEV, 1.498 cc, i4, 16v, 102 PS/ 6.000 rpm, 128 Nm/4.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 136 PS, 250 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 1,83 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων | ||
Απόδοση | 195 PS, 425 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.113 x 1.797 x 1.502 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 293 lt | ||
Βάρος | 1.285 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,0" | ||
Τελική ταχύτητα | 170 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 6,3 lt/100 km | ||
Εκπομπές CΟ2 | 100 g/km | ||
Μέτρηση DRIVE* | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |