Resolute! Έτσι ονομάζει η MINI μια από τις πρόσφατες εκδόσεις που θα αναλάβουν να μας οδηγήσουν στην επόμενη γενιά του βρετανικού σουπερμίνι.
Kαι μάλιστα υπό τη γενική ονομασία «MINI Cooper», είτε αφορά το 3/5θυρο είτε το κάμπριο και ανεξάρτητα από την επιλογή του κινητήρα. Γεύση του μοντέλου που πήραμε προ ημερών στο επίσημο λανσάρισμά του και από το ντεμπούτο του στην ΙΑΑ 2023, στο Μόναχο.
Εικόνα, επιδόσεις και πλαίσιο πραγματικού μικρού GTI χρυσώνουν το χάπι της μίνι άνεσης και αυτονομίας στο MINI Cooper SE Resolute
Και σε τι μετουσιώνεται το επίθημα «Resolute»; Καταρχήν στο χρώμα. Πλησιάζοντας το κλασικό αγωνιστικό βαθύ πράσινο των βρετανικών αυτοκινήτων, το σύγχρονο MINI Resolute είναι αποκλειστικά βαμμένο σε Rebel Green. Χρώμα που κατά πώς λέει η εταιρεία αποτείνει φόρο τιμής στην απόχρωση Cannaught Green που χρησιμοποιήθηκε στο Austin Mini 1100. Παρέα με κάθετες μπρονζέ λωρίδες στις δύο άκρες του καπό.
Κατά την πάγια πρακτική της MINI κι εδώ η διχρωμία έχει την τιμητική της. Έτσι οροφή και καθρέφτες είναι βαμμένα σε υπόλευκο χρώμα, το Pepper White. Στη περίπτωση βέβαια που η αντίθεση αυτή σου φαίνεται κραυγαλέα και εκτός του γούστου σου, προαιρετικά μπορείς να τα παραγγείλεις μαύρα.
Φυσικά για να δικαιολογηθεί μια αυθύπαρκτη έκδοση τα παραπάνω είναι λίγα. Έτσι η MINI ήρθε να ανασχεδιάσει τον προφυλακτήρα και να βάψει τα δαχτυλίδια στα εμπρός και πίσω φανάρια, μπρονζέ, όπως επίσης τις λαβές των θυρών, τα πλαϊνά διακοσμητικά φτερών και κάμποσες ακόμη διακριτικές λεπτομέρειες.
Ολοκληρώνοντας την εξωτερική σφραγίδα «Resolute», η MINI έβαψε τους λογότυπους και το εσωτερικό πλαίσιο της γρίλιας σε Piano Black, τοποθέτησε πλευρικά διακοσμητικά στα εμπρός φτερά και τόνισε επίσης με Piano Black τη γραμμή των ώμων του αυτοκινήτου
Φυσικά, περί ορέξεως… κολοκυθόπιτα, αλλά αν μας επιτρέπετε να εκφράσουμε την προσωπική άποψή μας, κρίνουμε το αισθητικό αποτέλεσμα πετυχημένο και όμορφα ισορροπημένο ανάμεσα στην σπορτίβικη αύρα και στη διακριτικότητα.
Αναμενόμενα, οι Βρετανοί δεν άφησαν ανέγγιχτη την καμπίνα. Μην φανταστείτε ανατροπές, αλλά και πάλι κοσμητικές επεμβάσεις.
Έτσι το ταμπλό ντύθηκε με μεμβράνη σε σχέδιο «Resolute», το τιμόνι με δέρμα Nappa και τα καθίσματα σε έναν συνδυασμό υφάσματος/δερματίνης Black Pearl Light Chequered. Ταπετσαρίες που συνδυάζονται με τη σειρά τους με χρωματισμό καμπίνας Carbon Black.
Μέχρι εδώ όλα καλά, σαν προσπέκτους ένα πράμα. Οπότε ήρθε η ώρα να μπούμε και στην αυτοκινητική ουσία ή μάλλον να την ξαναθυμηθούμε.
Η MINI λοιπόν μπήκε στο κλαμπ των κατασκευαστών με 100% ηλεκτρικά μοντέλα το ’19 με ένα facelift εν τω μεταξύ μέχρι σήμερα.
Και αυτή η επιλογή ήταν προφανώς αναπόφευκτη για να ατενίζουν οι Βρετανοί το μέλλον με λιγότερη απαισιοδοξία. Έτσι η φίρμα από το Farnborough (εκεί μας αρέσει να βάζουμε τα headquarters), αντιλήφθηκε το MINI Cooper SE ως ένα είδος απινιδωτή για την ενίσχυση των πωλήσεων του αυτοκινήτου και κυρίως για την πρόβλεψη της (ολοένα και περισσότερο) περιοριστικής νομοθεσίας σχετικά με τις εκπομπές CO2.
Το ερώτημα που τέθηκε τότε και το επαναφέρουμε στο προσκήνιο είναι αν μπορεί ένα αυτοκίνητο όπως το MINI Cooper S που δεν μοιάζει με κανένα άλλο, να υποκατασταθεί από ένα ηλεκτρικό ανάλογο; Βλέπετε, με την έννοια του fun-to-drive κουμπωμένη στο DNA της φίρμας, το ερώτημα παραμένει θεμελιώδες. Η απάντηση λοιπόν χρειάζεται να είναι σαφής. Κρυστάλλινη! Ναι!
Για το 100% ηλεκτρικό ΜΙΝΙ Cooper SE, η βρετανική φίρμα σχεδίασε ένα σουπερμίνι με χαρακτήρα, τοποθετώντας το ηλεκτρομοτέρ της BMW i3S.
Έτσι όταν ο 4κύλινδρος δίλιτρος τούρμπο του MINI Cooper S αποδίδει 178 ίππους, το σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη αποδίδει 184. Ήγουν, έξι άλογα παραπάνω. Ισχύς που αρκεί για παράδειγμα να δώσει 7,3 δευτερόλεπτα στο σπριντ 0-100 km/h και ρεπρίζ από τα 80 στα 120 km/h σε 4,6 δευτερόλεπτα. Νούμερα σαφώς μέσα στο πνεύμα ενός Cooper S.
Παίρνοντας το τιμόνι του Cooper SE στα χέρια, ακόμη και οι πιο δύσπιστοι (και λιγότερο πεπεισμένοι) από την 100% ηλεκτρική τεχνολογία θα έχουν κάτι να ενθουσιαστούν. Το MINI Cooper SE διατηρεί το άμεσο και κοφτερό τιμόνι του θερμικού ομολόγου του και μεγάλο ποσοστό από τη δυναμική ισορροπία του.
«Μεγάλο ποσοστό», διότι το μειονέκτημα του βάρους υφίσταται -με το κέντρο βάρους βέβαια 1,8 cm χαμηλότερα. Τα 145 παραπανίσια κιλά που ζυγίζει το Cooper SE από το Cooper S τα αντιλαμβάνεσαι, με δεδομένο ότι πολλά περισσότερα βρίσκονται κάτω από το πίσω κάθισμα και στο κεντρικό τούνελ .
Περισσότερη αδράνεια, εντονότερη μεταφορά βάρους… θέλει συνήθεια. Σαν να στρίβεις με MINI Cooper S με τέσσερα άτομα και αποσκευές…
Από την άλλη, κυνηγώντας το απηνώς, ύστερα από δύο τρία λεπτά, η απόδοση του ηλεκτρομοτέρ πέφτει κάτω από το 50%, στο E-Mode, και χρειάζεται να περιμένεις λίγο για να επανακάμψει στο 100%. Και να ξαναδώσεις...
Περνώντας στο αμιγώς ηλεκτρικό πεδίο, η αντίστοιχη χωροταξία έχει γίνει έτσι ώστε να μην επηρεαστεί ο ήδη μίνι εσωτερικός χώρος. Το πορτμπαγκάζ των 211 lt έχει τις ίδιες διαστάσεις με τη θερμική έκδοση. Αλλά αναπόφευκτα, επιλέγοντας μια πιο κόμπακτ μπαταρία 32,6 kWh (96 κυψέλες σε 12 μονάδες), η MINI έκανε παραχωρήσεις σε έναν άλλο τομέα. Στην αυτονομία.
Ως εκ τούτου, δεν πρέπει να περιμένεις περισσότερα από 235 km κατά WLTP που μεταφράζεται στον πραγματικό κόσμο σε σκάρτα 200 km. Οπότε, με τέτοια αυτονομία όποιος δεν αντιλαμβάνεται το MINI Cooper SE ως αυτοκίνητο για την πόλη, κάνει λάθος στην εκτίμησή του.
Λιγότερο πρακτικό από αυτήν την άποψη σε σχέση με τα ανταγωνιστικά ηλεκτρικά σουπερμίνι που κυμαίνονται στις 50 kWh, οι Βρετανοί βελτιστοποίησαν τα μέσα ανάκτησης ενέργειας. Με δύο λειτουργίες διαθέσιμες για τον οδηγό. Η default που λένε και στο χωριό μου που δίνει επιβράδυνση 0,19 g κάθε φορά που παίρνεις το πόδι από το γκάζι. Με χαρακτηριστικό «one pedal», καθώς επιτρέπει στο SE να επιβραδύνει μέχρι να ακινητοποιηθεί. Αποτελεσματικό για την ανάκτηση, αλλά και απαιτώντας στοιχειώδη εξοικείωση. Αλλιώς, επιλέγεις το Mode 1 με μικρότερη επιβραδυντική ικανότητα (0,12 g) και λιγότερα μαζεμένα ηλεκτρόνια.
Τώρα όσον αφορά τη φόρτιση, η διάρκειά της προφανώς και εξαρτάται από τον παρεχόμενο εξοπλισμό. Έτσι σε ένα Wallbox με ισχύ 7,4 kW, θα διαρκέσει από 3,2 έως 4,5 ώρες και σε ένα τερματικό DC ισχύος 50 kW, το αυτοκίνητο θα επαναφορτιστεί στο 80% σε μόλις 35 λεπτά κι άλλα 50 λεπτά για να φτάσει στο 100%.
Κατά τα λοιπά και πέρα από το κοφτερό σασί, τις καλές επιδόσεις και την εικόνα του αυτοκινήτου μέσα έξω, εκτιμούμε δεόντως στο MINI Cooper SE την ωραία θέση οδήγησης και την ολοκληρωμένη συνοδευτική εφαρμογή του.
Όσον αφορά τα μειονεκτήματα, πέρα από την αυτονομία και το πορτμπαγκάζ, οφείλουμε να σημειώσουμε τον σχετικά μεγάλο κύκλο στροφής (10,7 m), τις ελάχιστα φιλόξενες πίσω θέσεις και την ασυμβατότητα του infotainment με Android Auto.
Περνώντας από το ταμείο, θα κληθείς να καταβάλλεις €38.650, δηλαδή 8,5 χιλιάδες παραπάνω από ένα βασικό θερμικό MINI Cooper S -και μόλις €1.250 λιγότερα από ένα John Cooper Works με 231 άλογα. Αδιαμφισβήτητα, το 100% ηλεκτρικό MINI έχει υψηλή τιμή και το χάσμα του από ένα Cooper S είναι αρκετά μεγάλο για να πείσει έναν οικολογικά ευαισθητοποιημένο μεν, σπορ οδηγό δε. Ειδικά επειδή οποιοδήποτε επιχείρημα σκοντάφτει στην αδυναμία του αυτοκινήτου να υπερβεί τα 100 km έξω από την πόλη χωρίς να αναγκαστεί να ξαναφορτίσει.
MINI Cooper SE | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Η σαγήνη της εμφάνισης Resolute, οι επιδόσεις και το πλαίσιο ενός πραγματικού μικρού GTI χρυσώnουν τo χάπι της μίνι άνεσης και αυτονομίας. |
Τιμή | Από €38.650 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | EV, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας στα 350 V, μπαταρία ιόντων λιθίου 32,6 kWh (ωφέλιμη 28,9 kWh), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης |
Απόδοση | 184 PS, 270 Nm |
Διαστάσεις | 3.845 x 1.727 x 1.432 mm |
Χώρος αποσκευών | 211 lt έως 731 lt |
Βάρος | 1.440 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 7,3" |
Τελική ταχύτητα | 150 km/h |
Κατανάλωση* | 15,6 kWh/100 km |
Εκπομπές CO2 | 0 g/km |
Ηλεκτρική αυτονομία | 190 km |
ΦΟΡΤΙΣΗ | |
DC 50 kW, 0-80% | 35' |
AC 7,4/11 kW, 0-100% | 4,2 h/3,5 h |
Μετρήσεις DRIVΕ | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |