Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi

Δοκιμάζουμε το βενζινοκίνητο MG ZS με τον 1.000άρη κινητήρα τούρμπο και με τιμή που το καθιστά ακαταμάχητο στην ελληνική αγορά.

Ήταν πριν από τέσσερα χρόνια, το 2019, που το MG ZS άρχισε να βολτάρει ευρέως στην Ευρώπη. Ένα οικονομικό ηλεκτρικό SUV του οποίου η χαμηλή τιμή εξηγείτο εν μέρει από τη μικρή αυτονομία... 

Έκτοτε, η MG θέλησε να επεκτείνει τη βάση των πελατών της στην Ευρώπη και στοχεύοντας ιδιαίτερα σε εκείνο το κομμάτι του καταναλωτικού κοινού που δεν είναι ακόμη έτοιμο για 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κάτι που αποδείχτηκε μάννα εξ ουρανού για τους Ευρωπαίους εισαγωγείς, καθώς το θερμικό MG ZS έκανε ήδη καριέρα στη σινική αγορά.

Με αυτά και με αυτά λοιπόν, το MG ZS αποτελεί το εισαγωγικό μοντέλο στην γκάμα και της άρτι δραστηριοποιηθείσης ελληνικής αντιπροσωπείας, μέλος της Syngelidis Automomotive Companies

H μητρική SAIC oικειοποιήθηκε την κληρονομιά των MG για να ξαναγράψει την ιστορία τους. Έτσι, το MG ZS δανείζεται το όνομά του από την παλιά μπερλίνα που βασιζόταν στο Rover 45

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το βενζινοκίνητο MG ZS δημιουργεί νέα δεδομένα στα οικονομικά B-SUV, με το Dacia Duster που ξεκινά από τις €22.580 να αποτελεί τον πρώτο προφανή στόχο.

Όσον αφορά τον σχεδιασμό, υπάρχει μόνο μία μεγάλη διαφορά μεταξύ του MG ZS EV και της θερμικής έκδοσής του: Η ηλεκτρική έκδοση έχει μάσκα κλειστή από το facelift και εντεύθεν, ενώ η βενζινοκίνητη διατηρεί την παραδοσιακή μάσκα με τη γρίλια. Αναμενόμενο, μιας και o κινητήρας του χρειάζεται μπόλικο φρέσκο αέρα!

Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν επίσης ότι ο πίσω προφυλακτήρας είναι ελαφρώς διαφορετικός σε σχεδίαση και περιλαμβάνει δύο νικελένια στοιχεία που μοιάζουν αόριστα με μπούκες εξάτμισης. Ο αναθεωρημένος σχεδιασμός του MG ZS (2022) είναι σαφώς πιο ελκυστικός, με πλούσια χρωματική παλέτα για να ξεχωρίζει στον δρόμο.

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η γενική ποιότητα του φινιρίσματος στο MG ZS αφήνει καλές εντυπώσεις, ακόμα κι αν κάποιες λεπτομέρειες χρειάζονται επανεξέταση. Αλλά είναι δύσκολο να γίνεσαι μεμψίμοιρος με αυτή την τιμή.

Στην καμπίνα, οι καλές εντυπώσεις επιβεβαιώνονται, με πολυάριθμα μαλακά υλικά και μοντέρνο σχεδιασμό. Αφού πρώτα συνηθίσεις τη μυρωδιά της… κόλλας. Αλλά για τα υπόλοιπα, το εσωτερικό είναι απολύτως στο ίδιο επίπεδο με την κατηγορία.

Το ταμπλό είναι σχεδιασμένο καθαρά και φινιρισμένο με μαλακά υλικά, ακόμη και με μοτίβο από ανθρακονήματα στην έκδοση Luxury Plus που δοκιμάσαμε. Μαλακό… ανθρακόνημα! Ασυνήθιστος συνδυασμός!

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Όμορφα σχεδιασμένα τα μαλακά δερμάτινα καθίσματα με κεντίδι «MG» στο προσκέφαλο. Θα θέλαμε λίγο παραπάνω πλευρική στήριξη και λίγο παραπάνω σιδηρόδρομο προς τα πίσω.

Ωστόσο, τα πάνελ των θυρών και τα κάτω μέρη της καμπίνας είναι από σκληρό πλαστικό, κάτι που όμως αποτελεί κοινό τόπο και βρίσκεται εντός των προσδοκιών σε αυτήν την κατηγορία.

Όσον αφορά την άνεση, δεν υπάρχουν πολλά παράπονα, με τα εμπρός καθίσματα να είναι όμορφα σχεδιασμένα και μαλακά. Πάντως, θα θέλαμε λίγη παραπάνω πλευρική στήριξη και λίγο ακόμη σιδηρόδρομο για να τα αφήνει να πάνε πιο πίσω. Θα θέλαμε ακόμη το τιμόνι να ρυθμίζεται σε βάθος, διότι τώρα σε δυσκολεύει να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης.

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι πίσω θα εκτιμήσουν το μεγάλο άνοιγμα που δεν τους αναγκάζει να σκύβουν για να καθίσουν, τα μαλακά καθίσματα, τον γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια και την παρουσία δύο υποδοχών USB-C. Αλλά δεν έχουν πλαφονιέρα με φως στην οροφή.

Η ευρυχωρία στο πίσω μέρος είναι σωστή, όχι όμως και το μήκος του εδράνου που είναι κοντό. Πάντως, η γενική αίσθηση είναι ότι έχεις να κάνεις με ένα καλά κατασκευασμένο, φινιρισμένο όπως ο μέσος όρος της κατηγορίας και άνετο αυτοκίνητο. 

Το πορτμπαγκάζ, με όγκο από 448 έως 1.166 lt είναι ευρύχωρο για την κατηγορία, εύκολα αξιοποιήσιμο και με σημαντικό κατώφλι φόρτωσης. Κάτω από το δάπεδο υπάρχει κι άλλος χώρος φόρτωσης, ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει ρεζέρβα.

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το πορτμπαγκάζ με το μεγάλο βάθος, έχει σωστή χωρητικότητα με όγκο 448 lt και πάτωμα ρυθμιζόμενο σε ύψος για να παρέχει ένα σχεδόν επίπεδο δάπεδο όταν διπλώσεις τις πλάτες. Ωστόσο, οι θόλοι των τροχών στενεύουν το πλάτος φόρτωσης στο βάθος του και η μοκέτα του δαπέδου είναι πολύ οικονομικής ποιότητας.

Η MG προσφέρει στάνταρ για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μια σχετικά μεγάλη οθόνη αφής με διαγώνιο 10,1”. Επιλέγοντας το πακέτο «Luxury», ο εξοπλισμός βελτιώνεται με δορυφορική πλοήγηση, Virtual Cockpit Display, καθίσματα eco leather με ξώραφα και ηχοσύστημα με έξι ηχεία με ήχο 3D. Στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού «Luxury Plus», όπως το δικό μας MG ZS, προστίθενται κάμερα 360° και ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού. 

Ωστόσο, το σύστημα infotainment είναι ένα από τα μεγάλα αδύνατα σημεία του MG ZS. Η συσκευή είναι αργή και υποφέρει από ασταθή σύνδεση εάν θέλεις να χρησιμοποιήσεις το smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Δυστυχώς, το ίδιο σύστημα θα πρέπει να το χρησιμοποιείς και για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η φωτεινότητα της οθόνης του infotainment είναι πολύ ισχυρή, ακόμα και στη ρύθμιση «Night». Τουλάχιστον μπορείς να τη σβήσεις τελείως στον ανοιχτό δρόμο τη νύχτα. Στην πόλη ξανανάβει σε κάθε φανάρι και σε κάθε σταυροδρόμι, καθώς μπαίνει σε λειτουργία για λόγους ασφαλείας η κάμερα 360°.

Επιπλέον, η φωτεινότητα της οθόνης έχει να κάνει με τρία preset (μέρα, νύχτα και αυτόματο), όλα τους πολύ φωτεινά για οδήγηση σε νυχτερινές διαδρομές. Τουλάχιστον μπορείς να τη σβήσεις τελείως. Τέλος, η ποιότητα του στερεοφωνικού αποδεικνύεται πολύ καλή για το είδος και την τιμή του MG ZS.

Κάτω από το καπό, το βενζινοκίνητο MG ZS προσφέρει την επιλογή δύο κινητήρων: 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1,5 lt ή τον 3κύλινδρο τούρμπο 1.0 T-GDi. Από πλευράς ισχύος, τα δύο μοτέρ βρίσκονται πολύ κοντά (106 έναντι 111 PS).

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Καταγωγής General Motors, το τουρμπάτο 3κύλινδρο μοτέρ αποδίδει το αξιοσέβαστο νούμερο των 111 PS που διασφαλίζει καλή επιτάχυνση. Η έλλειψη ροπής χαμηλά και το αργό σασμάν κάνουν αισθητή την παρουσία τους στις ρεπρίζ από μικρή ταχύτητα και στα στηθώματα σε ανοιχτό δρόμο.

Τι τους κάνει να διαφέρουν; Το κιβώτιο ταχυτήτων που συνδυάζεται ο καθένας τους… Ο 1.500άρης συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο, ενώ ο 3κύλινδρος διατίθεται (στην Ελλάδα) με μια ρομποτιζέ 6τάχυτη μονάδα διπλού συμπλέκτη. Το τελευταίο, ωστόσο, διατίθεται μόνο με την έκδοση 1.0 T-GDi Luxury Plus.

Στον δρόμο, το MG ZS αποδεικνύεται άνετο. Η μαλακή ανάρτηση και το τιμόνι που στερείται ανατροφοδότησης σε πληροφορία δεν σε ενθαρρύνουν να αυξήσεις τον ρυθμό. Αλλά αν το επιχειρήσεις, το MG ZS δεν θα σε πουλήσει, ον με προοδευτική αντίδραση και μπόλικη πρόσφυση.

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η μαλακή ανάρτηση δεν μπορεί να εμποδίσει το MG ZS να γέρνει κάμποσο στις στροφές. Ωστόσο, η κίνηση του αυτοκινήτου όσον αφορά αυτή καθαυτή την κλίση και της εκτόνωσης που ακολουθεί είναι πάντα απόλυτα ελεγχόμενη.

Προφανώς και το αυτοκίνητο γέρνει στις στροφές, αλλά με βάρος κάτω από 1,3 τόνους και σωστά σε μέγεθος και απόδοση φρένα, δεν θα καταστεί ποτέ δυσάρεστο ακόμα και σε (πολύ) σβέλτο ρυθμό. Ειδικά γι’ αυτά τα τελευταία, οφείλουμε να συγχαρούμε την MG για το εξαιρετικά αναλογικό πεντάλ που κάνει πολύ εύκολη την ομαλή επιβράδυνση.

Ωστόσο, έχουμε κάποιες επιφυλάξεις για το ξεπερασμένο διπλοσύμπλεκτο σασμάν: Σπασμωδικές εκκινήσεις ειδικά στους ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας, αισθητές αλλαγές ταχυτήτων και επομένως αισθητά πιο αργές απ’ ό,τι σε ένα σύγχρονο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
To ανθρακονημάτινο μοτίβο γύρω από τον λεβιέ είναι τυπωμένο πάνω σε σκληρό υλικό. Αντίθετα, το ίδιο μοτίβο στην πρόσοψη του ταμπλό είναι πάνω σε αφρώδες υλικό... Ασυνήθιστο!

Ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος κινητήρας είναι εξαιρετικά αθόρυβος στη λειτουργία. Και κάνει καλά τη δουλειά του, με ικανό τράβηγμα όταν αναζητήσεις όλη την ικμάδα του. Τόσο λόγω χαρακτήρα όσο και λόγω χωρητικότητας, δεν μπορούμε να πούμε όμως ότι ξεχειλίζει από ενθουσιασμό.

Με άλλα λόγια του λείπει η ροπή στις χαμηλές στροφές και στα στηθώματα της εθνικής. Επομένως, πρέπει να «κατεβάζεις» συχνά ταχύτητα για να κρατάς τον ρυθμό. Κάτι που δεδομένου του μέτριου κιβωτίου, συνοδεύεται επίσης από σκορτσάρισμα και μια σύντομη διακοπή στην παροχή ισχύος.

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στον ανοιχτό δρόμο, μπορείς να δεις την κατανάλωση να πέφτει ακόμα και κάτω από τα 6,5 lt/100 km αν δεν είσαι αψύς με το γκάζι. Στην πόλη, δύσκολα θα δεις κάτω από 10 lt/100 km. 

Όσον αφορά την κατανάλωση η μέση τιμή που πετύχαμε ήταν τα 7,3 lt που δεν είναι δα και σπουδαία για αυτοκίνητο του είδους και του μεγέθους. Να σημειώσουμε τη μεγαλύτερη ευαισθησία του συνδυασμού μοτέρ/κιβωτίου στην πόλη, όπου δύσκολα κατέβαινε κάτω από τα 10 lt/100 km. 

Στον τομέα της τιμής, το MG ZS δεν έχει πολλούς ανταγωνιστές. Ή για να είμαστε ακριβέστεροι παίζει χωρίς αντίπαλο. Με τιμή εκκίνησης τις 18.950 για το βασικό χειροκίνητο 1.500άρι έως τις €25.150 για το 1.000άρι τούρμπο Luxury Plus. 

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα i-toggles είναι μηχανικά με μέτρια αίσθηση λειτουργίας, αλλά και με δύο βολικές επιλογές για τον κλιματισμό (θερμοκρασία και βαντιλατέρ) για να μην χρειάζεται να περνάς από την οργή οθόνη αφής.

Η MG προσφέρει επίσης πολύ ολοκληρωμένο στάνταρ εξοπλισμό, αρχής γενομένης από το βασικό 1.500άρι Exclusive: Έγχρωμη οθόνη αφής 10,1", συνδεσιμότητα Apple Car Play και Android Auto, 17άρες αλουμινένιες ζάντες, εμπρός φώτα Full LED, A/C, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. 

Στην μεσαία έκδοση 1.5 Luxury των €20.550 προστίθενται στη λίστα δορυφορική πλοήγηση, Virtual Cockpit Display, ηχοσύστημα με έξι ηχεία και ήχο 3D, καθίσματα eco leather με ραφές και εμπρός φώτα ομίχλης. 

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι 17άρες ζάντες Tomahawk χαρίζουν στην εμφάνιση του MG ZS, με τα λάστιχα (215/55 R17) και τα φρένα του αυτοκινήτου να είναι στις σωστές διαστάσεις, υποστηρίζοντας χωρίς αστερίσκους τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Και τέλος, στη δική μας κορυφαία έκδοση Luxury Plus των €25.150 (αποκλειστικά με το μοτέρ τούρμπο) ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει πανοραμική κάμερα 360°, Auto Hold, πρόσβαση και εκκίνηση χωρίς κλειδί, αλουμινένιες ζάντες 17" διαφορετικού σχεδιασμού (Tomahawk) και ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο προς έξι κατευθύνσεις.

Με τα βενζινοκίνητα MG ZS, η σινο«βρετανική» φίρμα πάει κόντρα στο ρεύμα. Ωστόσο, είναι τα θερμικά MG ZS που επιτρέπουν στη μάρκα να απαντά θετικά σε καταναλωτές που αναζητούν ένα προσιτό, καινούργιο αυτοκίνητο.

Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Επομένως, αυτή η προσφορά θα μπορούσε να ανατρέψει απροσδόκητα τα δεδομένα της αγοράς όπως αυτά τα έχουν διαμορφώσει ο πληθωρισμός και η φορολογία. Κάτι που όμως δεν ανατρέπει ότι το MG ZS είναι ένα αξιόλογο αυτοκίνητο που προσφέρει αξιοπρεπέστατη ΙΧ αυτοκίνηση σε χαμηλή τιμή.

Δείτε αναλυτικά την τιμή όλων των εκδόσεων του MG ZS ή διαμορφώστε το δικό σας στον configurator της ελληνικής αντιπροσωπείας.

MG ZS 1.0 AT Luxury Plus
Τι λέει το DRIVEΚοιτάζοντας τη μεγάλη εικόνα, έχουμε ένα κόμπακτ, όμορφο και πρακτικό B-SUV στην τιμή ενός σουπερμίνι. Δηλαδή, μια εξαιρετική προσφορά σε αυτήν την τιμή.
ΤιμήAπό €25.150
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΚινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, ιντερκούλερ, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
Απόδοση111 PS/5.200 rpm, 160 Nm/1.800-4.700 rpm
Διαστάσεις4.323 x 1.809 x 1.653 mm
Πορτμπαγκάζ448-1.166 lt
Βάρος1.255 kg
  
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h12,4" 
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2163 g/km
* Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube