Ήταν πριν από τέσσερα χρόνια, το 2019, που το MG ZS άρχισε να βολτάρει ευρέως στην Ευρώπη. Ένα οικονομικό ηλεκτρικό SUV του οποίου η χαμηλή τιμή εξηγείτο εν μέρει από τη μικρή αυτονομία...
Έκτοτε, η MG θέλησε να επεκτείνει τη βάση των πελατών της στην Ευρώπη και στοχεύοντας ιδιαίτερα σε εκείνο το κομμάτι του καταναλωτικού κοινού που δεν είναι ακόμη έτοιμο για 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κάτι που αποδείχτηκε μάννα εξ ουρανού για τους Ευρωπαίους εισαγωγείς, καθώς το θερμικό MG ZS έκανε ήδη καριέρα στη σινική αγορά.
Με αυτά και με αυτά λοιπόν, το MG ZS αποτελεί το εισαγωγικό μοντέλο στην γκάμα και της άρτι δραστηριοποιηθείσης ελληνικής αντιπροσωπείας, μέλος της Syngelidis Automomotive Companies.
H μητρική SAIC oικειοποιήθηκε την κληρονομιά των MG για να ξαναγράψει την ιστορία τους. Έτσι, το MG ZS δανείζεται το όνομά του από την παλιά μπερλίνα που βασιζόταν στο Rover 45
Όσον αφορά τον σχεδιασμό, υπάρχει μόνο μία μεγάλη διαφορά μεταξύ του MG ZS EV και της θερμικής έκδοσής του: Η ηλεκτρική έκδοση έχει μάσκα κλειστή από το facelift και εντεύθεν, ενώ η βενζινοκίνητη διατηρεί την παραδοσιακή μάσκα με τη γρίλια. Αναμενόμενο, μιας και o κινητήρας του χρειάζεται μπόλικο φρέσκο αέρα!
Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν επίσης ότι ο πίσω προφυλακτήρας είναι ελαφρώς διαφορετικός σε σχεδίαση και περιλαμβάνει δύο νικελένια στοιχεία που μοιάζουν αόριστα με μπούκες εξάτμισης. Ο αναθεωρημένος σχεδιασμός του MG ZS (2022) είναι σαφώς πιο ελκυστικός, με πλούσια χρωματική παλέτα για να ξεχωρίζει στον δρόμο.
Στην καμπίνα, οι καλές εντυπώσεις επιβεβαιώνονται, με πολυάριθμα μαλακά υλικά και μοντέρνο σχεδιασμό. Αφού πρώτα συνηθίσεις τη μυρωδιά της… κόλλας. Αλλά για τα υπόλοιπα, το εσωτερικό είναι απολύτως στο ίδιο επίπεδο με την κατηγορία.
Το ταμπλό είναι σχεδιασμένο καθαρά και φινιρισμένο με μαλακά υλικά, ακόμη και με μοτίβο από ανθρακονήματα στην έκδοση Luxury Plus που δοκιμάσαμε. Μαλακό… ανθρακόνημα! Ασυνήθιστος συνδυασμός!
Ωστόσο, τα πάνελ των θυρών και τα κάτω μέρη της καμπίνας είναι από σκληρό πλαστικό, κάτι που όμως αποτελεί κοινό τόπο και βρίσκεται εντός των προσδοκιών σε αυτήν την κατηγορία.
Όσον αφορά την άνεση, δεν υπάρχουν πολλά παράπονα, με τα εμπρός καθίσματα να είναι όμορφα σχεδιασμένα και μαλακά. Πάντως, θα θέλαμε λίγη παραπάνω πλευρική στήριξη και λίγο ακόμη σιδηρόδρομο για να τα αφήνει να πάνε πιο πίσω. Θα θέλαμε ακόμη το τιμόνι να ρυθμίζεται σε βάθος, διότι τώρα σε δυσκολεύει να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης.
Η ευρυχωρία στο πίσω μέρος είναι σωστή, όχι όμως και το μήκος του εδράνου που είναι κοντό. Πάντως, η γενική αίσθηση είναι ότι έχεις να κάνεις με ένα καλά κατασκευασμένο, φινιρισμένο όπως ο μέσος όρος της κατηγορίας και άνετο αυτοκίνητο.
Το πορτμπαγκάζ, με όγκο από 448 έως 1.166 lt είναι ευρύχωρο για την κατηγορία, εύκολα αξιοποιήσιμο και με σημαντικό κατώφλι φόρτωσης. Κάτω από το δάπεδο υπάρχει κι άλλος χώρος φόρτωσης, ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει ρεζέρβα.
Η MG προσφέρει στάνταρ για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μια σχετικά μεγάλη οθόνη αφής με διαγώνιο 10,1”. Επιλέγοντας το πακέτο «Luxury», ο εξοπλισμός βελτιώνεται με δορυφορική πλοήγηση, Virtual Cockpit Display, καθίσματα eco leather με ξώραφα και ηχοσύστημα με έξι ηχεία με ήχο 3D. Στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού «Luxury Plus», όπως το δικό μας MG ZS, προστίθενται κάμερα 360° και ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού.
Ωστόσο, το σύστημα infotainment είναι ένα από τα μεγάλα αδύνατα σημεία του MG ZS. Η συσκευή είναι αργή και υποφέρει από ασταθή σύνδεση εάν θέλεις να χρησιμοποιήσεις το smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Δυστυχώς, το ίδιο σύστημα θα πρέπει να το χρησιμοποιείς και για τον έλεγχο του κλιματισμού.
Επιπλέον, η φωτεινότητα της οθόνης έχει να κάνει με τρία preset (μέρα, νύχτα και αυτόματο), όλα τους πολύ φωτεινά για οδήγηση σε νυχτερινές διαδρομές. Τουλάχιστον μπορείς να τη σβήσεις τελείως. Τέλος, η ποιότητα του στερεοφωνικού αποδεικνύεται πολύ καλή για το είδος και την τιμή του MG ZS.
Κάτω από το καπό, το βενζινοκίνητο MG ZS προσφέρει την επιλογή δύο κινητήρων: 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1,5 lt ή τον 3κύλινδρο τούρμπο 1.0 T-GDi. Από πλευράς ισχύος, τα δύο μοτέρ βρίσκονται πολύ κοντά (106 έναντι 111 PS).
Τι τους κάνει να διαφέρουν; Το κιβώτιο ταχυτήτων που συνδυάζεται ο καθένας τους… Ο 1.500άρης συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο, ενώ ο 3κύλινδρος διατίθεται (στην Ελλάδα) με μια ρομποτιζέ 6τάχυτη μονάδα διπλού συμπλέκτη. Το τελευταίο, ωστόσο, διατίθεται μόνο με την έκδοση 1.0 T-GDi Luxury Plus.
Στον δρόμο, το MG ZS αποδεικνύεται άνετο. Η μαλακή ανάρτηση και το τιμόνι που στερείται ανατροφοδότησης σε πληροφορία δεν σε ενθαρρύνουν να αυξήσεις τον ρυθμό. Αλλά αν το επιχειρήσεις, το MG ZS δεν θα σε πουλήσει, ον με προοδευτική αντίδραση και μπόλικη πρόσφυση.
Προφανώς και το αυτοκίνητο γέρνει στις στροφές, αλλά με βάρος κάτω από 1,3 τόνους και σωστά σε μέγεθος και απόδοση φρένα, δεν θα καταστεί ποτέ δυσάρεστο ακόμα και σε (πολύ) σβέλτο ρυθμό. Ειδικά γι’ αυτά τα τελευταία, οφείλουμε να συγχαρούμε την MG για το εξαιρετικά αναλογικό πεντάλ που κάνει πολύ εύκολη την ομαλή επιβράδυνση.
Ωστόσο, έχουμε κάποιες επιφυλάξεις για το ξεπερασμένο διπλοσύμπλεκτο σασμάν: Σπασμωδικές εκκινήσεις ειδικά στους ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας, αισθητές αλλαγές ταχυτήτων και επομένως αισθητά πιο αργές απ’ ό,τι σε ένα σύγχρονο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος κινητήρας είναι εξαιρετικά αθόρυβος στη λειτουργία. Και κάνει καλά τη δουλειά του, με ικανό τράβηγμα όταν αναζητήσεις όλη την ικμάδα του. Τόσο λόγω χαρακτήρα όσο και λόγω χωρητικότητας, δεν μπορούμε να πούμε όμως ότι ξεχειλίζει από ενθουσιασμό.
Με άλλα λόγια του λείπει η ροπή στις χαμηλές στροφές και στα στηθώματα της εθνικής. Επομένως, πρέπει να «κατεβάζεις» συχνά ταχύτητα για να κρατάς τον ρυθμό. Κάτι που δεδομένου του μέτριου κιβωτίου, συνοδεύεται επίσης από σκορτσάρισμα και μια σύντομη διακοπή στην παροχή ισχύος.
Όσον αφορά την κατανάλωση η μέση τιμή που πετύχαμε ήταν τα 7,3 lt που δεν είναι δα και σπουδαία για αυτοκίνητο του είδους και του μεγέθους. Να σημειώσουμε τη μεγαλύτερη ευαισθησία του συνδυασμού μοτέρ/κιβωτίου στην πόλη, όπου δύσκολα κατέβαινε κάτω από τα 10 lt/100 km.
Στον τομέα της τιμής, το MG ZS δεν έχει πολλούς ανταγωνιστές. Ή για να είμαστε ακριβέστεροι παίζει χωρίς αντίπαλο. Με τιμή εκκίνησης τις 18.950 για το βασικό χειροκίνητο 1.500άρι έως τις €25.150 για το 1.000άρι τούρμπο Luxury Plus.
Η MG προσφέρει επίσης πολύ ολοκληρωμένο στάνταρ εξοπλισμό, αρχής γενομένης από το βασικό 1.500άρι Exclusive: Έγχρωμη οθόνη αφής 10,1", συνδεσιμότητα Apple Car Play και Android Auto, 17άρες αλουμινένιες ζάντες, εμπρός φώτα Full LED, A/C, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω.
Στην μεσαία έκδοση 1.5 Luxury των €20.550 προστίθενται στη λίστα δορυφορική πλοήγηση, Virtual Cockpit Display, ηχοσύστημα με έξι ηχεία και ήχο 3D, καθίσματα eco leather με ραφές και εμπρός φώτα ομίχλης.
Και τέλος, στη δική μας κορυφαία έκδοση Luxury Plus των €25.150 (αποκλειστικά με το μοτέρ τούρμπο) ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει πανοραμική κάμερα 360°, Auto Hold, πρόσβαση και εκκίνηση χωρίς κλειδί, αλουμινένιες ζάντες 17" διαφορετικού σχεδιασμού (Tomahawk) και ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο προς έξι κατευθύνσεις.
Με τα βενζινοκίνητα MG ZS, η σινο«βρετανική» φίρμα πάει κόντρα στο ρεύμα. Ωστόσο, είναι τα θερμικά MG ZS που επιτρέπουν στη μάρκα να απαντά θετικά σε καταναλωτές που αναζητούν ένα προσιτό, καινούργιο αυτοκίνητο.
Επομένως, αυτή η προσφορά θα μπορούσε να ανατρέψει απροσδόκητα τα δεδομένα της αγοράς όπως αυτά τα έχουν διαμορφώσει ο πληθωρισμός και η φορολογία. Κάτι που όμως δεν ανατρέπει ότι το MG ZS είναι ένα αξιόλογο αυτοκίνητο που προσφέρει αξιοπρεπέστατη ΙΧ αυτοκίνηση σε χαμηλή τιμή.
Δείτε αναλυτικά την τιμή όλων των εκδόσεων του MG ZS ή διαμορφώστε το δικό σας στον configurator της ελληνικής αντιπροσωπείας.
MG ZS 1.0 AT Luxury Plus | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Κοιτάζοντας τη μεγάλη εικόνα, έχουμε ένα κόμπακτ, όμορφο και πρακτικό B-SUV στην τιμή ενός σουπερμίνι. Δηλαδή, μια εξαιρετική προσφορά σε αυτήν την τιμή. |
Τιμή | Aπό €25.150 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, ιντερκούλερ, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων |
Απόδοση | 111 PS/5.200 rpm, 160 Nm/1.800-4.700 rpm |
Διαστάσεις | 4.323 x 1.809 x 1.653 mm |
Πορτμπαγκάζ | 448-1.166 lt |
Βάρος | 1.255 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 12,4" |
Τελική ταχύτητα | 180 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 7,3 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 163 g/km |
* Μετρήσεις DRIVE | |
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης |