Η Μercedes-Benz πρόσθεσε στην γκάμα της EQA μια έκδοση με έμφαση στην αποδοτικότητα άρα και την αυτονομία. Στην ουσία δηλαδή μιλάμε για μια έκδοση που είναι σε θέση να καταπολεμήσει δραστικά ή ακόμα και να εξαλείψει το άγχος της ηλεκτρικής αυτονομίας (range anxiety), έχοντας μέχρι και 500 km πραγματικού βεληνεκούς.
Η EQA 250+ βασίζεται φυσικά στην EQA 250, με την οποία έχει βέβαια μικρές διαφορές. Τη βασικότερη αποτελεί η μεγαλύτερη μπαταρία, με ωφέλιμη χωρητικότητα 70,5 kWh έναντι των 66,5 kWh της 250.
Βέβαια, το όφελος των περίπου 70 km στην πραγματική μέση αυτονομία της 250+ συγκριτικά με την 250 δεν προκύπτει αποκλειστικά από τις τέσσερις παραπάνω kWh της μπαταρίας.
Υπάρχει και μια σειρά από επιπλέον στοιχεία που ενισχύουν σημαντικά την ενεργειακή απόδοση της συγκεκριμένης έκδοσης. Όπως για παράδειγμα τα βελτιωμένα χαρακτηριστικά αεροδυναμικής απόδοσης. H Μercedes-Benz στο επονομαζόμενο πακέτο Range Plus που συνοδεύει την EQA 250+ έχει αφαιρέσει τις ράγες της οροφής, έχει χαμηλώσει ελαφρώς την ανάρτηση και έχει ανασχεδιάσει τον εμπρός προφυλακτήρα.
Μαζί με την διαφοροποιημένη μάσκα, οι νέες ζάντες που έχουν ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και το ανασχεδιασμένο δάπεδο, επιτρέπουν στη ροή του αέρα γύρω και κάτω από την EQA να είναι πολύ πιο απρόσκοπτη. Και παράλληλα διαφοροποιούν ελαφρώς την εξωτερική εμφάνιση, παραπέμποντας συνολικά σε μια πιο χάτσμπακ εκτέλεση της συνταγής EQA.
Αντίθετα το εσωτερικό δε χρειάστηκε τίποτα περισσότερο από όσα ήδη προσφέρει μια EQA (ή μια GLA). Οι οθόνες του MBUX με διαγώνιο 10,25” δίνουν και σε αυτή την έκδοση τον high-tech παλμό, όμως τα θετικά σχόλια δε σχετίζονται μόνο με αυτό. Σχετίζονται ακόμα με το υψηλό επίπεδο της απτής ποιότητας αλλά και με τις καλαίσθητες λεπτομέρειες στο φινίρισμα που διαμορφώνουν ένα ιδιαίτερα ευχάριστο περιβάλλον.
Αν και οι χώροι της καμπίνας δεν ανήκουν στα δυνατά σημεία της EQA, οι πίσω επιβάτες δεν θα έχουν ουσιαστικό πρόβλημα. Ο χώρος αποσκευών παραμένει όμως μικρός, με ωφέλιμο όγκο στα 340 lt.
Για να επιστρέψουμε στο highlight της EQA 250+, η δυνατότητά της να ξεπεράσει με μία μόνο φόρτιση ακόμα και το ψυχολογικό όριο των 500 km -στην πόλη, αφήνει πίσω τον ανταγωνισμό.
Αναλυτικά, στην εθνική η κατανάλωση «κλειδώνει» στις 22,4 kWh/100 km που σημαίνει πως ξεπερνά τα 300 km αυτονομίας, ενώ σε αστικό περιβάλλον και με τη συμβολή της ανάκτησης ενέργειας (ρυθμίζεται από τα paddles στο τιμόνι σε τρία επίπεδα και ένα Auto), εύκολα επιτυγχάνονται 14,2 kWh/100 km.
Ρεαλιστικά λοιπόν, η EQA 250+ μπορεί να διανύσει απροβλημάτιστα περίπου 450 km σε μεικτές συνθήκες, αυτονομία που δεν προσφέρει κανένα άλλο μοντέλο στην κατηγορία.
Για την επίτευξη αυτής της κορυφαίας τιμής, η EQA 250+ διατήρησε τον ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα της EQA 250. Αυτό σημαίνει πως αποδίδει και πάλι 190 ίππους και 385 Nm που επιταχύνουν το αμάξωμα των 1.965 kg από στάση στα 100 km/h σε 8,6”. Αξίζει να σημειώσουμε πως όλα τα νούμερα επιδόσεων που ανακοινώνει η Mercedes-Benz είναι ακριβώς ίδια με της EQA 250.
Και μπορεί να μην εντυπωσιάζουν στην εποχή που υπάρχουν ηλεκτρικά αυτού του μεγέθους με 400 ίππους, η αίσθηση ωστόσο είναι ευχάριστη, με άμεση απόκριση και καλό ρυθμό επιτάχυνσης μέχρι και τον κόφτη στα 160 km/h.
Διαφορά από την EQA 250 δεν υπάρχει ούτε στο οδηγικό προφίλ της 250+, κάτι λογικό αφού δεν έχει αλλάξει τίποτα σημαντικό στο hardware. Έχουμε δηλαδή την μπαταρία των 200 στοιχείων ως δομικό στοιχείο της πλατφόρμας, κίνηση εμπρός και ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Να σημειωθεί πως δεν υπάρχει αλλαγή ούτε στην ισχύ φόρτισης της μπαταρίας, η οποία φτάνει τα 100 kW σε συνεχές ρεύμα (από 35’) και τα 11 kW σε εναλλασσόμενο (από 6,5 ώρες).
Η ρύθμιση είναι σφιχτή για να μπορεί να διαχειριστεί σωστά το βάρος, κάτι που κάνει καλά στις περισσότερες περιπτώσεις, χωρίς θυσία σε άνεση και ποιότητας κύλισης. Παρότι σαφώς εστιασμένη στην άνεση και τη φιλικότητα στην καθημερινή χρήση, η EQA 250+ δεν έχει πρόβλημα να κινηθεί και πιο σβέλτα αν της ζητηθεί, προσφέροντας καλή αίσθηση και υψηλή σταθερότητα.
Εν κατακλείδι, η EQA 250+ είναι η καλύτερη έκδοση μέσα στην γκάμα του μοντέλου, με κορυφαία για τα σημερινά δεδομένα αυτονομία. Αυτό είναι το κύριο χαρακτηριστικό της, δικαιολογώντας απόλυτα τις €2.000 επιπλέον της 250.
Από την οποία να σημειώσουμε ότι διαφέρει μόνο κατά 4 kWh σε μπαταρία και η διαφορά προκύπτει ουσιαστικά από την μελέτη και το συνδυασμό επιμέρους στοιχείων με πιο αποδοτικό τρόπο.
Mercedes-Benz EQA 250+ | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | |||
| |||
Τιμή | από €52.100 (€44.100 με επιδότηση) | ||
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |||
Τεχνολογία | BEV, ασύγχρονος ηλεκρικός κινητήρας, μπαταρία 70,5 kWh (ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, κιβώτιο σταθερής σχέσης | ||
Απόδοση | 190 PS, 385 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.463 x 1.834 x 1.620 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 340 lt | ||
Βάρος | 1.965 kg | ||
Επιδόσεις | |||
0-100 km/h | 8,6" | ||
Τελική ταχύτητα | 160 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 18,2 kWh/100 km | ||
Ηλεκτρική αυτονομία* | 460 km | ||
Εκπομπές CO2 | 0 g/km | ||
Eργοστασιακές μετρήσεις. * Μετρήσεις DRIVE. | |||
Φόρτιση | |||
Συνεχές ρεύμα (DC), 0-80% της μπαταρίας | Έως 100 kW, από 35' | ||
Εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), 0-100% της μπαταρίας | Έως 11 kW, από 6,5 ώρες | ||
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |