Test drive: Mercedes-Benz EQS SUV 450 4ΜΑΤΙC

Test drive: Mercedes-Benz EQS SUV 450 4ΜΑΤΙC

Η EQS SUV είναι το ηλεκτρικό alter ego της υπερυψωμένης S-Class που ονομάζεται GLS και ως τέτοιο ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία της Mercedes-Benz σε πολυτέλεια αλλά και τεχνολογία ηλεκτροκίνησης…

Η πιο πρόσφατη προσθήκη στην ηλεκτρική οικογένεια της Mercedes-Benz ακούει στο όνομα EQS. Πρόκειται για ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί για να αποτελέσει την ηλεκτρική εκδοχή της S-Class. Σίγουρα ένα δύσκολο εγχείρημα εάν αναλογιστούμε πως αποσκοπεί στην ηλεκτρική έκδοση του καλύτερου αυτοκινήτου του πλανήτη…

Για να γίνει αυτό δεν χρειάστηκε να ευθυγραμμιστούν πλανήτες, χρειάστηκε όμως να συνδυαστούν σωστά τα αμέτρητα τεχνολογικά επιτεύγματα που διαθέτει στα συρτάρια της η Mercedes-Benz.

Προσθέτοντας τώρα σε αυτά την ηλεκτρική τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η εταιρεία, το αποτέλεσμα δεν είναι άλλο από τον ηλεκτρικό της brand ambassador. Προφανώς, ακριβώς τα ίδια ισχύουν και για την υπερυψωμένη εκδοχή της EQS, την EQS SUV, η οποία για να ακριβολογούμε αποτελεί την ηλεκτρική αδελφή της GLS.

Η ηλεκτρική ναυαρχίδα των SUV της Mercedes-Benz ακολουθεί πιστά το όραμα και τις αξίες της εταιρείας, όμως το κάνει με ιδιαίτερο τρόπο.

Η αρχή γίνεται από τη σχεδίαση που όπως και στα υπόλοιπα μέλη της EQ οικογένειας, έχει εντελώς διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα.

Test drive: Mercedes-Benz EQS SUV 450 4MATIC, Photos © DRIVE Magazine, Thanassis Koutsogiannis

Οι ρευστές γραμμές της EQS SUV τονίζουν την εκλεπτυσμένη αισθητική και τον αεροδυναμικό χαρακτήρα, γι’ αυτό και καθίσταται επιβλητική περισσότερο από αυτά τα στοιχεία και λιγότερο από τις διαστάσεις της.

Οι οποίες πάντως είναι τεράστιες, με 5,12 m μήκος, 1,96 m πλάτος και 1,72 m ύψος. Όμως έχουν μικρότερη επίδραση στο σύνολο από όση περιμένεις, αφήνοντας τις λεπτομέρειες να κάνουν τη διαφορά.

Λεπτομέρειες όπως η μεγάλη μάσκα με την γραμμή LED που ενώνει τα matrix LED εμπρός φώτα, μαζί με μια αντίστοιχη γραμμή στα πίσω. Δεδομένου του όγκου και της ταυτότητάς της πάντως, η EQS SUV είναι πολύ κομψή και φινετσάτη, όπως και μια S-Class…

Το πιο εντυπωσιακό κομμάτι πάντως -τουλάχιστον από αυτά που βλέπεις- είναι ο εσωτερικός διάκοσμος. Είναι κάτι που προκύπτει από την ποιότητα και την εικόνα συνολικά, όχι μόνο από την ψαρωτική -προαιρετική- Hyperscreen διάταξη.

Test drive: Mercedes-Benz EQS SUV 450 4MATIC, Photos © DRIVE Magazine, Thanassis Koutsogiannis

Η τελευταία εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό και ουσιαστικά αποτελείται από τρεις οθόνες OLED συνολικής διαγωνίου 57”, που συνθέτουν ένα μοναδικά high-tech αποτέλεσμα.

Μαζί με τις δύο οθόνες στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων, το τάμπλετ χειρισμού στο υποβραχιόνιο του πίσω καθίσματος αλλά και το Head Up Display επαυξημένης πραγματικότητας, η Mercedes-Benz έχτισε τον απόλυτα εντυπωσιακό ψηφιακό κόσμο, με υπερβολή πλήρως ταιριαστή στο status και την τιμή της EQS SUV.

Τα κορυφαία υλικά και η ποιότητα συνάδουν προφανώς με όλα τα παραπάνω, ενώ στοιχεία όπως το σύστημα θερμού μασάζ, ο ενεργός αρωματισμός και ο LED φωτισμός της καμπίνας δημιουργούν αυτή την ξεχωριστή «ζεν» αίσθηση που όλοι ονειρεύονται. Αν πάντως αυτά που μόλις διαβάσατε δεν είναι αρκετά, υπάρχει και η «βασιλική» (χωρίς παρεξήγηση) Mercedes-Maybach EQS SUV…

Test drive: Mercedes-Benz EQS SUV 450 4MATIC, Photos © DRIVE Magazine, Thanassis Koutsogiannis

Σε κάθε περίπτωση τα τιμώμενα πρόσωπα είναι όλοι όσοι βρίσκονται στην καμπίνα. Σε αυτό συνηγορούν και οι άφθονοι χώροι για το κεφάλι και τα πόδια ιδιαίτερα των πίσω, με το κάθισμα να έχει όλες τις ρυθμίσεις και άνετα μαξιλάρια για να συμπληρώσει την μοναδική φιλοξενία.

Προαιρετικά δε, πρόσβαση σε αυτό τον απίστευτα αρμονικό και εθιστικό εσωτερικό κόσμο, μπορούν να έχουν και άλλοι δύο επιβάτες αφού η EQS SUV διατίθεται και σε επταθέσια διάταξη.

Στην 5θέσια της δοκιμής ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 645 lt, ενώ στις 7θέσιες χάνονται 80 lt αφήνοντας διαθέσιμα 565 που και πάλι είναι άφθονα.

Test drive: Mercedes-Benz EQS SUV 450 4MATIC, Photos © DRIVE Magazine, Thanassis Koutsogiannis

Η έκδοση 450 4MATIC είναι η πρώτη τετρακίνητη στην γκάμα της EQS SUV, με ισχύ 361 PS και τιμή που ξεκινάει από τις €143.250. Η βασική 450+ είναι πισωκίνητη και έχει την ίδια ισχύ, ξεκινώντας €4.150 χαμηλότερα.

Στην περίπτωση της 450 4MATIC την κίνηση αναλαμβάνουν δύο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη (PSM) που προσφέρουν υψηλή σταθερότητα ισχύος με μέγιστη τιμή τους 361 PS και ροπή 800 Nm.

Η δύναμη περνάει στο δρόμο από το ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης 4MATIC eATS, το οποίο κατανέμει έξυπνα και ενεργά την ροπή ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς, με εντυπωσιακή αμεσότητα.

Test drive: Mercedes-Benz EQS 450 SUV, Photos © DRIVE Magazine, Thanassis Koutsogiannis

Στην πράξη η ιπποδύναμη μπορεί να μην εντυπωσιάζει με δεδομένο πως το βάρος της EQS SUV είναι τεράστιο (2.805 kg), ωστόσο και σε αυτή την ηλεκτρική πρόταση η αμεσότητα και η αρχική επιτάχυνση πείθουν. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 6,0” και η τελική σταθεροποιείται ηλεκτρονικά στα 210 km/h.

Δεν είναι ότι το κεφάλι κολλάει στο μαλακό και αναπαυτικό μαξιλαράκι του προσκεφάλου στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, εντούτοις το σύνολο ταιριάζει τέλεια στον ταξιδιάρικο και πολιτισμένο χαρακτήρα της EQS SUV.

O οποίος χαρακτήρας υποστηρίζεται ουσιαστικά από την οδηγική άνεση, αλλά και από τις δυνατότητες της ηλεκτρικής τεχνολογίας. Η μπαταρία έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 107,8 kWh και είναι από τις μεγαλύτερες που υπάρχουν στην αγορά (120 kWh μικτή), προσφέροντας πραγματική αυτονομία της τάξης των 500 km χωρίς περιορισμούς.

Ταξιδεύοντας -με νόμιμες ταχύτητες- μπορείς να κάνεις άνετα ένα μακρινό ταξίδι με καταναλώσεις που δεν ξεπερνούν τις 24,5 kWh/100 km, ενώ για την καθημερινότητα οι καταναλώσεις των 17,5-18,5 kWh σημαίνουν 600+ km και απομακρύνουν κάθε άγχος αυτονομίας.

Ακόμα και όταν χρειαστεί να φορτίσει όμως, από ταχυφορτιστή DC μπορεί να δεχτεί έως 200 kW, οπότε σε μόλις 31 λεπτά της ώρας μπορεί να γεμίσει από το 10 έως το 80%. Εναλλακτικά, μια πλήρης φόρτιση από wallbox AC 11 και 22 kW χρειάζονται 10 και 5 ώρες αντίστοιχα.

Οπότε, πρακτικά είναι η πρώτη φορά που ένα ηλεκτρικό SUV μπορεί να υποστηρίξει όχι μόνο βαθιά πολυτελή αλλά και ουσιαστικά ταξιδιάρικο χαρακτήρα. Η EQS SUV έχει στάνταρ αερανάρτηση και σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης.

Test drive: Mercedes-Benz EQS 450 SUV, Photos © DRIVE Magazine, Thanassis Koutsogiannis

Η πρώτη είναι η βασική υπεύθυνη για την υποδειγματική άνεση και σταθερότητα ακόμα και στις πιο σφιχτές ρυθμίσεις, ενώ η δεύτερη αναλαμβάνει να συρρικνώσει το θηριώδη όγκο της όταν κινείται αλλά και όταν σταθμεύει.

Η οδηγική αίσθηση είναι ευχάριστη και παραμένει τέτοια όταν ανέβει ο ρυθμός, με την EQS SUV να διαχειρίζεται με σχετική ευκολία το βάρος της. Μόνο στην μεγάλη υπερβολή θα πιέσει έντονα το μπροστινό σύστημα, όμως πριν αρχίσει να υποστρέφει η επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων επαναφέρουν την τάξη.

Το δυνατό της σημείο όμως σαφέστατα είναι ο ανοιχτός δρόμος, εκεί όπου δεν σταματά να εντυπωσιάζει με την άνεση και την σταθερότητά της. Όλες οι ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται ιδανικά, με αυτόν τον πολυτελή τρόπο που θυμάσαι από την S-Class, ενώ την όλη εμπειρία συμπληρώνει η απόκοσμη αίσθηση απόλυτης ηχομόνωσης και ησυχίας.

Δε χρειάζονται πολλά λόγια για το δια ταύτα: Η EQS SUV αντιπροσωπεύει το όραμα και τις φιλοδοξίες της Mercedes-Benz για την ηλεκτροκίνηση και αποδεικνύει τη δέσμευσή της για ένα λαμπρό -ηλεκτρικό- μέλλον. 

Mercedes-Benz EQS SUV 450 4MATIC
Τι λέει το DRIVEΈχοντας κορυφαία τεχνολογία σε κάθε επίπεδο, η Mercedes-Benz EQS SUV συνδυάζει τις ηγεμονικές ανέσεις με τον εκμηδενισμό του άγχους της ηλεκτρικής αυτονομίας. Γι' αυτό και πετυχαίνει στο ρόλο του ηλεκτρικού ισοδύναμου μιας GLS.
ΤιμήΑπό €143.250
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαBEV, δύο σύγχρονα ηλεκτρικά μοτέρ μόνιμου μαγνήτη (εμπρός και πίσω), μπαταρία 120 kWh (107,8 kWh ωφέλιμη), ηλεκτρική τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης
Συνδυαστική απόδοση361 PS, 800 Nm
Διαστάσεις5.125 x1.959 x 1.718 mm
Χώρος αποσκευών645 lt (πενταθέσιες εκδόσεις) - 565 lt (επταθέσιες εκδόσεις)
Βάρος2.805 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h6,0" 
Τελική ταχύτητα210 km/h
Μέση κατανάλωση*22,4 kWh/100 km
Aυτονομία*470-530 km
Εκπομπές CO20 g/km
ΦΟΡΤΙΣΗ 
DC, 10-80% της μπαταρίαςΈως 200 kW, από 31΄
AC, 0-100% της μπαταρίαςΈως 22 kW, από 5 ώρες
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μετρήσεις DRIVE  
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης
  

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube