To ανανεωμένο Renault Clio E-Tech που μόλις έφθασε στην ελληνική αγορά μας υπενθυμίζει την αργοπορημένη μεν αλλά αψεγάδιαστη υβριδική εφαρμογή της Billancourt. Στη νέα -και κορυφαία- επιλογή του σε εξοπλισμό, Esprit Alpine.
Ας εξηγηθούμε όμως για το «αργοπορημένη». Η Renault ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που είδε μέλλον στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές εταιρείες που πειραματίστηκε νωρίς με αυτά. Και με μοντέλα όπως το Zoé, το Fluence Z.E., το εξωτικό Twizy, κ.ά., ήταν από τις πρώτες που τα περιέλαβε στον κατάλογο. Με τα υβριδικά από την άλλη άργησε, αλλά όταν αποφάσισε να μπει στην αγορά το έκανε με ένα σύστημα που δύσκολα του βρίσκεις ψεγάδι.
Πριν περάσουμε όμως στο πολύ αποδοτικό υβριδικό σύστημα, αξίζει να σταθούμε στις αλλαγές που φέρνει το ανανεωμένο Clio. Οι οποίες αν και δεν είναι μεγάλες σε αριθμό είναι τόσο εύστοχες που μεταμόρφωσαν άρδην την εικόνα του γαλλικού σουπερμίνι, τουλάχιστον όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση.
Η τελευταία εναρμονίστηκε με τα μεγαλύτερα και πιο φρέσκα μοντέλα της φίρμας, ιδίως όσον αφορά το εμπρός μέρος. Μουσούδα που δανείζεται πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες τόσο από SUV Austral όσο και από το Rafale -τη νέα ναυαρχίδα της Renault που μέσα στο 2024 θα τη δούμε και στους ελληνικούς δρόμους.
Το υβριδικό σύστημα του Renault Clio E-Tech σε εντυπωσιάζει με την ποιότητα λειτουργίας και όλα τα εμπλεκόμενα μέρη που συνεργάζονται μεταξύ τους αρμονικά και αθόρυβα
Οι αλλαγές λοιπόν ξεκινούν από τον νέο λογότυπο και συνεχίζονται με τους λεπτότερους προβολείς και τη φαρδύτερη μάσκα που έχει υιοθετήσει ένα πιο κομψό μοτίβο σκακιέρας. Την εικόνα συμπληρώνουν τα νέα διαφανή φώτα στο πίσω μέρος και -στην περίπτωσή μας- οι ξεχωριστές στιλιστικές λεπτομέρειες που φέρνει η νέα έκδοση Esprit Alpine της δοκιμής μας.
Οι τελευταίες συνοψίζονται στην ειδική σήμανση πάνω από τους εμπρός θόλους, στη διακριτική αεροτομή στο πίσω μέρος και στους 17άρηδες τροχούς με τις όμορφες σκουρόχρωμες ζάντες που δείχνουν μονομπούλονες και δημιουργούν μια όμορφη αντίθεση με το χαρακτηριστικό μπλε που ήταν βαμμένο το δικό μας Clio. Το οποίο με τη σειρά του παραπέμπει στα ιστορικά αυτοκίνητα της Alpine και τα σημερινά μονοθέσια της στη Formula 1.
H νέα έκδοση στην κορυφή της γκάμα που αντικατέστησε την παλιά R.S. Line, δεν αλλάζει την απόδοση ή την οδική συμπεριφορά του υβριδικού Clio. Του δίνει όμως ένα πιο σπορτίφ στιλ, τόσο σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης όσο και στην καμπίνα, όπου οι παρεμβάσεις της… Alpine είναι πιο έντονες. Αρχής γενομένης από τα εμπρός καθίσματα τύπου μπάκετ με τον κεντημένο λογότυπο της Alpine στην πλάτη τους που πέρα από άνετα παρέχουν και πολύ καλή πλευρική στήριξη. Την εικόνα συμπληρώνει η υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό με κεντημένη τη γαλλική σημαία στην πλευρά του συνοδηγού. Χρωματικό μοτίβο που συνεχίζει και στο τιμόνι με τις κόκκινες, λευκές και μπλε ραφές.
Από εκεί και πέρα, στην καμπίνα έχουμε και ένα μικρό upgrade σε επίπεδο τεχνολογιών που αφορούν το σύνολο της γκάμας του νέου Renault Clio. Έτσι, το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής των 9,3" εδώ, διαθέτει πλέον ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και ενσωματωμένη πλοήγηση. Και πλαισιώνεται πλέον από πλήρη ψηφιακό πίνακα οργάνων με πολύ όμορφα και ευκρινή γραφικά και διάφορες επιλογές διαμόρφωσης. O οποίος στην κορυφαία έκδοση Esprit Alpine έχει διαγώνιο 10" και 7’" στις πιο οικονομικές εκδόσεις του Clio.
Αναβάθμιση έχουμε και στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Πλέον, ξεπερνούν τα 20 σε αριθμό, με ένα πολύ καλό σε λειτουργία και χρήσιμο στα πολύωρα ταξίδια στην εθνική νέο προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία stop & go. To τελευταίο είναι στάνταρ στην κορυφαία έκδοση και δίνει στο υβριδικό Clio χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης.
Τα υπόλοιπα στοιχεία της καμπίνας έρχονται κληρονομιά από το απερχόμενο μοντέλο κι αυτό μόνο αρνητικό δεν είναι. Η ποιότητα των υλικών παραμένει πολύ υψηλή για τα δεδομένα των σημερινών σουπερμίνι. Αυτό δεν αφορά μόνο τα μαλακά πλαστικά του πάνω μέρους του ταμπλό, αλλά και τα σκληρότερα στα πιο χαμηλά σημεία της καμπίνας που είναι επίσης πολύ προσεγμένα. Παράλληλα, οι ιθύνοντες της Renault κάνουν ειδικοί μνεία στα νέα υφάσματα των ταπετσαριών που προέρχονται σε ποσοστό 60% από ανακυκλωμένα υλικά.
Το φινίρισμα κινείται και αυτό στο άνω άκρο της κατηγορίας. Όπως άλλωστε και οι χώροι για τους επιβάτες που παραμένουν αμετάβλητοι, όντες ακόμα από τους καλύτερους που θα συναντήσεις στα ολοένα και λιγότερα χάτσμπακ του B-Segment. Αποδεκτός είναι και ο χώρος αποσκευών. Για χάρη της μπαταρίας ιόντων λιθίου του υβριδικού συστήματος περιορίζεται στα 301 lt, έναντι των 391 lt που παρέχει το Clio στις συμβατικές εκδόσεις.
H ανανέωση επηρέασε ελαφρώς και το υβριδικό σύστημα κίνησης, η συνδυαστική απόδοση του οποίου αυξήθηκε κατά πέντε ίππους. Η αρχιτεκτονική του όμως έχει παραμείνει ίδια. Πρόκειται για ένα περίπλοκο μα πολύ αποδοτικό σύστημα που μεταφέρει στον δρόμο την τεχνογνωσία που απέκτησαν οι μηχανικοί της γαλλικής φίρμας μέσα από τη συμμετοχή της στη Formula 1.
Αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν ατμοσφαιρικό θερμικό κινητήρα, ο οποίος δεν συνδέεται με κανένα από τα παρελκόμενα μέρη του αυτοκινήτου (αντλίες, συμπιεστής του κλιματισμού) που τροφοδοτούνται από το ηλεκτρικό κύκλωμα. Το ισχυρότερο ηλεκτρομοτέρ των 49 PS και 205 Nm βρίσκεται μέσα στο κιβώτιο και είναι το βασικό μοτέρ της υβριδικής μονάδας. Το δεύτερο των 20 PS και 50 Nm παίζει τον ρόλο γεννήτριας και ελέγχει το σύστημα stop/start, το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών και τον συγχρονισμό των στροφών του βενζινοκινητήρα με το σασμάν.
To τελευταίο δεν έχει συμπλέκτη ούτε συγχρονιζέ γρανάζια. Δύο ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν ουσιαστικά τον ρόλο της σύμπλεξης και της διαβάθμισης των σχέσεων, με τη Renault να σημειώνει ότι μπορούν να επιλεγούν αυτόματα έως και 15 διαφορετικοί συνδυασμοί. Με γνώμονα το 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό θερμικό μοτέρ των 1.598 c, που αποδίδει πλέον 95 PS στις 5.600 rpm και 148 Nm στις 3.200 rpm, να λειτουργεί στην ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας του έτσι ώστε να προσφέρει υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση.
Συνδυαστικά, το σύστημα αποδίδει 145 PS και επιτρέπει στο Clio να πιάνει τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 9,3" και να αναπτύσσει τελική ταχύτητα έως τα 174 km/h. Πέρα από τα εργοστασιακά νούμερα, αυτό που εισπράττεις στον δρόμο είναι ότι η δύναμη είναι πανταχού παρούσα και οι επιδόσεις πολύ καλές ακόμα και όταν έχεις επιλέξει να κινείσαι με ένα από τα δυο πιο «οικονομικά» προγράμματα οδήγησης, τα Eco και My Sense. Η τρίτη επιλογή είναι το Sport όπου δίνεται έμφαση στις επιδόσεις και στην πιο άμεση απόκριση, με τον βενζινοκινητήρα να συμμετέχει πιο ενεργά στην κίνηση του αυτοκινήτου.
Το Eco από την άλλη δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική ενέργεια, αρκεί η μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh να έχει αρκετό απόθεμα. Στο My Senses -στο hybrid δηλαδή-, ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με τους ηλεκτροκινητήρες με γνώμονα πάντα τη βέλτιστη κατανάλωση. Πέρα από τα τρία προφίλ οδήγησης, ο οδηγός έχει ακόμα στη διάθεσή του τον διακόπτη «EV». Με την προϋπόθεση επαρκούς ενέργειας στην μπαταρία το Clio λοιπόν, μπορεί να κινηθεί για λίγα χιλιόμετρα αποκλειστικά ηλεκτρικά. Τέλος, η θέση «B» στον λεβιέ του κιβωτίου αυξάνει τον βαθμός ανάκτησης ενέργειας κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι από το γκάζι.
Στην πράξη, το υβριδικό Clio ξεκινά πάντοτε ηλεκτρικά και ειδικότερα σε αστικό περιβάλλον κοιτά να εκμεταλλεύεται όσο το δυνατόν περισσότερο το απόθεμα ενέργειας στην μπαταρία του. Αυτό μεταφράζεται σε ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση που καθ’ όλη τη διάρκεια που είχαμε το Clio E-Tech στα χέρια μας κυμάνθηκε στα 5,0 lt/100 km. Σε μικτές διαδρομές. Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε αποκλειστικά αστικό περιβάλλον είδαμε κατανάλωση ακόμη και κάτω από τα 4,5 lt/100 km.
Πέρα από ολιγαρκές σε καύσιμο, το E-Tech σε εντυπωσιάζει πρωτίστως με την ποιότητα λειτουργίας, με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να συνεργάζονται μεταξύ τους αρμονικά και αθόρυβα. Ταιριάζοντας γάντι στο μεστό, ποιοτικό και άνετο πάτημα του Clio στον δρόμο. Σαφώς, με τους λογότυπους «Alpine» και τα υπέροχα καθίσματα να δίνουν έναν πιο σπορτίφ τόνο, δεν θα λέγαμε όχι σε μια πιο σπιρτόζικη οδική συμπεριφορά. Αλλά ακόμα και σε αυτή την έκδοση, μιλάμε για ένα σουπερμίνι που χρησιμοποιεί την υβριδική τεχνολογία για οικονομία.
Το ότι οι συνολικές επιδόσεις είναι πολύ καλές και η ανάρτηση δεν δυσανασχετεί αν αποφασίσεις να ανεβάσεις λίγο το ρυθμό, είναι απλώς μπόνους. Ένα ακόμα λιθαράκι στον ισχυρισμό του Clio ότι μπορεί να προσφέρει στον κάτοχό του πάντα σε υψηλό βαθμό. Στο τέλος της ημέρας πάντως, αυτό που σου μένει είναι η άνεση, η κορυφαία ποιότητα κύλισης και η φιλικότητα που σου παρέχει στις καθημερινές μετακινήσεις.
Αγκάθι στην περίπτωση και του ανανεωμένου Renault Clio E-Tech, παραμένει η τιμή. Που για τη βασική υβριδική έκδοσή Evolution ξεκινά από τις €28.670. Αισθητά υψηλότερη από το πιο αδύναμο σε ισχύ Toyota Yaris Hybrid και ελάχιστα πάνω από το αντίστοιχο βασικό Honda Jazz. Κόστος που στην κορυφαία έκδοση Esprit Alpine σκαρφαλώνει στις €32.950. Κι εκεί, παρά τον υπέρ-πλήρη εξοπλισμό, αρχίζει να μπαίνει σε χωράφια αυτοκινήτων μεγαλύτερων κατηγοριών.
Renault Clio E-Tech | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Παρά τη σχετικά υψηλή τιμή, το ανανεωμένο Clio E-Tech παραμένει μια πολύ ολοκληρωμένη πρόταση στα λιγοστά υβριδικά σουπερμίνι -και όχι μόνο. Θα σε κερδίσει με την ποιότητα, τους χώρους, την απόδοση και την οικονομία του υβριδικού συστήματος, αλλά και με το πλήρες πακέτο ασφάλειας και τεχνολογίας. | ||
Τιμή | Από €28.670 (€32.950 η έκδοση Esprit Alpine της δοκιμής) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | HEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 94 PS/5.600 rpm, 148 Nm/3.600 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 49 PS, 205 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 20 PS, 50 Nm, μπαταρία 1,2 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο multimode | ||
Συνδυαστική ισχύς | 145 PS | ||
Διαστάσεις | 4.053 x 1.798 x 1.439 mm | ||
Πορτμπαγκάζ | 301 lt | ||
Βάρος | 1.313 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 9,3" | ||
Τελική ταχύτητα | 174 km/h | ||
Κατανάλωση | 5,0 lt/100 km* | ||
Εκπομπές CO2 | 95 g/km | ||
Tιμές κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE. | |||
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |