Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS, το καλό καλύτερο

Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS, το καλό καλύτερο

Δοκιμάζουμε την ανανεωμένη εκδοχή του Nissan Juke, που με τις μικρές αλλά εύστοχες αλλαγές, δείχνει και είναι ποιοτικά αναβαθμισμένη.

Τo Nissan Juke, ούτε λίγο ούτε πολύ, βρίσκεται στην αγορά εδώ και 14 χρόνια. Και μπορεί η πρώτη γενιά να δίχασε το αγοραστικό κοινό με την εμφάνισή της, η δεύτερη όμως άλλαξε επίπεδο στο ιαπωνικό B-SUV, με την εντυπωσιακή εξέλιξη που σημείωσε σε όλους τους τομείς.

Πλέον όμως, έφτασε η ώρα ενός μικρού facelift για τη δεύτερη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου. Και όταν λέμε μικρού το εννοούμε, μιας και οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση (κυρίως) είναι μια δύσκολη εξίσωση για ικανούς και παρατηρητικούς λύτες.

Αυτό που δεν έλειψε ποτέ από το Juke είναι η ισχυρή προσωπικότητα. Μόνο που στη δεύτερη γενιά αποτυπώνεται με πιο εύπεπτη σχεδίαση. Τι άλλαξε λοιπόν στο facelift όσον αφορά το περιτύλιγμα; Τα φώτα κατ’ ελάχιστον, εμπρός και πίσω, οι τροχοί και η προσθήκη ή μάλλον η επαναφορά του κίτρινου χρώματος που είδαμε στην πρώτη γενιά.

To ανανεωμένο Nissan Juke έρχεται στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της ελληνικής αγοράς, προτείνοντας ένα άκρως ελκυστικό πακέτο εμφάνισης και τιμής-αξίας

Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στις χαμηλές στροφές το Juke μοιάζει λίγο υποτονικό, απαιτώντας πιο έντονο πάτημα του γκαζιού. Η εικόνα όμως αλλάζει άρδην μετά τις 2.000 rpm, με το ιαπωνικό μοντέλο να εμφανίζεται αρκετά σβέλτο. Θα κινηθεί άνετα και με ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες, με την κατανάλωση στο ταξίδι να πέφτει ακόμα και κάτω από τα 7 lt/100 km.

Η αλήθεια είναι πως η συγκεκριμένη απόχρωση είχε κάνει γκελ στο καταναλωτικό κοινό άμα τη εμφανίσει της πρώτης γενιάς. Οι άνθρωποι της Nissan την απέσυραν σταδιακά στη δεύτερη, πλην όμως το κοινό τη ζήτησε και πάλι, και η ιαπωνική φίρμα την επαναφέρει.

Και τώρα εύλογα θα αναρωτηθείτε: «Μόνο αυτά έχουν αλλάξει στο ανανεωμένο Nissan Juke;». Όχι! Οι μεγαλύτερες και, κακά τα ψέματα, πιο ουσιαστικές αλλαγές εντοπίζονται στην καμπίνα. Έχοντας κερδίσει άλλωστε το στοίχημα της εμφάνισης (δεν το λέμε εμείς αλλά οι πωλήσεις, που το πρώτο 4μηνο του έτους είναι ανεβασμένες κατά 44%), οι επιτελείς του πρότζεκτ «Juke» θέλησαν να εστιάσουν στην όσο το δυνατόν πιο άνετη, φιλόξενη και διασυνδεδεμένη καμπίνα.

Αυτό που αποκομίζεις όταν μπαίνεις στο αυτοκίνητο είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη αίσθηση ποιότητας. Και προσέξτε! Δεν μιλάμε για κάποια έκδοση στην κορυφή της γκάμας, αλλά για την βασική έκδοση Acenta. Και σε αυτό οφείλουμε να επαινέσουμε τη Nissan, καθώς εκεί που πολλές εταιρείες, ακόμα και premium, ρίχνουν την ποιότητα στις πιο προσιτές, βασικές εκδόσεις, η ιαπωνική φίρμα πράττει το εντελώς αντίθετο!

Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ποιότητα του εσωτερικού, ακόμα και στη βασική έκδοση της δοκιμής αποτελεί ευχάριστη έκπληξη. Η υφασμάτινη επένδυση δίνει άλλη αίγλη στην καμπίνα, τα υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακά, ενώ τα σκληρά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί χαμηλότερα είναι αρκούντως στιβαρά. Εργονομία και συναρμογή στα καλύτερά τους!

Έτσι λοιπόν, αντί για σκληρά πλαστικά έχει τοποθετηθεί μια υφασμάτινη επένδυση που αγκαλιάζει το ταμπλό και τους πλαϊνούς, κυκλικούς αεραγωγούς. Μιλώντας για αεραγωγούς, παρατηρούμε πως οι κυκλικοί, μεσαίοι αεραγωγοί του προ facelift μοντέλου έχουν αντικατασταθεί από συμβατικούς, δείχνοντας πως το Juke από τη φάση της νεότητας περνά στη φάση της ωρίμανσης.

Προς αυτή τη κατεύθυνση άλλωστε στρέφεται και η συνολική σχεδίαση του ταμπλό που, σε αντίθεση με το παρελθόν, στέκεται περισσότερο στην σωστή εργονομία παρά στα περιττά στολίδια. Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός του Juke Acenta έχει στη διάθεσή του αναλογικά όργανα και στη μέση μια ευκρινέστατη ψηφιακή οθόνη 7” που πρακτικά περιλαμβάνει όσες πληροφορίες χρειάζεται. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις, κάνει την εμφάνισή του ο ψηφιακός πίνακας οργάνων της Nissan.

Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα γραφικά του infotainment είναι καλά, η απόκριση ικανοποιητική και η συνολική λειτουργία φιλική προς τον χρήστη. Μάλιστα, προκειμένου ο χειρισμός της να είναι πιο εύκολος όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει, είναι στραμμένη προς τον οδηγό κατά οκτώ μοίρες.

Στο κέντρο, δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, έχοντας μεγαλώσει και φτάνοντας τις 12” -από τις 8” στην αντίστοιχη έκδοση προ facelift. Τα γραφικά του infotainment είναι καλά, η απόκριση ικανοποιητική και η συνολική λειτουργία φιλική προς τον χρήστη. Μάλιστα, προκειμένου ο χειρισμός της να είναι πιο εύκολος όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει, είναι στραμμένη προς τον οδηγό κατά οκτώ μοίρες.

Το σύστημα φωνητικών εντολών μοιάζει κατά τι βελτιωμένο σε σχέση με εκείνο του προ facelift μοντέλου. Στα θετικά, οφείλουμε να περιλάβουμε την ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay και φυσικά την ύπαρξη ξεχωριστού πάνελ με φυσικούς διακόπτες για τη λειτουργία του κλιματισμού.

Η πρακτικότητα μοιάζει να έχει κάνει και αυτή τη δική της αναβάθμιση. Η θήκη στο εμπρός μέρος της κονσόλας χωράει πλέον ένα smartphone, τη στιγμή που στην έκδοση Acenta προστέθηκε υποβραχιόνιο με ντουλαπάκι. Δεν απουσιάζουν οι ποτηροθήκες αλλά και οι θύρες USB, τέσσερις τον αριθμό, με τις δύο να είναι κανονικές και τις δύο Type C.

Τι γίνεται όμως χωροταξικά; Πρώτα απ’ όλα ο οδηγός κάθεται ψηλά, αλλά όχι σε όρθια θέση σε κάθισμα με ενιαία πλάτη και προσκέφαλο. Με το τιμόνι να ρυθμίζεται πάνω κάτω και τηλεσκοπικά δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική θέση οδήγησης. Να σημειώσουμε εδώ πως τα δύο εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα.

Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ακόμη κι αν είσαι πάνω από 1,90 m δεν θα δυσκολευτείς να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης. Και το ακόμα καλύτερο; Ακόμη κι αν οι πίσω επιβάτες έχουν το ίδιο ανάστημα θα χωρέσουν με χαρακτηριστική ευκολία.

Πίσω, δύο ενήλικοι επιβάτες με ύψος κοντά στο 1,90 θα καθίσουν με άνεση, ακόμα κι αν οι εμπρός επιβάτες είναι αντίστοιχου αναστήματος. Ο χώρος για τα γόνατα δεν θα προβληματίσει. Αντίθετα, ο χώρος για το κεφάλι είναι μειωμένος, εξαιτίας της χαμηλότερης γραμμής της οροφής. Κάτι που θα πρέπει να έχουν στο νου τους οι ψηλότεροι επιβάτες και κατά τη διαδικασία του μπες βγες.

Πολύ καλό βαθμό παίρνει και ο χώρος αποσκευών, με τα 422 lt της χωρητικότητάς να τον τοποθετούν πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Και με ικανότητα να βολέψει τις μεταφορικές ανάγκες της μέσης οικογένειας. Θα θέλαμε το κατώφλι φόρτωσης να μην είναι τόσο ψηλό, με τη ύπαρξη ρεζέρβας όμως να μας κάνει να ξεχάσουμε αυτόν το προβληματισμό!

Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο χώρος αποσκευών, στα 422 lt κινείται πάνω από το μέσω όρο της κατηγορίας. Παρά το ψηλό κατώφλι φόρτωσης, θα χωρέσει άνετα τις αποσκευές της σύγχρονης οικογένειας. Στα πολύ θετικά, βάλτε και την ύπαρξη ρεζέρβας, πράγμα που σπανίζει στα περισσότερα αυτοκίνητα. Μπράβο Nissan!

Κάτω από το καπό του ανανεωμένου Nissan Juke τα πράγματα έχουν παραμείνει αμετάβλητα. Αυτό σημαίνει πως ο 3κύλινδρος, τουρμπάτος 1.000άρης με τον άμεσο ψεκασμό δίνει το παρών. Η ισχύς φτάνει τους 114 ίππους και η ροπή τα 180 Nm (200 Nm στη λειτουργία over torque). Νούμερα που τόσο στο άκουσμα αλλά και επί της ουσίας, καθιστούν το μοτέρ απλώς επαρκές για το Juke.

Στις χαμηλές στροφές (μέχρι τις 2.000 rpm περίπου), το μοτέρ στερείται ελαστικότητας. Χρειάζεται να πατάς με περισσότερη δύναμη το γκάζι, αυξάνοντας το επίπεδο θορύβου και να παίζεις περισσότερο με τον λεβιέ που βρίσκεται σε καλή θέση και δίνει καλή αίσθηση στον οδηγό, κουμπώνοντας ωραία τις ταχύτητες.

Όσο απρόθυμο είναι το Juke στις χαμηλές στροφές, άλλο τόσο πρόθυμο είναι στις μεσαίες. Ξαναλέμε, δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά θα κινηθεί ζωηρά, επιτρέποντάς σου να πραγματοποιήσεις με ασφάλεια προσπεράσεις στο περιφερειακό οδικό δίκτυο ή στα στηθώματα της εθνικής. 

Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Σε καθημερινές συνθήκες, το Juke αποδεικνύεται αρκούντως ευχάριστο και πολιτισμένο. Η ποιότητα κύλισης παραμένει στο πολύ καλό επίπεδο του προ facelift μοντέλου. Σε ταχύτητες πόλης, η πίσω ανάρτηση αντιδρά μεν ξερά ειδικά στις εγκάρσιες ανωμαλίες (ημιάκαμπτός, γαρ), αλλά με μεγαλύτερη ταχύτητα γίνεται πιο ενδοτική. 

Αφομοιώνοντας τελικά τις ανωμαλίες, είτε εγκάρσιες είτε κυματοειδείς, συμβάλλοντας με τον τρόπο της στη γενικότερη αίσθηση άνεσης που απολαμβάνουν οι επιβάτες. Ο 3κύλινδρος κινητήρας, όπως είναι αναμενόμενο κάνει αισθητή την παρουσία με την χροιά του, ωστόσο η βελτιωμένη ηχομόνωση διατηρεί πιο ήσυχη την καμπίνα του Nissan Juke. Σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου πάντως, στα αυτιά των επιβατών θα φτάσουν κυρίως αεροδυναμικοί θόρυβοι.

Στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας, το Juke αποδεικνύεται πολύ ικανός και ευχάριστος σύντροφος. Το τιμόνι του μπορεί να μην είναι το πιο επικοινωνιακό της κατηγορίας, ούτε το μπροστινό το πιο άμεσο στις αλλαγές κατεύθυνσης, αλλά η κλίση στις στροφές είναι λογική και το κράτημα καθησυχαστικό και φιλικό, δίνοντάς σου στο τέλος της ημέρας ένα αίσθημα ασφάλειας που σε κερδίζει.

Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η συμπεριφορά του Juke υπό πίεση εκπλήσσει ευχάριστα τον οδηγό. Ναι, το εμπρός μέρος δεν είναι το πιο άμεσο της κατηγορίας, πλην όμως τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα και η συνολική αίσθηση που σου προσφέρει μπορεί να προκαλέσει χαμόγελα ικανοποίησης

Για το τέλος αφήσαμε την κατανάλωση. Σε μεικτές συνθήκες, με τον κλιματισμό μονίμως σε λειτουργία, είδαμε νούμερα κοντά στα 7,5-7,6 lt/100 km. Τιμή λογική για ένα 1.000άρι Β-SUV. Στον αυτοκινητόδρομο και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, είδαμε τιμή ακόμα και κάτω από τα 7 lt.

Στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της ελληνικής αλλά και της ευρωπαϊκής αγοράς, το Nissan Juke έρχεται να προτάξει ένα πολύ ενδιαφέρον πακέτο εμφάνισης και value for money. O εξοπλισμός από τη βασική κιόλας έκδοση Acenta είναι υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων cruise control, αυτόματη μεγάλη σκάλα, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, intelligent emergency braking με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, έγχρωμη οθόνη αφής 12”, εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα και πολλά ακόμη.

Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
o στοίχημα της εμφάνισης μοιάζει να έχει βγάλει τους σχεδιαστές της Nissan νικητές. Παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, με την εκλεπτυσμένη και νεανική του εικόνα και δείχνει πως από το στάδιο της νεότητας περνά στο στάδιο της ωρίμανσης σε όλους τους τομείς. 

Ανταγωνιστική για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και η τιμή αγοράς που ξεκινά από τις €21.990. Ενώ, όπως και στο παρελθόν, στη διάθεση των καταναλωτών υπάρχουν εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο, όπως επίσης και η φουλ υβριδική έκδοση με τον 1.600άρη κινητήρα που αποδίδει 145 ίππους.

Nissan Juke 1.0 DiG-T 114 PS

Τι λέει το DRIVEΤο 1.000άρι Nissan Juke αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία των B-SUV. Είναι άνετο, διαθέτει εμφάνιση που δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο μοντέλο, είναι καλά εξοπλισμένο και δεν απαιτεί μια περιουσία για να γίνει δικό σου.
 
Τιμή  Από €21.990 (Acenta)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 114 PS/5.000 rpm, 200 Nm/3.000 rpm (200 Nm over torque), χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 114 PS, 200 Nm
Διαστάσεις4.210 mm x 1.800 mm x 1.593 mm
Χώρος αποσκευών422-1.305 lt
Βάρος1.275 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h10,7" 
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση*7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2133 g/km
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube