Test drive: Škoda Fabia 1.0 TSI DSG 110 PS

Test drive: Škoda Fabia 1.0 TSI DSG 110 PS

H Škoda περνά σε μια νέα εποχή, την οποία η τέταρτη γενιά του Fabia επισφραγίζει με τον πιο εμφατικό τρόπο. Και στην έκδοση με το κιβώτιο DSG ακόμα περισσότερο.


Η τέταρτη γενιά του Škoda Fabia είναι αυτή που με την άδεια της μαμάς VW αλλάζει ριζικά προς το καλύτερο την εικόνα του μοντέλου. Έχοντας πλέον αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις μπορεί να υπερηφανεύεται ότι στους τομείς της άνεσης, της πρακτικότητας και της ευρυχωρίας κατατάσσεται στην κορυφή της κατηγορίας των σουπερμίνι.

Ωστόσο αυτές ήταν κάποιες από τις παραδοσιακές αρετές του Škoda Fabia. Η ολόφρεσκη τέταρτη γενιά εμπλουτίστηκε με μια νεανική και σπορτίβ εικόνα αλλά και όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες που καθιστούν το μοντέλο ακόμη πιο ελκυστικό. Μάλιστα στην έκδοση της δοκιμής, αυτήν με τον 1.000άρη TSI των 110 ίππων να συνεργάζεται με το 7άρι κιβώτιου διπλού συμπλέκτη DSG -διαβάστε εδώ τη δοκιμή του χειροκίνητου, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει σε προδιαγραφές από τα πιο «ονομαστά» σουπερμίνι.

Αν κάτι χαρακτηρίζει την τέταρτη γενιά του Škoda Fabia είναι το καθολικό limit-up που του επιτρέπει να κοιτά κάθε ανταγωνιστή στα μάτια.

Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group βγαίνει κερδισμένο σε δύο τομείς. Ο ένας έχει να κάνει με τις διαστάσεις που προαναφέραμε, οι οποίες πλέον φτάνουν τα 4.108 x 1.780 x 1.459 mm. Είναι τιμές που το κατατάσσουν ξεκάθαρα στα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας.

Ο δεύτερος είναι ότι του επιτρέπει να ενσωματώσει όλες τις νεότερες τεχνολογίες που συναντάμε στα μοντέλα του ομίλου. Εξωτερικά, έχουμε έντονες νευρώσεις στο καπό και στον εμπρός προφυλακτήρα, μαζί με τη χαρακτηριστική νέα μάσκα της εταιρείας και τα φώτα LED.

Test drive: Škoda Fabia 1.0 TSI DSG 110 PS, photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τo Fabia πέρασε πλέον στην ψηφιακή εποχή. Στην έκδοση της δοκιμής, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη πολυμέσων έχουν διαγώνιο 10,25” και 9,2” αντίστοιχα.

Τα πλαϊνά τμήματα διατρέχονται από μια έντονη γραμμή που καταλήγει στη φαρδιά πίσω κολόνα, ενώ πίσω τα τριγωνικά φανάρια LED μαζί με την αιχμηρή σχεδίαση σε προφυλακτήρα και πόρτα συμπληρώνουν την εικόνα.

Επιπλέον, μπορείς να ενισχύσεις την αισθητική του Škoda Fabia με τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, όπως η διχρωμία του αμαξώματος, η επιλογή της γκρι γρίλιας εμπρός και η επιλογή μέσα από μια ποικιλία ζαντών και μιας πανοραμικής οροφής.

Η αναβάθμιση συνεχίζεται στο εσωτερικό όπου συναντάμε ένα απόλυτα σύγχρονο αλλά και λειτουργικό περιβάλλον. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων πλαισιώνεται από οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων.

Στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Style της δοκιμής, η διαγώνιός τους αγγίζει τις 10,25” και 9,2” αντίστοιχα. Στον τομέα του εξοπλισμού ασφαλείας, το νέο Fabia προσφέρει μια πλήρη σουίτα υποβοήθησης του οδηγού με τα συστήματα Front Assist και Lane Assist να είναι διαθέσιμα σε όλα τα αυτοκίνητα.

Test drive: Škoda Fabia 1.0 TSI DSG 110 PS, photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κάτω από το καπό συναντάμε τον γνωστό 1.000άρη κινητήρα TSI των 110 ίππων του VW Group που συνδυάζεται με το DSG αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει υποστεί σημαντικές αναβαθμίσεις με σκοπό τη μέγιστη οικονομία.

Λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller, με τις βαλβίδες να παραμένουν ανοιχτές για μεγαλύτερο διάστημα κατά τη συμπίεση, βελτιώνοντας την θερμοδυναμική απόδοση. Η πίεση του ψεκασμού βενζίνης που αγγίζει τα 350 bar και η μεταβλητή γεωμετρία των πτερυγίων της φτερωτής του τούρμπο προσφέρουν γραμμική λειτουργία και περισσότερη ροπή για μεγαλύτερο εύρος περιστροφής.

Όλα αυτά μεταφράζονται σε αμεσότητα στις χαμηλές στροφές και γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα. Μόνη ένσταση ένα μικρό κόμπιασμα πολύ χαμηλά που όμως δεν επηρεάζει τη συνολικά θετική εικόνα λειτουργίας, χάρη και στη συμβολή του αυτόματου κιβωτίου.

Test drive: Škoda Fabia 1.0 TSI DSG 110 PS, photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στις στροφές δεν γέρνει υπερβολικά, κρατά την επιθυμητή πορεία και αν το παρακάνεις τα συστήματα ασφαλείας είναι εκεί για να σε επαναφέρουν διακριτικά στην τάξη.

Το πάντρεμα με το DSG αυξάνει σε σημαντικό βαθμό και την άνεση. Η πυκνή κλιμάκωση των σχέσεων βοηθά σε μια σχετικά σβέλτη μετακίνηση χωρίς προσπάθεια, με τις αλλαγές όπως πάντα να γίνονται γρήγορα και στο σωστό χρόνο. Πρακτικά χωρίς να τις καταλαβαίνεις τις περισσότερες φορές.

Όχι, το Škoda Fabia δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά είναι σπιρτόζικο και πολιτισμένο. Και η κατανάλωσή του μπορεί να πέσει κάτω από τα 6 lt/100 km αν οδηγείς συνετά. Ενώ ακόμα κι εάν πιέσεις, δεν θα ξεπεράσει τα 8,2 lt/100 km.

Η χρήση της πλατφόρμας MQB-A0 βελτίωσε σημαντικά τη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου, η οποία συνδυαζόμενη με την αύξηση σε μεταξόνιο και μετατρόχια αναβάθμισε σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά του Fabia.

Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση και κινείται σχεδόν ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και στον έλεγχο του βάρους του αυτοκινήτου. Το πίσω μέρος δεν αντιδρά νευρικά παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα, με τη συμπεριφορά του Škoda Fabia γενικότερα να παραπέμπει σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, με στιβαρό και σίγουρο πάτημα.

Το σύστημα διεύθυνσης παρέχει στον οδηγό την πληροφορία που χρειάζεται σε κάθε περίπτωση και σε βοηθά να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του συνόλου. Σε οριακές καταστάσεις, τα ηλεκτρονικά συστήματα δηλώνουν διακριτικά αλλά αποτελεσματικά την παρουσία τους, εμπνέοντας επιπλέον αίσθημα ασφάλειας.

Στις στροφές η κλίση είναι λογική, το αυτοκίνητο διατηρεί εύκολα την τροχιά του, ενώ στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει άνετα με μόνη ένσταση τον αισθητό θόρυβο κύλισης. Τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, αποδείχθηκαν θετικά σε αίσθηση και αποτελεσματικά σε δύναμη επιβράδυνσης.

Škoda Fabia 1.0 TSI DSG 110 PS, photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με 380 lt, ο χώρος αποσκευών είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, συμπληρώνοντας την ευρυχωρία της καμπίνας.

Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι η νέα γενιά του Škoda Fabia πέρασε το μοντέλο σε μια άλλη εποχή. Η φτηνότερη έκδοση Ambition με το κιβώτιο DSG ξεκινά από τις €19.150. Η Style της δοκιμής κοστίζει €20.650 και περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Από ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού ασφαλείας, μέχρι διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρα φώτων και βροχής, κάμερα οπισθοπορείας, κ.ά.

Είναι φθηνό; Όχι! Όμως αφενός οι καιροί και μαζί τους οι τιμές έχουν αλλάξει, αφετέρου η Škoda έχει αναβαθμιστεί τόσο πολύ ώστε να κοιτά δίχως κόμπλεξ κάθε ανταγωνιστή στα μάτια. Όσο για το κόστος του κιβωτίου, η επιβάρυνση των €1.650 δεν είναι παράλογη με βάση αυτά που κερδίζεις σε άνεση και ευκολία.

Μεγάλο πλεονέκτημα του νέου Fabia παραμένουν οι χώροι και οι ανέσεις, που όμως πλέον εμπλουτίζονται με κορυφαία τεχνολογία, πλούσιο εξοπλισμό και σχεδιαστικό στιλ και ταυτότητα.

Όπως είχαμε γράψει και στη δοκιμή της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο, το νέο Škoda Fabia είναι ο εκφραστής ενός ολοκληρωτικού limit-up και από αυτήν την άποψη αξίζει τα λεφτά του και με το παραπάνω.


Τι λέει το DRIVE
Το νέο Fabia είναι ευρύχωρο, άνετο και πρακτικό όπως πάντα, μα δυναμικό και καλαίσθητο όσο ποτέ μέχρι σήμερα. Με το κιβώτιο DSG δε, ολοκληρώνεται με λογική επιβάρυνση στην τιμή.
Τιμή Από €19.150
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο VGT, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων DSG
Απόδοση 110 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 127 g/km 
Διαστάσεις 4.108 x 1.780 x 1.459 mm 
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.187 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube