Ύστερα από πολλούς μήνες αναμονής, μιας και στην Ευρώπη το Nissan Ariya λανσαρίστηκε νωρίς το 2022, το βλέπουμε και στην Ελλάδα.
Κι έχουμε εμπρός ένα πραγματικά νέο προϊόν από τη Nissan, οφείλοντας να ομολογήσουμε ύστερα από πολύ καιρό. Η τύχη του Nissan Ariya σημαδεύτηκε δυσμενώς από την πανδημία και την επακόλουθη έλλειψη μικροτσίπ, καθώς ο προγραμματισμός για το ευρωπαϊκό λανσάρισμά του ήταν για το φθινόπωρο του 2021.
Το Nissan Ariya δεν αποδείχτηκε μόνο τέρας αποδοτικότητας. Αλλά επίσης ένα C-SUV με εντυπωσιακή ατμόσφαιρα στην καμπίνα και άνετο σαλόνι για πέντε άτομα
Αυτή η καθυστέρηση των έξι και πλέον μηνών στη Γηραιά Ήπειρο όμως, έδωσε στη Nissan επιπλέον χρόνο για να βελτιωθεί απέναντι στον ανταγωνισμό. Ο οποίος βέβαια κάθε άλλο παρά αδρανής έμεινε. Tesla Model Y, Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq… Όλοι οι ηλεκτρικώς ενδιαφερόμενοι έκαναν ότι μπορούσαν για να πιάσουν το καλύτερο στασίδι στην αγορά των EV, με το Ariya να βούλεται ομοίως ένα κομμάτι από την πίτα. Με τη Nissan μάλιστα να φιλοδοξεί να επαναλάβει την επιτυχία του Leaf.
Το Nissan Ariya με μήκος 4,6 m πλασάρεται στην κατηγορία των C-SUV με τις άλλες διαστάσεις του να είναι 1,85 για το πλάτος και 1,66 m για το ύψος. Το πιο σημαντικό όμως είναι το γενναιόδωρο μεταξόνιο των 2,78 m που υπόσχεται άφθονο χώρο στην καμπίνα.
Από την ελληνική αντιπροσωπεία πήραμε στα χέρια μας το Ariya με το δυνητικά μεγαλύτερο βεληνεκές. Το δικίνητο με το μοτέρ των 242 PS και τη μεγάλη μπαταρία των 87 kWh. Και το θέλαμε τέτοιο, καθώς το αυτοκίνητο ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές της πρόσφατης έκδοση DRIVE Away με ταξιδιωτικά ανά την Ελλάδα. Αναμενόμενα λοιπόν έχουμε να κάνουμε με ένα ταξιδιάρικο SUV που πάλι αναμενόμενα δεν είναι η μπαλαρίνα της ασφάλτου μιας και ζυγίζει πάνω από 2,1 τόνους. Το επηρεάζει; Θα το δούμε στη συνέχεια…
Το Nissan Ariya έχει χαρακτηριστικό στιλ με τραβηγμένες γραμμές που ευνοούν την αεροδυναμική απόδοση. Πάντως το Cd 0,29 που ανακοινώνει η Nissan δεν δρέπει δάφνες στον τομέα. Ωχριώντας εμπρός στον αντίστοιχο Enyaq για παράδειγμα (0,25 ) ή του Model Y (0,23).
Από την άλλη, στον αισθητικό τομέα υπάρχουν αρκετές ενδιαφέρουσες μικρές λεπτομέρειες. Όπως για παράδειγμα η μάσκα που φαίνεται λεία και σκούρα με την πρώτη ματιά. Αλλά αν την καλοκοιτάξεις, ανακαλύπτεις μικρά σχέδια που συμβολίζουν το Kumiko, ιαπωνική τεχνική συναρμολόγησης ξύλινων στοιχείων χωρίς καρφιά. Δεν μας ήρθε επιφοίτηση, ούτε οι εγκυκλοπαιδικές γνώσεις μας δίνουν τέτοιου βάθους ανάλυση στη σημειολογία. Απλώς, η Nissan χρησιμοποίησε μια ποικιλία ιαπωνικών όρων για να περιγράψει την ιδέα του εσωτερικού (και του εξωτερικού). Το «Ma» σημαίνει χώρο, το «Kumiko» την ελαφριά τέχνη που προείπαμε και το «Iki» για το κομψά μοντέρνο...
Παρατηρώντας τα πάνελ και τα άλλα στοιχεία στο αμάξωμα, ανακαλύπτεις μια ασυμφωνία. Με τη συναρμογή να μην παρουσιάζει ψεγάδια στο εμπρός μέρος, αλλά με λιγότερο σωστό αποτέλεσμα στο πίσω. Όπου τα διάκενα δεν είναι ομοιόμορφα. Χρειάζεται να είσαι λίγο ψείρας για να το παρατηρήσεις, αλλά τέλος πάντων αυτή είναι η δουλειά μας.
Στην καμπίνα, εκείνο που δεν μπορείς να προσάψεις στη Nissan είναι έλλειψη πρωτοτυπίας. Το Ariya δεν κάνει σχεδόν τίποτα όπως ο ανταγωνισμός. Και παρόλο που αισθητικά τα βάζει με την περιττότητα, είναι ξεκάθαρα πολύ καλύτερο από τo μοναστικό εσωτερικό ενός VW ID.4 ή ID.5.
Σε αυτό το διαφορετικό μήκος κύματος εμπίπτει και το πώς βολεύεσαι στην καμπίνα του Nissan Ariya. Καταρχήν καλά, όχι ψηλά για ηλεκτρικό SUV, με τον χώρο για τους αγκώνες να είναι ικανοποιητικός.
Όσον αφορά τα υλικά και τα φινιρίσματα, υπάρχουν καλά και λιγότερα καλά μαντάτα. Τα υλικά που βρίσκονται εμπρός στα μάτια σου και ειδικά στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι αποδεκτά για προδιαγραφές «premium» και αίρονται στο ύψος της κατηγορίας. Τα υπόλοιπα στο πιο χαμηλά μέρη είναι μέτρια και πάντως μη αποδεκτά για ένα αυτοκίνητο που στοιχίζει στην έκδοση Evolve Plus που είχαμε στα χέρια μας, €65.900 χωρίς την επιδότηση.
Για να είμαστε όμως δίκαιοι, να σημειώσουμε ότι το παραπάνω δεν αποτελεί χαρακτηριστικό μόνο της Nissan. Αποτελεί μια κακή κοινή πρακτική για πολλούς κατασκευαστές, περιλαμβανομένων των λεγόμενων premium, που έχουν πάρει ψηλά τον αμανέ. Σερβίροντάς μας κατά τόπους απαράδεκτο φινίρισμα για τα χρήματα που ζητούν. Και η δικαιολογία περί τα ανακυκλωμένα υλικά πρόκειται για φενάκη, κύριοι κατασκευαστές!
Η απομίμηση ξύλου που διασχίζει το ταμπλό είναι οπτικά «ξύλινη» αλλά λιγότερο τέτοια στην αφή. Και το αναφέρουμε επί τούτου αυτό το δεύτερο, καθώς οι χρήστες θα πρέπει να το αγγίζουν, μιας κι η Nissan έχει ενσωματώσει πάνω του απτικά χειριστήρια. Αισθητικά πρόκειται για μια όμορφη σύνθεση, με «κουμπιά» συντόμευσης για τον κλιματισμό ενσωματωμένα στην «ξύλινη» επιφάνεια. Η απτική ανάδρασή τους ωστόσο, είναι κομμάτι δυσάρεστη με υπερβολική δόνηση.
Στους αποθηκευτικούς χώρους, το Nissan Ariya επίσης εναλλάσσεται μεταξύ ενός καλού κι ενός λιγότερο καλού εαυτού. Στο κέντρο, δεν υπάρχει διαχωριστικό μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού, με το δάπεδο να είναι απόλυτα επίπεδο.
Μόνο η κεντρική κονσόλα είναι αυτή που κοσμεί το σύνολο, που συντίθεται από μια πλωτή και ηλεκτρικά συρόμενη κεντρική κονσόλα (από τη έκδοση Evolve και πάνω) κατά περίπου 15 cm. Πρωτότυπο! Και αχρείαστη, καθώς βρίσκεται εκεί μόνο για εντυπωσιασμό: Κάνει σχεδόν 10” να πάει από τη μια άκρη στην άλλη… Σύροντάς την τελείως πίσω δε, ο μεσαίος επιβάτης χρειάζεται να ανοίξει τα πόδια του… Επιπλέον, όλη η αρμάδα των μηχανικών μερών και των ηλεκτρονικών που την υποστηρίζει πλήττει το βάθος της αποθήκευσης μέσα σε αυτήν την ίδια την κεντρική κονσόλα.
Στο σημείο αυτό να παρατηρήσουμε ότι το υποβραχιόνιο στις εμπρός πόρτες είναι ψηλότερο από το υποβραχιόνιο της κονσόλας. Διαφορά ύψους που ξενίζει τον οδηγό που θα ακουμπήσει τους αγκώνες και πιάσει το τιμόνι στο κάτω του ημικύκλιο. Επιπλέον, το υποβραχιόνιο της κεντρικής κονσόλας είναι κοντό. Και αν το σύρεις προς τα πίσω, αφήνει εκτεθειμένα τα χειριστήρια αφής, του e-Pedal Step και του ηλεκτρικά ανοιγόμενου ντουλαπιού (βλ. παρακάτω) που τα πατάς με τον αγκώνα σου. Κι εδώ, η επιφάνεια είναι η ίδια απομίμηση ξύλου με του ταμπλό.
Το Ariya διαθέτει πολύ μικρό ντουλαπάκι συνοδηγού, αλλά αποζημιώνει με έναν δεύτερο αποθηκευτικό χώρο, ένα συρτάρι, που βρίσκεται ακριβώς δίπλα του, στο κέντρο του ταμπλό. Και αυτό ανοίγει ηλεκτρικά, χρησιμοποιώντας δύο απτικά χειριστήρια που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα. Συρτάρι και σου επιτρέπει να τοποθετήσεις εκεί το smartphone ή ένα τάμπλετ.
Πάντως κρίνουμε εξεζητημένη την επιλογή του ηλεκτρικού ανοίγματος, πολλώ δε μάλλον που δεν φαίνεται και ιδιαίτερα στιβαρό με αμφίβολη την ορθή λειτουργία του με την πάροδο του χρόνου.
Στο πίσω μέρος, η πλατφόρμα CMF-EV με το γενναιόδωρο μεταξόνιο παρέχει άφθονο χώρο για τα πόδια. Ακόμη και ο μεσαίος επιβάτης κάθεται σωστά και με αποδεκτή άνεση. Κάτι που δεν αποτελεί κοινό τόπο στην κατηγορία.
Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι το κοντό έδρανο δεν υποστηρίζει πλήρως τους μηρούς. Να σημειώσουμε επίσης ότι η διαιρούμενη πλάτη (60:40) δεν ρυθμίζεται σε κλίση και το έδρανο δεν είναι συρόμενο.
Καλή είναι και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, ανταποκρινόμενη με επάρκεια στις οικογενειακές ανάγκες. Με τη Nissan να ανακοινώνει γι’ αυτή τη δικίνητη έκδοση 468 λίτρα σε 5θέσια διαμόρφωση.
Για να δώσουμε μια τάξη μεγέθους του κορυφαίου ανταγωνισμού στον τομέα, το Volkswagen ID.4 δίνει 543 lt και το Škoda Enyaq 585 lt.
H πρακτική του διάσταση από την άλλη είναι καλή. Με ευχερή πρόσβαση μέσω της στάνταρ ηλεκτρικής μεγάλης πόρτας (hands free και με αισθητήρα κίνησης), με τετράγωνη αρχιτεκτονική και με τη φόρτωση να γίνεται ευκολότερη με το αφαιρούμενο διπλό πάτωμα -στην κάτω θέση το κατώφλι φόρτωσης ψηλώνει πολύ. Να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει frunk -το μοτέρ βρίσκεται στην κλασική θέση, στο μηχανοστάσιο κάτω από το καπό.
Στις ενσωματωμένες τεχνολογίες, το Nissan Ariya είναι ένας από τους καλούς μαθητές της κατηγορίας των ηλεκτρικών C-SUV. Το βασικό απεικονιστικό/λειτουργικό μέρος τους υποστηρίζεται από δύο επάλληλες οθόνες με διαγώνιο 12,3 ιντσών, μία για τα όργανα ελέγχου και η άλλη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Και ένα καλοφτιαγμένο head-up display.
Oι διαθέσιμες λειτουργίες ενός σύγχρονου, ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρίσκονται κατά πλειονότητα όλες φορτωμένες εκεί. Η ένστασή μας αφορά την ποιότητα των γραφικών που δεν είναι η αρμόζουσα για αυτοκίνητο 2024.
Κατά τα λοιπά βρίσκεις επαγωγική φόρτιση για smartphone κάτω από το υποβραχιόνιο της κεντρικής κονσόλας και δύο θύρες, μια USB-Α και μια USB-C, βρίσκονται στη βάση της ίδιας της κεντρικής κονσόλας, παραδόξως κακώς τοποθετημένες: Χρειάζεται να είσαι ζογκλέρ για να συνδέσεις το καλώδιο. Ακόμα δύο θύρες USB-C είναι διαθέσιμες για τους πίσω επιβάτες.
Το Ariya διαθέτει route planner που υπολογίζει την καλύτερη διαδρομή, λαμβάνοντας υπόψη σε πραγματικό χρόνο, διάφορους παράγοντες όπως η οδική κυκλοφορία, οι συνθήκες του δρόμου, η διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Η εφαρμογή NissanConnect Services σου επιτρέπει να κλειδώνεις/ξεκλειδώνεις τις πόρτες από απόσταση. Όταν συνδυάζονται δε, με Amazon Alexa, αυτά τα συστήματα λειτουργούν μαζί. Διατίθενται επίσης ασύρματο Apple CarPlay, αλλά ενσύρματο Android Auto.
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα στον δρόμο, το Nissan Ariya έχει να επιδείξει αξιόλογη άνεση, παρά την απουσία ελεγχόμενων αναρτήσεων, Με το αυτοκίνητο να αποδεικνύεται πολύ ευέλικτο στην πόλη, δεδομένου του μεγέθους του.
Αυξάνοντας τον ρυθμό, αντιλαμβάνεσαι ότι οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται καλά. Το τιμόνι του Ariya είναι άμεσο, με την ανάρτηση να είναι σχετικά στεγνή και σκληρή προκειμένου να κρατά το βάρος του Ariya υπό έλεγχο. Aλλά η Nissan αποδείχτηκε εξαιρετικά έξυπνη, δίνοντας μπόλικο μάγουλο (11,5 πόντους) γύρω από τις 20άρες ζάντες. Σε συνδυασμό δε με τα «Zero Gravity Seats», αυτό που εισπράττεις είναι μια καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμισμού. Αναπόφευκτα, λόγω βάρους το αυτοκίνητο γέρνει λίγο παραπάνω στις στροφές όταν πιέζεις, με την αδράνεια (πάλι λόγω βάρους) να βάζει το όριο στη σπορτίβικη οδήγηση. Από την άλλη όμως, έχεις ένα πιο άνετο αυτοκίνητο για όλους τους επιβάτες.
Η διαχείριση της ροπής του ηλεκτροκινητήρα, που στόχο έχει να περιορίζει την ολίσθηση και να προφυλάσσει τον εμπρός άξονα, είναι κομμάτι υπερβολική. Ειδικά σε ολισθηρό δρόμο. Και τελικά κάτι που περιορίζει τη διασκεδαστική πτυχή των ηλεκτρικών με την ακαριαία αποδιδόμενη μέγιστη ροπή…
Παρά αυτήν τη υστέρηση, η ώθηση που δίνει το ηλεκτρομοτέρ είναι μεστή. Με άλλα λόγια, το Nissan Ariya επιταχύνει ζωηρά, αλλά πάνω απ’ όλα οι καλές ρεπρίζ δίνουν τη λύση στις υπερβάσεις σε στηθώματα και σε δρόμους της περιφέρειας. Κι αν το θέλετε να νούμερα, γράφει 7,6 δευτερόλεπτα στο σπριντ των 0-100 km/h, με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 km/h -που έρχονται πολύ γρήγορα.
Στον ανοιχτό δρόμο και στην εθνική, η ηχομόνωση είναι παραπάνω από επαρκής. Το μόνο που θα σημειώσει ο παρατηρητικός κριτής είναι κάτι παραπάνω από αυτό που θα περίμενε κάποιος από την κατηγορία σε θόρυβο κύλισης. Και πάνω από τα 120 που αρχίζει ένας συριγμός στο κέντρο του παρμπρίζ. Τέλος, το πεντάλ του φρένου έχει φυσική αντίσταση, τα καλοσχεδιασμένα χειριστήρια χρησιμοποιούνται ενστικτωδώς και τα βοηθήματα οδήγησης λειτουργούν ομαλά.
Δυστυχώς, η Nissan δεν περιέλαβε το εξαιρετικό σύστημα e-Pedal, με το οποίο φρενάρεις το αυτοκίνητο μέχρι ακινητοποιήσεως χωρίς να αγγίξεις το φρένο. Το e-Pedal αντικαταστάθηκε από το σύστημα e-Pedal Step. Ένα ενισχυμένο σύστημα ανακτητικού φρεναρίσματος, εξαιρετικού σε λειτουργία. Αλλά και πραγματικά κρίμα που κάτω από τα 15 km/h, αφήνει το αυτοκίνητο σε ελεύθερο τροχασμό, απαιτώντας να πατήσεις το φρένο για να σταματήσεις εντελώς. Αξιολογώντας το, στην πόλη το e-Pedal Step αποδεικνύεται πολύ πρακτικό, στη δυναμική οδήγηση λιγότερο, αλλά σε κάθε περίπτωση μπορείς να το απενεργοποιήσεις.
Όσον αφορά τα ADAS, το Ariya εξοπλίζεται με ProPILOT με Navi Link, την τελευταία έκδοση του συστήματος υποβοήθησης οδήγησης της Nissan στην Ευρώπη. Εξοπλισμένο στάνταρ με το Nissan Safety Shield, το Ariya ενσωματώνει κάμερα 360°, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, ποδηλατών και διασταυρώσεων, προγνωστικό σύστημα προειδοποίησης για μετωπική σύγκρουση και αποτροπή αποχώρησης από τη λωρίδα κίνησης.
Το Ariya διατίθεται στην Ελλάδα με δύο επιλογές συσσωρευτών: Η μία με ωφέλιμη ενεργειακή 63 kWh και η άλλη των 87 kWh. Η δικιά μας; Ήταν η δεύτερη, συνδυασμένη με το ισχυρότερο δικίνητο αυτοκίνητο, αυτό με τους 242 PS. Για να δούμε τι έκαψε στα χέρια μας, λοιπόν.
Διαθέτοντας μία από τις μεγαλύτερες μπαταρίες στην αγορά, το Ariya των 87 kWh έχει αυτονομία κατά WLTP 525 km σε αυτήν την πλούσια έκδοση Evolve Plus. Με στάνταρ ενσωματωμένο φορτιστή AC ισχύος 7,4 kW (προαιρετικά 22 kW) και το BMS να επιτρέπει ισχύ φόρτισης σε DC μέχρι 130 kW, οι επιδόσεις του στον τομέα βρίσκονται στον μέσο όρο. Και μιλώντας με το ρολόι στο χέρι, χρειάζεσαι 30 λεπτά για το 20%-80% σε DC και 14 ώρες σε 11άρι Wallbox με τον στάνταρ φορτιστή... Ή πέντε ώρες με τον έξτρα εσωτερικό φορτιστή, σε 22άρι Wallbox.
Στην πόλη και χωρίς αστικό αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωσή μας έπιασε τις 14,1 kWh που μεταφράζεται σε αυτονομία σχεδόν 620 km! Αυτό λοιπόν σημαίνει για τα δικά μου δεδομένα που διανύω καθημερινά 40 km πίσω εμπρός στη δουλειά και πες κι άλλα 20 km (που δεν κάνω) για τις λοιπές μετακινήσεις, φόρτιση κάθε δέκα ημέρες!
Στην πόλη και με αστικό αυτοκινητόδρομο στην εξίσωση, η κατανάλωση ανέβαινε στις 15,6 kWh και η αυτονομία στα 557 km. Στη δε εθνική με τις νόμιμες ταχύτητες και μέχρι 130 km/h, το Ariya έκαιγε 19,8 για κάθε 100 km -25,5 kWh με σταθερή ταχύτητα 130 km/h. Που σημαίνει ονομαστική αυτονομία 440 km που με ρεζέρβα 20% γίνεται 350 km.
Σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE (70% πόλη, 30% εθνική), η μέση κατανάλωση είναι 16,9 kWh και αυτονομία 515 km. Μμμμ! Καλύτερα απ’ ό,τι ανακοινώνει η Nissan κατά WLTP! Σημειώστε επίσης την παρουσία αντλίας θερμότητας από τη βασική κιόλας έκδοση, η οποία θα επιτρέψει την υπερβολική μείωσης τη αυτονομίας τον χειμώνα σε πολύ κρύο καιρό. Να αναφέρουμε επίσης ότι το Ariya δεν έχει παραδόξως δυνατότητα για V2L πολλώ δε μάλλον για V2H και V2G. Τέλος να πούμε ότι οι μπαταρίες είναι εγγυημένες για οκτώ χρόνια ή 160.000 km.
Η τιμή εκκίνησης για την δικίνητη έκδοση του Nissan των 242 PS με τη μεγάλη μπαταρία των 87 kWh είναι οι €58.900. Που σημαίνει ότι με την επιδότηση κατεβαίνει στις 49.900 ευρώ. Σε αυτήν την τιμή, η βασική έκδοση Advance περιλαμβάνει όλα τα συστήματα ασφαλείας και ADAS του μοντέλου, όπως τα αναφέραμε παραπάνω.
Ο υπόλοιπος εξοπλισμός διαμορφώνεται με αισθητήρες βροχής, φώτων και παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, δερμάτινο θερμαινόμενο τιμόνι, διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, ηχοσύστημα με έξι ηχεία, κάμερα περιμετρικής Θέασης (AVM) με Ανίχνευση Κινούμενου Αντικειμένου (MOD) φιμέ τζάμια και 19άρες ζάντες αλουμινίου.
Στην έκδοση Evolve Plus των €65.900 που δοκιμάσαμε, περιλαμβάνονται επιπλέον ως μέρη του του Safety Shield, το Smart Rear View Mirror (ηλεκτρονική απεικόνιση πίσω θέασης στον εσωτερικό καθρέφτη), Full Auto Park και προβολείς με προσαρμοσμένη δέσμη. Ακόμη, η κεντρική κονσόλα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη όπως και το τιμόνι, το ηχοσύστημα είναι της BOSE με δέκα ηχεία, τα καθίσματα γίνονται και αεριζόμενα και ντύνονται με Blue Nappa, υπάρχει ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική οροφή και οι ζάντες ανεβαίνουν στις 20" με λάστιχα 255/45 R20.
Συνοψίζοντας την αξιολόγησή μας, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με ένα C-SUV που αποδείχτηκε τέρας αποδοτικότητας. Έχουμε επίσης ένα αυτοκίνητο με εντυπωσιακή ατμόσφαιρα στην καμπίνα και άνετο σαλόνι για πέντε άτομα. Το μόνο ουσιαστικά ανακόλουθο στην εξίσωση είναι το μέτριο πορτμπαγκάζ που δεν επικουρείται από frunk.
Διά ταύτα, θεωρούμε ότι η εξαιρετικά δύσκολη αποστολή της Nissan, να επιστρέψει στην κατηγορία των mainstream ηλεκτρικών, στην οποία ήταν από τους πρώτους που πίστεψαν με το Leaf, στέφεται από επιτυχία. Ειδικά στη δικίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία που δοκιμάζουμε και της οποίας η ευρύτητα χρήσης ανταποκρίνεται στις προσδοκίες για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.
Nissan Ariya 87 kWh 2WD | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Με κατανάλωση-ρεκόρ, καλούς τρόπους στον δρόμο και αξιόλογους χώρους, το Nissan Ariya 87 kWh 2WD διαθέτει ό,τι χρειάζεται για να αναδειχτεί σε σταθερή αξία στην αγορά των EV μεγάλων αποστάσεων. | ||
Τιμή | Από €58.900 χωρίς επιδότηση (Advance) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός 242 PS και 300 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 91 kWh (ωφέλιμες 87 kWh), εμπρός κίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 242 PS, 300 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.595 x 1.850 x 1.660 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 468-1.350 lt | ||
Βάρος | 2.119 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,6" | ||
Τελική ταχύτητα | 160 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 16,9 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 515 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ - Εσωτερικός φορτιστής 7,4/22 kW | |||
DC 150 kW, 10%-80% | 35 λεπτά | ||
DC 100 kW, 10%-80% | 45 λεπτά | ||
DC 50 kW, 10%-80% | 1,5 ώρες | ||
AC 11 kW, 0%-100% | 14/9,5 ώρες | ||
AC 22 kW, 0%-100% | 14/4,8 ώρες | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |