
Με τη νέα Alfa Romeo Junior, η μιλανέζικη φίρμα διευρύνει την γκάμα της προς τα κάτω, καλύπτοντας έτσι εν μέρει το κενό που άφησε η παύση παραγωγής της MiΤo το 2018 και της Giulietta το 2020.
Αυτό ισχύει κυρίως για τη Junior Ibrida των 136 ίππων, την οποία και δοκιμάζουμε. Διαθέσιμη από 29.900 ευρώ (€28.500 με την προωθητική ενέργεια που τρέχει) είναι σαφώς πιο προσιτή από τις ηλεκτρικές εκδόσεις, των οποίων η τιμή ξεκινά από τις 37.192 και 46.900 ευρώ αντίστοιχα με το αν αποδίδουν 156 ή 280 ίππους. Το ζητούμενο λοιπόν είναι η Alfa Romeo να μπορέσει να αυξήσει τα μερίδιό της στην αγορά και να μην βολοδέρνει στις μη βιώσιμες οικονομικά θέσεις του Ομίλου Stellantis παρέα με τη Lancia και τη Maserati.
Τα σχεδιαστικά στοιχεία που έχει δανειστεί η Alfa Romeo Junior από θρυλικά μοντέλα της Casa Del Biscione δεν αφήνουν ασυγκίνητο κανέναν
Η Junior προκάλεσε πολλές συζητήσεις από την παρουσίασή της στο Μιλάνο στις 10 Απριλίου 2024, όταν την έλεγαν... Milano. Αν και διατίθεται λοιπόν σε δύο υβριδικές εκδόσεις όσον αφορά την ισχύ και τη μετάδοση, πρόκειται για το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας. Και, αν εξαιρέσουμε τα βραζιλιάνικα και νοτιοαφρικανικά μοντέλα της εταιρείας που προορίζονται κυρίως για τις τοπικές αγορές, είναι η πρώτη Alfa Romeo που δεν κατασκευάζεται στην Ιταλία, καθώς συναρμολογείται στην Πολωνία. Αυτό ήταν και το γεγονός που ενόχλησε ιδιαίτερα τον Ιταλό υπουργό Οικονομικής Ανάπτυξης, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι «ένα αυτοκίνητο που ονομάζεται "Milano" δεν μπορεί να κατασκευάζεται στην Πολωνία, καθώς αυτό απαγορεύεται από τον νόμο». Έτσι, το διευθυντήριο του ομίλου έκανε την καρδιά του πέτρα κι άλλαξε το όνομα του μοντέλου σε «Junior».
Το όνομα «Junior», το οποίο αναφέρεται στην GT Junior του 1966 -την οποία η Alfa Romeo είχε επικαλεστεί και πάλι το 2021 με τη σειρά Giulia και Stelvio GT Junior- βρισκόταν ήδη στη λίστα των πιθανών ονομάτων για το νέο μοντέλο, μαζί με τα «Brennero» και «Sempione». Τα δύο τελευταία αναφέρονται στα ορεινά περάσματα, Passo del Brennero και Passo del Sempione, συνεχίζοντας την παράδοση που ξεκίνησε με τη Stelvio το 2016 και συνεχίστηκε με την Tonale το 2022. Τελικά, το όνομα «Sempione» υποβιβάστηκε χαρακτηρίζοντας μία από τις χρωματικές επιλογές της Junior, το Bianco Sempione, εμπνευσμένο από τις χιονισμένες κορυφές που δεσπόζουν στο πέρασμα του Sempione. Που αν δεν το γνωρίζετε με αυτό το όνομα, πιθανόν να το έχετε ακούσει ως «Simplon Pass». Κι αν δεν έχετε πάει, αν βρεθείτε στο ελβετικό καντόνι του Valais μην παραλείψετε να ανέβετε εκεί πάνω -2.000 m. Ή από την ιταλική μεριά, στην περιφέρεια του Πεδεμόντιου στη Λομβαρδία, ανεβαίνοντας από την Domodossola... Είναι υπέροχα!

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν ήταν βαμμένο σε Bianco Sempione αλλά σε Grigio Arese (€1.199 ή €1.608 συνδυασμένο με μαύρη οροφή -con teto nero). Η ελληνική αντιπροσωπεία, σε κρίση εξελληνισμού, τα χρώματα τα αναφέρει μεταλλικό γκρι και παστέλ λευκό. Παιδιά, μείνετε στις ιταλικές περιγραφές και μη μας ξενερώνετε... Alfa Romeo πουλάτε!
Η Junior περιλαμβάνει διάφορες σχεδιαστικές επιρροές από παλαιότερα μοντέλα της Alfa Romeo, όπως οι καμπύλες της 8C Competizione πάνω από τα πίσω φτερά. Οι πίσω λαβές των θυρών είναι κρυφές κοντά στα παράθυρα, θυμίζοντας τις Alfa Romeo 147, 156 και Giulietta. Η κοφτή ουρά της Junior παραπέμπει στη διάσημη Coda Tronca -κολοβωμένη ουρά. Αυτή πρωτοεμφανίστηκε στις παλιές Giulietta SZ και Giulia TZ και επανήλθε τόσο στην Alfasud -ιδίως στην Alfasud Ti πρώτης γενιάς- όσο και στην Giulia SWB Zagato του 2022. Η μάσκα σε σχήμα V, γνωστή ως Scudetto, υπάρχει σε δύο εκδοχές. Η Leggenda, με τον λογότυπο Alfa Romeo σε κλασική γραμματοσειρά, προορίζεται για τις βασικές εκδόσεις. H Progresso, με το εμβληματικό χορτόφιδο με κεφάλι δράκου σε μεγάλη διάσταση, σύμβολο του Μιλάνου και γενέτειρα της Alfa, το Biscione, διατίθεται στις πιο πλούσιες εκδόσεις, στην Speciale -όπως η δική μας- και στην ηλεκτρική Veloce.

Οι αναφορές στο παρελθόν είναι παρούσες και στην καμπίνα ιδιαίτερα στο ταμπλό, το οποίο διαθέτει τη διπλή καμπύλη που η Alfa Romeo αποκαλεί Cannocchiale, δηλαδή «κιάλια» στα ελληνικά. Οι δύο καμπύλες πλαισιώνουν το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, καθώς και μια προσαρμοζόμενη ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών, ορθογώνια που δεν καταλαμβάνει όλο τον διαθέσιμο χώρο, η οποία φιλοξενεί διάφορες προβολές, για παράδειγμα τον χάρτη του συστήματος πλοήγησης.
Ο ίδιος χάρτης μπορεί να εμφανιστεί και στην κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 10,1 ιντσών, τοποθετημένη πάνω από την κεντρική κονσόλα και είναι φυσικά συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto. Η οθόνη του infotainment είναι στραμμένη προς τον οδηγό, τοποθετημένη λίγο χαμηλά οπότε παίρνεις τα μάτια σου από τον δρόμο (στην Tonale είναι τοποθετημένη ψηλότερα), με τη κεντρική κονσόλα να κλίνει επίσης προς τον οδηγό, διαχωρίζοντας τις ζώνες μεταξύ του καθίσματος οδηγού και συνοδηγού.
Το ιντερφέις του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι αυτό που χρησιμοποιείται και σε πολλά άλλα μοντέλα του Ομίλου Stellantis. Αν και δεν πρόκειται για το ταχύτερο στην αγορά, είναι εύκολο στη χρήση και διαθέτει καλοσχεδιασμένα γραφικά. Μέσω αυτής της οθόνης, ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί διάφορες λειτουργίες, όπως τη ρύθμιση του κλιματισμού, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, το ραδιόφωνο και την δορυφορική πλοήγηση.
Η Alfa Romeo είχε τη σωστή ιδέα να διατηρήσει φυσικά κουμπιά για εύκολη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες, όπως το ξεθάμπωμα των παραθύρων, τα αλάρμ και τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του αυτόματου, αλλά μονοζωνικού κλιματισμού.
Η ποιότητα κατασκευής της Junior ενισχύεται από μια κοίλη επένδυση βουρτσισμένου αλουμίνιου στην πλευρά του συνοδηγού και μπορεί να αναβαθμιστεί περεταίρω με επενδύσεις Alcantara (έξτρα φυσικά) όπως θα δούμε παρακάτω.
Ωστόσο, τα σκληρά και γυαλιστερά πλαστικά που περιβάλλουν το εσωτερικό μειώνουν την αίσθηση ποιότητας και όχι μόνο χαμηλά αλλά και στα ψηλότερα τμήματα, ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού και του συνοδηγού. Κρίμα, μιας και τα κοινά χειριστήρια που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα μοντέλα του Ομίλου Stellantis έχουν ενσωματωθεί πετυχημένα και με έναν τρόπο πολύ «Alfa Romeo».
Η χωροταξία στο πίσω μέρος δεν λειτουργεί εις όφελος των επιβατών. Κι εμείς θα διαλέγαμε τα στάνταρ καθίσματα (αυτά που φορούσε το αυτοκίνητό μας), καθώς ο ήδη περιορισμένος χώρος για τα πόδια θα μειωθεί ακόμη περισσότερο από το σκληρό, ογκώδες κέλυφος των Sabelt. Αντίθετα, ο χώρος για το κεφάλι και τους ώμους είναι ικανοποιητικός.
Να σημειώσουμε δε ότι, παρόλο που υπάρχει μεγάλο κεντρικό τούνελ στο δάπεδο, το στενό μεσαίο κάθισμα προσφέρει αποδεκτή άνεση. Ωστόσο, λείπουν χώροι για μικροπράγματα, καθώς δεν υπάρχει σκάφη στις πόρτες παρά μόνο μια τσέπη στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων.
Παραδόξως, η Junior παίρνει το αίμα της πίσω στο πορτμπαγκάζ. Ο χώρος αποσκευών στο μιλανέζικο B-SUV είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, με χωρητικότητα 415 lt.
Τα μοντέλα της κατηγορίας που ισοφαρίζουν ή ξεπερνούν αυτή τη χωρητικότητα, όπως το Hyundai Kona ή το Peugeot 2008, είναι σχεδόν 20 πόντους μακρύτερα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το δάπεδο του χώρου αποσκευών μπορεί να ρυθμιστεί σε τρεις θέσεις. Για τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται εύκολα στην τυπική αναλογία του 70:30. Διαμόρφωση που ανεβάζει τη μέγιστη χωρητικότητα στα 1.280 lt, ενδιαφέρουσα επίδοση για την κατηγορία.
Όσον αφορά τα καθίσματα, το μοντέλο μας διέθετε το βασικό εσωτερικό με καθίσματα Spiga (συνδυασμός υφάσματος/βινίλ) που έφεραν ένα μικρό ανάγλυφο Biscione στο προσκέφαλο. Με αυτό του οδηγού, θερμαινόμενο και με λειτουργία μασάζ στη Speciale. Το Biscione εμφανίζεται επίσης σε διάφορα σημεία της καμπίνας, όπως στο κέντρο των πλευρικών αεραγωγών, οι οποίοι έχουν σχήμα Quadrifoglio, καθώς και στη θέση του επαγωγικού φορτιστή για το smartphone.
Ο τελευταίος περιλαμβάνεται στο πακέτο Tech Speciale Lite που κοστίζει €1.976 και διαθέτει επίσης εσωτερικό ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, προβολείς LED Matrix και περιμετρική πίσω κάμερα 180ο να υποστηρίζει τους στάνταρ αισθητήρες παρκαρίσματος 360ο.
Με τι άλλο μπορεί να φορτώσεις την Junior Ibrida Speciale; Ο κατάλογος των έξτρα διαθέτει το πακέτο Performance Launch Edition που έναντι €3.407 σου δίνει σπορ δερμάτινο τιμόνι και καθίσματα της Sabelt ντυμένα με Alcantara διαθέσιμα αποκλειστικά στην έκδοση Speciale. Η ταπετσαρία αυτή συμπληρώνεται με την ίδια επένδυση στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό, στο τιμόνι, στην κονσόλα και στο κεντρικό υποβραχιόνιο. Α, και ανοιγόμενη γυάλινη οροφή (€1.908). Οπότε, βάζοντας όλον το κατάλογο των έξτρα, ξεπερνάς τα 41 χιλιάρικα.
Στη βασική τιμή της Junior Speciale αξίζει να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο διαθέτει όλα εκείνα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία μεταξύ άλλων επιτρέπουν ημί-αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2: Αυτόματα προσαρμοζόμενο cruise control με σύστημα διατήρησης λωρίδας και κεντράρισμα του αυτοκινήτου σε αυτήν, καθώς και Traffic Jam. Το πακέτο των ADAS συμπληρώνεται από αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ, αναγνώριση ποδηλατών και πεζών, και ανίχνευση τυφλού σημείου. Τα δύο πρώτα με την προσθήκη Lane Assist αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό στη βασική Ibrida.
Αλλά αρκετά σας ζαλίσαμε με το αυτοκίνητο και τον εξοπλισμό του. Ήρθε λοιπόν η ώρα να δούμε τι καντάρια πιάνει αυτή η Ibrida Speciale στον δρόμο. Συστατικό που εξάλλου αποτελεί βασική, αν όχι ζωτικής σημασίας, προϋπόθεση για να διαλέξεις μια Alfa Romeo. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι η υβριδική Junior είναι πραγματικά απολαυστική στην οδήγηση. Είναι τόσο ευέλικτη όσο και ζωηρή.
Οι 136 ίπποι του μικρού 3κύλινδρου μοτέρ των 1.199 cc που υπερτροφοδοτείται με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, υποστηρίζεται από 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα και υποβοηθείται από ηλεκτροκινητήρα ισχύος 29 PS (μέσα στο 6άρι διπλοσύμπλεκτο σασμάν), δεν δυσκολεύονται να κινήσουν το σχετικά χαμηλό βάρος (1.380 kg EU) της Junior. Ο εξηλεκτρισμός της τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία με μεικτή χωρητικότητα 0,9 kWh. Η οποία και επιτρέπει τη συχνή απενεργοποίηση του θερμικού μοτέρ και την κίνηση 100% ηλεκτρικά για απόσταση που μπορεί να φτάσει περίπου το χιλιόμετρο.
Το μοτέρ έρχεται στη ζωή πατώντας το στάρτερ παρατεταμένα, αλλιώς δίνεις ρεύμα μόνο στα κυκλώματα. Και είναι ο γνωστός μας Puretech με τους επίσης γνωστούς 3κυλινδρισμούς του. Κραδασμοί που τους αντιλαμβάνεσαι και στην πορεία του παρά την αναβάθμισή του που περιέλαβε επίσης ανασχεδιασμό στα αντίβαρα εξισορρόπησης. Εδώ θα πούμε ότι μας λείπει το ηχόχρωμα Alfa Romeo... Δεν θα μας χάλαγε ένα μεταλλικό κροτάλισμα αλά Twin Spark...
Το πέρασμα από τη θερμική στην ηλεκτρική κίνηση την παρατηρείς ακόμα και πάνω από τα 50 km/h, προσομοιάζοντας στη λειτουργία ενός HEV. Ωστόσο, τα περάσματα αυτά δεν είναι ομαλά, με αισθητό σκορτσάρισμα κάθε φορά που επανεκκινείται το θερμικό σύστημα. Το θερμοηλεκτρικό φαινόμενο έχει την επίπτωσή του και στο φρενάρισμα που στερείται συνέπειας στην αναλογικότητα του πεντάλ. Και την έντονη επιβράδυνση με το που παίρνεις το πόδι από το γκάζι, που στόχο έχει τη βελτιστοποίηση της ανάκτησης ενέργειας. Επιβράδυνση που σημειωτέον δεν είναι ρυθμιζόμενη. Κι αν είσαι μόνος σου, πάει στα κομμάτια. Με επιβάτες όμως, τις παραπάνω παραμέτρους πρέπει να τις λαμβάνεις σοβαρά υπόψη, οπότε και να 'σαι προοδευτικός στις κινήσεις σου, αλλιώς σύντομα θα αρχίσουν να νιώθουν ναυτία.
Βέβαια έχεις τη δυνατότητα από το χειριστήριο του D.N.A. να περάσεις στη ρύθμιση οδήγησης Dynamic, οπότε ο βενζινοκινητήρας παραμένει ενεργός, αποφεύγοντας ή αμβλύνοντας ορισμένες από τις αδυναμίες του συστήματος. Ωστόσο, καθώς κάπου κερδίζεις και κάπου χάνεις, το πεντάλ του γκαζιού γίνεται πιο ευαίσθητο, δυσκολεύοντας την ομαλή κίνηση σε χαμηλή ταχύτητα. Ρύθμιση που επιπλέον έρχεται να βαρύνει και το ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι. Βάρος που γίνεται ευχάριστο όταν ανεβάσεις ρυθμό, αν και η πληροφορία που καταλήγει στα χέρια σου από τον δρόμο δεν είναι ξεκάθαρη.
Με τέτοιο τέμπο, η Junior ανταποκρίνεται με ζωντανό το εμπρός σύστημα και σταθερή ουρά. Αυτή η τελευταία ευτυχώς δεν είναι αναίσθητη. Με μεταφορά της μάζας εμπρός σε μέτρια/κλειστή στροφή με απότομο «άσε» ακούει, γυρίζοντας ελαφρά και διασκεδαστικά. Το set-up βοηθά σε αυτό, καθώς η εμπρός ανάρτηση, ούσα πιο μαλακή από την πίσω, βυθίζεται βολικά ελαφρώνοντας έτσι την ουρά. Ο ίδιος αυτός λόγος προκαλεί μια κινητικότητα του πίσω μέρους όταν πηγαίνεις σβέλτα σε δρόμο με ανωμαλίες.
Κατά την άποψή μας, ένας πιο ήπιος συμβιβασμός θα έδινε περισσότερη ομοιογένεια στην κύλιση του αυτοκινήτου. Πάντως, η ανάρτηση δεν μπορεί να κουμαντάρει όλες τις κινήσεις του αμαξώματος στις αλλαγές στήριξης σε αλλεπάλληλες στροφές, οπότε κι αυτές γίνονται αισθητές όσο και η μεταφορά της μάζας στο φρενάρισμα.
Το 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη eDCΤ, όπως έχουμε δει και στις άλλες εφαρμογές του στις μάρκες του ομίλου δεν είναι από τα πιο γρήγορα. Ειδικά στο kikcdown που αργεί να ακούσει. Κάτι που διορθώνεται περνώντας στη χειροκίνητη λειτουργία από τις μανέτες στο τιμόνι.
Τέλος να σημειώσουμε ότι το επίπεδο θορύβου δεν είναι από τα χαμηλά στην κατηγορία. Σημειώστε ότι το μοτέρ γυρίζει λίγο πάνω από τις 2.600 rpm στα 120 km/h. Ευτυχώς η ηχομόνωση είναι φροντισμένη και μόνο ο συριγμός από τους πλευρικούς καθρέφτες γίνεται αντιληπτός στα πολλά.
Εκτός από τη λειτουργία οδήγησης Dynamique, η Alfa Romeo Junior διαθέτει ακόμα δύο ρυθμίσεις οδήγησης στο επιλογές του D.N.A. Η πρώτη είναι η Natural που, σύμφωνα με την Alfa Romeo, προσφέρει «τον ιδανικό συνδυασμό δυναμισμού και αποδοτικότητας για την καθημερινή χρήση». Η δεύτερη είναι η Advanced Efficiency, η οποία έχει βελτιστοποιηθεί για τη μείωση της κατανάλωσης, επιτρέποντας στον οδηγό με ελαφρύ πόδι, να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια σε μικρές αποστάσεις. Μια επισήμανση της Alfa Romeo που δεν είναι μόνο για την επικοινωνία και τα χαρτιά, καθώς αρκετές φορές ξεπεράσαμε ακόμα και τα πέντε χιλιόμετρα.
Το set-up της Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale γέρνει την πλάστιγγα προς τη σφιχτή απόσβεση από την ανάρτηση. Και αναφέρουμε επί τούτου την έκδοση Speciale, καθώς από τις βασικές ζάντες των 17" περνά σε 18άρες. Χώρια που πατά 2,5 πόντους χαμηλότερα από τα αδελφά μοντέλα του ομίλου. Έτσι, αν και διαχειρίζονται ικανοποιητικά τις μεγάλες ανωμαλίες όπως τα σαμαράκια και την κυματοειδή άσφαλτο, δυσκολεύονται περισσότερο με τις μικρές ανισομέρειες και τα εγκάρσια χαρακώματα. Τόσο στην πόλη όσο και στην εθνική, αυτές οι δεύτερες περνάνε στην καμπίνα και μερικές φορές με έντονο τρόπο.
Στον τομέα της κατανάλωσης, η υβριδική Junior δεν σκίζει νερά που θα έλεγε κι ο αείμνηστος Νίκος Φέρμας. Στην αστική χρήση, το ήπια υβριδικό σύστημα δεν αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικό. Χρειάζεται να έχεις αβγό στο γκάζι για να κατέβεις στα 6 lt/100 km. Και οδηγώντας ανέμελα θα δεις ακόμα και 8 lt. To αυτοκίνητο τα πηγαίνει πολύ καλύτερα στην εθνική, όπου μια τιμή λίγο πάνω από τα 6,5 λίτρα την πετυχαίνεις εύκολα με τις νόμιμες ταχύτητες. Με το πρωτόκολλό μας, μετρήσαμε μέση κατανάλωση 7 lt/100 km, με τη τιμή του trip στο πέρας της δοκιμής να δείχνει 6,5 lt.
Στην αγορά, η Alfa Romeo Junior Ibrida εισήλθε σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία, με την έλευσή της να έχει κάποιες ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από την τοποθέτηση και το όνομά της. Η πιο σπορ και premium φιλοσοφία του μιλανέζικου αυτοκινήτου σε σύγκριση με τα αντίστοιχα μοντέλα του σύμπαντος Stellantis δεν αντικατοπτρίζεται επιβαρυντικά στην τιμή του. Ειδικά που η ελληνική αντιπροσωπεία την ξεκινά από τα 28,5 χιλιάρικα -1.400 ευρώ προωθητική ενέργεια λιανικής.
Αν θα θέλαμε να του βάλουμε απέναντι έναν ισάξιο σπορ ή σπορτίφ ανταγωνιστή, ψάχνοντας στην αγορά θα προσπερνούσαμε το Groupe Renault, Ιάπωνες και Κορεάτες και θα επιλέγαμε το άρτι ανανεωμένο Ford Puma. Ένα μοντέλο που αποτελεί πολύ αξιόλογη εναλλακτική στην Junior. Με δυναμικό σχεδιασμό και οδική συμπεριφορά, και τεχνολογικά πιο προηγμένο εσωτερικό, διαθέτει ένα ακόμα πιο ευρύχωρο πορtμπαγκάζ με 456 lt συν την πλενόμενη σκάφη των 80 lt. Και με τιμή που αποτελεί σαφώς δέλεαρ, καθώς το βασικό αυτόματο Puma mHEV των 125 ίππων ξεκινά από τις 25,5 χιλιάδες. Ενώ με 33,2 χιλιάρικα αγοράζεις το Puma των 155 ίππων.
Ας πάμε λοιπόν σε ένα περίπλοκο όπως προκύπτει «διά ταύτα». Το κύριο πλεονέκτημα της Alfa Romeo Junior Ibrida είναι ότι προσφέρει σε πιο προσιτή τιμή έναντι της μεγαλύτερης (και λιγότερο όμορφης) Tonale, ένα B-SUV με εντυπωσιακή έως και νοσταλγική παρουσίαση. Τα διάφορα σχεδιαστικά στοιχεία που έχει δανειστεί από θρυλικά μοντέλα της Casa Del Biscione εμάς τουλάχιστον δεν μας άφησαν ασυγκίνητους. Όπως φανταζόμαστε και τους Alfisti.
Βέβαια, κάποιοι θα πουν ότι η Junior δεν είναι μια «γνήσια» Alfa Romeo, καθώς θα ισχυριστούν -και δικαίως- ότι βασίζεται στο Peugeot 2008. Όπως εξάλλου, με τον ίδιο τρόπο η Bentley Bentayga, η Lamborghini Urus και η Porsche Cayenne, βασίζονται στο Volkswagen Touareg... Εμείς από την πλευρά μας πάντως, δεν αισθανθήκαμε ότι μπήκαμε σε ένα 2008 με άλλο καβούκι. Είτε αφορούσε την εικόνα είτε την ατμόσφαιρα στην καμπίνα είτε τη δυναμική συμπεριφορά. Νιώσαμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο με διαφορετική προσωπικότητα. Alfa παλιάς κοπής; Όχι! Μια Alfa νέας εσοδείας με ελπιδοφόρες εμπορικές προδιαγραφές. Ας αφήσουμε όμως αυτόν τον πόλεμο στους παντογνώστες-φωτεινούς μαχητές του πληκτρολογίου στα social media.
Εμείς εκείνο που βλέπουμε στους δύο μήνες του 2025 που έχουμε στοιχεία για την Junior είναι ότι έχει ήδη βοηθήσει την Alfa Romeo να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ λοιπόν, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο ταξινομήθηκαν 126 Junior (+42 αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2024), έναντι 34 Tonale, μιας Giulia και τριών Stelvio. Και προβλέπουμε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί ενισχυμένη από την προ ημερών έλευση της Ibrida Q4 με τα 145 άλογα.
Alfa Romeo Junior Ibrida | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Πρώτο μοντέλο υπό τη μαρκίζα «Stellantis», η Junior Ibrida με σχεδιασμό σφόδρα Alfa, ευχάριστη και δυναμική οδική συμπεριφορά, μεγάλο πορτμπαγκάζ και ανταγωνιστική τιμή -ιδίως μέσα στον όμιλο, στέκεται δίπλα στα κορυφαία της κατηγορίας. Κι αν δεν γεννά συναισθήματα «Alfa» με το μηχανολογικό πακέτο, να θυμίσουμε ότι το δονκιχωτικό κυνήγι τους είναι αυτό που έριξε τους Μιλανέζους στα βράχια. | ||
Τιμή | Από €28.500 με προωθητική ενέργεια λιανικής €1.400 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 2 ΕΕΚ, 12v, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 136 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750, ηλεκτρικό μοτέρ εντός του κιβωτίου 29 PS/55 Nm, μπαταρία 0,89 kWh (ωφέλιμη 0,43 kWh), 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη | ||
Συνδυαστική απόδοση | 136 PS/230 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.173 x 1.781 x 1.505 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 415-1.280 lt | ||
Βάρος | 1.305 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,9” | ||
Τελική ταχύτητα | 206 km/h | ||
Μέση κατανάλωση | 7,0 lt/100 km* | ||
Ρεζερβουάρ | 44 lt | ||
Εκπομπές CO2 | 109 g/km | ||
* Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |